Pagina 73 van 75 Eerste ... 236369707172737475 Laatste
    Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heb wel wat schrik voor wiskunde want dat was niet mijn sterkste vak vroeger.
    Ge moet daar niet veel bij voorstellen eh, tis maar een stoomcursus van 20u lees ik. Wij hebben zelfs geen wiskunde gehad, dat zat een beetje verwerkt in Fysica.

Bij ons vooral wat tijd gespendeerd aan verkorte schrijfwijzes van 5,2 . 10^5 of 5,2 . 10^-5 => dat was nog iets vant moeilijkste om bij ons in de les uitgelegd te krijgen

Dees was 1 van mijn taken betreffende een vector xD

Alé en nu ga ik wat leren in stilte voor mijn test scheidingstechnieken (2de jaar) voor deze avond

Hoewel is het nog nodig na deze mail van de leraar:
    Bij deze wil ik U de scores meedelen die U het voorbije trimester 2019-2020 hebt behaald op de cursus "Scheidingstechnieken".

In totaal hebt U de volgende score behaald: 97.95/100

Op de eerste toets (1a en 1b), die ging over fazediagrammen, het P-T diagram, fazeovergangen en de smeltgrafiek behaalde U: 25/25. Voor het verslag van het practicum over de mechanische scheidingstechnieken behaalde U: 35/35. Op toets 2, die ging over homo-heterogeen mengsels, de cycloon separator, separatie via flotatie en koekfiltratie behaalde U: 27.5/30. op de derde toets over de bezinktank, de Dorr-agitator en de stroomgoot behaalde U: 23.5/25. Je samenvatting van hoofdstuk 7 bracht de volgende score op: 30/30.

Op de toetsen over destillatie heb je: 15/15 en 10/10 behaald.

Volgt nog je score van je verslag over het practicum destillatie, en de 2 toetsen over de industriële destillatietoestellen en hun dimensionering (practische uitvoering met platen).

Bij deze wens ik je nog een aangenaam verlof, en vergeet niet af en toe je cursus te bekijken als je je verveelt ...
    Wat een voorbeeldig student ikke
    Laatst gewijzigd door Scifo; 14 januari 2020 om 13:54

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht

Wat een voorbeeldig student ikke
    Dat of de leerstof is niet zo moeilijk natuurlijk
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barleduc Bekijk bericht
    Dit jaar begonnen als procesoperator bij Nippon
    Statuut: bediende
    Startloon: 5300EUR bruto (inclusief 43% shiftpremie)
    Shiftsysteem: Snelroterend 4ploegensysteem
    Afdeling: acrylzuur

Gekozen voor acyrlzuur i.p.v. SAP voor minder fysiek werk
    Toffe collega's, goede werksfeer en nieuwe procesinstallaties (opgestart midden 2018).
    Er lopen idd nog veel Japanners rond maar dit zal binnenkort veranderen.
    Momenteel zijn ze nog op zoek naar procesoperatoren...
    Is dit je eerste werkervaring? Wat een brutoloon! Dat doen weinig schoolverlaters je na denk ik

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Bedankt voor de info, ik werk nu momenteel in shiften wordt wel wat moeilijk om avondschool te volgen, maar ik ga op mijn huidig werk even praten om te zien of mij geen vroeges kunnen geven als ik mij inschrijf dat ik de lessen kan volgen.
    Misschien dat ik mij dan in september in schrijf.
    Heb wel wat schrik voor wiskunde want dat was niet mijn sterkste vak vroeger.
    Hey!
    Ik volg momenteel deze lessen aan TNA antwerpen. Juist gedaan met mijn eerste semester (grote examens). Zoals hierboven al werd gezegd, met de regel van drie kom je al ver en die pas je meestal toe op oefeningen in fysica. Die stoomcursus kregen wij in het begin van de semester om uw basiswiskunde van het middelbaar wat op te frissen. De rest van de vakken vallen goed mee als je er voor studeert en gemotiveerd bent

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een nog een vraagje tussen door mensen.

Hoe zit het met de pauzes. Is het toegestaan om de site te verlaten mits je tijdig aanwezig bent op de werkvloer?

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse leeuw Bekijk bericht

Hoe zit het met de pauzes. Is het toegestaan om de site te verlaten mits je tijdig aanwezig bent op de werkvloer?
    Hoeveel pauze denk je dat je hebt?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)

Nee, dat is niet de gang van zaken. Ik ken ook niemand die dat eigenlijk doet (inclusief personeel in de dag). In de shift heb je ook "theoretisch" geen pauze, je wordt steeds doorbetaald. Het is niet zo dat u shift van 06u tot 10u 1 uur pauze 11u tot 15u loopt. Maar loopt gewoon van 06u tot 14u.
    In de praktijk plan je u pauzes zelf in en blijf je op de site en dan voornamelijk in de buurt van u afdeling, moest er zich toch iets voorvallen dat je actie kunt ondernemen. De mannen die achter het bord zitten, blijven uiteraard achter het bord of iemand pakt u bord even over.

Site draait 24/24 7/7 en vereist een minimum bezetting als het bedrijf 100% wilt blijven draaien. Dus als je dan op deze minimum bezetting zit, kun je moeilijk een uur de site verlaten, want dan is u seveso bedrijf niet correct bemand en ga je als bedrijf actie moeten ondernemen. (wat gevolgen heeft voor het bedrijf).
    Stel er zijn operators genoeg, die staan die dag meestal in opleiding, dan ben je eigenlijk vrij. Maar het feit dat je steeds wordt doorbetaald, ga je als je een uur de site verlaat ook een uur verlof moeten pakken. Maar dat doet nooit iemand, is veel tijdverlies in mijn ogen en je loopt shiften.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 16 januari 2020 om 13:00

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Nee, dat is niet de gang van zaken. Ik ken ook niemand die dat eigenlijk doet (inclusief personeel in de dag). In de shift heb je ook "theoretisch" geen pauze, je wordt steeds doorbetaald. Het is niet zo dat u shift van 06u tot 10u 1 uur pauze 11u tot 15u loopt. Maar loopt gewoon van 06u tot 14u.
    In de praktijk plan je u pauzes zelf in en blijf je op de site en dan voornamelijk in de buurt van u afdeling, moest er zich toch iets voorvallen dat je actie kunt ondernemen. De mannen die achter het bord zitten, blijven uiteraard achter het bord of iemand pakt u bord even over.
    .
    In de praktijk is het "pauze als het werk het toelaat". Wat zoveel wilt zeggen als soms kan je pauze nemen. En soms kan je geen pauze nemen. Pauze op vaste uren is niet iets wat je moet verwachten.
    Dat is nu eenmaal één van de nadelen, nu goed nadeel.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    In de praktijk is het "pauze als het werk het toelaat". Wat zoveel wilt zeggen als soms kan je pauze nemen. En soms kan je geen pauze nemen. Pauze op vaste uren is niet iets wat je moet verwachten.
    Dat is nu eenmaal één van de nadelen, nu goed nadeel.
    Met dag personeel weet je gewoon dat je tussen 12u en 13u niet hun moet oproepen of bellen, want dan zijn die gaan eten in restaurant. Als je bv een technieker oproept om 10 uur voor een job, wordt er wel verwacht dat die dan komt en niet zegt van ik ga nu eerst eten.

Met mensen in de shift vraagt men meestal wanneer die ongeveer willen gaan eten, zo kun je bepaalde zaken uitstellen of vervroegen. Als een operator zegt ik ga om 10 uur eten, verwacht het werk niet dat die eerst hun job gaat doen (tenzij het iets is waarbij het proces in gevaar komt, dan zal er wel actie ondernomen moeten worden. Maar dan zijn we over uitzonderingen bezig en dan springt er meestal wel een andere collega recht).

Het 1ste scenario is voor mij pauze als het werk het toelaat.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 17 januari 2020 om 03:41

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Ook een beetje gek dat je het bedrijf zou kunnen verlaten, het zit zo dat je de heletijd beschikbaar moet zijn, daarom dat je niet zomaar kan weggaan. Indien er iets fout loopt en ze vragen jou ofwel in persoon, ofwel via de radio om iets te gaan checken of uitvoeren, dan moet je dat meteen kunnen gaan doen en niet even zeggen, ohja wacht ik ben er binnen 30 min.

Dat is nou eenmaal procesoperator, in de tijd dat je op je installatie bent, ben jij verantwoordelijk voor het proces van jou afdeling.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik volg momenteel de Sira-opleiding, zelfde leerstof als avondschool, alleen met betaalde stage als procesoperator erbij 3 dagen in de week.

De leerstof valt goed mee, je moet er wat voor doen natuurlijk, maar dat is niet elke dag 5uur ofzo, met 1 uurtje per dag bekijken, afhankelijk van je niveau kom je er wel.

Ik zou zeggen, gewoon doen, als het je echt aanspreekt moet je er voor gaan en geen spijt van krijgen later omdat je het niet hebt gedaan. It's never too late.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is er trouwens iemand die werkt bij Borealis?

volkK's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seeked Bekijk bericht
    Is er trouwens iemand die werkt bij Borealis?
    Ik ken wel 3 man die er werken ja als operator? Wat moet je weten?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door volkK Bekijk bericht
    Ik ken wel 3 man die er werken ja als operator? Wat moet je weten?
    Ik ben heel erg geïnteresseerd in het bedrijf qua shiftensysteem, wat ze doen en etc.

Alleen zou ik graag eens willen weten hoe de sfeer daar is, met name bij Borealis Kallo, indien het mogelijk is zou ik graag met iemand willen spreken van daar, indien de persoon dat ook wil.

Als je dit kan regelen zou dat super fijn zijn! Via PB ofzo.

Alvast bedankt

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb eens deftig dit topic bekeken, erg interessant! Ik heb wat vragen omdat ik over een aantal maanden afstudeer. Ik volg een bachelor opleiding elektromechanica (afstudeerrichting: meet- en regeltechniek).
    Ik wil stilletjes aan wat solliciteren op vacatures maar ik weet nog niet echt wat ik wil.

Mijn vragen dus:
    - Ik twijfel tussen E&I technician/meet en regeltechnieker of procesoperator. Wat zijn de pro's en contra's? Ik ben vooral geïnteresseerd in volgende parameters; loon, doorgroeimogelijkheden (als bachelor), stijging van loon en werkdruk.
    - Ik heb gehoord van wat vrienden en lees het hier ook terug dat bepaalde bedrijven wel degelijk veel minder uitbetalen dan anderen. (BASF erg laag, Evonik blijkbaar heel hoog etc.) Welke bedrijven betalen momenteel erg goed voor processoperators en meet en regeltechniekers?
    - Ik vind in deze topic veel lonen terug maar meestal gaat het om mensen zonder diploma/SIRA opleidingen. Wat voor loon kan ik als bachelor verwachten? Soortgelijk?
    - Wat doen jullie operators indien er niets hoeft te gebeuren? Ik zou graag mijn tijd toch wel nuttig besteden als dat kan.

Alvast bedankt, dit gaat me erg helpen met een uiteindelijke keuze van bedrijf en functie.

Pagina 73 van 75 Eerste ... 236369707172737475 Laatste

Regels voor berichten