Pagina 4 van 6 Eerste 123456 Laatste

Discussie: Werken BNP Paribas

Mellie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AsusV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En en en, hoe is het gegaan?
    Ze hebben me een klein uurtje geleden opgebeld ennn... *tromgeroffel*
    KBEN ERDOOR!! Kmag starten als commercieel adviseur op 1 augustus binnen markt Ieper! Op de contractbespreking gingen ze het kantoor verder specificiëren Ben super content natuurlijk!

AsusV's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mellie Bekijk bericht
    Ze hebben me een klein uurtje geleden opgebeld ennn... *tromgeroffel*
    KBEN ERDOOR!! Kmag starten als commercieel adviseur op 1 augustus binnen markt Ieper! Op de contractbespreking gingen ze het kantoor verder specificiëren Ben super content natuurlijk!
    Hele dikke proficiat !!!

Hoe zijn de gesprekken meegevallen? Hebben ze nu je talenkennis getest of vragen gesteld over hun producten?

Het zal wel tof worden daar te werken. Voor de komende maanden; geniet nog even van je vakantie zou ik zeggen hehe .

Mellie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hele dikke proficiat !!!

Hoe zijn de gesprekken meegevallen? Hebben ze nu je talenkennis getest of vragen gesteld over hun producten?

Het zal wel tof worden daar te werken. Voor de komende maanden; geniet nog even van je vakantie zou ik zeggen hehe .
    Dank je 'collega'! Het gesprek met de HR-verantwoordelijke viel echt super mee, het waren de te verwachten vragen zoals motivatie en sterke punten opsommen... Maar het gesprek met de commercieel directeur was wel van een totaal ander kaliber, viel mij op. Het ging van beleggersprofielen, mijn mening over actuele topics tot "Beleg eens een som van x-aantal euro". Iets meer inhoudelijker dus Ik hoorde van andere kandidaten dat er bij hen gepeild werd naar kennis over de bankcrisis...
    Mijn parate kennis gebruikt zeg maar en blijkbaar is dat allemaal goed gekomen En wonder boven wonder: geen Frans moeten spreken!
    Khad er wel een goed gevoel over, maar het blijft altijd spannend hé, zo'n dingen

iTrader
    6 (100%)
    Hello ... Zaterdag mijn online sollicitatie ingevuld en vandaag telefoon gekregen! Ze gaan me straks om 15u terugbellen. Ik kan kiezen tussen functie commercieel adviseur of commercieel traineeship. Ik ben er nu wel nog niet helemaal over uit of ik wel die intensieve opleiding van 1j wil volgen .. heb net 5 jaar gestudeerd en ben wel beetje uitgekeken op de boeken en stress van examens enzo. Of valt dit goed mee? Uiteraard eerst een telefonische screening zoals ik al gezien heb dat hier een paar mensen gedaan hebben!

Heeft iemand tips hiervoor? Waarover zal het gesprek zoal gaan?

Alvast bedankt!
    Playing: CS:GO, Apex Legends
    Origin: pjfisc

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat heb je gestudeerd?

Ik doe zelf iets compleet anders, maar die commercial trainee opleiding is redelijk intensief van wat ik gehoord heb. Die job is ook geen rustige kantoorjob he, dus denk goed na of het dat wel is wat je wilt.

Gesprek is een standaard sollicitatiegesprek, bij mij verliep dat redelijk luchtig. Bij andere banken ging het er intenser aan toe. Gewoon een beetje voorbereiden en dan relaxt blijven.

iTrader
    6 (100%)
    Handelswetenschappen ..

wat bedoel je met 'intensief'? + die opleiding is sowieso een mooie ervaring denk ik .. mocht het dan tegenvallen ofzo dan heb je het toch maar mooi gehad denk ik zo!

iTrader
    5 (100%)
    1 September stap ik ook over naar BNP.

Momenteel werk in al 1,5 jaar in het CVBA-net van Dexia en dat is dus echt mijn ding niet geweest. Stap over naar een back-office functie binnen de dienst securities. Ik vermoed dat dat meer mijn ding zal zijn.

Ik moet wel 10 minuten fiets ruilen voor een dik uur trein maar dat gaat met de glimlach zijn

CP-RB2H's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eXe./special Bekijk bericht
    Handelswetenschappen ..

wat bedoel je met 'intensief'? + die opleiding is sowieso een mooie ervaring denk ik .. mocht het dan tegenvallen ofzo dan heb je het toch maar mooi gehad denk ik zo!
    Goh, als je de kans hebt, zou ik toch kiezen voor het traineeship. Waarom? Bij commercieel adviseur begin je echt in een vast kantoor. Pas op, ik vind dat superleuk en echt immens afwisselend hoor en na een kleine 3 jaar ben ik toch aan het doorgroeien! En doe mijn job echt enorm graag! BNP is (vind ik) echt een goede werkgever. Ook wel vrij belangrijk.

Maar het grote voordeel van het traject trainee is dat je gedurende een half jaar overal terechtkomt (commercieel en nt-commercieel) en dat je het einde van de rit zelf wat kan kiezen waar je interesses liggen.. Je leert de enorm enorm ENORM uitgebreide kant van de bank kennen. Als trainee groei je meestal sneller door ook ze, zeker als je een positieve indruk achterlaat...

Als je vragen zou hebben... Shoot!
    Xbox live Gamertag: Turg0n

Kendie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Klein vraagje: hoeveel verdien je ongeveer als Commercial Trainee bij BNP? Gewoon uit nieuwsgierigheid, mocht je mij dit willen vertellen
    En wat houd dit juist in? Ben je dan soort verkoper? Want met diploma HW/TEW heb je ongetwijfeld wel een mooie carriere die je tegemoet komt. En Commercial Trainee klinkt niet zo positief in mijn ogen...

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CP-RB2H Bekijk bericht
    Goh, als je de kans hebt, zou ik toch kiezen voor het traineeship. Waarom? Bij commercieel adviseur begin je echt in een vast kantoor. Pas op, ik vind dat superleuk en echt immens afwisselend hoor en na een kleine 3 jaar ben ik toch aan het doorgroeien! En doe mijn job echt enorm graag! BNP is (vind ik) echt een goede werkgever. Ook wel vrij belangrijk.

Maar het grote voordeel van het traject trainee is dat je gedurende een half jaar overal terechtkomt (commercieel en nt-commercieel) en dat je het einde van de rit zelf wat kan kiezen waar je interesses liggen.. Je leert de enorm enorm ENORM uitgebreide kant van de bank kennen. Als trainee groei je meestal sneller door ook ze, zeker als je een positieve indruk achterlaat...

Als je vragen zou hebben... Shoot!
    Thx alvast! Heb gisteren plezant telefonisch gesprek gehad met HR .. een eerste screening vermoed ik . Moet nu een drietal testen gaan invullen als volgende stap .. Dan zien we wel verder. Ik zie die traineeship wel zitten omdat je idd érg veel kan bijleren en dan zelf kiezen welke richting je uitgaat. Het is sowieso een goeie opleiding denk ik dan! Heb je eventueel nog tips over die testen of eventueel andere dingen? Zijn altijd welkom!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kendie Bekijk bericht
    Klein vraagje: hoeveel verdien je ongeveer als Commercial Trainee bij BNP? Gewoon uit nieuwsgierigheid, mocht je mij dit willen vertellen
    En wat houd dit juist in? Ben je dan soort verkoper? Want met diploma HW/TEW heb je ongetwijfeld wel een mooie carriere die je tegemoet komt. En Commercial Trainee klinkt niet zo positief in mijn ogen...
    Zou ik ook wel willen weten Commercial Trainee lijkt mij net wél iets positiefs. Je moet er eens wat over opzoeken, je zal wel zien dat het interessant is.

CP-RB2H's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    @ eXe

Ff denken, want die testen zijn al wel enkele jaren geleden ondertussen… (als het ondertussen nog wel hetzelfde zou zijn…) Gewoon gesprek in NL + mss stukjes frans (u voorstellen) en dan wat logicaproeven en taalproeven (NL+EN). Maar hoe dan ook, die babbel is het belangrijkst. Daarna zal je nog op de babbel moeten met een commercieel directeur denk ik.

Verloning voor trainees weet ik niet echt. Ik ben content met dat van mij Vooral van de vele vele voordelen die er nog eens bijkomen….

Trainee is idd een zéér goede opleiding omdat je met enorm veel mensen in contact komt, maar ook met de vele facetten van de bank/economie (commercieel EN de niet-commerciele kant). BNP is echt gigantisch dus je zal er sowieso wel iets vinden dat je aanstaat! Succes in ieder geval!
    Xbox live Gamertag: Turg0n

AsusV's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PJDK Bekijk bericht
    1 September stap ik ook over naar BNP.

Momenteel werk in al 1,5 jaar in het CVBA-net van Dexia en dat is dus echt mijn ding niet geweest. Stap over naar een back-office functie binnen de dienst securities. Ik vermoed dat dat meer mijn ding zal zijn.

Ik moet wel 10 minuten fiets ruilen voor een dik uur trein maar dat gaat met de glimlach zijn
    Ga je ook naar de onthaaldag in Brussel op 1 september?

iTrader
    5 (100%)
    Ga je ook naar de onthaaldag in Brussel op 1 september?
    Ik weet momenteel van geen onthaaldag af.
    Moet mijn contract juist nog gaan tekenen (begin juli)
    Wss zal ik dan meer weten over een onthaaldag.

Mss tot dan

AsusV's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PJDK Bekijk bericht
    Ik weet momenteel van geen onthaaldag af.
    Moet mijn contract juist nog gaan tekenen (begin juli)
    Wss zal ik dan meer weten over een onthaaldag.

Mss tot dan
    Die informatie krijg je tijdens het tekenen van je contract. Als je start op 1 september zal je die dag naar Brussel mogen komen voor kennismaking en een groepsfoto .

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CP-RB2H Bekijk bericht
    @ eXe

Ff denken, want die testen zijn al wel enkele jaren geleden ondertussen… (als het ondertussen nog wel hetzelfde zou zijn…) Gewoon gesprek in NL + mss stukjes frans (u voorstellen) en dan wat logicaproeven en taalproeven (NL+EN). Maar hoe dan ook, die babbel is het belangrijkst. Daarna zal je nog op de babbel moeten met een commercieel directeur denk ik.

Verloning voor trainees weet ik niet echt. Ik ben content met dat van mij Vooral van de vele vele voordelen die er nog eens bijkomen….

Trainee is idd een zéér goede opleiding omdat je met enorm veel mensen in contact komt, maar ook met de vele facetten van de bank/economie (commercieel EN de niet-commerciele kant). BNP is echt gigantisch dus je zal er sowieso wel iets vinden dat je aanstaat! Succes in ieder geval!

Thx!

Die online testen heb ik donderdag gemaakt .. wacht nu op antwoord Vermoedelijk zullen ze me wel opbellen en dan zal ik wel horen of ik nog op gesprek mag gaan of niet ... hopelijk wel want zie dit eigelijk wel goed zitten!

Testen waren wel niet zo simpel vond ik

Pagina 4 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten