Pagina 1 van 333 123451151101 ... Laatste

Discussie: Big four

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Big four

Hallo,

Ik studeer handelswetenschappen optie Fiscale wetenschappen en kijk stilletjes vooruit naar mijn eerste job.

Vandaar had ik graag even geweten wat er zoal waar is van de wilde verhalen die er de ronde doen over werken bij de big four (E&Y, Deloitte, PwC, Kpmg).

" Heel lang werken voor relatief weinig geld"
    "Trage doorgroeimogelijkheid"
    ...

Iemand ervaring

Alvast bedankt
    no votes  

dr.lee's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar ik ken enkele mensen die er vorige zomer zijn beginnen werken.

Zoals op vele jobs hangt veel van je ambities en capaciteiten af. De big 4 nemen jaarlijks enorm veel afgestudeerden aan, slechts een minderheid daarvan zal carriere maken in zo een bedrijf. Als je echter bereidt bent veel uren te kloppen en geregeld bij te scholen veronderstel ik dat je het na een aantal jaar wel tot 'partner' kunt schoppen.

Om er te beginnen krijg je normaal wel goede voorwaarden ivg met andere jobs.
    Zo is een vriendin van mij begonnen bij PwC aan 1600 of 1700 netto, gsm vergoeding + bedrijfswagen (ik dacht zelfs met tankkaart bij, hier ben ik niet zeker van).

Het lijkt me wel de moeite bij zo'n bedrijf te beginnen als je afstudeerd in TEW of Handelswetenschappen. Deze job zou normaal in het verlengde van je intresses moeten liggen.
    no votes  

Darconix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    T gaat in pieken hé. K heb paar klasgenoten die dit beroep doen en het zijn vooral de eindejaarsperioden die enorm druk zijn (afsluiten v/d jaarrekeningen). Dan kom je idd niet toe met een 38 urenweekje. Anderzijds heb je wel de zomerperioden die rustiger zijn en bij sommige van de big four kan je dan wat uren recuperern in de vorm van meer vakantie (E & Y is daar goed in).

Trage doorgroei is niet correct, ze werken met rangen en elk jaar stijg je in rang als je voldoet (en dus ook in loon en bedrijfswagen, BMW in 3de jaar is gn uitzondering) Ben je het echter beu, ook gn probleem, een paar jaar Big four-ervaring staat goed op je CV.

Conclusie, zeker doen als je ambiteus bent, wil bijleren en als carriëre maken hoog op je verlanglijstje staat. Het vergt wat offers, zeker in de drukke periodes, maar daar staat zeker wat tegenover.

Als ik het hoor is E & Y, wel de beste denk k. Alhoewel de verschillen klein zijn natuurlijk.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    alvast bedankt,

ambitie is geen probleem maar vooral omdat ik al gehoord had " je hebt geen leven meer" was er toch wat vrees. Maar ja overal moet er gewerkt worden en mijn ambities reiken verder dan een 9 to 5 job.

E&Y de beste???
    no votes  

Cyrano.ak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bwa, zoiets bepaal je zelf.
    Als je 38u wil werken, dan werk je 38.
    Maar als je graag wil doorgroeien, dan is het natuurlijk niet slecht van hard te werken.
    December - maart is de drukste periode en daar zal je sowieso overuren maken.
    Veel mensen zien een big4-job gewoon als springplank naar een ander bedrijf. Stel dat je bvb daar 3j werkt, tijdens die 3 jaar heb je verschillende projecten gedaan in verschillende bedrijven. Wil je iets anders doen, dan kan je zeker terecht in 1 van de bedrijven waar je al hebt gewerkt.

Ik zit in mn laatste jaar TEW en 2 kameraden gaan bij PWC beginnen in september.
    Contract bij PWC = 2000 bruto, maaltijdcheques, dagvergoeding, 20 euro belkrediet ( da is boven op uw bellen vr het werk dacht ik), tankkaart, auto en nog wat verzekeringen.
    Auto = kiezen uit Mini of Focus. Indien je 250 eur per maand bijlegt (netto of bruto weet ik niet), mag je eem BMW 1 rijden of een Fiat 500.
    Dat autocontract is voor 2 jaar waarna je uit dezelfde wagens terug kan kiezen maar met iets meer opties.

Het enige wat ik als tip zou willen geven is: staar je niet blind op startlonen.

Andere contracten dat ik weet:
    voor mezelf (normaal maandag tekenen ): IT-consultancy-bedrijf -> 2100, maaltijdcheques, gsm met abbo, laptop, auto, europese tankkaart, internetaansluiting, verzekeringen,...

Vandaag zei iem me dat ze bij accenture aan starters een blackberry en VW golf aanbieden.
    Laatst gewijzigd door Cyrano.ak; 10 april 2008 om 01:01
    no votes  

Dr. Muerte's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je zit in je laatste jaar TEW en je hebt als zo'n contract kunnen versieren? RESPECT zeg ik dan!
    "Silence is a powerful enemy of social justice"
    - Amartya Sen

PSN Zenpo_Kaiten
    no votes  

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    bizarre opmerking over minder drukke periode: dit staat letterlijk in contract Deloitte volgens iemand die deze maand getekend heeft daar:

wettelijke arbeidsuur 38u per week, behalve in juli en aug wordt er echter 40u gewerkt, ter compensatie: 10 extra verlofdagen per jaar

(ofwel is er een komma vergeten na "aug" ? )

Bij Accenture krijg je idd Golf en Smartphone (HTC, geen blackberry ) maar die krijgt iedereen daar he, de Golf niet, dat is enkel voor de consultants, bij ATS is het een polo (geef me dan toch liever een polo als die lelijke, vrouwachtige Mini van Deloitte ).
    no votes  

schep's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    voor welke functie wil je dan gaan bij big four?
    moet nog een jaartje doen, en dan hoop ik er ook te beginnen
    no votes  

Cyrano.ak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Muerte Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je zit in je laatste jaar TEW en je hebt als zo'n contract kunnen versieren? RESPECT zeg ik dan!
    thx Ma veel heb ik niet moeten doen. Gewoon solliciteren en de volgende dag boden ze me dit aan.
    Associate Consultant in SAP.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    bizarre opmerking over minder drukke periode: dit staat letterlijk in contract Deloitte volgens iemand die deze maand getekend heeft daar:

wettelijke arbeidsuur 38u per week, behalve in juli en aug wordt er echter 40u gewerkt, ter compensatie: 10 extra verlofdagen per jaar

(ofwel is er een komma vergeten na "aug" ? )

Bij Accenture krijg je idd Golf en Smartphone (HTC, geen blackberry ) maar die krijgt iedereen daar he, de Golf niet, dat is enkel voor de consultants, bij ATS is het een polo (geef me dan toch liever een polo als die lelijke, vrouwachtige Mini van Deloitte ).
    Zal sffs nog eens horen ivm PWC
    OOh maar ne smartphone :
    ivm Golf: denk dat alle TEW'ers bijna voor consultant gaan daar dus...
    offtopic: ik wil ne blackberry

edit: schiet me net binnen -> bij PWC worden overuren uitbetaald EN mag je ze overzetten.
    no votes  

Emerxill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ÇÝ®ÂÑØ Bekijk bericht
    thx Ma veel heb ik niet moeten doen. Gewoon solliciteren en de volgende dag boden ze me dit aan.
    Associate Consultant in SAP.

Zal sffs nog eens horen ivm PWC
    OOh maar ne smartphone :
    ivm Golf: denk dat alle TEW'ers bijna voor consultant gaan daar dus...
    offtopic: ik wil ne blackberry

edit: schiet me net binnen -> bij PWC worden overuren uitbetaald EN mag je ze overzetten.
    SAP, da verklaart veel

Als ge het tot senior manager schopt krijgt ge die blackberry. Nu als altijd en overal bereikbaar wilt zijn that is
    If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker that came along would destroy civilization
    no votes  

QuikSilver's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ken iemand die bij ATS werkt en die heeft toch een HP Smartphone gekregen, geen HTC.
    Hij heeft die eigenlijk niet nodig voor zijn werk maarja, het is gemakkelijk voor het bedrijf om zo geen (of minder) opslag te moeten geven .
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    blijkbaar zijn er naast de big four nog enkele intressante werkgevers?!

Sap, accenture, ...
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb mijn stage bij E&Y gedaan en heb mijn oren daar goed gespitst... De structuur is daar zo:

-2 jaar assistant (Golf / Corsa / Yaris)
    -3 jaar senior (BMW 1 / Astra / .... )
    -2 jaar manager (BMW 3 Business Line / Audi A4 / Opel Zafira / ....)
    -... jaar senior manager (eigen budget voor wagen)
    -partner (eigen budget voor wagen)

Da van die trage doorgroeimogelijkheden is verwerpelijk, ze hanteren bij E&Y ne vaste structuur (hierboven) en enkel als ge echt uw werk ni goed doet, gaat ge ni omhoog...
    no votes  

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand dat ik ken is bij E&Y doorgegroeid tot Senior Manager tegen dat em 30 jaar was, ik weet niet of da snel of traag is, ik ben helemaal niet thuis in die sector maar hij verdient ze wel zeer goed.
    no votes  

Ether's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is het niet zo bij de Big4 dat het ofwel "move-up" ofwel "move-out" is?

Enfin, ik hoor enorm veel tegenstrijdige dingen over die bedrijven, de ene persoon zegt zeker doen, de andere raadt het juist af,...

Nu ja, nog minstens een jaartje om erover na te denken gelukkig.
    FC Bruges
    no votes  

Pagina 1 van 333 123451151101 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten