Pagina 2 van 65 Eerste 1234561252 ... Laatste
    jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb nog eens de vacatures bekeken op vdab en de meeste zijn echt gewoon voor een A2'er.

Als ik lees wat je moet doen, dan is het terecht dat een middelbaar diploma volstaat:
    "operationeel verantwoordelijk voor de afvulinstallatie
    - verplaatsing van bidons met heftruck
    - grote mate van technisch inzicht en helicopterview dus niet enkel 'knopjes omzetten' aan de installaties
    - proactiviteit en meedenken wordt zeer op prijs gesteld !
    - sporadisch manueel verplaatsen van oliebidons
    - Na een geslaagde inwerkperiode leg je een traject of tot foreman
    "

Wow, maar daar moet je wel voor gestudeerd hebben he.

xxxracexxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DBK Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Shiftcontroller wordt je bij ons als je als A1 of industrieel ingenieur een 20 jaar ervaring hebt in process en turn arounds hebt geleid of andere grote projecten hebt gedaan als hoofdverantwoordelijke van uw departement... Maar ja, je eerste zin toont al aan dat je geen besef hebt over de functiebeschrijvingen in zo'n fabrieken.
    Voor de duidelijkheid, ik spreek over de raffinage sector wat wordt aanzien als "het hoogste" op de scheldelaan.
    Ik denk dat het sterk afhangt van bedrijf tot bedrijf en zelfs van plant tot plant.
    Bij ons kan je al na 5j bij de ploegleiding terechtkomen en het maakt niet uit wel diploma je hebt... Om meestergast te worden heb je wel enkele jaren ervaring nodig maar is geen vereist diploma voor. Enkel voor de hoogste in rang (bedrijfsleiding) moet je doctor in de chemie ofzo zijn.

Ons bedrijf kan je op 2jaar tijd volledig alles kennen, maar op bv de steamcracker duurt het wel 10jaar!

Met mijn A2 Electro-Mechanica kon ik beginnen op Degussa en toen ik nadien solliciteerde bij BASF, Fina, Monsanto kon ik bij de 3 aan de slag maar toch voor BASF gekozen...

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Ik heb nog eens de vacatures bekeken op vdab en de meeste zijn echt gewoon voor een A2'er.

Als ik lees wat je moet doen, dan is het terecht dat een middelbaar diploma volstaat:
    "operationeel verantwoordelijk voor de afvulinstallatie
    - verplaatsing van bidons met heftruck
    - grote mate van technisch inzicht en helicopterview dus niet enkel 'knopjes omzetten' aan de installaties
    - proactiviteit en meedenken wordt zeer op prijs gesteld !
    - sporadisch manueel verplaatsen van oliebidons
    - Na een geslaagde inwerkperiode leg je een traject of tot foreman
    "

Wow, maar daar moet je wel voor gestudeerd hebben he.
    Ik hoop dat je niet denkt dat een operator zo'n werk doet, dat is eerder iets voor iemand zonder diploma. Bedankt om mij te doen glimlachen op een kutdag ( zwaar verkouden ) als vandaag Nee, even serieus, dat is helemaal niet wat een operator doet. Wij denken niet in hoeveelheden à la "bidons"... Ik sta onder andere op een eenheid die 660m³/u draait en 100 knm³/u waterstof verbruikt. Ik weet niet hoe ik jullie kan overtuigen dat dit geen brainless jobke is, als jullie serieuze vragen hebben wil ik gerust antwoorden maar ik ben het eerlijk gezegd een beetje beu dat men op dit forum doet alsof de enigste reden is dat operators goed verdienen is omdat ze in shiften werken. Ik kan moeilijk mijn cursussen hier uploaden hé? Of de 50 p&id's hier opzetten die ik bijna vanbuiten ken?

jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik hoop dat je niet denkt dat een operator zo'n werk doet, dat is eerder iets voor iemand zonder diploma. Bedankt om mij te doen glimlachen op een kutdag ( zwaar verkouden ) als vandaag Nee, even serieus, dat is helemaal niet wat een operator doet. Wij denken niet in hoeveelheden à la "bidons"... Ik sta onder andere op een eenheid die 660m³/u draait en 100 knm³/u waterstof verbruikt. Ik weet niet hoe ik jullie kan overtuigen dat dit geen brainless jobke is, als jullie serieuze vragen hebben wil ik gerust antwoorden maar ik ben het eerlijk gezegd een beetje beu dat men op dit forum doet alsof de enigste reden is dat operators goed verdienen is omdat ze in shiften werken. Ik kan moeilijk mijn cursussen hier uploaden hé? Of de 50 p&id's hier opzetten die ik bijna vanbuiten ken?
    Laat ik er eens een vacature bijhalen voor operator bij Total.
    Total CAREERS - Vacancy detail

Daar staat duidelijk (en is in dit topic door anderen bevestigd) dat je kan solliciteren met een bachelor, maar dat het perfect kan met een A2. Uiteraard zal men het graag zien dat een bachelor zich hiervoor aanmeldt, maar het is wat overdreven.

Anayway, iedereen moet doen wat hij graag doet.

Hoe lang ben je eigenlijk nog van plan om dit te blijven doen, want ik neem aan dat in shiften werken niet zo goed is voor je gezondheid? Of maakt het financiële alles goed.

iTrader
    1 (100%)
    Hoe lang ben je eigenlijk nog van plan om dit te blijven doen, want ik neem aan dat in shiften werken niet zo goed is voor je gezondheid? Of maakt het financiële alles goed.
    Shiften tot het einde!
    Ongeacht mijn loon (is wel mooi meegenomen), no offence maar ik zou het niet meer kunnen aarden bij het "dagjesvolk"

Gaat weer de hele discussie komen over shiften zeker

Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als ge neerbuigend doet over 'dagjesvolk', alsof er geen toffe mensen bestaan die niet in shiften werken... Ja dan gade die discussie waarschijnlijk wel beginnen ja

Anyway, mijn bedoeling is om meer te verdienen en veel meer extra legale voordelen te hebben in een gewone dagjob... das 't leven

Hiapoe
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Laat ik er eens een vacature bijhalen voor operator bij Total.
    Total CAREERS - Vacancy detail

Daar staat duidelijk (en is in dit topic door anderen bevestigd) dat je kan solliciteren met een bachelor, maar dat het perfect kan met een A2. Uiteraard zal men het graag zien dat een bachelor zich hiervoor aanmeldt, maar het is wat overdreven.
    Een A2 zonder relevante ervaring komt er niet in. Tijdje geleden heb ik nog een mail gehad met allerlei info over de sollicitaties in 2010 en daar stond duidelijk in dat een A2 10 jaar relevante ervaring moet hebben. En verder stond daar ook in, zoals eerder al vermeld, 25% ing, 50% bachelors en 25% A2 met ervaring. Verder geraakt er maar 1 op de 40 sollicitanten effectief binnen. ( Wat volgens mij wel bizar is )

Geen idee, tot mijn 45 jaar ofzo? Misschien wel langer, ik heb geen glazen bol. Hangt er een beetje vanaf wel functie ze voor mij in dagverband hebben, mijn ploegleider krijgt nu een hoger kader job in dagverband, ja dan moet je niet twijfelen. Als ik trouwens op mijn 30 jaar geen relatie heb ga ik mij kandidaat stellen om naar het buitenland te gaan. Nu heb ik een paar collega's die naar Saudi Arabië zijn vertrokken voor daar een nieuwe raffinaderij ( http://www.total.com/en/our-energies...il-940870.html ) op te starten en opleidingen te geven aan nieuwe operators, lijkt mij echt een droomjob en een serieuze uitdagen en dan zwijg ik nog van het financiële.
    Over die shiften, nachtwerk is voor bepaalde personen ongezond. Dat is een feit. Maar momenteel heb ik niets te klagen, integendeel, ik ben nog nooit zo in form geweest in mijn leven. Ik heb heb veel vrije tijd om te gaan fietsen en voetballen

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    Als ge neerbuigend doet over 'dagjesvolk', alsof er geen toffe mensen bestaan die niet in shiften werken...
    Is niet om neerbuigend te doen, maar mentaliteit is totaal verschillend.
    Om 10u zie je hier de mensen in dagdienst alles laten vallen om op de minuut juist de refter in te wandelen om hun appeltje te eten. Idem zo voor middagpauze en half 3. Vanaf maandag morgend hoor je bijna iedereen al klagen omdat het nog geen vrijdag is...

Zoiets heb je niet bij het shiftvolk. Ik heb 3j in dagdienst gewerkt op 3 verschillende bedrijven en overal was het ongeveer wel zo. Na 6j shiftwerk op 2 verschillende bedrijven nog nooit tegengekomen in productie.

iTrader
    1 (100%)
    @ DBK: Jij bent precies wel sterk prestatiegericht als ik het zo lees. Zoveel mensen met u ambitie lopen er toch niet rond in productie? Die ambitie zie ik hier (als op Evonik) helemaal niet veel, zelfs niet op ploegleidersniveau.

Chapeau

aXl_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk bericht
    Is niet om neerbuigend te doen, maar mentaliteit is totaal verschillend.
    Om 10u zie je hier de mensen in dagdienst alles laten vallen om op de minuut juist de refter in te wandelen om hun appeltje te eten. Idem zo voor middagpauze en half 3. Vanaf maandag morgend hoor je bijna iedereen al klagen omdat het nog geen vrijdag is...

Zoiets heb je niet bij het shiftvolk. Ik heb 3j in dagdienst gewerkt op 3 verschillende bedrijven en overal was het ongeveer wel zo. Na 6j shiftwerk op 2 verschillende bedrijven nog nooit tegengekomen in productie.
    Als deel van mijn opleiding heb ik ook een korte tijd meegedraaid met een shift van productie op de plant waar ik werk. Die mensen hebben evengoed 2 breaks van een kwartier per dag en hun half uur middag pauze wordt tenminste betaald.

En alsof arbeiders niet zagen dat het nog geen weekend is ^^

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk bericht
    @ DBK: Jij bent precies wel sterk prestatiegericht als ik het zo lees. Zoveel mensen met u ambitie lopen er toch niet rond in productie? Die ambitie zie ik hier (als op Evonik) helemaal niet veel, zelfs niet op ploegleidersniveau.

Chapeau
    Ik ben dan nog maar gemiddeld gemotiveerd denk ik. Ik heb echt een paar collega's die er echt over gaan op dat vlak, die studeren en die blijven studeren. Die weten zelfs op een plot van een paar honderden vierkante meters al de ondergrondse elektrische leidingen lopen Maar dat zit er zo een beetje in bij ons, wij gaan er allemaal voor en we willen allemaal de beste ploeg zijn. Ik wil ook wel alles weten tot in de details maar ik kan het niet opbrengen om snachts in de sneeuw met een zaklamp lijnen te gaan volgen, ik zal dan wel wat theorie studeren onder de verwarming met mijn voeten op de bureau en een warme chocomelk erbij

NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    153 (100%)
    En verder stond daar ook in, zoals eerder al vermeld, 25% ing, 50% bachelors en 25% A2 met ervaring.
    Uit nieuwsgierigheid, enig idee of die ing.'s vooral EM of chemie zijn?
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NotoriousP Bekijk bericht
    Uit nieuwsgierigheid, enig idee of die ing.'s vooral EM of chemie zijn?
    Beide voor process. Voor supervisor onderhoud bevoorbeeld is het wel EM.

iTrader
    0
    Werk ook voor een chemisch bedrijf, maar niet op de scheldelaan wel in Limburg.
    Naam van het bedrijf kan wel via PM als je het absoluut wilt weten

Loon staat in Brutoloon topic en is Bruto rond de 4000€ + extra legale voordelen.

Werken in 4 ploegen 7-7-7 maar gaat veranderen

Qua ploegbaas heeft bij ons ook niets met diploma te maken, in onze ploeg begint iedereen op dezelfde plaats, onderaan
    Namelijk het product dat in reactors/ketels gemaakt wordt afwerken en in silo's stockeren, in nachtpost moet je dan soms ook wel zelf aftappen in zakken/vaten
    Je krijgt een algemene opleiding en dan een opleiding van de persoon die er dan staat

Als je alles kent kom je daar alleen te staan en groeit deze persoon ook door. en zo kan je blijven doorgaan als je maar ambitie hebt

Doorgroeien kan je ook door bijstuderen en oefeningen maken, zo kan je een x of 6 - 7 doorgroeien denk ik en dan ben je polyvalent en kunnen ze je overal plaatsen in het bedrijf
    Handig voor de ploegbaas vooral iemand die vrij heeft te vervangen maar ook leuk voor jou omdat je zo niet 7dagen achter mekaar hetzelfde moet doen

Als je dan wilt en er komt plaats vrij kan je voor hulpploegbaas gaan en daarna voor ploegbaas

Maar daar gaan wel jaren overheen

Henne's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Man, als ik dit allemaal lees, dan vraag ik me soms af of het nog wel de moeite is om nog 2 jaar te studeren .
    ~~So no one told you life was going to be this way~~

Pagina 2 van 65 Eerste 1234561252 ... Laatste

Regels voor berichten