Pagina 1 van 5 12345 Laatste
    Bewbiesss's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Deloitte vs delaware

Ik studeer eind deze zomer af met een bachelor Toegepaste Informatica - Software Engineer en heb vandaag deelgenomen aan een stagemarkt voor het 2de semester van dit academiejaar. Van de ongeveer tien bedrijven waar ik mee kennis heb gemaakt, staken Deloitte en delaware er qua presentatie en opdrachten toch wel bovenuit.

Beide gaven aan erg geïnteresseerd te zijn in mijn profiel {voornamelijk omdat ik al wat ervaring heb), dus de kans zit er goed in dat ik na de stage een contract aangeboden krijg.

Ik wou echter bij jullie even polsen wat ik van beide bedrijven mag verwachten qua loon en voordelen, en ook wat de cultuur is? Van Deloitte weet ik bijvoorbeeld dat iedereen met de Mini's rondrijdt, maar daarnaast weet ik niet echt veel van de loonschalen. Van delaware weet ik zelf niets. Daarom had ik graag eens jullie ervaringen gehoord en wat ik evt. kan verwachten!
    --
    EDIT: Ik heb trouwens zowel de Big Four- als brutoloon threads al geraadpleegd, maar het is moeilijk om informatie te vinden in de honderden posts.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Het zijn beide grote bedrijven (Deloitte wel een honderdvoud groter ofzo), waardoor het wel héél hard afhangt van in welke afdeling je terechtkomt.
    Welke stage opdrachten zijn het precies waar je op doelt?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Over delaware kan ik wel wat vertellen

Cultuur:
    Losse en aangename cultuur waarbij je niet het gevoel hebt dat er een grote hiërarchie is.
    Collega’s zijn over het algemeen behulpzaam en proberen starters toch wel goed te begeleiden.
    Ook de bedrijfsfeestjes zijn dik in orde (jammer genoeg nu niet tijdens corona...) en op kantoor kan je gewoon in je casual kleren toekomen.
    Ondanks dat het een groot bedrijf is heb ik niet het gevoel dat je gewoon een nummer bent.
    Met Sinterklaas en Pasen enzovoort wordt er ook altijd een cadeautje voorzien
    Over het algemeen valt de werkdruk ook mee en ik zie niet veel collega’s veel overuren maken.

Loon:
    Bruto: 2200 - 2300
    Netto: 1900 - 2000
    Voordelen: Gms abonnement met 25gb, Iphone 11 / Samsung galaxy 20, groepsverzekering, ongevallenverzekering, bedrijfswagen met tankkaart

Bedrijfswagen:
    De eerste 2 jaar rij je met een ‘starterswagen’, voor dit jaar is dat een VW Golf (nieuw model). Na 2 jaar kan je kiezen uit categorie BMW 3 serie, Mercedes C klasse, ... die je zelf naar smaak kan configureren. Mits eigen bijdrage kan je zelf een Tesla Model 3 rijden.
    Laatst gewijzigd door DUU; 20 september 2020 om 23:21

iTrader
    42 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DUU Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Over delaware kan ik wel wat vertellen

Cultuur:
    Losse en aangename cultuur waarbij je niet het gevoel hebt dat er een grote hiërarchie is.
    Collega’s zijn over het algemeen behulpzaam en proberen starters toch wel goed te begeleiden.
    Ook de bedrijfsfeestjes zijn dik in orde (jammer genoeg nu niet tijdens corona...) en op kantoor kan je gewoon in je casual kleren toekomen.
    Ondanks dat het een groot bedrijf is heb ik niet het gevoel dat je gewoon een nummer bent.
    Met Sinterklaas en Pasen enzovoort wordt er ook altijd een cadeautje voorzien
    Over het algemeen valt de werkdruk ook mee en ik zie niet veel collega’s veel overuren maken.

Loon:
    Voordelen: Gms abbonement met 25gb, Iphone 11 / Samsung galaxy 20, groepsverzekering, ongevallenverzekering, bedrijfswagen met tankkaart

Bedrijfswagen:
    De eerste 2 jaar rij je met een ‘starterswagen’, voor dit jaar is dat een VW Golf (nieuw model). Na 2 jaar kan je kiezen uit categorie BMW 3 serie, Mercedes C klasse, ... die je zelf naar smaak kan configureren. Mits eigen bijdrage kan je zelf een Tesla Model 3 rijden.
    Horen daar ook maaltijdcheques bij?

Ik vermoed dat het verschil tussen bruto en netto zo laag is omwille van allerlei nettovergoedingen die je nog ontvangt als consultant?

Alvast bedankt voor de info!

iTrader
    42 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Het zijn beide grote bedrijven (Deloitte wel een honderdvoud groter ofzo), waardoor het wel héél hard afhangt van in welke afdeling je terechtkomt.
    Welke stage opdrachten zijn het precies waar je op doelt?
    Bij delaware zijn er allerlei verschillende SAP- en Microsoft Dynamics-opdrachten waaruit ik kan kiezen, bij Deloitte gaat het voornamelijk om Salesforce-development.

Van Deloitte kan ik tot nu toe weinig vinden over de gebruikelijke contractvoorwaarden als starter.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bewbiesss Bekijk bericht
    Horen daar ook maaltijdcheques bij?

Ik vermoed dat het verschil tussen bruto en netto zo laag is omwille van allerlei nettovergoedingen die je nog ontvangt als consultant?

Alvast bedankt voor de info!
    Ja er komen ook nog nettovergoedingen bij, vandaar het hoge netto in vegelijking met het bruto.
    Maaltijdcheques zijn er niet, maar is een wel een ‘lunch allowance’ van 9 euro per gewerkte dag die dan rechtstreeks via die nettovergoeding wordt betaald.

iTrader
    42 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja er komen ook nog nettovergoedingen bij, vandaar het hoge netto in vegelijking met het bruto.
    Maaltijdcheques zijn er niet, maar is een wel een ‘lunch allowance’ van 9 euro per gewerkte dag die dan rechtstreeks via die nettovergoeding wordt betaald.
    Bedankt. Heb je toevallig ook een idee van hoe de lonen daarna stijgen met de eerste jaren ervaring?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    91 Post(s)
    Loon:
    Voordelen: Gms abonnement met 25gb, Iphone 11 / Samsung galaxy 20, groepsverzekering, ongevallenverzekering, bedrijfswagen met tankkaart

Bedrijfswagen:
    Zucht... of hoe je het personenbelastingssysteem verkracht.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    37 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Zucht... of hoe je het personenbelastingssysteem verkracht.
    Je kan het ook anders bezien, als ze de lage lonen zwaarder zouden belasten, zou het verschil ook groter zijn.
    Wat hadden ze dan moeten doen, hem geen wagen geven? Of geen maaltijdvergoeding?
    Zou je het wel oké vinden als hij zei: 1700 netto en dan 200€ maaltijdcheques?

De reden dat er zo weinig verschil tussen bruto en netto zit, is niet door zijn dagvergoedingen (die zijn er ook voor consultants met meer loon), maar door het feit dat lage lonen zo weinig moeten bijdragen.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je hebt toch nooit 200 euro in maaltijdcheques. Denk dat JPV ook zeker niet wil zeggen dat ze lage lonen zwaarder moeten belasten. 2300 bruto met auto etc dan spreken we toch al gemakkelijk van 300 euro in netto vergoedingen om aan 2000 te zitten.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    37 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xcessive- Bekijk bericht
    Je hebt toch nooit 200 euro in maaltijdcheques. Denk dat JPV ook zeker niet wil zeggen dat ze lage lonen zwaarder moeten belasten. 2300 bruto met auto etc dan spreken we toch al gemakkelijk van 300 euro in netto vergoedingen om aan 2000 te zitten.
    Het zal hoogstwaarschijnlijk om een dagvergoeding gaan, die is er specifiek gekomen omdat mensen als "consultants" geen vaste "eetplek" hebben. Daarnaast zal er hoogst waarschijnlijk nog een thuiswerkvergoeding bij zitten, die ook gewoon terecht is gezien het thuiswerk.

Om het dan vanuit linkse hoek gaat bekijken, moet je ofwel dagvergoedingen verminderen, ofwel thuiswerkvergoedingen afschaffen. Kan allebei, maar het feit dat ze bestaan lijken me beide linkse maatregelen te zijn. Je kan natuurlijk geen maatregel invoeren om de "lagere lonen" te helpen, en dan klagen dat de lagere lonen geholpen worden. Dat het dan toevallig een laag loon in een sector is die uiteindelijk veel verdient, doet er dan niet toe.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De nettovergoedingen omvatten representatievergoeding, vergoeding thuiswerk (elektriciteit/internet), etc...
    Als starter is dit vast 120€, later verandert dit dan afhankelijk van niveau.
    Daar komt dan inderdaad nog een 9€/dag bij als lunch allowance bij.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bewbiesss Bekijk bericht
    Bedankt. Heb je toevallig ook een idee van hoe de lonen daarna stijgen met de eerste jaren ervaring?
    Na een 1,5j (na promotie) ben ik nog ongeveer 300 euro bruto gestegen.
    Netto heb ik ongeveer een 250 euro bijgekregen (dus ongeveer 2200 netto).
    De reden van de hoge netto stijging tov het bruto is doordat ik hierbij ook nog de IP-ruling kreeg.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Geeft Delaware ook al auteursrechten vergoeding? Mijn bedrijf spijtig genoeg nog steeds niet.

iTrader
    42 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Na een 1,5j (na promotie) ben ik nog ongeveer 300 euro bruto gestegen.
    Netto heb ik ongeveer een 250 euro bijgekregen (dus ongeveer 2200 netto).
    De reden van de hoge netto stijging tov het bruto is doordat ik hierbij ook nog de IP-ruling kreeg.
    Dat is goed om te weten.

Dat vind ik persoonlijk wel wat weinig opslag (alhoewel de IP-ruling veel bijdraagt natuurlijk) als je al 1,5 werkt; hangt natuurlijk wat af van hoe snel de volgende promotie volgt.

Ligt dat vast of groei je door naarmate je zelf ervaring opdoet (m.a.w. vanaf je er klaar voor bent)?

Regels voor berichten