iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Frontend developer opleiding

Hoi,

omwille van mijn indruk dat hier toch een aantal mensen kennis van zaken hebben, ff een account aangemaakt voor onderstaande vraag.

Ik zou me heel graag laten omscholen tot frontend developer. Ik werk nu als digital marketeer & heb een master die voor IT niet relevant is. Wel heb ik al regelmatig met HTML / CSS gewerkt, en nu wil ik die kennis, alsook mijn kennis van JavaScript, React, Angular & jQuery, heel graag gaan verdiepen zodat ik over een tweetal jaar de overstap kan maken naar frontend development, gezien ik voel dat daar echt wel mijn passie ligt.

Mijn oog viel op de frontend opleiding van Syntra. Nu hoor je over Syntra vaak veel negatiefs maar ik ben uiteraard van plan om naast die opleiding op zelfstandige basis nog andere zaken bij te leren (via o.a. edX en Pluralsight) en een portfolio samen te stellen op GitHub. Toch wil ik nog een extra bevestiging voor de arbeidsmarkt in vorm van een getuigschrift/diploma/certificaat ...

Maar ik vraag me dus af in hoeverre de opleiding van Syntra daartoe kan bijdragen? Ik begrijp dat een bachelor/master in de IT ideaal zou zijn, maar ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om nog eens 5 jaar te studeren (ik werk ondertussen ook al een 7tal jaar dusja ). Dat ik een academisch denkniveau heb kan ik sowieso bewijzen, maar daarnaast wil ik vooral laten zien dat ik de belangrijkste frontend talen & frameworks ken, en capabel ben om op zelfstandige basis continu bij te leren.

Naast Syntra viel mijn oog ook nog op de Software Developer micro degree bij Vives (dit zijn eigl allemaal vakken uit de bachelor toegepaste informatica, maar dan enkel de software dev vakken) en op het graduaat programmeren bij Thomas More.