Pagina 3 van 3 Eerste 123

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het was een poging tot een mop, niet serieus bedoeld.

On topic:
    Ik betaal 26 euro per dag per kind. All in behalve melkpoeder. Elke dag vers warm eten, verse fruitpap, etc. Ze voorzien veel knutselactiviteiten waar ook materiaal voor moet aangekocht worden. En dat van 7:30 tot 18:30. Tonnen respect, ik zou het niet kunnen.
    De kinderen zijn onderverdeeld in 2 groepen van ongeveer 16 kinderen met 5 verzorgsters in het totaal. Ze werken niet allemaal full time en niet alle kinderen gaan er full time. De regeling is uitzonderlijk: als je uw kind vroeger dan 14u gaat halen, betaal je maar een halve dag. Je betaalt nooit voor een dag wanneer je kind niet gaat door ziekte of omdat je zelf verlof hebt, onbeperkt.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ze uit de kosten komen. Een geschikt gebouw vinden is ook niet altijd even evident. Zo moesten ze 4 jaar geleden verhuizen omdat K&G besliste dat bij grotere groepen bepaalde leeftijden gescheiden moeten kunnen zitten. Een pand dat gehuurd wordt kan je niet altijd zomaar aanpassen.

Bij een bepaalde creche hier in de buurt kan je kind tot 22u 's avonds blijven. Ze aanvaarden vooral kinderen van dokters en zelfstandigen omdat die vaak veel langer blijven. Na 18u is dan aan 200%.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Geloof me dat dit voor veel ouders die niet kunnen rekenen op de grootouders om eens een weekendje aan elkaar te denken een godsgeschenk zou zijn.
    Ja dat kan ik geloven maar dat is toch wel wat te veel om te kunnen regelen met personeel , ik weet ook niet of dat wel mag etc. Mss is dat iets wat moet kunnen worden aangevraagd maar niet voor elke week mogelijk denk ik. Je werkt al de hele week bijna volledige dagen 12 uur of meer aan een stuk. Dan is er ook geen enkele moment meer over voor je eigen gezin.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selten Bekijk bericht

On topic:
    Ik betaal 26 euro per dag per kind. All in behalve melkpoeder. Elke dag vers warm eten, verse fruitpap, etc. Ze voorzien veel knutselactiviteiten waar ook materiaal voor moet aangekocht worden. En dat van 7:30 tot 18:30. Tonnen respect, ik zou het niet kunnen.
    De kinderen zijn onderverdeeld in 2 groepen van ongeveer 16 kinderen met 5 verzorgsters in het totaal. Ze werken niet allemaal full time en niet alle kinderen gaan er full time. De regeling is uitzonderlijk: als je uw kind vroeger dan 14u gaat halen, betaal je maar een halve dag. Je betaalt nooit voor een dag wanneer je kind niet gaat door ziekte of omdat je zelf verlof hebt, onbeperkt.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ze uit de kosten komen. Een geschikt gebouw vinden is ook niet altijd even evident. Zo moesten ze 4 jaar geleden verhuizen omdat K&G besliste dat bij grotere groepen bepaalde leeftijden gescheiden moeten kunnen zitten. Een pand dat gehuurd wordt kan je niet altijd zomaar aanpassen.

Bij een bepaalde creche hier in de buurt kan je kind tot 22u 's avonds blijven. Ze aanvaarden vooral kinderen van dokters en zelfstandigen omdat die vaak veel langer blijven. Na 18u is dan aan 200%.
    Ja het is een job dat heel veel energie vraagt je moet ook veel geduld hebben en liefde. Ja tot 22u voor bepaalde groepen is ook wel een goed idee en ook wel te bergijpen van die mensen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sommige mensen moesten eens weten hoe dat hun kind behandeld wordt op plaatsen waar ik heb gestaan heb ik te veel gezien wat niet oke is .
    Daarom wou ik ook altijd mijn eigen opvang starten met mijn eigen visie de juiste zorg , educatie liefde .
    Voor zo iets echt bestaat er zelfs geen prijs.
    Ik weet niet hoe ik dat duidelijk kan maken aan dr ouders ik wil dat mijn opvang duidelijk laat zien wat de verantwoordelijkheid opvang van andermans echt betekent .

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Heb je dan ook aan de alarmbel getrokken?

s.i.m.o.n's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Amai das lang. En de meesten willen dan nog een vaste ipv inkomensgerelateerd dacht ik, omdat je echt een laag loon moet hebben voor zoiets interessant is zeker?
    Al m'n vrienden met kinderen zitten bij een vaste net om die reden.
    Geen idee wat de tarieven bij inkomensgerelateerde crèches zijn eigenlijk Schoonzus (die meer verdient dan ons) heeft in het Brusselse zo een crèche en die betaalt rond de € 25,00 dacht ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selten Bekijk bericht

Da's inderdaad wel een mooie regeling.
    Wij hebben volgens mij 20 'respijtdagen', en dat is met eventuele ziekte inclusief.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja dat moet wel . Zo iets laat ik niet zomaar opnieuw gebeuren voor mn ogen. Ook al zijn ze erkend door kind en gezin wil nog altijd niet zeggen dat de omgang met de kindjes ook oke is. Ze zien niet wat er achter geslote deuren gebeurt

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door s.i.m.o.n Bekijk bericht
    Geen idee wat de tarieven bij inkomensgerelateerde crèches zijn eigenlijk Schoonzus (die meer verdient dan ons) heeft in het Brusselse zo een crèche en die betaalt rond de € 25,00 dacht ik.

Da's inderdaad wel een mooie regeling.
    Wij hebben volgens mij 20 'respijtdagen', en dat is met eventuele ziekte inclusief.
    Wij betalen iets van een 23 euro per dag bij een inkomensgeraleeterde crèche .
    Mijn mama werkt daar al 30 jaar en zegt dat de meesten max 5 euro per dag betalen. (Gemeente met veel allochtonen) Die krijgen dan ook nog eens voorrang op de lijst tov de werkende mensen (die een pak meer moeten betalen), logica is ver zoek.
    How much can you know about yourself if you've never been in a fight?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Wij betalen iets van een 23 euro per dag bij een inkomensgeraleeterde crèche .
    Mijn mama werkt daar al 30 jaar en zegt dat de meesten max 5 euro per dag betalen. (Gemeente met veel allochtonen) Die krijgen dan ook nog eens voorrang op de lijst tov de werkende mensen (die een pak meer moeten betalen), logica is ver zoek.

Normaal gezien krijgen de mensen die werken voorang.
    Maar mensen die zeggen dat ze een opleiding gaan volgen of werk zoeken en daardoor hun kind niet bij kunnen houden . Krijgen meestal ook zsm een plaats toegewezen. (Ze zouden eigenlijk iets van bewijs moetten vragen).
    Mensen die gwn thuis zitten hebbben geen voorang!

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Amai das lang. En de meesten willen dan nog een vaste ipv inkomensgerelateerd dacht ik, omdat je echt een laag loon moet hebben voor zoiets interessant is zeker?
    Al m'n vrienden met kinderen zitten bij een vaste net om die reden.
    Zijn vaste niet direct 25-27 per dag? Denk dat max van inkomensgerelateerd ook 27 per dag is, en ze kijken naar uw inkomen van 2-3 jaar terug hé. Ik denk dat dat voor veel mensen toch nog voordelig kan zijn dan (ik heb toch betrekkelijk weinig betaald omdat ik in de voorgaande jaren deels werkloos was geweest, ongeacht mijn huidig loon)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tin_Cricket Bekijk bericht
    edit: buiten K&G werken, ik zou dat toch vermijden. Dan krijg je snel het stigma dat je gewoon de normen van K&G niet haalt. Ik zou daar persoonlijk zelf ook nooit voor kiezen;
    Ook als ge niet inkomensgerelateerd zijt (onder k&g) moet ge voldoen aan de eisen van k&g anders krijgt ge geen vergunning.
    Om zelf kinderen op te vangen moet ge ook een bepaalde cursus gevolgd hebben. Dus ge start niet zomaar
    (Nu, ik heb wel al horrorverhalen gehoord van onthaalouders, dus zo moeilijk zal het allemaal wel niet zijn)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De inkomensgerelateerde crèches zitten in deze omgeving met een wachtlijst van 15 maanden...
    Juist, net omdat de politiek talloze zelfstandige onthaalmoeders naar de uitgang heeft begeleid.

Hoe mensen met meerdere crèches hiervan leven? Schaalvoordeel.De grootste aanbieder in onze regio (zeker 10 creches) is een VZW die voor onze gemeente al haar locatie voor een symbolische frank mag huren, en nog een gemeentelijke toelage krijgt omdat er zoveel opvang tekort is.
    Lees: zelfs de grootste aanbieder maakt structureel verlies.

Ipv de zelfstandige sector te stimuleren, innovatieve onthaalmoeders te ondersteunen, heeft men ze doodgeknuppeld met regeltjes en alles aan het subsidie-infuus met lange wachtlijsten gelegd.

Regels voor berichten