Pagina 1 van 333 123451151101 ... Laatste

Discussie: Big four

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Big four

Hallo,

Ik studeer handelswetenschappen optie Fiscale wetenschappen en kijk stilletjes vooruit naar mijn eerste job.

Vandaar had ik graag even geweten wat er zoal waar is van de wilde verhalen die er de ronde doen over werken bij de big four (E&Y, Deloitte, PwC, Kpmg).

" Heel lang werken voor relatief weinig geld"
    "Trage doorgroeimogelijkheid"
    ...

Iemand ervaring

Alvast bedankt
    no votes  

dr.lee's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar ik ken enkele mensen die er vorige zomer zijn beginnen werken.

Zoals op vele jobs hangt veel van je ambities en capaciteiten af. De big 4 nemen jaarlijks enorm veel afgestudeerden aan, slechts een minderheid daarvan zal carriere maken in zo een bedrijf. Als je echter bereidt bent veel uren te kloppen en geregeld bij te scholen veronderstel ik dat je het na een aantal jaar wel tot 'partner' kunt schoppen.

Om er te beginnen krijg je normaal wel goede voorwaarden ivg met andere jobs.
    Zo is een vriendin van mij begonnen bij PwC aan 1600 of 1700 netto, gsm vergoeding + bedrijfswagen (ik dacht zelfs met tankkaart bij, hier ben ik niet zeker van).

Het lijkt me wel de moeite bij zo'n bedrijf te beginnen als je afstudeerd in TEW of Handelswetenschappen. Deze job zou normaal in het verlengde van je intresses moeten liggen.
    no votes  

Darconix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    T gaat in pieken hé. K heb paar klasgenoten die dit beroep doen en het zijn vooral de eindejaarsperioden die enorm druk zijn (afsluiten v/d jaarrekeningen). Dan kom je idd niet toe met een 38 urenweekje. Anderzijds heb je wel de zomerperioden die rustiger zijn en bij sommige van de big four kan je dan wat uren recuperern in de vorm van meer vakantie (E & Y is daar goed in).