Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Franchise auto betalen, 7 maanden na vertrek

Hallo,

Ik zat 7 maanden geleden in een consultancy bureau en had een bedrijfswagen. Bij mijn exit werd er helemaal niets gezegd rond eventuele schade aan de wagen. Nu krijg ik een brief thuis om 350 euro te betalen (franchise) voor de wagen in kwestie. Brief werd zelf naar mijn oud adres gestuurd omdat ik ondertussen verhuisd ben. Moet ik dat nu betalen? Of mogen ze dat niet vragen aan iemand die al meer dan een half jaar niet meer bij hun werkt

Dank bij voorbaat !

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GreyWind Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hallo,

Ik zat 7 maanden geleden in een consultancy bureau en had een bedrijfswagen. Bij mijn exit werd er helemaal niets gezegd rond eventuele schade aan de wagen. Nu krijg ik een brief thuis om 350 euro te betalen (franchise) voor de wagen in kwestie. Brief werd zelf naar mijn oud adres gestuurd omdat ik ondertussen verhuisd ben. Moet ik dat nu betalen? Of mogen ze dat niet vragen aan iemand die al meer dan een half jaar niet meer bij hun werkt

Dank bij voorbaat !
    Wat stond er in uw contract?

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Is de wagen bij uw exit nagekeken? Leasewagen of van het bedrijf zelf?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb toen een car policy getekend maar stond niets in qua termijnen.. enkel dat franchise dient betaald te worden door bestuurder.
    Het betreft een leasewagen. Deze werd toen nagekeken maar heb toen helemaal niets gehoord.. ik dacht dat mijn consultancybureau de eventuele franchise ging terugvorderen van mijn vakantiegeld ofso maar hebben ze niet gedaan. Ik krijg vandaag van mijn ex WG ook een boete binnen van 8 maanden geleden.. ik denk dat ze gewoon zeer traag zijn.
    Ik ken toevallig de persoon die mijn vorig appartement heeft overgenomen, anders zou ik nooit te weten zijn gekomen dat ze facturen naar mij sturen..
    Nu is de vraag, wat gebeurt er als ik de franchise/boetes niet betaal? Vind dat ze zoiets
    Wel sneller moeten verwerken en niet zomaar 7 maanden later facturen opsturen

dimio111's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Geld inhouden van je vakantiegeld of loon mag je WG niet doen zonder tussenkomst van een rechter, ja ik weet dat er zijn die dat wel doen maar dat is niet wettelijk.
    Als jij schade hebt aangericht aan de wagen moet je dat betalen of dat nu na 1 of 12 maand is.
    7 maand komt niet eens in de buurt van de verjaringstermijn van zo iets.
    Als jij geen schade hebt aangericht maar ze was er wel heb je ook pech.
    Als er bij aflevering geen schade was kan je beginnen met aangetekende brieven te sturen, maar bij leasing maatschappijen trek je vermoedelijk aan het kortste eind.

Bij mij gebeurde de controle waar ik bij stond, ik wist dus al wat ze noteerde als schade en wat niet.

Jij bent zelf ook verantwoordelijk om je juiste adres door te geven of je post te laten doorsturen naar het juiste adres.
    Het zinnetje "ik woonde daar niet meer" gaat niet op in de rechtbank, mensen kunnen je adres niet raden natuurlijk.
    Play for fun.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    66 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dimio111 Bekijk bericht
    Geld inhouden van je vakantiegeld of loon mag je WG niet doen zonder tussenkomst van een rechter, ja ik weet dat er zijn die dat wel doen maar dat is niet wettelijk.
    Als jij schade hebt aangericht aan de wagen moet je dat betalen of dat nu na 1 of 12 maand is.
    7 maand komt niet eens in de buurt van de verjaringstermijn van zo iets.
    Als jij geen schade hebt aangericht maar ze was er wel heb je ook pech.
    Als er bij aflevering geen schade was kan je beginnen met aangetekende brieven te sturen, maar bij leasing maatschappijen trek je vermoedelijk aan het kortste eind.

Bij mij gebeurde de controle waar ik bij stond, ik wist dus al wat ze noteerde als schade en wat niet.

Jij bent zelf ook verantwoordelijk om je juiste adres door te geven of je post te laten doorsturen naar het juiste adres.
    Het zinnetje "ik woonde daar niet meer" gaat niet op in de rechtbank, mensen kunnen je adres niet raden natuurlijk.
    Tegen een ex-werkgever moet je niet verantwoorden waarom je je nieuw adres niet doorgeeft. Voor de car-franchise hangt het af van de getekende documenten op moment van inleveren en van krijgen van de wagen.

Werkgever moet bewijzen dat de schade er was, het is niet aan de werknemer om te bewijzen dat de schade er niet was.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Tegen een ex-werkgever moet je niet verantwoorden waarom je je nieuw adres niet doorgeeft. Voor de car-franchise hangt het af van de getekende documenten op moment van inleveren en van krijgen van de wagen.

Werkgever moet bewijzen dat de schade er was, het is niet aan de werknemer om te bewijzen dat de schade er niet was.
    Als het maar gaat over 350 EUR kan je die ook gewoon betalen. Anderzijds kan je ook gaan dreigen met een rechtzaak. Maar persoonlijk, 6-7 maand afkomen met schade aan een ex-werknemer lijkt me onwaarschijnlijk. Heb je geen schriftelijke bevestiging gevraagd of er schade was bij de inlevering? Of foto's gemaakt?

Je bent allesinds wel een levenservaring rijker. Het zal jou niet nogmaals voorvallen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    66 Post(s)
    dreigen met een rechtzaak? Het is de andere partij die iets eist, niet jij, hé.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hij zou het toch moeten kunnen betwisten op een of andere manier? Hij kan misschien beter eens om raad bij de vakbond of de sociale inspectie.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door radicalatheart Bekijk bericht
    Hij zou het toch moeten kunnen betwisten op een of andere manier? Hij kan misschien beter eens om raad bij de vakbond of de sociale inspectie.
    JPV is van de vakbond

McBr@in's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je wagen is normaal bij aflevering nagekeken door een expert en op basis daarvan is er een verslag opgesteld dat aanvaardbare & niet-aanvaardbare schade omschrijft.
    Heb je dat verslag ontvangen bij vertrek? Indien wel, dan was je eigenlijk wel op de hoogte dat die afrekening zou komen.

Indien je dat verslag nooit hebt gekregen, kan je het altijd opvragen bij je vorige werkgever. Als er bijvoorbeeld enkele weken / maanden tussen de datum van de expertise en jouw vertrek zit, kan je dat wel aanhalen als reden om niet akkoord te gaan met de betaling.

Dus belangrijkste vraag is hier: is er een expertise gebeurd, wanneer is deze gebeurd en heb je een verslag.

Werknemer moet inderdaad kunnen aantonen dat jij verantwoordelijk was voor de schade, en daar dienen die tussentijdse of eindelease expertises net voor.
    I'm very responsible, whenever something goes wrong they always say I'm responsible.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Ik zou om te beginnen al eens vragen over welke schade dit zou gaan en het schade rapport opvragen.

Telkens ik een wagen afgeef vraag ik uitdrukkelijk een kopie van het verslag zodat er nooit twijfel is over wie welke schade heeft gemaakt.

Voor hetzelfde geld heeft uw opvolger met uw wagen schade gereden en zegt die nu gewoon "dat was al", en komen ze daarom bij jou aankloppen.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Ze moeten dat inhouden op uw laatste loon, nu afkomen is gewoon belachelijk zou dat negeren

Als je niet aanwezig was op carcheck of geen bewijs hiervan toen hebt gehad is het normaal al foutief van hen eigenlijk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Ze moeten dat inhouden op uw laatste loon,
    Mogen ze niet. Velen doen het, maar ze hebben daar eigenlijk geen toelating voor.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Of je negeert dit gewoon compleet. Anderzijds had je het niet geweten als je kennis niet op je oud adres woonde ;-). Officieel weet je dus van niets.
    Ook niemand die weet dat het je kameraad is...alleen wij weten het, en we zullen wel zwijgen

Regels voor berichten