Pagina 64 van 64 Eerste ... 14546061626364
    lammeken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tefal Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat hebt ge bij de meeste grote organisaties ( overheid, banken, colruyt, telecom, nmbs, post....).
    Uiteraard,maar de ene ligt dat beter dan de andere.
    Ook geen slecht woord over colruyt hoor, vond het over het algemeen niet slecht daar.
    Gang is alles,remmen is angst

PSN: yellow-intruder

iTrader
    0
    Inderdaad. Ik werkte vroeger voor een kleine high-tech KMO (ik was employee ~20, op het einde 3j later waren we met ~100). Ik heb dus de nodige groeipijnen en chaos gezien door het snelle groeien. Maar in the end draaide alles operationeel nog vlot, want iedereen was gedreven en had de drive om de chaos op te lossen. Iedereen hielp elkaar en sprong in de bres waar nodig.

Daarna over genomen door groot US bedrijf (>10k mensen). Dat is net het tegenovergestelde, het grootste deel van het volk steekt zich weg, probeert zo weinig mogelijk te doen en niemand neemt beslissingen in de hoop/verwachting dat een ander dat doet.

Een frappant voorbeeld, ik heb vb onder mijn zak gekregen omdat ik de klok verzet had van zomer- naar winteruur. Volgens facilities beheer (die daar dus rondloopt en die klok ziet) 2 fouten. 1) ik heb op een stoel gestaan en dus gevaarlijk 2) dat is verspilling van mijn tijd. Blijkbaar moet *iemand* (maar niet facilities beheer) *een* formulier indienen en naar *iemand* opsturen en dan komt er een klusjesman de klok aanpassen... Waarschijnlijk had die klok 2-3-4 maanden fout gestaan en iedereen verondersteld dat het in orde zou komen

Anyway. Ik blijf wat tegen iedereen zijn "schenen schoppen" en de regeltjes breken om de logheid te omzeilen. Ik vraag me echt af of het overal zo is en op voorhand is het sowieso moeilijk om in te schatten hoe log de logheid is... Vooral in bepaalde sectoren die grotendeels bestaan uit het zelfde type/grootte bedrijven, zal het overal wel iets zijn...

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ik vind dat die logge structuur op Colruyt meevalt. Ik zit op 4-5 stappen van mij al bij Jef, terwijl ik op mijn vorig werk na 3 stappen pas bij de plant manager zat, dus wie weet hoe veel er daar boven nog zaten. Wat mij meer stoort is dat je tegelijk (afh van de functie) veel vrijheid maar ook heel veel controle krijgt.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    1 (100%)
    Filiaalmanager of gerant is een job waarbij je quasi geen sociaal leven meer hebt. Je bent quasi altijd beschikbaar voor medewerkers, zeg maar als een overlijden is ofzo, je bent altijd beschikbaar. Is er wat met het filiaal, inbraak, brand of wat anders ze bellen jou. Je mag ook veel brandjes blussen van discussies onderling. Het is een job die de meeste mensen slechts enkel jaren doen dus veel sollicitaties, aanwervingen. Mensen motiveren, opleiden, sussen... als je t graag doet ist vast leuk. Maar het zijn uren tussen 6 en 20 en mensen verwachten dat je veel aanwezig bent, dus weken van 45-50uur zijn geen uitzondering. Van medewerkers word verwacht dat ze zeker 2 keer per week tot 19 of tot 20 werken, dus een gerant doet dit ook. Je moet heel goed kunnen luisteren naar medewerkers vooral en veel medeleven kunnen tonen maar toch streng maar rechtvaardig zijn. Zaterdagen is ook elke week met minstens een keer per maand tot 20 op zaterdag. Iedereen heeft praktisch een gezin of kinderen dus ook een filiaalmanager. Tot,20u is ook meestal niet tot 20 maar nog een stuk later... klanten zijn soms maar tegen 20u10 buiten en dan moet alles nog afgesloten worden

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flowergirl Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Tot,20u is ook meestal niet tot 20 maar nog een stuk later... klanten zijn soms maar tegen 20u10 buiten en dan moet alles nog afgesloten worden
    Hangt af van de winkel toch? Ik heb stage gedaan bij Dreamland en als de winkel om 20h sloot ging de ingang toe om 20h stipt. 1 keer is er iemand om 20h01 binnen gemogen maar die was 20h03 weer buiten. Dan is het kassa's leeg maken, alles in de kluis smijten en voort. Max 15 min werk.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    0
    Ik ben momenteel aan het solliciteren bij Colruyt voor een functie op het hoofdkantoor in Halle.

Nu vroeg ik mij af tot welk paritair comité je als medewerker/'middenkader' hoort alsook wanneer de indexatie van de lonen wordt toegepast na overschrijding van de index. Bij mijn huidige werkgever gebeurt dit namelijk vrij snel na de overschrijding van de index.

Volgens loonindex.be zal de overschrijding niet al te lang meer op zich laten wachten, maar een aantal maanden vroeger/later beginnen dan de overschrijding kunnen al een mooi verschil maken.

Pagina 64 van 64 Eerste ... 14546061626364

Regels voor berichten