Pagina 64 van 73 Eerste ... 1454606162636465666768 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Hangt toch ook af van de afspraken? Bij ons op het werk is het simpel : wat niet dringend is, wordt via WhatsApp gevraagd. Wat wel dringend is, wordt voor gebeld. Kan je niet opnemen, bel je zo snel mogelijk terug. Daar wordt eigenlijk heel goed mee omgegaan, geen misbruik waarbij wordt gebeld voor pietluttigheden zoals "weet jij soms waar de postzegels liggen"?

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hebben jullie nu ook met corona - telewerk dat er nu op alle tijdstippen van de dag gewerkt wordt?
    Ik krijg nu mails van collega's om 5u 's morgens en ik krijg onmiddellijk respons op mails die ik verstuur om 23u 's avonds.
    Alleszins, ik heb mijn mails uitgezet op mijn GSM want daar was geen doen meer aan . Dat begint een 24 op 24 uur draaiende boite te worden
    Heb zo ne collega die de app "boemerang" heeft op zijn mailbox. Stelt zijn mails dan in op een bepaald uur. Vb 6u smorgens. Dan komt het over dat hij aan het werk is, maar slaapt die nog. Komt dan "over alsof ik keiveel werk"
    Heeft dat eens eerlijk toegegeven. Gebruikt dit ook bij zijn klanten (als zelfstandige). Soms zijn bepaalde jobs op 5min gedaan, maar doet hij via die app uitschijnen dat het uren geduurd heeft

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Al die mensen die zo constant bereikbaar moeten zijn tijdens de kantooruren, omdat ze anders misschien niet binnen de 10 minuten kunnen antwoorden en daardoor de hele boel in duigen valt, nemen die dan ook nooit eens een dag verlof?
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guazala Bekijk bericht
    Al die mensen die zo constant bereikbaar moeten zijn tijdens de kantooruren, omdat ze anders misschien niet binnen de 10 minuten kunnen antwoorden en daardoor de hele boel in duigen valt, nemen die dan ook nooit eens een dag verlof?
    Ook verlof staat op voorhand in een agenda gepland en (als je toch beetje een sociale collega bent) voor je verlof geef je verantwoordelijkheden aan collega's vermoed ik.

Wie heeft trouwens gezegd dat de hele boel in duigen zou vallen als iemand niet binnen 10 minuten kan antwoorden?
    \0/

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Ook verlof staat op voorhand in een agenda gepland en (als je toch beetje een sociale collega bent) voor je verlof geef je verantwoordelijkheden aan collega's vermoed ik.

Wie heeft trouwens gezegd dat de hele boel in duigen zou vallen als iemand niet binnen 10 minuten kan antwoorden?
    Ik volg je volledig over email.

Maar als je gebeld wordt is het omdat een collega/klant/... NU een boodschap moet overbrengen of NU een reactie moet krijgen. Email is een asynchroon communicatiemiddel, telefoon is een synchroon communicatiemiddel. Als je tijdens de kantooruren ervoor kiest om te gaan mountainbiken 2 uren en telefoons maar voorbij laat gaan "waarom moet dat binnen 10 minuten beantwoord worden", zou er wel degelijk iets zijn waarover je leidinggevende met je kan praten... Het kan perfect zijn dat je bent overeengekomen met je werkgever/leidinggevende dat je dit mág, maar om te gaan zeggen dat die 2u mountainbiken voor je telefoontjes maar hetzelfde effect moet hebben voor wanneer je in een meeting zit dus "wat is het verschil" is toch een zeer vreemde redenering.

Dat je goed bezig bent of goede resultaten haalt heeft daar niets mee te maken. Maar dat je niet begrijpt hoe de verschillende communicatiemiddelen gebruikt moeten worden zou niet mogen.

Ik weet natuurlijk niet wat de praktijken zijn op je kantoor maar ik kan me inbeelden dat als mijn collega's (of de collega's van andere mensen met een kantoorjob) 2u lang niet bereikbaar zijn telefonisch omdat ze 2u aan het mountainbiken zijn (en dit later uiteraard wel volledig recupereren), ik daar zéér weinig begrip voor zal tonen als ik heel dringend info nodig heb om verder te gaan.
    Dat maakt voor jou toch geen enkel verschil of die mens in een vergadering zit, gaan fietsen is, verlof heeft, naar de hoeren is, naar de gb is of wat dan ook.... Resultaat is dat jij niet instant een antwoord gaat krijgen als je belt.
    Je kan perfect de afspraak hebben dat je tijdens je telewerk je uren zelf kan bepalen. Dat wil dan zeggen dat jij als er in de agenda "telewerk" staat, weet dat de kans bestaat dat je niet instant een antwoord zal krijgen. Net zoals je trouwens niet instant een antwoord zal krijgen als er niets specifieks in die persoon zijn agenda staat, maar al met iets anders bezig is dat ook dringend was.
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guazala Bekijk bericht
    Dat maakt voor jou toch geen enkel verschil of die mens in een vergadering zit, gaan fietsen is, verlof heeft, naar de hoeren is, naar de gb is of wat dan ook.... Resultaat is dat jij niet instant een antwoord gaat krijgen als je belt.
    Je kan perfect de afspraak hebben dat je tijdens je telewerk je uren zelf kan bepalen. Dat wil dan zeggen dat jij als er in de agenda "telewerk" staat, weet dat de kans bestaat dat je niet instant een antwoord zal krijgen. Net zoals je trouwens niet instant een antwoord zal krijgen als er niets specifieks in die persoon zijn agenda staat, maar al met iets anders bezig is dat ook dringend was.
    Tuurlijk gaat dat allemaal en kan je er op voorhand goede afspraken over maken om er zo min mogelijk "last" van te hebben.

En toch blijf ik erbij dat dit een storend element kan zijn wanneer je uren zodanig onvoorspelbaar worden dat je op sommige zaken pas een antwoord zal krijgen "buiten" de uren en je dus met je eigen job verder kan de dag erop wanneer je weer aan het werk gaat. Nogmaals, er is een verschil tussen meetings (die door de week sowieso misschien 20% of 30% van je tijd innemen) of gaan mountainbiken tijdens de uren om dit later weer in te halen. Je gaat 30% van je tijd in meetings zitten en niet synchroon bereikbaar zijn, daarnaast ga je ook nog eens 20% of 30% mountainbiken/fitnessen/naar de winkel/... en ook niet synchroon bereikbaar zijn. Zal sterk van sector tot sector afhangen in welke mate dit stoort, lijkt me echter wel dat dit in geen enkele sector optimaal is.

Dat is geen drama hé :-) Maar kan wel vertragend/inefficiënt werk leveren, wat denk ik ook 1 van de doelen is van telewerk, efficiënter te werk gaan naast een betere privé/werkbalans.
    \0/

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Hangt toch ook af van de afspraken? Bij ons op het werk is het simpel : wat niet dringend is, wordt via WhatsApp gevraagd. Wat wel dringend is, wordt voor gebeld. Kan je niet opnemen, bel je zo snel mogelijk terug. Daar wordt eigenlijk heel goed mee omgegaan, geen misbruik waarbij wordt gebeld voor pietluttigheden zoals "weet jij soms waar de postzegels liggen"?
    Bij ons ook ongeveer zoiets.

Wij hebben dan nog een bijkomende regel, als het dringend is bel je, nemen ze niet op dan bellen ze zo snel mogelijk terug.

Is het super dringend en cruciaal dat de persoon die je nodig hebt even laat vallen waar hij mee bezig is, dan bel je onmiddellijk een tweede maal terug. Dan weet die dat hij even zijn meeting of whatever moet onderbreken en indien nodig verlaat hij even het lokaal en belt je terug.

Valt niet veel voor, maar bij mij is dat toch pakweg een keer of twee/drie per maand, dat ze me echt dringend nodig hebben, als in, totdat ze me gesproken hebben ligt het team/werk stil... Als dat 3 uur voor een team van 3 man is, dan is dat toch wat veel geld!

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Ik weet natuurlijk niet wat de praktijken zijn op je kantoor maar ik kan me inbeelden dat als mijn collega's (of de collega's van andere mensen met een kantoorjob) 2u lang niet bereikbaar zijn telefonisch omdat ze 2u aan het mountainbiken zijn (en dit later uiteraard wel volledig recupereren), ik daar zéér weinig begrip voor zal tonen als ik heel dringend info nodig heb om verder te gaan.
    Wat ik vooral gemerkt en geleerd heb is dat mensen soms nog al heel vaak vragen stellen, omdat ze vaak te lui zijn om na te denken. 50% van de vragen die ik krijg zijn zaken waar de persoon in kwestie ook zelf had achtergekomen als hij had nagedacht of eens even had opgezocht.
    Vaak krijg ik ook vragen waarbij ik denk "ja ik moet dit ook opzoeken, ik heb evenveel middelen als u om dit op te zoeken. Dus waarom zoek je dit niet gewoon zelf op?".

Een vragende houding is goed voor alle duidelijkheid, maar zelf kritisch denken is ook wel een must.

In mijn mailbox zit een automatische regel waarbij mails van bepaalde collega's gewoon in een apart mapje kopen met de naam, NDKOL of voluit niet dringend kan ook later. Dat zijn mensen waarvan ik nog nooit nuttige of dringende zaken heb ontvangen. Mails met 5 man in CC? Hopla automatisch in CC map, is niet dringend en de info die erinstaat niet heel nuttig voor mij waarschijnlijk. Je hebt natuurlijk van die clowns die vragen stellen aan mensen in CC, die hebben uiteraard dikke pech.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tuurlijk gaat dat allemaal en kan je er op voorhand goede afspraken over maken om er zo min mogelijk "last" van te hebben.

En toch blijf ik erbij dat dit een storend element kan zijn wanneer je uren zodanig onvoorspelbaar worden dat je op sommige zaken pas een antwoord zal krijgen "buiten" de uren en je dus met je eigen job verder kan de dag erop wanneer je weer aan het werk gaat. Nogmaals, er is een verschil tussen meetings (die door de week sowieso misschien 20% of 30% van je tijd innemen) of gaan mountainbiken tijdens de uren om dit later weer in te halen. Je gaat 30% van je tijd in meetings zitten en niet synchroon bereikbaar zijn, daarnaast ga je ook nog eens 20% of 30% mountainbiken/fitnessen/naar de winkel/... en ook niet synchroon bereikbaar zijn. Zal sterk van sector tot sector afhangen in welke mate dit stoort, lijkt me echter wel dat dit in geen enkele sector optimaal is.

Dat is geen drama hé :-) Maar kan wel vertragend/inefficiënt werk leveren, wat denk ik ook 1 van de doelen is van telewerk, efficiënter te werk gaan naast een betere privé/werkbalans.
    Als je binnen de 10 min een antwoord MOET hebben, dat. Moet je maar een wachtdienst oud uitdenken. Er zijn zelden momenten waar het op die tijd aankomt.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Als je binnen de 10 min een antwoord MOET hebben, dat. Moet je maar een wachtdienst oud uitdenken. Er zijn in mijn job zelden momenten waar het op die tijd aankomt.
    FTFY

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    FTFY
    Er zijn wel degelijk jobs waar het op aankomt idd. Maar daar werken ze dan ook met permanentie/Wachtdiensten en weet ik wat allemaal niet. Allemaal zeer normaal.

De kans dat je in die jobs van thuis kan werken op zo een momenten lijkt me ook zeer klein dan...

Het is hier vooral weer een theoretische discussie waarbij iemand een puntje vind om diep op in te gaan en dat dan te veralgemenen alsof het nooit anders kan.

95percent van wat mensen/managers als zeer dringend percipieren, kan perfect een uurtje ofrm 2 wachten hoor

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Je bent weer bezig met je eigen leefwereld. Heel onze wachtdienst (toch een serieus team) werkt al meer dan een maand volledig remote door de corona. Ze moeten helemaal niet onsite zijn daarvoor.

En sommige werken zitten bij een paar personen en als de een de ander nodig heeft kan dat soms dringend zijn zonder dat je daarvoor een permanentie moet opzetten.
    Ik weet niet meteen een concreet voorbeeld, maar ik kan er zeker in komen dat er situaties bestaan waarbij het zo is. En jij blijkbaar ook, want je zegt 95% en geen 100% .

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    95percent van wat mensen/managers als zeer dringend percipieren, kan perfect een uurtje ofrm 2 wachten hoor
    Tuurlijk, maar de realiteit is dat als ik om 13 uur met iets bezig ben, iemand bel, dan een mail stuur om bijvoorbeeld iets over de firewall, backup of wat dan ook te vragen en die antwoorden om 15 uur dan ga ik daar niet meer aan beginnen voor de volgende dag en als dan blijkt dat dat antwoord niet dat was wat ik nodig had dan zijn we weer een halve dag verder, etc

Flexibele uren ok, maar bereikbaar zijn binnen kernuren is wel een must imo. en als ik mijn manager bel en die zit in een meeting dan krijg ik een 'dringend?' terug en als het moet dan trek ik die uit die meeting, en soms ook niet. Maar ik heb basically geen collega's die niet binnen de 15 minuten antwoorden met ofwel een antwoord ofwel wanneer ze tijd zullen hebben
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Je bent weer bezig met je eigen leefwereld. Heel onze wachtdienst (toch een serieus team) werkt al meer dan een maand volledig remote door de corona. Ze moeten helemaal niet onsite zijn daarvoor.

En sommige werken zitten bij een paar personen en als de een de ander nodig heeft kan dat soms dringend zijn zonder dat je daarvoor een permanentie moet opzetten.
    Ik weet niet meteen een concreet voorbeeld, maar ik kan er zeker in komen dat er situaties bestaan waarbij het zo is. En jij blijkbaar ook, want je zegt 95% en geen 100% .
    Dus je hebt een wachtdienst, hetgeen ik al in mijn eerste post zei dat als daar echt een nood aan is om direct te kunnen antwoorden, dat je dan maar een wachtdienst moet opzetten waar Jack dan ook niet aangeeft in zo een situatie te zitten.

En ja, iedereen werkt nu thuis met Corona, interessante periode om te zien hoe iedereen ermee omgaat. Maar ik neem ook Ana dat de mensen van jouw wachtdienst niet zomaar thuis hun eigen uren kunnen bepalen (zondee overleg)

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Er zijn wel degelijk jobs waar het op aankomt idd. Maar daar werken ze dan ook met permanentie/Wachtdiensten en weet ik wat allemaal niet. Allemaal zeer normaal.

De kans dat je in die jobs van thuis kan werken op zo een momenten lijkt me ook zeer klein dan...

Het is hier vooral weer een theoretische discussie waarbij iemand een puntje vind om diep op in te gaan en dat dan te veralgemenen alsof het nooit anders kan.

Waar heb ik gezegd dat het nooit anders kan? Al wat ik heb gezegd is dat thuiswerk waarbij je zelf 2u iets anders gaat doen en niet bereikbaar bent om dit na "de uren" weer te gaan inhalen een stoorzender kan zijn in je werk, vooral voor andere mensen dan.

Heb ik gezegd dat dit overal zo is? Neen. Precies wat moeilijk om te begrijpen dat het voor de werking van een kantoorverband waarbij je deels afhangt van andere mensen het niet ideaal is om te pas en te onpas jezelf af te blokken van communicatie om bvb. te gaan mountainbiken.

En nogmaals, neen, dit hoeft niet in 100% van de gevallen een stoorfactor zijn... Maar ja, dit zal meer wél een stoorfactor zijn dan niet.
    \0/

Regels voor berichten