Pagina 1 van 64 123451151 ... Laatste

iTrader
    0

Werken bij Colruyt...

Ik ga solliciteren voor een functie als "Bediende-Verkoper". Een interessante functie en al van vrienden en kennissen gehoord dat werken bij de Colruyt aangenaam is. Heeft iemand meer informatie over hoe de sfeer er is? En of de doorgroeimogelijkheden na ervaring haalbaar is?

?therapy?'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Heb er zelf weekendwerk gedaan bij de slagerij en de sfeer op zich is wel goed imo.
    Maar dat was dus als weekendwerk...

Jaegger159753's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ehm ik heb er 6 maanden als student gewerkt op woensdagen.
    Ik zag er altijd tegenop om te beginnen maar eens je bezig bent valt da wel goed mee. De tijd gaat wel traag als je in de winkel staat, aan de kassa dan weer niet. Het werd redelijk betaald en was absoluut niet zwaar imo. De werksfeer was wel wat minder merkte ik, maar dat is elders misschien weer beter. Anderzijds zijn de doorgroeimogelijkheden zeker en vast haalbaar na ervaring. Veel succes

In de frigo werken is wel het minst aangename

iTrader
    0
    ik heb vakantiewerk in de colruyt gedaan en heb niet te klagen gehad over de sfeer daar Er is soms wel tijd voor eens te lachen, zolang je je werk daarna weer meteen serieus neemt, als je snapt wat ik bedoel?

Hq Nine's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    is het voor colruyt of voor de groep colruyt als in dreamland ?

Ikzelf werk voor dreamland en ik verzorg de Multimedia afdeling

het is zeer leuk werk en ze bekijken ieder als persoon en niet als nummer

ik heb op 3 jaar tijd 3x een promotie gemaakt dus ja er zijn doorgroeimogelijkheden

Ze betalen altijd perfect op tijd en geven sinds twee jaar een winstpremie die je kan vergelijken met een maandloon

de sfeer is echt per filiaal verschillend

als je meer vragen hebt pm me maar

$uB^'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Goh, de Colruyt ... Ik kan er boeken over schrijven :P

Ik werk ondertussen al ietsje meer dan 4 jaar in de Colruyt, ook als bediende-verkoper begonnen ..

Pluspunten:
    * correct ( je moet om 9u beginnen maar je begint al 5 min vroeger, je bent die 5 minuten ook betaald .. Je stopt om 18u maar je wil nog je werk afwerken en tis 18u10 .. je bent die 10 minuten betaald ). ( Ander vb is loon .. Altijd de 15de en de laatste van de maand .. Is da dus vb. een zondag, dan krijg je het de vrijdag al ).
    * werksfeer .. wordt wel deels bepaald door collegas & chef maar er is altijd ruimte voor een grapje, een babbeltje .. Zorg gewoon da je werk in orde is, doe voort ma voor de rest mag er zeker gelachen worden enzo ..
    * afwisseling .. kassa, inzet, frigo, palletten, ... We proberen zoveel mogelijk afwisseling per dag aan te bieden
    * begeleiding .. als 'nieuweling' wordt je normaal gezien de eerste 2-3 weken bij iemand constant samen gepland .. Zelfde uren, zelfde taken, die persoon ( peter/meter ) staat dan ook in voor jouw opleiding
    * doorgroeikansen .. ik ben begonnen als bediende-verkoper en ben nu Eerste Verkoper ( ik sta dus net onder de gerant )
    * opleidingen/info .. ge kunt ontzettend veel cursussen volgen in de Colruyt, die nog keer betaald zijn ook door de Colruyt ( basisvaardigheden communicatie vb .. ). Alsook zijn er veel 'uitstappen' naar leveranciers gepland die je kunt volgen ( vb dagje groentenveiling, een dag bij Lutosa enzo ... ).
    * betrokkenheid ... Je wordt bij alles betrokken, er is per maand een filiaalvergadering met het volledige personeel, waar je ook je zegje kunt doen .. Je moet natuurlijk je werk doen volgens bepaalde vastgelegde instructies ( op firmaniveau ) maar in het filiaal zelf mag je nog altijd bepaalde dingen op jouw manier doen ( zolang ze maar niet in strijd gaan met de firmapolitiek ). Alsook is er elke morgen, voor dat de winkel opengaat een briefing met het volledig personeel .. Hoe hebben we gisteren gewerkt, wat zijn de speciallekes, wat voorzien we vandaag van omzetcijfer, hoeveel werkvolume hebben we, etc etc ...
    * 'flexibel' uurrooster ... das positief en negatief .. je hebt geen vaste uren en tot savonds 20u/21u werken is niet altijd even aangenaam, aan de andere kant kun je wel vragen of ze rekening houden met je uurrooster als je vb. naar de tandarts moet/bepaalde afspraak hebt/avondschool volgt/enzo .. Zo heb ik iemand die elke dinsdag & donderdag moet gaan voetballen en maximum tot 19u kan werken en wij proberen daar zoveel mogelijk rekening mee te houden ). Alsook heb je per week meestal een vrije dag in de week en ook halve dagen .. vb van 7u tot 13u of van 13u tot 20u ... )
    * verlof .. ongeveer het hele jaar door kun je verlof opnemen ( uitzondering is mei-maand ( wegens drukte ) en laatste 2 weken van december ( eindejaar ) )
    * overuren .. kun je terugnemen in dagen of laten uitbetalen, je mag kiezen ..
    * bij 'kalme' momenten kunnen mensen naar huis gestuurd worden, dus vroeger stoppen met werken

Negatief
    * uurrooster eh .. voor jonge gasten is da nie echt een probleem meestal, ma voor mensen met een gezin, kindje .. is da minder evident eh, opvang zoeken enzo .. De planningen worden 2 weken op voorhand gemaakt dus je weet ook niet superveel van te voren hoe je gaat werken ...
    * zwaarte ... der zijn er al veel gestopt met rugklachten en je mag het zeker niet onderschatten .. Opletten hoe je beweegt, dingen optilt enzo is echt belangrijk !
    * klanten .. Alleja, ge hebt heel veel goeie klanten maar soms hebde van die mensen da je echt 'tenden' doet komen en dan moet je gewoon vriendelijk blijven, de klant helpen .. ( en das moeilijk, als die klant echt geen respect toont ofzo ... klant is koning eh )
    * bij 'drukke' momenten/afwezigheden moeten de collega's uren bijdoen eh !

( ma nu moet ik weg, nog info nodig, pm maar )
    Ťħē Ŧ®ăĜēĐŷ ǒƒ łįFə ı§ ŵĦàŦ ď¡£Š ìņŠĩďĒ å măŊ ŴħıŁē ĥĖ łïvəŞ …

Cyrano.ak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mn vriendin is sinds deze maand begonnen bij Dreamland als zaakverantwoordelijke in opleiding. Ze heeft daar al een aantal jaren weekendwerk en vakantiejob gedaan en is er nu dus vast begonnen. Ze moet eerst nog aantal maanden in de winkel meehelpen, maar ze mag wel al de dagplanning, briefing,. doen. (zaakverantwoordelijke nog op vakantie, assistent langere tijd ziek)

Het is idd zoals $uB^ en airie zeggen:
    - goed loon (en aantal voordelen in de winkel) en je zit qua werkzekerheid heel goed (algemeen gezien in de Colruyt-groep)
    - werksfeer: lijkt ook wel veel fun. Veel hangt af van uw collega's.
    - uurrooster is idd positief en negatief. Enkel het zaterdagwerk is soms wat vervelend. We zien elkaar nu eigenlijk maar 1 dag (zondag).

Als ge er vragen over hebt, stel maar gerust, dan speel ik ze wel door

Prodigy's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Ik heb zelf 1 jaar vast gewerkt bij Colruyt en ga vrij sterk akkoord met wat $uB^(volgens heb ik er nog mee samen gewerkt ) allemaal al zei. Onderschat het echter zeker niet, zeker als je vaak in de waspoeders, BW-rayons gaat moeten zitten en platte karren zult moeten doen al hangt dit net zoals de werksfeer nogal sterk af van filiaal tot filiaal(of soms van dag tot dag). Bepaalde filialen zag ik serieus tegen op omwille van collega's en/of de gerant. Zelf vond ik de job niet echt mijn ding maar Colruyt als werkgever is wel een aanrader: qua correctheid van uitbetaling, bescherming tegen ongevallen e.d. heb ik zeker niet kunnen klagen, zeker in vergelijking tot wat ik van andere bedrijven al gehoord heb. Niettegenstaande dit, vond ik het kassasysteem allesbehalve efficiënt, als je kijkt hoeveel meer kassa's ze daar moeten openhouden voor dezelfde massa in andere winkels, 2x moeten weg en weer lopen(en telkens operatornummer enal intoetsen) naar hun touchscreen per klant, stevig gevulde platte karren waren ergonomische dooddoeners...maar da's mijn mening!

Moch je kunnen starten bij Colruyt, wees dan niet teleurgesteld in uw netto loon, Colruyt houdt nl. al vrij veel belasting af(glimlach verzekerd bij ontvangst van je belastingsbrief!) en geeft je ook een resem extralegale voordelen. Voor zover ik weet heeft Colruyt in het verleden ook geen massale ontslagen moeten uitvoeren en ook van individuele ontslagen op basis van loutere gril heb ik geen weet van.
    Succes ermee
    Laatst gewijzigd door Prodigy; 21 september 2009 om 14:14

jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Prodigy94 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb zelf 1 jaar vast gewerkt bij Colruyt en ga vrij sterk akkoord met wat $uB^(volgens heb ik er nog mee samen gewerkt ) allemaal al zei. Onderschat het echter zeker niet, zeker als je vaak in de waspoeders, BW-rayons gaat moeten zitten en platte karren zult moeten doen al hangt dit net zoals de werksfeer nogal sterk af van filiaal tot filiaal(of soms van dag tot dag). Bepaalde filialen zag ik serieus tegen op omwille van collega's en/of de gerant. Zelf vond ik de job niet echt mijn ding maar Colruyt als werkgever is wel een aanrader: qua correctheid van uitbetaling, bescherming tegen ongevallen e.d. heb ik zeker niet kunnen klagen, zeker in vergelijking tot wat ik van andere bedrijven al gehoord heb. Niettegenstaande dit, vond ik het kassasysteem allesbehalve efficiënt, als je kijkt hoeveel meer kassa's ze daar moeten openhouden voor dezelfde massa in andere winkels, 2x moeten weg en weer lopen(en telkens operatornummer enal intoetsen) naar hun touchscreen per klant, stevig gevulde platte karren waren ergonomische dooddoeners...maar da's mijn mening!

Moch je kunnen starten bij Colruyt, wees dan niet teleurgesteld in uw netto loon, Colruyt houdt nl. al vrij veel belasting af(glimlach verzekerd bij ontvangst van je belastingsbrief!) en geeft je ook een resem extralegale voordelen. Voor zover ik weet heeft Colruyt in het verleden ook geen massale ontslagen moeten uitvoeren en ook van individuele ontslagen op basis van loutere gril heb ik geen weet van.
    Succes ermee
    Uit uw verhaal leid ik af dat jij erg tevreden was over colruyt. Mag ik vragen waarom je dan je ontslag gegeven hebt?

Prodigy's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Uit uw verhaal leid ik af dat jij erg tevreden was over colruyt. Mag ik vragen waarom je dan je ontslag gegeven hebt?
    Over Colruyt als werkgever was ik zeker tevreden, maar de functie en het werk zelf dus deed ik 3/4 van de tijd niet graag. Had een afkeer van die platte karren(zeker als 't van die zelfstandigen waren)die een halve marteling voor m'n rug waren, de mensen die zo op uw vingers staan te kijken of ongeduldig zijn, de lange dagen/weekends kloppen waardoor hobby & uitgaan nogal in het gedrang kwamen, en een paar bepaalde arrogante collega's...you probably get the picture . Daarenbovenop was ik eigenlijk al half en half van plan om de job als tussenstop te gebruiken voor tussen mijn studie's door.

Nu, dit alles is geheel persoonlijk, andere mensen zoals $uB^ doen hun job blijkbaar nogal graag(alle respect!) en hechten niet zo'n negatief belang aan de door mij opgesomde punten. Je moet voor jezelf uitmaken of ze voor jou ook van toepassing zullen zijn..
    Laatst gewijzigd door Prodigy; 21 september 2009 om 14:43

$uB^'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Over Colruyt als werkgever mag je volgens mij gewoon niet klagen .. Ik heb er allesinds geen klagen van ..
    Maar ja, iedereen zijn ding eh .. Ik doe graag kassa, hoe groter de karren, hoe liever ( das dan voor mij een uitdaging eh, om alles zo mooi mogelijk te gaan stapelen ).
    Over Prodigy94 zijn mening dat het niet efficient was aan de kassa .. ben ik toch niet mee eens .. Ik denk dat ons systeem toch veel efficienter is ? En veel meer kassa's voor het volk weg te krijgen ? Vanaf een 2de wachtende klant gaan wij iemand roepen om een kassa open te doen .. ( maja, das een andere discussie, we dwalen af ).

Mijn ervaring is gewoon fantastisch geweest .. In een groep beland waar ik op mijn jonge leeftijd veel heb van kunnen leren, enorm gesteund geweest door mijn geranten, veel vertrouwen gekregen en beginnen beseffen dat de Colruyt dan wel mijn ding is ;-)

Ik ben als 19 jarige gast in de Colruyt begonnen, om te werken en mij te amuseren .. En nu 4 jaar later doe ik mijn werk nog veel liever, heb'k heel veel zelfvertrouwen bijgekregen en ben ik in opleiding tot gerant en sta ik nu al boven 40 man .. Ik mag dus niet klagen !

Maja, iedereen moet zijn voldoening ergens halen en voor sommige mensen is da nu éénmaal niet rekken vullen en aan de kassa staan ;-)
    Ťħē Ŧ®ăĜēĐŷ ǒƒ łįFə ı§ ŵĦàŦ ď¡£Š ìņŠĩďĒ å măŊ ŴħıŁē ĥĖ łïvəŞ …

Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    ik zit nu ook in de colruyt sinds 4 maanden. doe het graag maar mis voldoening in men werk. op dit moment dus enkel nog maar kassa en winkel. in men vorige winkel was ik een soort van eerste verkoper en daar kreeg ik meer voldoening als ik zag dat er iets goed uit zag dat ik gedaan had. nu mis ik da wat

binnenkort is proberen voor diepvries bij te nemen voor wat meer afwisseling. colruyt als werkgever ben ik op dit moment wel tevreden hoor, daar ni van
    psn :: zjerre
    Playing :: BF4, FIFA 15
    USA Roadtrips blog :: click here

doh_nut144's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik ben 3 jaar geleden begonnen bij Okay, eerst als bediende/verkoper en na een jaar was ik al assistent storemanager.
    Nu ben ik van vorig jaar begonnen in een volledig nieuwe colruyt winkel. Is ook heel tof, van een lege winkel naar een volle winkel.
    Ben daar dan ook begonnen als VVK verantwoordelijke en vanaf deze week begin ik aan mijn opleiding als diepvriesverantwoordelijke.
    Maar ik ga nu slapen moet morege om 06.30u beginnen in de frigo .

Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    drm dak frigo al ni wil doen met uw ogen half open in zo ne kouden bak staan om half zeve smorgens als ge nog moe zijt, pfff drom dak diepvries wil proberen. non food zegt me nog ni echt zoveel
    psn :: zjerre
    Playing :: BF4, FIFA 15
    USA Roadtrips blog :: click here

iTrader
    0
    ik werk nu al 16 jaar bij bekaert. daar ik 1 week op 2 werkloos ben weet ik niet wat te doen.
    blijven of weggaan??

zijn de lonen bij Okay lager dan bij Colruyt zelf?? Kan niet gaan solliciteren bij de colruyt in men gemeente want men ex werkt daar

Pagina 1 van 64 123451151 ... Laatste

Regels voor berichten