Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Traineeship: do or don't ?

Hallo,

Ik studeer in september af in de master TEW. Nu zit ik al te kijken naar vacatures en heb ik ook al enkele (goede) sollicitatiesprocedures achter de rug.
    Echter, mijn probleem is dat ik niet zo goed weet wat bij me past qua bedrijf/functie. Gezien mijn achtergrondstudies en interesses, wil ik graag beginnen in een job met een goede mix tussen IT en business. Ik ben ook wel ambitieus ingesteld, dus de mogelijkheid hebben om snel door te groeien zou ideaal zijn. Ik zou het ook leuk vinden mocht ik af en toe de kans krijgen voor opleidingen en continu bij te leren (altijd al een goede student geweest hehe ).

Nu is mijn concrete vraag: zou ik een traineeship overwegen? Ik ken niet zoveel personen die dat doen, maar het lijkt wel te voldoen aan de "idealen" die ik hebt (doorgroei, opleidingen,...).

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met traineeships? De voor- en nadelen? Waarom wel of niet doen? Beter om te starten zonder traineeship?
    (In mijn geval zou dit specifiek gaan om de traineeship "technology & business" bij Planet Talent --> ervaringen over dit specifiek ook zeer welkom )

Alvast bedankt!

Accordis's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Traineeship: absoluut doen!
    Je leert veel op korte termijn en draait in bvb 2 jaar tijd mee op verschillende afdelingen waarna je een goed beeld hebt welke richting je uit wilt.
    Ideaal om zo je carrière te starten.

Veel grote bedrijven hebben zo’n traineeship of high potential programma.

Je vernoemt Planet Talent, die ken ik niet maar wel opletten dat het echt leerrijk is en je niet met een mooie titel van “high potential” overal domme werkjes mag gaan opknappen voor weinig loon. Want als Planet Talent een extern bureau is ben je dan niet gewoon consultant?