tekn0w!z's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Werken als helpdeskmedewerker voor Telenet / Belgacom

Ik ben momenteel nog avondschool aan't volgen, Graduaat Informatica als programmeur.
    Ik dacht eventueel als helpdeskmedewerker te gaan werken, dit om al ervaring in de ICT-sector op te doen.

Zijn er mensen die dit doen / gedaan hebben? Is dit ideaal om te beginnen in afwachting van mijn Graduaatdiploma?

Dit is dus de hele dag continue telefoons beantwoorden?

Hoe valt de sfeer mee?
    Currently playing: Rocket League - Overwatch

no votes  

sw1ss's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk dat ge wel veel shit over u krijgt van ontevreden klanten. Geduld en begrip staan tegenwoordig niet meer in de woordenboek van veel mensen.
    no votes  

MrZodiac's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Juuu tekn0w!z, dat is ook weeral even geleden hé, cava man?

Nu, ik heb zelf 2 jaar op de Telenet helpdesk gewerkt via een callcenter en dat was de grootste k*tjob die ik ooit gedaan heb. De mensen die daar stoppen door één of andere vorm van burnout is echt enorm. ikzelf incl. trouwens!

Die job is psychisch enorm zwaar en hou er rekening mee dat de meeste het er maar 6 maanden uithouden. Dan zwijg ik nog over de outbound opdrachten, die ik gelukkig nooit gedaan heb.

Ervaring in de ICT doe je daar absolut niet op! Alles gaat via standaard flowcharts waar je niet vanaf mag wijken, ook al weet je het effectief beter.

Ik kan er nog een pak meer over zeggen als je wil, pm of mail me dan maar eens.

Voor een tijdelijk noodinkomen is dat misschien nog wel doenbaar, maar mij zal je er nooit meer zien...

edit: nog even vertellen dat de sfeer tussen de collega's meestal wel goed is, maar daar stopt het dan ook.
    no votes  

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ga gerust helpdesk doen, maar doe dit aub niet bij Telenet of Belgacom want daar ga je inderdaad 0 ervaring opdoen.
    Ga eerder kijken naar een interne service desk van een (middel)groot bedrijf.
    no votes  

white-hat's schermafbeelding
    iTrader
    26 (93%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    als programmeur ga je waarschijnlijk als starter wel iets vinden die beter aansluit bij u opleiding hoor.
    no votes  

tugrul's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou interims afgaan, heb veel analist-programmeur vacatures zien hangen die gegradueerde mensen zoeken.
    "Buig met degenen die buigen." - "Houd contacten met degene die jou heeft verlaten." - "Vergeef degene die jou onrecht heeft aangedaan." - "Gun anderen wat je jezelf gunt."
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    als telenet technieker is er natuurlijk ook een iHD, een helpdesk voor ons techniekers dus, als ik de mannen daar zo bezig hoor is het wel "chiller" bedoel dus ze krijgen van ons geen zaging of desnoods es vloeken als we moeten wachten op een pairing of activatie. daarvoor heb je wel een tech. achtergrond nodig maar best es bij telenet zelf informeren. dit lijkt me voor u interesanter dan klantendienst gaan doen

grtz
    no votes  

stoica_dva's schermafbeelding
    iTrader
    56 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ervaring in de ICT zal je op de klantendienst niet opdoen.
    Moest je het toch willen doen, ga dan rechtstreeks voor Telenet werken. Klantendienst van Telenet zit een pak professioneler in mekaar dan die van Belgacom. Hetzelfde voor callcenters als IPG en consoorten, dat is huilen met de pet op in vergelijking met Telenet. Aleen Sitel valt misschien nog aan te raden.
    no votes  

Ampie's schermafbeelding
    iTrader
    111 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1CEZ Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    als telenet technieker is er natuurlijk ook een iHD, een helpdesk voor ons techniekers dus, als ik de mannen daar zo bezig hoor is het wel "chiller" bedoel dus ze krijgen van ons geen zaging of desnoods es vloeken als we moeten wachten op een pairing of activatie. daarvoor heb je wel een tech. achtergrond nodig maar best es bij telenet zelf informeren. dit lijkt me voor u interesanter dan klantendienst gaan doen

grtz
    Idd, daar moeten wij zwijgen en voeren zij het woord lol.
    In the end it's not the years in your life that count, it's the life in your years
    Abraham Lincoln
    no votes  

tekn0w!z's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1CEZ Bekijk bericht

grtz
    Bedankt, hier ga ik eens achter horen
    Currently playing: Rocket League - Overwatch

no votes  

stoica_dva's schermafbeelding
    iTrader
    56 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leonzo Bekijk bericht
    en je kunt ten allen tijde inhaken als er maar 1 iets is dat u tegensteekt.
    Een bedrijf dat customer care een beetje serieus neemt laat zo'n dingen niet toe hoor.
    Indien wel, ver van wegblijven.
    no votes  

Regels voor berichten