Pagina 1 van 2 12 Laatste

Discussie: Interimkantoor

iTrader
    1 (100%)

Interimkantoor

ik doe momenteel interimwerk. Nu is mijn vraag ik kom uit de bouwsector en had normaal met kerst en Nieuwjaar 2weken verlof. Als ik interim doe heb ik dan ook recht op die 2 weken?
    no votes  

Desolator23's schermafbeelding
    iTrader
    35 (95%)
    Als jij nog genoeg verlofdagen hebt staan om die twee weken in te vullen zie ik geen probleem. Normaal heb je recht op 20 dagen verlof per jaar.

Maar als het bedrijf waar je werkt via dat interim niet sluit, dan kan het moeilijker zijn.

Een voordeel is wel als je nog die dagen hebt staan, dan ben je verplicht om ze op te nemen. Die 20 dagen ben je verplicht om op te nemen voor het einde van het jaar.

Hoeveel dagen je recht op hebt kan je raadplegen op de site van RJV en inloggen met je digitaal paspoort en een eid lezer.

Edit vergeten te zeggen, indien je vorig jaar een volledig jaar hebt gewerkt dan heb je recht op 20 dagen verlof.
    Laatst gewijzigd door Desolator23; 21 november 2010 om 12:45
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Ik heb een volledig jaar gewerkt. Maar normaal zou ik in den bouw van 24 dec tot 7 jan thuis zijn geweest. Dus die dagen vanaf 1jan tot 7jan, heb ik daar recht op?
    no votes  

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Als je vorig jaar nog niet gewerkt hebt dan heb je geen vakantiedagen, tenzij je jeugdvakantie hebt. Als je geen vakantiedagen hebt ga je gewoon een week werkloos zijn en dop trekken (als je recht hebt op dop). Niet vergeten uw stempelkaart dan in te vullen!
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580
    no votes  

iTrader
    35 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lylyhif Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb een volledig jaar gewerkt. Maar normaal zou ik in den bouw van 24 dec tot 7 jan thuis zijn geweest. Dus die dagen vanaf 1jan tot 7jan, heb ik daar recht op?
    Hoeveel dagen verlof heb je dit jaar al genomen?

Als je nog genoeg dagen hebt staan, dan kan je verlof aanvragen bij het interimkantoor.

Indien je geen dagen genoeg hebt staan, dan kan je inderdaad zoals hier gezegd, die twee weken doppen.

Maar je zou dit beter eens vragen aan de firma waar je voor werkt als je kan en mag verlof nemen.

Het verlof waar jij over spreekt in de bouwsector is winterrust denk ik.
    Van ieder bedrijf is de verlofregeling anders.
    no votes  

iTrader
    0
    Is misschien een domme vraag, maar ik ben nieuw in dit onderwerp. Ze hebben mij gezegd dat ik mij moet inschrijven in de vdab. Maar als ik nu interim wil doen, kan ik dat ook via de vdab of moet ik daarvoor naar een speciaal interimkantoor zoals randstad? Of is de vdab ook een soort interimkantoor? Op de site van de vdab staan ook jobs van andere interimkantoren, dus weet ik niet juist hoe dat in zijn werk gaat.
    no votes  

iTrader
    35 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikennogeensik Bekijk bericht
    Is misschien een domme vraag, maar ik ben nieuw in dit onderwerp. Ze hebben mij gezegd dat ik mij moet inschrijven in de vdab. Maar als ik nu interim wil doen, kan ik dat ook via de vdab of moet ik daarvoor naar een speciaal interimkantoor zoals randstad? Of is de vdab ook een soort interimkantoor? Op de site van de vdab staan ook jobs van andere interimkantoren, dus weet ik niet juist hoe dat in zijn werk gaat.
    Je moet je inschrijven eerst en vooral om in je wachttijd te kunnen gaan. Eenmaal die wachttijd om is dan kan je doppen.

Als je interim wilt doen, dan moet je naar interim kantoren.

Via de VDAB kan je ook werk vinden, maar dat is geen interimkantoor. Via de VDAB kan je werk vinden zoals PWA klusjes enz.

Die jobs op de VDAB site zijn daar opgezet geweest door die interimkantoren, dus best naar zoveel mogelijk interims gaan, je daar inschrijven en zeggen welke jobs je zoal wilt doen.

Is geen domme vraag hoor, in het begin is het wat zoeken.
    no votes  

iTrader
    0
    ok bedankt voor de info.

Ik heb nu bv iets gevonden op de site van de VDAB, maar dat is van manpower. Dus ik kan niet via de vdab aan die job komen, maar ik moet mij inschrijven via manpower?

Ben ik hierin juist, of zie ik het verkeerd?
    no votes  

iTrader
    35 (95%)
    ok bedankt voor de info.

Ik heb nu bv iets gevonden op de site van de VDAB, maar dat is van manpower. Dus ik kan niet via de vdab aan die job komen, maar ik moet mij inschrijven via manpower?

Ben ik hierin juist, of zie ik het verkeerd?
    Inderdaad, dat is juist.
    no votes  

iTrader
    0
    Moet ik mij dan eigenlijk inschrijven in de VDAB? Ik kan dan toch gewoon naar een interim bureau gaan zonder dat ik mij in de VDAB inschrijf
    no votes  

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Moet ik mij dan eigenlijk inschrijven in de VDAB? Ik kan dan toch gewoon naar een interim bureau gaan zonder dat ik mij in de VDAB inschrijf
    Als je je niet inschrijft bij de VDAB ga je je wachttijd niet in en heb je geen recht op een uitkering moest dat eventueel nodig zijn.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lylyhif Bekijk bericht
    ik doe momenteel interimwerk. Nu is mijn vraag ik kom uit de bouwsector en had normaal met kerst en Nieuwjaar 2weken verlof. Als ik interim doe heb ik dan ook recht op die 2 weken?
    vraag is: heb je een contract voor die 2 weken?
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje
    no votes  

iTrader
    0
    maar als ik mij nu inschrijf in de vdab, krijg ik toch geen uitkering. Dus heeft da acv mij gezegd dat ik mij niet moet inschrijven in de vdab, maar rechtsreeks mag bellen naar de werkgever. Als ik een aantal weken heb gewerkt via interim, kan ik mij dan inschrijven in de vdab en dan een uitkering krijgen? Of moet ik mij nu inschrijven in de vdab voor ik met interim begin?
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Wie heeft er nu eigenlijk gezegd dat je je wél moet inschrijven bij de VDAB? zie je ". Ze hebben mij gezegd dat ik mij moet inschrijven in de vdab.".

Waarom zou je nu geen recht hebben op een uitkering? heb je zelf ontslag genomen, ... ?

Sowieso is inschrijven bij de VDAB het beste wat je kan doen om je kansen op uitkeringen te vergroten.
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje
    no votes  

iTrader
    0
    de Acv zelf. Ik heb zelf ontslag genomen, door economisch werkloos te zijn. Dus nu wil ik interim doen totdat ik in orde ben, en dan werk zoeken wat ik echt wil. Maar toen ik naar de vdab belde zeide die mij dat ik niet perse mij eerst bij hen moest inschrijven, en direct interim mocht doen. Of moet ik mij eerst inschrijven in de vdab en dan pas interim gaan doen. Kzou anders vandaag naar een paar bazen bellen voor interim bij te beginnen
    no votes  

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten