Pagina 6 van 6 Eerste ... 23456

Discussie: Werken BNP Paribas

AsusV's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eXe./special Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hoh, vond van mezelf dat het niet ├ęcht lekker liep .. Weet niet hoe het kwam, maar die postvakoefening ging me niet af, had enkele dingen over het hoofd gezien enzo. Interviews gingen me dan wel weer beter af. Ik krijg antwoord zeker nog deze week ...

Was idd vroeg opstaan, maar de donderdag erna moest ik nog vroeger opstaan, kmoest al om 8u30 bij KBC zijn (Brussel-Noord en dan nog bus nemen).
    Jammer van de postvakoefening, maar ik denk dat de gesprekken belangrijker zijn bij de keuze om je wel of niet een contract aan te bieden. Ik heb daarenboven gehoord dat ze nog redelijk wat mensen zoeken.

KBC om 8u30, ai ai pijnlijk . Moest je daar ongeveer hetzelfde doen als bij BNP Paribas? Ook oefeningen, interviews, (presentatie)...? Merk je veel verschil tussen deze twee banken in de korte tijd dat je daar was? In het "Big 4"-topic hoor je vaak dat mensen bvb de sfeer of de ingesteldheid van het ene kantoor beter of slechter vinden dan bij een ander kantoor.

iTrader
    0
    Gisterenavond mijn gesprek gehad met een commercieel directeur in Oost-Vlaanderen. Ik ben met een zeer positief gevoel buitengegaan. De directeur gaf me ook de indruk overtuigd te zijn. Nu wist hij mij wel te vertellen dat er slechts jaarlijks maximaal 5 tot 6 commercial trainees aangeworven worden per provincie... zou toch mooi moest ik erbij zijn . In de loop van de week ging ik meer weten. Hopelijk volgt een laatste gesprek met de zone directeur en een contractvoorstel ...

TekkaBlade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Er is een redelijke vergrijzing binnen de bank en een mentaliteitsverschuiving van jongeren waardoor er ook redelijk wat nieuwkomers afhaken. Ik trek die 5 tot 6 trainees per provincie dus ietwat in twijfel.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TekkaBlade Bekijk bericht
    Er is een redelijke vergrijzing binnen de bank en een mentaliteitsverschuiving van jongeren waardoor er ook redelijk wat nieuwkomers afhaken.
    De tijd dat je in een bank moest zijn om bovengemiddeld te verdienen ligt dan ook al een tijdje achter ons + de steeds hoger wordende verwachtingen en strengere regelgeving.

iTrader
    0
    Goeiemorgen!

Straks heb ik een telefonish interview naar aanleiding van mijn sollicitatie voor de Private Banker Traineeship bij BNP Paribas Fortis. Ik was wat aan het googlen om te zien wat ik precies kon verwachten en kwam zo hier terecht.

Zijn er nog mensen die dit specifieke traineeship hebben gevolgd? Wat zijn zo wat de ervaringen?

Groetjes,
    T.

Manu's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Bij deze terug geopend op aanvraag.
    What you do today can improve all your tomorrows.

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Tijd op een project gezten en veel mensen ontmoet, in de klassieke bank (niet corporate, niet finance, geen traders)
    Opvallend hoeveel mensen 2 masters hebben, vaak van niet-relevante richtingen.
    Veel mensen van goede wil, maar nergens heb ik al ooit meer processen en politiek gezien die innovatie en change verhinderen.
    Parijs beslist veel op groepsniveau
    Veel Franstaligen
    Ik geef ze van de drie grote banken (Belfius, BNP, KBC) de grootste kans om serieuze klappen te krijgen in de komende vijf jaar.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Tijd op een project gezten en veel mensen ontmoet, in de klassieke bank (niet corporate, niet finance, geen traders)
    Opvallend hoeveel mensen 2 masters hebben, vaak van niet-relevante richtingen.
    Veel mensen van goede wil, maar nergens heb ik al ooit meer processen en politiek gezien die innovatie en change verhinderen.
    Parijs beslist veel op groepsniveau
    Veel Franstaligen
    Ik geef ze van de drie grote banken (Belfius, BNP, KBC) de grootste kans om serieuze klappen te krijgen in de komende vijf jaar.
    Ok en uw punt is ?
    Is toch al lang geweten dat de bricks &mortar bank fel gaat verkleinen. Bij alle banken wordt dat al aangepakt en wordt er daar in gesnoeid. Bij kbc wordt dat imo wel beter en minder drastisch gedaan.
    Axa staat ook te koop maar geen kat die dat nog wil overnemen bv

orac's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door :unsure: Bekijk bericht
    Axa staat ook te koop maar geen kat die dat nog wil overnemen bv
    Blijkbaar is er toch een kat ...

Pagina 6 van 6 Eerste ... 23456

Regels voor berichten