iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Loon als inspecteur bij BTV

Ik zoek een job op de baan die fysiek niet te zwaar is.

Ik heb een ingenieursdiploma elektromechanica. Ik heb vroeger bureauwerk gedaan,maar dat is niet gelukt. Ik was snel afgeleid en binnen zitten is niks voor mij, ik had extreem veel rugpijn en pijn aan de ogen. In feite is het wel gelukt, want ik was opgeklommen tot supervisor niveau en een loon boven de 5K, maar plots een krak in mijn hoofd gekregen en een dégoût gekregen van zittend werk en kantooromgevingen. Mijn werkgever heeft er alles aan gedaan om mij te houden, zelf dure stoel, bureau om recht te staan etc, maar het ging niet, dus weg was ik.

Ik ben dan maar als installateur technieken gaan werken in de bouw, maar merk nu dat ik dit fysiek niet vol zal houden tot mijn pensioen. Ik kan dit wel nog even volhouden, maar ook niet te lang meer. Ik begin nu al last te krijgen van rug en knieën. Voorlopig recupereert dat wel, maar ik wil niet de opa zijn die krom loopt of vroeg sterft aan longkanker.

Nu heb ik mijn carrière natuurlijk zodanig verpest dat ik niet zomaar tegen mijn loon van 3 jaar terug weer een hoge functie kan oppikken, bovendien wil ik enkel dat loon en niet het bureautjeswerk. Ik probeerde te solliciteren als accountmanager, maar bleek dat ik een farmer ben en geen hunter. Leek me anders nog leuk, beetje rondrijden met een mooie wagen, fysiek niet zwaar. Helaas tonen bedrijven nog weinig interesse voor iemand met mijn profiel. Bureauwerk is sowieso not done en mag niet meer dan een half u per dag duren, bij voorkeur rechtstaand.

De enige jobs die overblijven lijken mij:

Accountmanager, maar ik ben geen hunter en blijkbaar willen ze liever een praatjesmaker die niks van techniek kent dan iemand met een diepe technische kennis. Hoewel ik wel een vlotte babbelaar ben en met iedereen een gesprek durf aangaan.

Leerkracht, ik heb alle scholen aangeschreven, er is helemaal geen tekort aan leerkrachten in technische vakken. Als er al een job vrij komt is het om morgen te beginnen en vrijdag weer te stoppen.

Ik dacht aan inspecteur bij BTV, ze zoeken er voor elektriciteit, gas, epc en epb in mijn regio. Het papierwerk lijkt mij eerder beperkt, veel rondrijden in eigen regio, fysiek niet zwaar. Ik vroeg me af wat de verloning is als keurder voor een ingenieur met 10 jaar werkervaring? Ik moet minimaal 2600 netto hebben plus MC en een wagen, anders is het niet interessant, ik moet ook 32 verlofdagen hebben, maar bij voorkeur natuurlijk meer. Het moet ook mogelijk zijn om ouderschapsverlof te nemen en eens een hele zomer thuis te blijven. Mij lijkt het dat dat bij dergelijke bedrijven wel mogelijk is? Waar ik momenteel werk kan ik geen ouderschapsverlof nemen. Weet iemand hoeveel je als inspecteur bij een keuringsdienst verdient en wat voor wagen je krijgt?
    no votes  

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Keurders elektro en gas starten tussen 1500 en 2000 netto + wagen. Ik zou niet begrijpen waarom ze meer zouden geven omdat je 10j geleden een diploma hebt gehaald als een BA of A2 dat werk ook kan doen.
    Het is wel een comfortabele en deftige job voor technische mensen. Met veel vrijheid.
    no votes  

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Om eerlijk te zijn ga je altijd door 1 bepaalde zure appel moeten doorbijten. De perfecte job waar je niets gaat hebben dat u een beetje tegen slaat of u minder aanstaat bestaat gewoonweg niet.

Dan ook met zaken afkomen als maximaal 30 minuten papierwerk op een dag, dat ga je niet direct tegenkomen of je moet zoals nu als installateur bij een kleine zelfstandige werken. Al had je beter uw bestaande oudere account gebruikt. Zoveel personen met die voorgeschiedenis van aan de kust zijn er niet hé .

Persoonlijk doe ik mijn functie super graag. En zat ik destijds in een gelijkaardige problematiek als U. Met dien verstande dat ik werkloos was en elke job mij dan ook beter was dan geen job. Maar ik had ook nood aan afwisseling in de job omdat ik mij anders niet goed voelde (en verveelde). Bij de overheid ben ik dat tegengekomen. Het gaat wel niet zijn zoals jij zegt maximaal 30 minuten papierwerk... maar ik heb dagen dat ik 0 papierwerk doe en van de ene vergadering met miserie naar de volgende ga en oplossingen zoek voor technische of budgetaire problemen, en dagen dat ik de ganse dag of een paar dagen achter mekaar bezig ben met papierwerk (verslag van mijn beslissing, mails naar de verschillende actoren, kritiek op technische teksten, prijsbepalingen evalueren, etc). In onze huidige maatschappij is dat nu namelijk in quasi alle jobs onderdeel van de job. Zelfs in de functie van accountmanager zit je daarmee. Uw beschrijving van de functies is zeer naïef. Net zoals die van leerkracht... het papierwerk dat je moet doen als leerkracht heb je namelijk niet in rekening genomen (de voorbereidingen maken). En ik kan u zeggen dat dat een pak meer werk is dan het geromantiseerd beeld om effe voor de klas te staan, uw ding te doen en uw schup af te kuisen. Die tijd is voorbij, zeker in de beginjaren (misschien na 20 jaar dat je ermee weggeraakt... maar als beginnend leerkracht... vergeet het)

Het enigste wat ik u kan zeggen is dat je u over die harde limiet van papierwerk moet zetten. Dat je moet begrijpen dat werken altijd wel iets minder leuk zal hebben, en dat je daar dan ook gewoon door moet. En als ik u iets kan aanraden, probeer een technisch hogere functie bij de overheid... voor iemand met goesting ga je daar de grootste uitdaging hebben met een enorm grote afwisseling in de job. Toch een pak meer dan dewelke je zou krijgen in de privé... waar je terug opnieuw door het ganse junior projectleider fase gaat moeten knokken. Waarbij je u voor uren aan een stuk gaat mogen bezig houden met de brol waar de projectmanager op dat moment geen zin voor heeft maar die toch moeten gebeuren omdat dat nu eenmaal nodig is om alles te laten draaien.

Daarnaast ga je in mijn ogen dat loon op uw buik mogen schrijven omdat je nu eenmaal geen 10 jaar ervaring hebt als ingenieur. Want je hebt x jaar niet meer als ingenieur gewerkt, maar wel als technieker. Ik ken geen kat, ook niet bij de overheid (al zou leerkracht hier misschien verschillend zijn), die dan direct u 10 jaar anciënniteit gaat geven. En in de privé zeker niet, of je moet vb opnieuw naar de sector gaan waar je bent uitgestapt en waar je 5k verdiende. Maar zelfs daar ga je mijn inziens niet starten op datzelfde niveau.

Dan ook denken dat je met een carrièreswitch effe makkelijk terecht gaat komen aan 2600€ netto + MC, met 32 verlofdagen, etc is naïef. Je gaat in mijn ogen een tijdelijke loonsvermindering (2 - 5j) moeten gaan slikken indien je de carrièreswitch wilt doorvoeren. En momenteel is het hiervoor ook niet het optimale moment. Al verwacht ik met uw eisenpakket dat op termijn de overheid dan de beste optie is, als je er binnen geraakt.

Ouderschapsverlof dacht ik dat wettelijk verplicht was ( @JPV ), maar zal in niet alle bedrijven geapprecieerd worden. Allez bij mijn beste maat was dat toch redelijk wat gedoe om dat erdoor te krijgen, maar kon de werkgever het wel niet weigeren (KMO)... al was die er echt niet happy mee (en werkte mijn maat toch nog wel een paar dagen per week van thuis uit zonder hier extra voor betaald te worden om toch wat good will te behouden van zijn werkgever )
    Laatst gewijzigd door Renegadexxripxx; 14 september 2020 om 13:28 Reden: spatie zetten tussen de haakjes zodanig dat de @ er automatisch een mention van maakt
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coast Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zoek een job op de baan die fysiek niet te zwaar is.

Ik ben dan maar als installateur technieken gaan werken in de bouw, maar merk nu dat ik dit fysiek niet vol zal houden tot mijn pensioen. Ik kan dit wel nog even volhouden, maar ook niet te lang meer. Ik begin nu al last te krijgen van rug en knieën. Voorlopig recupereert dat wel, maar ik wil niet de opa zijn die krom loopt of vroeg sterft aan longkanker.
    Kun je hier niet aan werken? De job fysiek minder belastend maken (voor de tijd dat je er nog bent)?

Deze job zal altijd fysiek belastend zijn, maar soms ligt het aan een beperkt aantal fysieke handelingen die je net verkeerd uitoefent.
    Indien je dit overweegt best eens contact opnemen met een kinesist en/of ergotherapeut.
    no votes  

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coast Bekijk bericht
    Ik dacht aan inspecteur bij BTV, ze zoeken er voor elektriciteit, gas, epc en epb in mijn regio. Het papierwerk lijkt mij eerder beperkt, veel rondrijden in eigen regio, fysiek niet zwaar. Ik vroeg me af wat de verloning is als keurder voor een ingenieur met 10 jaar werkervaring? Ik moet minimaal 2600 netto hebben plus MC en een wagen, anders is het niet interessant, ik moet ook 32 verlofdagen hebben, maar bij voorkeur natuurlijk meer. Het moet ook mogelijk zijn om ouderschapsverlof te nemen en eens een hele zomer thuis te blijven. Mij lijkt het dat dat bij dergelijke bedrijven wel mogelijk is? Waar ik momenteel werk kan ik geen ouderschapsverlof nemen. Weet iemand hoeveel je als inspecteur bij een keuringsdienst verdient en wat voor wagen je krijgt?
    Een kennis van mij werkt daar al een paar jaar als inspecteur en krijgt iets van een 1.800 EU netto. Hij heeft een Renault met stickers op van BTV en 25 dagen verlof. Hij doet het werk wel graag.

Ik vrees dat je verwachtingen te hoog liggen.
    non plus ultra
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Moet je eigenlijk elke keer een nieuwe account maken om dezelfde situatie uit de doeken te doen?
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Moet je eigenlijk elke keer een nieuwe account maken om dezelfde situatie uit de doeken te doen?
    Zonet vernomen om wie het gaat.

@TS: Niets beters te doen dan mensen te trollen?
    non plus ultra
    no votes  

Regels voor berichten