Pagina 1 van 2 12 Laatste

Discussie: Fins Leren

Kendie's schermafbeelding
    iTrader
    0

Fins Leren

Ik zou graag eens beginnen Fins leren. Aangezien ik op Erasmus mag naar Finland, wil ik toch wel een beetje de taal leren.

Zijn er mensen die sites weten waar je "gemakkelijk" Fins kan leren, liefst ook hoe je het moet uitspreken. Op google vond ik niet direct iets handig.
    no votes  

Levicious's schermafbeelding
    iTrader
    124 (99%)
    Speak Finnish!

Heb je basiszinnen en woordenschat
    no votes  

Nickjeuh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Krijg jij normaal niet zo'n spoedcursus Engels omdat Fins zo'n moeilijke taal is? Of is dit eerder iets extra dat je wil doen omdat je naar Finland gaat?
    no votes  

Kendie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nickjeuh Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Krijg jij normaal niet zo'n spoedcursus Engels omdat Fins zo'n moeilijke taal is? Of is dit eerder iets extra dat je wil doen omdat je naar Finland gaat?
    Nee, het is gewoon iets extra's. Kan altijd handig van pas komen toch? En niet iedereen spreekt evengoed Engels in Finland Ik zou graag al beetje de taal leren, omdat ik weet dat ik er zeker mee in contact ga komen.
    no votes  

Dennoman's schermafbeelding
    iTrader
    107 (98%)
    De jongste van de overburen is zonder voorbereiding een jaar naar Finland vertrokken en spreekt nu een aardig woordje Fins. Scandinavische talen leer je beter ter plekke, het zijn namelijk vrij unieke talen qua uitspraak (veel weggelaten klanken en lettergrepen en dat soort gedoe) en dat leer je veel beter "in the field"
    ~ "You don't see faith healers working in hospitals for the same reason you don't see psychics winning the lottery." ~
    no votes  

iTrader
    0
    Hier in Antwerpen heb je het "fins Zeemanshuis"... Ben ervan overtuigd dat je ze je daar ook kunnen helpen. Is vlakbij de waaslandtunnel.
    Heb zelf veel familie wonen in Finland, regio Hyvinkaä, Rihiimäki enzo,...
    Kweet nog goed dat men nonkel ooit tegen me zei : Het belangrijkste woord dat je moet kennen is "Töitöistän"...
    Which means? "Girls ;-)"
    hehehe...
    no votes  

iTrader
    7 (100%)
    Je kan alvast wat naar het nieuws kijken op Etusivu | Yle Areena | yle.fi , dat zou uutiset moeten zijn als ik het goed begrepen heb. Als je een klein tekstje krijgt ipv beeld en/of klank, dan wil het gewoon zeggen dat die specifieke video niet beschikbaar is buiten Finland, wat wellicht het geval zal zijn voor het merendeel van de video's.

@Dennoman, ben je zeker dat Fins daar ook bijhoort? Deens, Noors en Zweeds zijn Germaanse talen terwijl Fins in een andere groep zit (Fins-Oegrisch).
    no votes  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ben ooit eens een Fin tegengekomen in Leuven die vond dat het bier hier zo goedkoop was. In Finland vonden ze 5 euro een heel schappelijke prijs voor een pintje ...

Neem dus maar een voorraad mee
    no votes  

WooZ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Fins is niet van dezelfde familie als Noors, Zweeds en Deens. En het schijnt ook een redelijk moeilijke taal te zijn, good luck dus.
    no votes  

Dennoman's schermafbeelding
    iTrader
    107 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kandul Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    @Dennoman, ben je zeker dat Fins daar ook bijhoort? Deens, Noors en Zweeds zijn Germaanse talen terwijl Fins in een andere groep zit (Fins-Oegrisch).
    Ja oké, maar de klankprincipes zijn grotendeels hetzelfde. De grammatica zou wel heel anders zitten inderdaad.
    ~ "You don't see faith healers working in hospitals for the same reason you don't see psychics winning the lottery." ~
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    17 naamvallen als ik me niet vergis ^^
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

iTrader
    0
    Deze site is zeker een aanrader Finnish for foreigners - parts index

Ik ben zelf ook op Erasmus geweest naar Finland. Ik heb toen opgezocht waar ik Finse les kon volgen, maar dat was te ver voor mij (Wilrijk en Brussel als ik het mij goed herinner), maar eigenlijk is dat niet nodig, want ze spreken daar zeer goed Engels. Een woordenboek Fins-Nederlands is wel een aanrader als je naar de supermarkt gaat
    no votes  

iTrader
    0
    Pm mij ;-)
    no votes  

RandomGenerator's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ze spreken daar idd goed Engels, doorgaans. Voor de taal te leren is naar het land gaan het efficiëntste. Je kan thuis wat naar sites kijken en klanken proberen reproduceren maar de kans is groot dat ze het daar niet eens gaan verstaan, mits het ook een ietwat melodieuze taal is. In Zweden bijvoorbeeld bekijken ze u maar gepuzzeld aan als je iets probeert te zeggen als hun...ze zeggen het dan na met een minimaal verschil in intonatie ergens in het woord en dan verstaan ze het pas. 't Is echt wat zoeken. Daarbij komend is Fins dan nog eens een compleet op zichzelf staande taal...je kan het niet afleiden naar iets anders. Andere scandinavische talen zijn in dat opzicht veel makkelijker.
    Succes alvast!
    no votes  

Killertux's schermafbeelding
    iTrader
    45 (100%)
    Ik ben zelf op uitwisseling geweest naar Finland 3j terug.

Mijn advies: Fins is redelijk moeilijk/raar om te beginnen leren.
    Spits u toe op Zweeds, die taal leent zich iets makkelijker dan Fins om wat basis op te bouwen, en de meeste Finnen spreken Zweeds so...
    no votes  

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten