Pagina 5 van 65 Eerste 1234567891555 ... Laatste
    Michster's schermafbeelding
    iTrader
    355 (100%)
    Zelf bijna afgestudeerd als procesoperator(secundair). Een kameraad van mij is al 1,5 jaar aan het werk bij Sumitomo Bakelite Europe in Genk. Hij verdient 2300 netto.
    Fire, walk with me
    Last.fm

joske007's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Afstuderen als procesoperator op secundair niveau, hoe doe ge dat ?

iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joske007 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gegroet

Zelf werk ik bij basf in Antwerpen, maar mijn collega's en mezelf vroegen ons daarstraks eigenlijk af wat de lonen zoal zijn bij de rest ..

Ikzelf verdien nu als nieuweling een 3650 bruto, dit komt neer op ongeveer 2100 netto. Wel even vermelden dat het bij ons niets uitmaakt hoelang of welke shift we verlof nemen. Elke maand staat er geld op onze rekening, ook al zijn we een maand thuis. En even voor de duidelijkheid, ik werk wel degelijk in shiften

Werk is uiteraard meer als loon, maar de rest laat ik even buiten beschouwing.

Ons lijn stijgt ook sowieso, door in categorie te stijgen en door anciënniteit, een doorsnee operator raakt zeker aan een 3000 euro netto na 10 - 15 jaar werken.

Zijn er mensen die als procesoperator bij Evonik, Bayer, Oiltanking, Total, BRC, ... noem maar op werken ? En die er niets mee inzitten om hun loon bekend te maken..
    Hoeveel dagen werken voor dat bruto loon?

iTrader
    355 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joske007 Bekijk bericht
    Afstuderen als procesoperator op secundair niveau, hoe doe ge dat ?
    7de jaar, chemische proces-technieken.
    Fire, walk with me
    Last.fm

iTrader
    0
    7 vroeges - 2 dagen thuis - 7 nachten - 2 dagen thuis - 7 lates - 3 dagen thuis.

Ik krijg hiervoor in ruil wel 72 dagen verlof. Gezien het feit dat ik nog maar 20 ben en dus geen grote verantwoordelijkheden heb (kinderen, vrouw, ...) kan ik maar 2 minpunten opnoemen aan het shiftleven, opstaan om 20 na 4 voor de vroege en nu het tweede jaar op rij dat ik oudjaar ga moeten missen.

Het voordeel is wel dat ik in de grote vakantie 20 dagen thuis ben, en da's zeker niet mijn enigste periode van langere tijd verlof, ik kan mijn verlof grotendeels nemen wanneer ik wil, en dat is een geweldig leuk iets.

@ hierboven: Ja ok, heb ook cpt gedaan, maar echt secundair is het niet meer he maar maakt eigenlijk niet uit.

Wembley1993's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Zal mijn vraag nog een stellen want vorige keer geen antwoord op gekregen.

Ik studeer normaal volgend jaar af met een professionele bachelor chemie (keuzerichting procestechnologie).

Nu ik heb al vernomen dat iedereen op hetzelfde niveau start maar veronderstel toch dat er na verloop van tijd een onderscheid wordt gemaakt tussen de mensen die een 7e jaar, professionele bachelor of unif hebben gedaan? Of zie ik dit verkeerd.

Anders is het verder studeren toch gewoonweg puur tijd & geldverlies ...

Nog een vraagske ivm met de verlofdagen.
    Zijn die vrij te kiezen of wordt er onderling een bepaalde regeling afgesproken?
    Want ik veronderstel toch dat iedereen int weekend thuis zal willen zijn ...

Alvast bedankt voor de nuttige informatie trouwens!

iTrader
    355 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wembley1993 Bekijk bericht

Ik studeer normaal volgend jaar af met een professionele bachelor chemie (keuzerichting procestechnologie).

Nu ik heb al vernomen dat iedereen op hetzelfde niveau start maar veronderstel toch dat er na verloop van tijd een onderscheid wordt gemaakt tussen de mensen die een 7e jaar, professionele bachelor of unif hebben gedaan? Of zie ik dit verkeerd.

Aja nog een vraagske ivm met de verlofdagen?
    Zijn die vrij te kiezen of wordt er onderling een bepaalde regeling af gesproken? Want ik veronderstel toch dat iedereen int weekend thuis zal willen zijn ...

Meestal is het zo dat ge in het bedrijf nog opleidingen kunt volgen en zo in een hogere loonschaal terecht komt.
    Fire, walk with me
    Last.fm

jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0

Het loon is hetzelfde. Ze stellen de vacature open voor een bachelor/a2'er en als je daar wil op solliciteren met een doctoraat op zak (om eff te overdrijven), dan zal je net hetzelfde verdienen als je collega.
    *Ik heb het over de chemie, geen idee of dit bij total/esso anders is.*

Een hoger diploma is uiteraard wel een pluspunt indien er een plaats vrijkomt als ploegleider. Maar eigenlijk denk ik dat dit niet bijzonder veel uitmaakt. Een A2'er met veel ervaring zal perfect kunnen meedingen naar zulke posities...

NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    153 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michster Bekijk bericht
    7de jaar, chemische proces-technieken.
    Het is niet omdat er chemische procestechnieken in de naam van uw richting staat dat je afstudeert als procesoperator hé. In dat geval zou ik ook afstuderen als procesoperator.
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Het loon is hetzelfde. Ze stellen de vacature open voor een bachelor/a2'er en als je daar wil op solliciteren met een doctoraat op zak (om eff te overdrijven), dan zal je net hetzelfde verdienen als je collega.
    *Ik heb het over de chemie, geen idee of dit bij total/esso anders is.*

Een hoger diploma is uiteraard wel een pluspunt indien er een plaats vrijkomt als ploegleider. Maar eigenlijk denk ik dat dit niet bijzonder veel uitmaakt. Een A2'er met veel ervaring zal perfect kunnen meedingen naar zulke posities...
    Klopt, die persoon met het hoge diploma zal meer kans maken om tot zo'n functie te geraken en als ze er beide geraken zal die met het hoge diploma daar sneller geraken vermits die slimmer is en dus wordt verondersteld sneller bij te leren.

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Nog een vraagske ivm met de verlofdagen.
    Zijn die vrij te kiezen of wordt er onderling een bepaalde regeling afgesproken?
    Want ik veronderstel toch dat iedereen int weekend thuis zal willen zijn ...

Alvast bedankt voor de nuttige informatie trouwens!
    Wij spreken dat onderling af. Wij mogen met ongeveer de helft verlof pakken. Er zijn natuurlijk bepaalde dagen die meer gewild zijn als andere, bijvoorbeeld vrijdag nacht ( = gewone weekdag ) en vrijdag en zaterdag met de late. Maar over het algemeen zijn daar zelden problemen bij ons in de ploeg. De dag dat er het meeste volk aanwezig is, is de zondag met de nacht

iTrader
    355 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NotoriousP Bekijk bericht
    Het is niet omdat er chemische procestechnieken in de naam van uw richting staat dat je afstudeert als procesoperator hé. In dat geval zou ik ook afstuderen als procesoperator.
    Bij ons wezen ze er toch steeds op dat dit een opleiding is tot procesoperator.
    Fire, walk with me
    Last.fm

xxxracexxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DBK Bekijk bericht
    De dag dat er het meeste volk aanwezig is, is de zondag met de nacht
    Voordeel van ons: geglobaliseerde shiftpremie, dus maakt ni uit welke dag/shift je verlof pakt, alles blijft gelijk + statutair arbeider (maandloon blijft gelijk, of je nu maar 2 dagen werkt die maand of 28 dagen...)

iTrader
    0
    Chemische procestechnieken is wel degelijk dé richting om makkelijk als procesoperator te beginnen. Studeer je af als procesoperator, natuurlijk niet. Maar het is wel het enigste dat ja kan gaan doen met deze richting.

Als je chemische procestechnieken heb je trouwens meestal een a2 chemie, em, of andere op zak waar je dus in principe ook perfect mee kan beginnen. Op onze school was dat toch zo.

Ik heb ook chemische procestechnieken gedaan met 1 doel, 2 maand stage te kunnen doe, mij 300% geven en mij van mijn meest slimme, leuke, leergierige kant te tonen. Wat trouwens geloond heeft want elk bedrijf waar ik gepasseerd ben wouden ze mij houden (om het even arrogant te zeggen Bedrijven binnen BASF bedoel ik dan.

Bij ons maakt het eigenlijk niet uit of je een a1 of een a2 hebt, dat is het leuke aan BASF, ze kiezen echt wel dé man die het best is om een functie uit te voeren of om een categorie te stijgen. Onze 3 (binnenkort 4) meestergasten zijn denk ik allemaal a2'ers. En van de ploegleiders is er 1 met een a1.

screen's schermafbeelding
    iTrader
    9 (91%)
    Binnenkort studeer ik af als elektricien, ik volg nu industriële elektriciteit wel in het 7de bso, zou liefst procesoperator worden maar weet niet of ik met dit diploma werk kan krijgen in deze sector. Daarom twijfel ik om em te volgen in het hoger beroepsonderwijs, daarmee zou meer kennis hebben van mechanica en een diploma graduaat. Is dit het overwegen waard?

Pagina 5 van 65 Eerste 1234567891555 ... Laatste

Regels voor berichten