iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fronteradriver Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb een bachelor Boekhouden-fiscaliteit en zou graag als proces-operator werken. Ik woon in Gent.

Ik had al interesse in 1996. Toen voor de eerste keer bij Fina gesolliciteerd voor een functie als operator, maar toen niet weerhouden.

In 1998 voor Fina beginnen werken via een contractor (transporteur) als tankwagenbestuurder om zo proberen binnen te geraken als operator. Ik heb dat 17 jaar gedaan, maar helaas mijn doel niet bereikt...laag loon 11.80 euro per uur in 2014..

Ook bij Shell regelmatig gesolliciteerd, maar ze nemen geen personeel aan van contractors.

Begin 2015 toch binnengeraakt bij VLS-group in gent als operator productie & Terminalling. Loon 14.5 euro per uur in dagdienst.
    Na 6 maand opslagtanks uitkuisen en ander vuil werk, toch in 2-ploegen geraakt . 15euro per uur + plus 9% ploegpremie en iets mooier werk. Tankwagens laden en lossen + blends maken.

In september 2016 binnengeraakt bij PVS-chemicals in Gent als loading-operator bulk in 2 ploegen. Loon 16 euro als interim, nu 20.5 euro + ploegpremie als vaste werknemer.
    Ze hadden mij beloofd dat doorgroei naar procesoperator mogelijk zou zijn. Maar dat is nog nooit gebeurt.
    loon is ok, maar zou toch liever in volcontinue stelsel willen werken.

Weet iemand bedrijven in Antwerpen waar ze 12u shiften draaien?
    Dat scheelt in de woonwerk kilometers.

Ik weet dat ze voor de functie procesoperator een bachelor chemie of electromechanica vragen.
    Bij PVS-chemicals vragen ze dat ook, maar ik ben de enigste operator op het bedrijf met een bachelor diploma...
    Vijgen na Pasen natuurlijk, maar had je niet beter de opleiding gedaan en dan effectief direct begonnen als operator of werkte dat toen nog niet zo?

Ik heb ook altijd veel interesse gehad in het werk, loon en shiften is mooi meegenomen.
    Maar de sprong in het onbekende heeft me paar jaar geleden tegen gehouden en nu (al) 32 jaar en om u dan nog om te scholen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

xxxracexxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    ... en nu (al) 32 jaar en om u dan nog om te scholen...
    Gaat toch perfect, mijn vrouw is ook op haar 31e opnieuw begonnen met hogeschool (4j en zit in haar laatste jaar) . Als je iets wil moet je toch dat beetje moeite er voorover hebben. Kan zelfs zijn dat dit voor de vdab als knelpunt beroep geldt en je betaald de opleiding kan volgen! Reken eens uit hoeveel €€'s je laat liggen door elk jaar je uitstelt...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk bericht
    Gaat toch perfect, mijn vrouw is ook op haar 31e opnieuw begonnen met hogeschool (4j en zit in haar laatste jaar) . Als je iets wil moet je toch dat beetje moeite er voorover hebben. Kan zelfs zijn dat dit voor de vdab als knelpunt beroep geldt en je betaald de opleiding kan volgen! Reken eens uit hoeveel €€'s je laat liggen door elk jaar je uitstelt...

Ergens heb je inderdaad gelijk.
    Anderzijds, gezin met 2 kleine kinderen, lening en dit jaar beginnen aan nieuwbouw.
    Ik zit niet slecht met men werk kwa loon en extra's, maar toch steekt het vaak tegen met de collega's.

Had graag de opleiding in avondschool/zelfstudie gedaan maar dit is nergens te vinden (voor zo ver in gevonden had), zo kan je na de studie zelf nog kiezen wat je doet.
    Nu is het effectief men job stopzetten en jaar gaan studeren zonder dat je echt weet of het werk effectief iets voor u is.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Anderzijds, gezin met 2 kleine kinderen, lening en dit jaar beginnen aan nieuwbouw.
    Ik zit niet slecht met men werk kwa loon en extra's, maar toch steekt het vaak tegen met de collega's.

Had graag de opleiding in avondschool/zelfstudie gedaan maar dit is nergens te vinden (voor zo ver in gevonden had), zo kan je na de studie zelf nog kiezen wat je doet.
    Nu is het effectief men job stopzetten en jaar gaan studeren zonder dat je echt weet of het werk effectief iets voor u is.
    Één sprong in het diepe is het steeds natuurlijk, maar via vdab heb je mogelijks wel recht op dop tijdens dat jaar.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    En BASF, en Ineos, en... Volgens mij is heel de Scheldelaan op zoek
    Snap nog steeds niet hoe het komt dat ze nooit volk vinden, precies niemand wil dikke pre en veel verlof. Dat voor die paar weekends en shiften?
    Heb het 2 weken geleden nog gehad met de verantwoordelijke bij ons van de aanwervingen.
    Ik stelde ook de vraag waarom het zo moeilijk is om om de vacatures in te vullen, komt er dan gewoon te weinig volk op af of ... ? Antwoord dat hij gaf, was dat er wel veel volk op afkomt, maar weinig die voldoen aan de eisen.
    Momenteel heeft hij nu al zijn voorwaarden verlaagd om te kunnen langskomen op gesprek, maar hij zei ook al ik zit nu al op het randje. Hij had de dag voordien nog iemand op gesprek (toevallig voor onze afdeling), dat was normaal iemand die ik niet zou hebben langs laten komen vroeger, maar nu wel. Maar hij zei ook al na het eerste gesprek dit gaat het niet worden, dus is niet uitgenodigd voor 2de gesprek. Hij gaat nu de standaard voor aanwerving ook al wat verlagen en nog meer aandacht schenken aan opleiding "on the job". Kost het bedrijf uiteraard meer geld en tijd.

Ik denk ook dat de mensen die wel aan de eisen voldoen, meestal niet in shift willen werken. Ikzelf werk ook liever in shift als in "de dag".. Ze mogen van mij gerust ook meer de job in de kijker zetten, ik merk ook dat veel mensen niet goed beseffen wat het net inhoud.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb liever een collega die al 10j gewerkt heeft in de bouw voor 1200€ die hard kan werken en zich 'on the job' bijschoolt dan een super slimme industriël ingenieur die juist van school komt...
    Vind voor onze job dat diploma geen vereiste mag zijn, je leert zoveel meer tijdens je shift dan op de schoolbanken. Ikzelf heb Electro mechanica gestudeerd, voor mijn job heeft mijn opleiding 0,0 voordeel. Alles wat ik kan van mijn job, heb ik al doende geleerd...

volkK's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Beste,

Deze kun je volgen in Antwerpen in de londenstraat. (TNA heet de school) daar kun je in avondschool “procesoperator chemie” volgen. 2 kameraden zijn zo binnengeraakt opt scheldelaan. De ene covestro en de andere zat op BASF maar is nadien naar Lanxess vertrokken.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door volkK Bekijk bericht
    Beste,

Deze kun je volgen in Antwerpen in de londenstraat. (TNA heet de school) daar kun je in avondschool “procesoperator chemie” volgen. 2 kameraden zijn zo binnengeraakt opt scheldelaan. De ene covestro en de andere zat op BASF maar is nadien naar Lanxess vertrokken.
    Bedankt voor de info! ik wist niet eens dat ze dit in avondschool hadden...

@de procesoperators hier.

Ik ben aan het kijken in die school, bij die opleiding wiskunde zie ik dit staan
    Omvormen van formules, rekenen met haakjes, rekenen met breuken en procenten, rekenen met machten
    en (vierkants)wortels, vergelijkingen met onbekenden oplossen, basis vectorrekening, basis goniometrie
    (onder meer “SOSCASTOA” toepassen), de sinusoïdale functie en het verband met de projectie van een
    ronddraaiende vector, grafieken lezen en interpreteren.
    Nu grotendeels heb ik dit allemaal gehad in mijn middelbaar (TSO).
    However basis vectorrekening kan ik mij niet herinneren en ook de sinusoïdale functies daar had ik veel problemen mee.

Hoe belangrijk zijn deze dingen?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Hoe belangrijk zijn deze dingen?
    Niet.
    Met een regel van 3 kom je al ver. Maar zoals alles op school moet je het kunnen voor dat papiertje...

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik heb liever een collega die al 10j gewerkt heeft in de bouw voor 1200€ die hard kan werken en zich 'on the job' bijschoolt dan een super slimme industriël ingenieur die juist van school komt...
    Vind voor onze job dat diploma geen vereiste mag zijn, je leert zoveel meer tijdens je shift dan op de schoolbanken. Ikzelf heb Electro mechanica gestudeerd, voor mijn job heeft mijn opleiding 0,0 voordeel. Alles wat ik kan van mijn job, heb ik al doende geleerd...

Je moet het toch "on the job" leren, afhankelijk van u diploma. Maar ze moeten het ook kunnen aantonen dat ze daartoe bereid zijn en het ook kunnen. Sollicitatie zal eerder neerkomen op hoe jij gaat redeneren en de zaken bekijkt.
    Diploma vind ik ook niet een belangrijke parameter hierin, praktijk voorbeelden genoeg waarbij je zie dat sommige met een lager diploma, verder geraken door zelfstudie op het werk en/of het proces beter beheersen. Ik denk dat de meeste bedrijven dit ook wel weten en daar geen grote focus opleggen.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Niet.
    Met een regel van 3 kom je al ver. Maar zoals alles op school moet je het kunnen voor dat papiertje...

Ok maar stel dat je dus die lessen doet en je slaat voor alles, wat is dan de kans dat je een job als procesoperator krijgt, stijgt het aanzienlijk?

volkK's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Ok maar stel dat je dus die lessen doet en je slaat voor alles, wat is dan de kans dat je een job als procesoperator krijgt, stijgt het aanzienlijk?
    Ja zeker. Ik ken 3 mensen uit mijn persoonlijke kring die via deze weg begonnen zijn op het Scheldelaan. 1tje zit op Gunvor Petroleum, de andere 2 op covestro & lanxess. Qua moeilijkheid is het zeker haalbaar en vooral als je wat voorkennis hebt. Want ze beginnen vanaf 0 met de lessen.

Ataturk's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Ik ben het hier niet mee eens. Ik vind dat er een bepaalde vooropleiding moet gevolgd worden. Dit is geen garantie dat iedereen met een vooropleiding een uitstekende proces operator is. Ik heb ook iemand met irrelevante vooropleiding binnen zien komen als procesoperator. Een blok aan je been is dat als ze niet eens een pid kunnen lezen, zelf studie is geen optie want je moet ze alles voor kauwen. Dit brengt onnodige druk op de bezetting die vaak al onderbemand is. Nee voor mij nooit werken voor een bedrijf die mensen aanneemt met vriendjespolitiek.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ataturk Bekijk bericht
    Ik ben het hier niet mee eens. Ik vind dat er een bepaalde vooropleiding moet gevolgd worden. Dit is geen garantie dat iedereen met een vooropleiding een uitstekende proces operator is. Ik heb ook iemand met irrelevante vooropleiding binnen zien komen als procesoperator. Een blok aan je been is dat als ze niet eens een pid kunnen lezen, zelf studie is geen optie want je moet ze alles voor kauwen. Dit brengt onnodige druk op de bezetting die vaak al onderbemand is. Nee voor mij nooit werken voor een bedrijf die mensen aanneemt met vriendjespolitiek.
    Begin is mss iets moeizaamer, maar al die basis-lessen van PID's, regeltechniek, appendages, etc worden nog bij ons extra gegeven van basf uit. Dus moesten ze daar niet echt met mee zijn wordt het daar nog eens bijgeschaafd.
    75% van de ploegleiding bij ons heeft juist een technisch diploma, vroegere meestergast was zelfs van opleiding beroeps automechanica.
    Ervaring leert bij ons dat de kans vele malen groter is dat ze na enkele jaren veel verder staan dan iemand met bachelor chemie of procestechnieken. Vaak omdat de drive om goed te doen groter is die de kans grijpt om bij een groot chemisch bedrijf te beginnen tov iemand die ervan uit gaat dat hij alles al weet.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door volkK Bekijk bericht
    Beste,

Bedankt voor de info, ik werk nu momenteel in shiften wordt wel wat moeilijk om avondschool te volgen, maar ik ga op mijn huidig werk even praten om te zien of mij geen vroeges kunnen geven als ik mij inschrijf dat ik de lessen kan volgen.
    Misschien dat ik mij dan in september in schrijf.
    Heb wel wat schrik voor wiskunde want dat was niet mijn sterkste vak vroeger.

Pagina 72 van 75 Eerste ... 22626869707172737475 Laatste

Regels voor berichten