Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Of start een kinderopvang op die zich richt op mensen uit het 'hogere segment'. Genoeg volk met geld dat gerust meer op tafel wil leggen voor een excellente service en zekerheid op plek en aandacht.

Die dagprijzen die je betaalt in een inkomens gerelateerde opvang, die worden door K&G toch nog aangevuld naar de opvang toe, want anders is de omzet daar wel zéér laag.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Start een crèche die tot 19h open blijft. Klanten genoeg dan.

s.i.m.o.n's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jelliuz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kinderdagverblijf via k&g - als ze akkoord gaan - heeft het voordeel dat je IKG kan toepassen : inkomensgerelateerd. Kortom, de prijs wordt (door k&g) bepaalt om basis van het inkomen van de ouders (meestal dan nog het laagste). Zo betalen sommigen enkele euro’s per dag terwijl anderen tientallen euro’s per dag betalen. K&G (of de overheid) past dan bij. Dit systeem is kan - afhankelijk van je inkomen - interessant zijn qua prijs dus.

Als je los van K&G werkt heb je sowieso geen tussenkomst en bepaal je volledig zelf je prijs - veelal duurder dan K&G crèches.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Wij krijgen 3 euro per dag terug via het kinderbijslagfonds. Dat is bij een zelfstandige crèche. Prijs is € 29,00 - € 3,00 = € 26,00.

De inkomensgerelateerde crèches zitten in deze omgeving met een wachtlijst van 15 maanden...

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Start een crèche die tot 19h open blijft. Klanten genoeg dan.
    Of een crèche die ook in het weekend open is en waar een overnachting mogelijk is.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je alleen begint, max je max 4 voltijdse plaatsen hebben te verdelen over max 8 kinderen. Dat brengt volgens ikwordonthaalouder.be exact 1910.84 op (zij tellen €20,77/dag). Daar moet je de kinderen dan eten van geven, materiaal kopen, je huis verwarmen, etc. Luiers en kindermelk moeten de mensen zelf meegeven. Je kan wel ten laste van je partner vallen dacht ik. Peanuts dus. Ik merk een drang om hier stevig je boterham mee te verdienen. Forget it. Je moet de voldoening halen uit de jobinhoud en de flexibiliteit om van thuis uit te werken. Maar als je bv jonge kinderen hebt (ik dacht onder de 6) nemen ze ook weer plaatsen af van je opvang. Je mag geen 4 betalende kindjes hebben plus je eigen baby.

Hoe mensen met meerdere crèches hiervan leven? Schaalvoordeel.De grootste aanbieder in onze regio (zeker 10 creches) is een VZW die voor onze gemeente al haar locatie voor een symbolische frank mag huren, en nog een gemeentelijke toelage krijgt omdat er zoveel opvang tekort is.

De voorstellen hierboven vind ik wel goed. Flexibele opvang voor mensen die in shiften werken of vroeg beginnen en laat open blijven. Of beginnen op een locatie waar de mensen gewoon wanhopig zijn. Ik ken horrorverhalen uit zowel Gent als Mechelen. Maar dan ga je weer fungeren als tijdelijke oplossing totdat in de goedkopere crèches weer plaats is.

edit: buiten K&G werken, ik zou dat toch vermijden. Dan krijg je snel het stigma dat je gewoon de normen van K&G niet haalt. Ik zou daar persoonlijk zelf ook nooit voor kiezen;

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Oke dank jullie voor de reacties

Ik heb hier al goede dingen gehoord
    Openblijven tot 19 u is een goed idee maar dat maakt de prijs weer hoger omdat er nog een avond maaltijd inzit.
    Wat voor vaste dagprijs denken jullie aan dan van 7u smorgens open tot 19u .
    Ik heb een opvang gezien waarbij ze voltijds per WEEK 580 euro betalen. Dus blijkbaar gaat dat ook wel. Ik vermeld er wel bij ik ga niet enkel voor het geld ik wil echt wel alles geven aan die kindjes, maar ik moet er wel van kunnen leven en alles kunnen afbetalen.
    In welke buurt van antwerpen zou dit bv kunnen want ik kan geen hoge dagprijzen doen in een buurt waar mensen het niet kunnen betalen.
    Ik vindt het spijtig dat we zo te werk moetten gaan omdat de overheid het ons moeilijk maakt!

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    580 per week?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    580 per week?
    Ja 580 per week !

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door s.i.m.o.n Bekijk bericht
    De inkomensgerelateerde crèches zitten in deze omgeving met een wachtlijst van 15 maanden...
    Amai das lang. En de meesten willen dan nog een vaste ipv inkomensgerelateerd dacht ik, omdat je echt een laag loon moet hebben voor zoiets interessant is zeker?
    Al m'n vrienden met kinderen zitten bij een vaste net om die reden.

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Voor de rich en famous dan, met optredens in de namiddag en meet en greets met vedetten.

Das 2500 euro per maand aan kinderopvang. Per kind.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ze werken er met 3 NL frans en engelstalig .Beperkt tot 14 kindjes ,dus hebben ze voldoende tijd voor ieder kindje voor de rest niks speciaal. Ik verschoot er ook van .

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En vergeten er bij te vermelden ze zijn niet erkend door kind en gezin . Dat is 32.480 euro per maand voor hen 3 .

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Of een crèche die ook in het weekend open is en waar een overnachting mogelijk is.
    Je bedoelt een weeshuis?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nee dat is teveel de opvang blijft open tot 19u dat vindt ik persoonlijk al teveel . Laat staan weekend en overnachting, waarom heb je dan kinderen ?.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bummbel Bekijk bericht
    Nee dat is teveel de opvang blijft open tot 19u dat vindt ik persoonlijk al teveel . Laat staan weekend en overnachting, waarom heb je dan kinderen ?.
    Geloof me dat dit voor veel ouders die niet kunnen rekenen op de grootouders om eens een weekendje aan elkaar te denken een godsgeschenk zou zijn.

Regels voor berichten