Pagina 1 van 74 123451151 ... Laatste
    Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Corona: hoe gaat jouw werkgever er mee om?

Ik móet thuiswerken. Mijn vriendin mag haar job niet meer doen (wegens contact met risicogroepen) maar mág niet thuiswerken...
    Hoe zit het bij jullie?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Repost:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Normaal is er later vandaag een meeting van het management om het thuiswerkbeleid te herevalueren (tot nu toe was het "Als ge ziek zijt, blijf thuis"), maar vanochtend heeft iedereen al min of meer zelf beslist dat ze "liever thuis blijven deze week". Management lijkt in snelheid gepakt te zijn, benieuwd of dat gaat passeren want er zitten er een paar tussen met lange tenen.

Ik zit zelf alleszins zelf nog een week in quarantaine op doktersvoorschrift, na handjes geschud te hebben met iemand die de dag erop positief bleek te zijn en daaropvolgende verkoudheid.
    Ik merk nu wel dat er vandaag gewoon echt geen werk is. Alles is afgelast of uitgesteld.
    Ik denk dat ik binnen dit en twee weken technisch werkloos ben.

jens_vc's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zit al een week thuis te werken en zal voorlopig nog duren tot 14 april. Iedereen dat niet op het kantoor moet zijn bij ons is verplicht om thuis te werken.
    Mijn vriendin moet nog gaan werken.
    Spoiler:

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Ik móet thuiswerken. Mijn vriendin mag haar job niet meer doen (wegens contact met risicogroepen) maar mág niet thuiswerken...
    Hoe zit het bij jullie?
    Bij ons is het ook verplicht thuiswerken. Ik doe dat door het jaar ook al heel veel, dus het werk is daar wel volledig op afgestemd. Alle systemen zijn daarvoor al jaren en jaren opgezet, dus eigenlijk is de impact quasi nul. Gelukkig en jammer genoeg tegelijkertijd
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hier ook standaard al 2 dagen per week van thuis uit
    Dat is op enkele uren tijd eerst naar 3 per week gegaan, daarna naar "thuiswerk is aangeraden" tot nu de regel is dat iedereen thuiswerkt.

Enkel nog snel naar kantoor om binnenkomende post/dossiers op te halen en uitgaande zaken te printen en klaar te leggen

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Beide verplicht thuiswerken, kinderen beide thuis van de creche.

Dus eerm.. valt wel me tot nu toe. Af en toe wat lag op Teams maar voor de rest ok
    *** Also sprach Zarathustra ***

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Thuiswerken, terwijl ik dat perfect kan, is not done hier
    'Ouden baas' van 78jaar jong dartelt hier ook nog rond trouwens. Firma met 100man

sainsaw's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kantoor gesloten, iederen verplicht thuis werken. Perfect mogelijk in de IT natuurlijk.

Enerzijds teleurgesteld dat ze dit pas vanaf vandaag verplichten, anderszijds tevreden dat iedereen verplicht wordt. Ze accepteren ook dat de kinderen thuis zijn en werken dus mss iets minder vlot zal gaan.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    23 Post(s)
    Hier met ne man of 20.
    Zoveel mogelijk volk thuis, voor de afdeling boekhouding is dat niet mogelijk om dat een volledige week te doen. Daar is een rotatiesysteem.

In principe kan de rest bijna volledig thuis werken maar er zijn net twee nieuwe begonnen die ondersteund moeten worden dus voorzien wel wat volk + ik woon boven het werk en werk thuis. Maar als de nieuwe dan hulp nodig hebben bellen ze mij eerste en desnoods ga ik beneden helpen met social distancing.

Liquid_Ninja's schermafbeelding
    iTrader
    114 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Thuiswerken, terwijl ik dat perfect kan, is not done hier
    'Ouden baas' van 78jaar jong dartelt hier ook nog rond trouwens. Firma met 100man
    Firma Soudal? :P

Mensen die nog werken na hun pensioen: moeten ze normaal niet meer afgeven aan de staat na zoveel uren gewerkt te hebben?

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Ninja Bekijk bericht
    Firma Soudal? :P

Mensen die nog werken na hun pensioen: moeten ze normaal niet meer afgeven aan de staat na zoveel uren gewerkt te hebben?
    Volgens mij is Vic ouder dan 80 en bij Soudal werken er wel een pak meer dan 100 mensen .

Ik heb een buitendienst functie en moet verplicht van thuis uit werken, enkel voor extreme noodgevallen mag ik langskomen op kantoor. Vanuit de directie ook de expliciete vraag gekregen om onze verplaatsingen zoveel mogelijk te beperken. Het grootste deel van mijn klanten heeft ondertussen ook al afspraken geannuleerd/verzet, het wordt voor mij echt wel lastig om mijn job naar behoren uit te voeren... Al ben ik wel tevreden dat onze directie heeft beslist om geen halve maatregelen te treffen.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Hier ook standaard al 2 dagen per week van thuis uit
    Dat is op enkele uren tijd eerst naar 3 per week gegaan, daarna naar "thuiswerk is aangeraden" tot nu de regel is dat iedereen thuiswerkt.

Enkel nog snel naar kantoor om binnenkomende post/dossiers op te halen en uitgaande zaken te printen en klaar te leggen
    En dit is intussen ook al achterhaald
    Diensthoofd en assistent gaan een beurtrol opnemen op kantoor. Alles moet naar hen worden doorgemaild en zij drukken af en verzenden alles
    Ook de binnenkomende zaken scannen ze in en mailen ze je door

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik werk in IT, onze werkgever raad zoveel mogelijk aan om thuis te werken en alle meetings en dergelijke om te zetten naar online meetings. Klanten maken die klik ook al en vragen ons ook om niet meer ter plaatse te komen.

Voor mijzelf: ik ga nog naar kantoor en neem daar de nodige maatregelen. De reden dat ik toch naar kantoor kom is dat mijn vrouw en 2 jarige dochter thuis zijn en ik geen aparte ruimte/bureau heb om te werken. Op zich is hier wel weinig risico denk ik aangezien er bijna niemand aanwezig is, ik schat dat het +- 20% is van de normale bezetting. Degene die aanwezig zijn zitten ook ruim verspreid.

Collega's die ziek zijn (uiteraard) maar ook collega's die recent op vakantie zijn geweest in getroffen gebieden moeten wel verplicht thuis blijven.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik moet thuiswerken en heb het nu heel druk maar ik heb pas een week vakantie gehad en ik wil nog niet werken

Reflectus's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier ook thuiswerk, al minstens tot ergens halverwege april. Mijn vriendin heeft heel wat stages en zit nu in een soort beurtrol en hoeft dus ook minder aanwezig te zijn. Als ik ziek ben, I'll know who to blame

Regels voor berichten