Pagina 74 van 84 Eerste ... 2464707172737475767778 ... Laatste

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    https://www.acerta.be/nl/blog/werkge...bied-te-reizen

Geen vakantiedagen opnemen = geen loon/inkomen tenzij deze regel al aangepast is.

Niet meer dan normaal als je (bewust) naar een rood of oranje gebied reist.
    Is 1 jaar thuisblijven echt te moeilijk?

Het beetje verstand dat je hebt gebruiken. (Niet op u persoonlijk)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nerenbas Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Deze ochtend een mededeling zien liggen voor het werkvolk:

iedereen is tewerkgesteld onder een Belgisch contract en dient dan ook de Belgische wetgeving te volgen ongeacht zijn ( dubbele ) nationaliteit. Bij terugkeer van uw verlof en voor u het werk aanvangt, dient een verklaring op eer ondertekend te worden met vermelding van uw vakantiebestemming. Indien een quarantaine noodzakelijk is omdat u afreist naar een rode of oranje zone of terugkeert uit een rode zone, zullen deze dagen aangerekend kunnen worden op uw vakantiedagen of geregeld worden via toegestane afwezigheid.

Dit lijkt me toch totaal niet wettelijk?
    Van sdworx:

Welke formaliteiten moeten er vervuld worden bij werknemers die preventief in quarantaine geplaatst zijn?

De werknemer die preventief in quarantaine wordt geplaatst, moet zijn werkgever hiervan onmiddellijk op de hoogte brengen. De werkgever mag ter bevestiging een geneeskundig getuigschrift vragen aan de werknemer.

Het attest moet overeenstemmen met een specifiek model (model staatsblad)

De werknemers die zich in zo'n situatie bevinden, zijn niet in arbeidsongeschiktheid. Ze worden preventief verwijderd omwille van symptomen die kunnen wijzen op corona of omdat zij tot een risicogroep behoren.

Komen werknemers die preventief in quarantaine geplaatst zijn ook in aanmerking voor corona werkloosheid? à registratie “Overmacht bedienen corona” of “Overmacht arbeiders corona”

Ja. Omdat de betrokken werknemer eigenlijk arbeidsgeschikt is, komt hij/zij in aanmerking voor corona werkloosheid in zoverre telewerk niet mogelijk is

Deze regel treedt ook in werking op 13 juli 2020.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    https://www.acerta.be/nl/blog/werkge...bied-te-reizen

Geen vakantiedagen opnemen = geen loon/inkomen tenzij deze regel al aangepast is.

Niet meer dan normaal als je (bewust) naar een rood of oranje gebied reist.
    Is 1 jaar thuisblijven echt te moeilijk?

Het beetje verstand dat je hebt gebruiken. (Niet op u persoonlijk)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    Via info-coronavirus lees ik dan dit:
    Moet ik tijdens de quarantaine of zelfisolatie bijkomende vakantiedagen nemen?
    Uw huisarts zal u een “quarantaine attest” geven. Daarmee kan u aan uw werkgever bewijzen dat u in quarantaine of zelfisolatie moet blijven. Telewerken is toegestaan maar u mag zich niet verplaatsen naar uw werkplek.

Als u niet kan telewerken, kan u een beroep doen op de uitkering voor tijdelijke werkloosheid. Zelfstandigen die door quarantaine of zelfisolatie niet kunnen werken, kunnen een beroep doen op een overbruggingsrecht.

Ik probeer vooral info in te winnen omdat verscheidene operators al info komen vragen zijn aan mij vandaag. Ik weet dat als deze vraag gaat doorgespeeld worden naar de directie het spel direct op de wagen zit...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShovShov Bekijk bericht
    Van sdworx:

Welke formaliteiten moeten er vervuld worden bij werknemers die preventief in quarantaine geplaatst zijn?

De werknemer die preventief in quarantaine wordt geplaatst, moet zijn werkgever hiervan onmiddellijk op de hoogte brengen. De werkgever mag ter bevestiging een geneeskundig getuigschrift vragen aan de werknemer.

Het attest moet overeenstemmen met een specifiek model (model staatsblad)

De werknemers die zich in zo'n situatie bevinden, zijn niet in arbeidsongeschiktheid. Ze worden preventief verwijderd omwille van symptomen die kunnen wijzen op corona of omdat zij tot een risicogroep behoren.

Komen werknemers die preventief in quarantaine geplaatst zijn ook in aanmerking voor corona werkloosheid? à registratie “Overmacht bedienen corona” of “Overmacht arbeiders corona”

Ja. Omdat de betrokken werknemer eigenlijk arbeidsgeschikt is, komt hij/zij in aanmerking voor corona werkloosheid in zoverre telewerk niet mogelijk is

Deze regel treedt ook in werking op 13 juli 2020.
    Bedankt!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vandaag op een nieuw werk begonnen. Redelijk triestig qua Corona-maatregelen. Hele dag opleiding gekregen naast iemand die geen mondmasker wou dragen. Ze had wel een snotterneus maar was niet van Corona zei ze. Er staan wel schermen tussen de bureau's maar dat zijn standaard afscheidingsschermen die maar 35cm hoog zijn (dus niet nav Corona). Verder geen ontsmettingsmiddel voor gemeenschappelijke contactpunten. En lunchen is allemaal tesamen aan een standaard formaat keukentafel (maw allemaal op 1m2).

Zucht.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    37 Post(s)
    Mijn huidige klant nog steeds voorbeeldige reactie op Corona. Voltijds thuiswerk tot midden september. Vanaf dan (afhankelijk van de toestand) 2 dagen per 2 weken, in gesplitste groepen.

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zalenski Bekijk bericht
    Vandaag op een nieuw werk begonnen. Redelijk triestig qua Corona-maatregelen. Hele dag opleiding gekregen naast iemand die geen mondmasker wou dragen. Ze had wel een snotterneus maar was niet van Corona zei ze. Er staan wel schermen tussen de bureau's maar dat zijn standaard afscheidingsschermen die maar 35cm hoog zijn (dus niet nav Corona). Verder geen ontsmettingsmiddel voor gemeenschappelijke contactpunten. En lunchen is allemaal tesamen aan een standaard formaat keukentafel (maw allemaal op 1m2).

Zucht.
    Gewoon (anoniem) rapporteren die handel!

Waarom jezelf en de andere personen waar je zelf mee in contact komt (die misschien wel in een risicogroep zitten) in gevaar brengen?

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Mijn manager belde mij net gedurende mijn verlof "Ja, even tussen ons..bereid u mss al terug voor op technische werkloosheid. Ik zag de HR samen met de algemeen directeur samenzitten en het duurde enkele uren"

sector:: bouw
    zou mij persoonlijk raar lijken dat we terug op technische werkloosheid zouden staan met de huidige maatregelen. Ze hebben geen impact op onze business. Volledige lockdown uiteraard wel.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij mijn werkgever geldt alleen dat we tot 1 september absoluut niet op kantoor mogen komen. Maar dat zal wel verlengd worden.

Vergaderen gaat via Facetime.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Zucht.
    Allez; nu hebben ze thuiswerk verplicht in Antwerpen. We zitten in Antwerpen en niemand mag telewerken. Letterlijk enige maatregel die er is is dat alle klinken 1x / dag ontsmet moeten worden.

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Bij ons is er telewerk tot in september met de mogelijkheid om naar kantoor te komen om dossiers/documentatie te raadplegen.

Ik ben benieuwd wat het management in september zal beslissen.
    non plus ultra

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Collega is hier doodleuk aan het opscheppen over het feit dat ze haar zoontje naar school heeft gestuurd met een loopneus en hoest vandaag. Zucht. En er zijn al niks van maatregelen op onze bureau.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Collega is hier doodleuk aan het opscheppen over het feit dat ze haar zoontje naar school heeft gestuurd met een loopneus en hoest vandaag. Zucht. En er zijn al niks van maatregelen op onze bureau.
    Buiten het feit of het verstandig is om uw kind ziek met een loopneus en een hoest naar school te sturen moet ik wel zeggen dat een loperige neus geen symptoom is van Corona...
    \0/

ZoidBerg's schermafbeelding
    iTrader
    58 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Buiten het feit of het verstandig is om uw kind ziek met een loopneus en een hoest naar school te sturen moet ik wel zeggen dat een loperige neus geen symptoom is van Corona...
    Toch wel, het is één van de minder acute symptomen. Maar als het samenvalt met een ander symptoom, hoest in dit geval, best kinderen thuis laten (of als volwassene thuisblijven van het werk).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De Vlaming vindt het dan ook zo stoer om ziek te gaan werken, ik heb dat nooit begrepen. Op dat gebied zijn franstaligen toch beter.

Regels voor berichten