Pagina 4 van 4 Eerste 1234
    Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Sommige mensen zijn gewoon echt niet gemaakt voor de westerse maatschappij.
    OP was wellicht beter af geweest als boerendochter in de middeleeuwen, kan gebeuren.

Behalve de drie opties van coldplayke hebt ge nog een paar minder conventionele alternatieven, zoals in het klooster gaan of emigreren naar een land waar ze zich niet bezighouden met fabrieken of diploma's en al die andere gekke dingen.

Ik heb zo een maat die ook echt niet kan aarden in België en die is dan maar sjamaan geworden in het regenwoud, om maar een voorbeeld te geven.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Probeer anders eens loopbaanbegeleiding. Zou best kunnen dat het gratis is gezien je huidige omstandigheden, ik weet er het fijne nie meer van. Maar je kan ook zonder diploma geld verdienen, zonder daarom perse in een fabriek of callcenter te moeten werken. Maar niemand kan je helpen zolang je niet eens intensief begint na te denken over wat je a) graag doet en b) bereid bent iets voor te doen. Zonder inspanning geraak je sowieso nergens.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als eerste zou ik zeggen zoek iets waar je je kan achter zetten. Ik ga niet zeggen dat het je passie moet zijn of ... maar wel iets waar je interesse in hebt. Zodat je na je job toch nog eens de moeite kan doen
    om vakliteratuur te lezen (niet elke dag maar toch eens). Probeer daarna een job te zoeken in de richting van dit onderwerp en solliciteer. Ja in het begin zal misschien je loon niet hoog zijn maar mits motivatie, ervaring gaat dit natuurlijk ook omhoog en anders kan je na een aantal jaar een nieuwe job zoeken (in die sector). Je kan dan zelfs misschien eens kijken richting avondonderwijs hetzij Syntra hetzij een hogeschool maar begin niet een opleiding bij één of ander speciaal instituut waar je je blauw betaald en dan nog niets in handen hebt.

Om concreet te zijn een voorbeeld, stel je hebt een interesse in elektro/elektriciteit. Zoek een job in de richting van, daarna of tegelijk schrijf je in bij een hogeschool voor een graduaat/hbo5 voor een aanverwante richting of bij Syntra. Paar jaar op de tanden bijten en je bent er. Ander voorbeeld je wilt graag boekhouder worden, zoek een plaats waar je alvast administratief werk kunt doen en again zoek daarna een opleiding die hierbij aansluit.

Bottom line... kies iets wat je je zelf een zeer lange periode ziet doen en zoek dan een job in de richting van en vertrek daaruit. Maar wat je ook doet, niets is makkelijk en alles heeft zijn waarde maar probeer op zen minst iets van je leven te maken. En zeker niet direct opgeven omdat het even niet meezit, vooruit gaan.

Stappenplan
    1) Zoek een interesse waar je je zelf ziet werken voor een lange periode uit je leven en ook na je werk iets over wilt lezen
    2) Zoek een job in de richting van
    3) Tegelijk probeer je thuis/onderwijsinstelling al wat te scholen dit toont motivatie en wil (zeer belangrijk)
    4) Krijg ervaring en probeer er GOED in te worden. Zo heb je iets om te onderhandelen bij je sollicitaties

Ik hoop dat dit je helpt en misschien een beetje motiveert

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedankt allemaal voor de tips!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    @iLaurens

Ik weet niet of het mogelijk is om te werken (job uit voeren) en tegelijkertijd een hbo5 te volgen aangezien je ook overdag lessen, stages hebt enzo. Maar ik kan dat zeker eens bekijken!

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lola99 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    @iLaurens

Ik weet niet of het mogelijk is om te werken (job uit voeren) en tegelijkertijd een hbo5 te volgen aangezien je ook overdag lessen, stages hebt enzo. Maar ik kan dat zeker eens bekijken!
    Ikzelf werk fulltime en ben nog bezig met een bachelor te halen in het avondonderwijs. Alles kan, maar je gaat er veel opofferingen voor moeten maken en voor jezelf moeten uitmaken of je dat enerzijds kan opbrengen en anderzijds wil opbrengen.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lola99 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    @iLaurens

Persoonlijk denk ik niet dat dit een goed idee is. Het lijkt alsof je de moeite niet kan opbrengen om te studeren als voltijds student, dus daar een job bijnemen lijkt mij een beetje de problemen opzoeken.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tags for this Thread

Regels voor berichten