Pagina 4 van 226 Eerste 123456781454104 ... Laatste
    jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jedisparkle Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ik heb een kameraad die werkt op FOD fin (minfin)
    werkt niet in brussel en is nog aangenomen door het "lange arm" principe...

situatie nu: er werken 26 mensen op zijne dienst, terwijl het werk er door 6 personen gemakkelijk kan gedaan worden.

Zijn werkdag begint om 07h30 en stopt om 12h15.
    Dit betekent dat hij +/- 5 uren werkt voor een volledige full time.
    Hoe is dit gekomen? Een uitvloeisel van de zogenaamde "zomerdienst". Tot 2 jaar geleden moest hij ook zijn 38 uren werken, behalve in de zomer. Maar wat bleek, het werk was toen ook gedaan en toen heeft zijne baas maar beslist om dit door te trekken, nu doen ze dus het hele jaar "zomerdienst". Elke dag is hij dus thuis om +/- 12h30.

Hij is nu 36 jaar en had in het begin van het jaar 62 verlofdagen opstaan + bloedgeven = 1 dag verlof extra
    Elk jaar zijne opslag + geregeld wat examens voor wat meer loon

Echt ongelooflijk en eigenlijk toch wraakroepend...
    Als ge dan ook nog de verhalen hoort vanop de werkvloer....er zijn er dus nog die vinden dat ze hard moeten werken....
    Ik geloof er niet te veel van...
    Om kwart na 12 gaat hij naar huis? Hij heeft 62 dagen verlof?

Erg ongeloofwaardig als je het mij vraagt.

xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht

²

Ik zie het hier al gebeuren toch... :')

iTrader
    1 (100%)

ongeloofwaardig maar toch echt waar....

is wel op een regionale dienst in Limburg.

ze mogen hun verlofdagen opsparen, en wie neemt er nu door het jaar verlof als ge elke dag namiddag thuis zijt??

iTrader
    0
    ongeloofwaardig maar toch echt waar....

is wel op een regionale dienst in Limburg.

ze mogen hun verlofdagen opsparen, en wie neemt er nu door het jaar verlof als ge elke dag namiddag thuis zijt??
    Wel ik zal eens zeggen waarom ik er weinig geloof aan hecht.

Ten eerste heeft men 26 dagen verlof + maximum 1.5 extra per maand (als men overuren maakt). Hoe die persoon dan aan 62 dagen komt is mij een raadsel.

Ten tweede zeg je dat hij elke dag na de middag naar huis gaat. Als hij dat doet, dan neem ik aan dat anderen zijn privileges gaan overnemen (volgens de redenering; 'wat hij mag, mag ik ook'). En zeker die met dezelfde rang als hij. Tja, dan moet dat gebouw toch na 12 uur leeg staan? Tevens vraag ik mij af of er daar dan niemand zit die dit niet correct vindt en stappen onderneemt.

--

Met andere woorden, dat zijn zo van die verhaaltjes die worden verteld, maar die je met een grote korrel zout moet nemen. Hun enige doel is het image van de overheid besmeuren. Gelukkig doorprikt elk weldenkend mens dit meteen.

iTrader
    1 (100%)
    Wel ik zal eens zeggen waarom ik er weinig geloof aan hecht.

Ten eerste heeft men 26 dagen verlof + maximum 1.5 extra per maand (als men overuren maakt). Hoe die persoon dan aan 62 dagen komt is mij een raadsel.

Ten tweede zeg je dat hij elke dag na de middag naar huis gaat. Als hij dat doet, dan neem ik aan dat anderen zijn privileges gaan overnemen (volgens de redenering; 'wat hij mag, mag ik ook'). En zeker die met dezelfde rang als hij. Tja, dan moet dat gebouw toch na 12 uur leeg staan? Tevens vraag ik mij af of er daar dan niemand zit die dit niet correct vindt en stappen onderneemt.

--

Met andere woorden, dat zijn zo van die verhaaltjes die worden verteld, maar die je met een grote korrel zout moet nemen. Hun enige doel is het image van de overheid besmeuren. Gelukkig doorprikt elk weldenkend mens dit meteen.

natuurlijk geldt dit voor alle 26 personen die daar werken.
    en wie gaat dit niet correct vinden?? Ik zou alleszins niet klagen.

Dit is ECHT de werkelijkheid, of je mij nu gelooft of niet...van.
    En zijn verlof heeft hij gewoon al ettelijke jaren opgespaard.

xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    En zijn verlof heeft hij gewoon al ettelijke jaren opgespaard.
    Ja, dat is wel al een serieus andere kwestie hé. Als ik 4 jaar geen verlof neem en alles overdraag, dan heb ik ook +70 dagen/jaar. Maar het jaar erna is dat dan wel niet meer.

iTrader
    0
    Waar mijn zus werkt (ook fed overheid) zijn er ook mensen met 50 à 60 dagen verlof + probleem dat er bestek (!) verdwijnt en zelfs leeggoed

iTrader
    0
    Ik lees hier zoveel negatieve reacties op het feit dat mensen 60 dagen en meer verlof hebben. Ik zie eigenlijk niet wat het probleem is met het opsparen van verlof. Als mensen hun verlof nu willen opsparen, waarom niet? Dat wil toch juist zeggen dat je meer gewerkt hebt op een jaar in plaats van minder.

Ik vind het eigenlijk wel opvallend dat hier veel mensen posten "van horen zeggen". De bedoeling van mijn vraag was nu net om ervaringen te horen van mensen die zelf werken bij Financiën, omdat ik zelf ook de vooroordelen ken die er bestaan over ambtenaren. Ik heb echter al veel positieve reacties gehoord van jonge mensen die bij de overheid werken. Zo ken ik iemand bij het ministerie van sociale zekerheid werkt, zij is heel tevreden over haar job en haar collega's, werkt in een zeer moderne omgeving en mag twee dagen per week thuis werken. Verder neemt ze voortdurend deel aan examens, die dan leiden tot bevordering en/of weddeverhoging. Een andere goede kennis werkt bij de Vlaamse overheid en is ook enorm tevreden over haar werk. Maar ik ken niemand die bij Financiën werkt en daar heb ik ook wel al "horen zeggen" dat dat logge instelling is waar nog die echte ambtenarenmentaliteit heerst. Vandaar mijn vraag dus naar concrete ervaringen van mensen die er gewerkt hebben.

Inspector Monkfish's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Trouwens, als de privé meer congé wil, dan moeten ze daar maar voor zagen
    - en dan deleten de admins uw sig wegens NIET gepast -
    - Edit by admin: of omdat uw sign te groot is volgens de regels

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Nu, het zou goed kunnen dat dit waar is. Maar dit is een uitzondering zodra binnen die 26 mensen de 60+'ers op pensioen gaan verandert dat automatisch.

Die 60+ dagen, in C kan dat niet 100%, aangezien hij er maximaal die van 1 jaar mag overzetten (en in C aan 26 dagen per jaar zit). Degene die hij niet opgebruikt is hij verloren.

iTrader
    0
    Ik vraag me toch af waarom alles bij Selor zoveel tijd in beslag moet nemen. Zo laten ze toch heel wat talent ontsnappen.

Voor de mensen die hebben deelgenomen: je kan zien of je al dan niet deel uitmaakt van de reserve op Selor.be. Mijn Selor > Mijn selecties > Mijn reserves.

iTrader
    10 (100%)
    Iemand al bericht gehad over de proeven, voor die vacature van een paar weken geleden, waarbij ze 150 bachelors zochten?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iplf Bekijk bericht
    Iemand al bericht gehad over de proeven, voor die vacature van een paar weken geleden, waarbij ze 150 bachelors zochten?
    Proeven beginnen eind mei. Aanwerving (als ik mij niet vergis) na de zomervakantie.

iTrader
    0
    En ondertussen viel de brief ook binnen: na het interview de top-15 weten te bereiken. Beter dan verwacht.

demonkiller's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door iplf Bekijk bericht
    Proeven beginnen eind mei. Aanwerving (als ik mij niet vergis) na de zomervakantie.
    Reputatie aan jawadde001 toekennen
    ik hoop dak mag meedoen. maar er zullen wel veel mensen gesolliciteerd hebben .

Pagina 4 van 226 Eerste 123456781454104 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten