Pagina 1 van 7 12345 ... Laatste
    gilly's schermafbeelding
    iTrader
    19 (95%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Maaltijdcheques binnenkort enkel nog voor voeding

https://www.hln.be/geld/consument/ma...ding~a908a298/

Binnenkort in elke supermarkt enkel nog voeding te betalen met maaltijdcheques. Kuisproducten, deo's, douchegels, wc papier allemaal met de gewone bankkaart.

Tijd om deze af te schaffen en gewoon als nettoloon te geven? Zal nog eens een serieuze besparing zijn want die Edendred, Sodexo,... zijn organisaties die niets bijbrengen en enkel geld kosten.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dat was al bij sommige winkels zo (die dat in hun systeem hadden geprogrammeerd) nu gaat het gewoon verder uitgebreid worden.

Dit is eigenlijk een regel die al jaren misbruikt wordt, en nu gaan ze het beginnen handhaven. Niets mis mee imho.

Discussie of het netto loon moet worden of niet mag je doen met je baas, maar dan gaat het niet zo fiscaal voordelig zijn

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Zolang alcohol onder voeding valt no problemo.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    In de Aldi is het al zo.
    had zo alleen voeding gekocht..toch 2x betalen.. Sla telde niet mee als voeding...

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Sinds wanneer is sla geen voeding?

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Sinds wanneer is sla geen voeding?
    Misschien omdat je een stevig blad sla op je hoofd kan leggen tegen de hitte?

Zolang ik rattenvergif kan kopen met mijn ecocheques is het me allemaal goed.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rofco Bekijk bericht
    Dat was al bij sommige winkels zo (die dat in hun systeem hadden geprogrammeerd) nu gaat het gewoon verder uitgebreid worden.

Dit is eigenlijk een regel die al jaren misbruikt wordt, en nu gaan ze het beginnen handhaven. Niets mis mee imho.
    Is het echt misbruik? Bijna iedereen zal wel een 160 euro per maand aan eten uitgeven dus wat doet het er precies toe met welk betaalmiddel je die 160 euro betaalt? En zelfs als er mensen zijn die geen 160 per maand aan eten uitgeven, is dat dan een probleem? De bedoeling van het systeem is niet om mensen meer of duurder eten te laten kopen.

Heel het systeem is gewoon een beetje onnozel. Als ze mensen wat onbelast geld willen geven om eten te kopen kunnen ze gewoon ook toelaten dan werkgevers een onbelaste vergoeding geven voor elke gewerkte dag, het idee dat daar een cheque voor moet gebruikt worden heeft nooit echt steek gehouden.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Is het echt misbruik? Bijna iedereen zal wel een 160 euro per maand aan eten uitgeven dus wat doet het er precies toe met welk betaalmiddel je die 160 euro betaalt? En zelfs als er mensen zijn die geen 160 per maand aan eten uitgeven, is dat dan een probleem? De bedoeling van het systeem is niet om mensen meer of duurder eten te laten kopen.

Heel het systeem is gewoon een beetje onnozel. Als ze mensen wat onbelast geld willen geven om eten te kopen kunnen ze gewoon ook toelaten dan werkgevers een onbelaste vergoeding geven voor elke gewerkte dag, het idee dat daar een cheque voor moet gebruikt worden heeft nooit echt steek gehouden.
    Nergens gezegd dat het flagrant misbruik is. Maar het is eigenlijk nooit toegelaten geweest.

Ik persoonlijk hener echt geen probleem mee. Je gaat altijd meer kosten hebben aan eten per maand dan je maaltijdcheques waard zijn. Gumball4000 mischien uitgezonderd maar dat is toch een randgeval op dat vlak.

Ik had er voorheen ook geen probleem mee om een hele kar met non-food ermee af te rekenen, maar als ze het nu strenger maken, Tant pis

gilly's schermafbeelding
    iTrader
    19 (95%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht

Dit,
    wij hebben hier maandelijks om 300EUR maaltijdcheques en gaan daar nooit aan komen.
    Wij kopen veel groenten en fruit en niet superveel vlees (kopen nooit junkfood), maar heb nu de laatste rekeningen er bij genomen en enkel eten zou ons 200€ kosten (en daar zit dan af en toe een paar flessen wijn bij zelfs, dus ruim gerekend).

Moeten we die dan laten vervallen of ergens gaan opdoen wat we eigenlijk niet nodig hebben?
    Wij hebben een lening af te betalen dus elke euro is welkom

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gilly Bekijk bericht
    ..
    Wij hebben een lening af te betalen dus elke euro is welkom
    Dat geldt voor iedereen hoor

Maar die cheques gaan toch zowat een jaar mee, dus dat je ze niet deze of volgende maand niet opkrijgt, je kan ze later nog altijd opdoen. Met al die etentjes tijdens de feestdagen zullen die er wel snel doorgaan.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    De transactiekost voor die maaltijdcheques zijn ook best hoog voor de verkoper. Ik hoop dat kleinere supermarkten het betaalmiddel nu niet gaan weren. Idealiter schaffen ze dat af, Maja, sommige pollitikke partijen staan dicht bij die lobby...

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als ik voor mijn eentje naar de Aldi ga dan geef ik echt niet meer dan 160 Euro per maand uit aan eten alleen. Als blijkt dat ik toiletpapier, kuisproducten en andere non-food niet meer kan betalen met die mc's dan zal ik toch eens moeten gaan praten met mijn werkgever of dat niet kan omgezet worden naar een soort netto vergoeding.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    De transactiekost voor die maaltijdcheques zijn ook best hoog voor de verkoper. Ik hoop dat kleinere supermarkten het betaalmiddel nu niet gaan weren. Idealiter schaffen ze dat af, Maja, sommige pollitikke partijen staan dicht bij die lobby...
    Hoeveel bedraagt die transactiekost dan eigenlijk, en kunnen winkeliers maaltijdcheques weigeren?

sPELE's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb momenteel 780 opgestapeld op die kaart, elke maand stijgt die met een 50 a 70 EUR.
    Dit omdat de winkels waar ik meestal voeding koop enkel de bankkaart aanvaarden , geen MC.
    De MC werden dan voornamelijk gebruikt in de Colruyt voor toiletpapier, schoonmaakproducten etc.
    Heel leuk voor de grote supermarktketens, de overheid zal me dwingen niet meer bij kleinhandels te kopen .
    Nuja, als dat er komt is dat dan maar zo, tegen september zal die kaart op 0 staan, en zal er een absurd grote hoeveelheid aan vuilniszakken, schoonmaakproducten, wasverzachter etc. in de berging staan.

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Er zijn toch ook frituren e bistro's waar je met maaltijdcheques kan betalen, gebruik het dan daarvoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuyfmans Bekijk bericht
    .
    Hoeveel bedraagt die transactiekost dan eigenlijk, en kunnen winkeliers maaltijdcheques weigeren?
    Iets van een 1.5% van het bedrag en ja

Regels voor berichten