Pagina 6 van 68 Eerste ... 23456789101656 ... Laatste
    Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DBK Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Moeten jullie thuis ook werken? Of is het gewoon minimumbezetting en de rest verlof?
    Zal het zelfde als jullie zijn.

Minimum bezetting, meer mag niet binnen. Als je naar huis gaat, kun je weinig doen. Ze zeggen wel dat je dan aan b of c programma kunt werken of instructies/ procederus kunt nalezen. Maar je kunt daar thuis niet aan. Bij ons komt dat in de praktijk op neer, dat diegene die thuis zitten, geen werk hebben.

Je kunt nog wel opgeroepen worden als iemand ziek wordt, waardoor de minimum bezetting niet meer gegarandeerd is. Als je verlof neemt, dan ben je zeker dat je thuis bent.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 17 maart 2020 om 20:14

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht

Minimum bezetting, meer mag niet binnen. Als je naar huis gaat, kun je weinig doen. Ze zeggen wel dat je dan aan b of c programma kunt werken of instructies/ procederus kunt nalezen. Maar je kunt daar thuis niet aan. Bij ons komt dat in de praktijk op neer, dat diegene die thuis zitten, geen werk hebben.

Je kunt nog wel opgeroepen worden als iemand ziek wordt, waardoor de minimum bezetting niet meer gegarandeerd is. Als je verlof neemt, dan ben je zeker dat je thuis bent.
    En hoe zit dat met loon?
    Diegene die niet werkt krijgt geen loon? Wordt je verplicht om verlof te nemen of anders geen loon? Of loon wordt gewoon doorbetaald?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Sovereign001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mijn baas stuurt doodleuk bericht dat we moeten komen werken aangezien er geen lockdown is.
    Hij ontvangt geen klanten, ik wel..

Ik ben benieuwd dat er morgen mensen gaan opdagen..

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sovereign001 Bekijk bericht
    Mijn baas stuurt doodleuk bericht dat we moeten komen werken aangezien er geen lockdown is.
    Hij ontvangt geen klanten, ik wel..

Ik ben benieuwd dat er morgen mensen gaan opdagen..
    Collectief thuiswerken morgen

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    En hoe zit dat met loon?
    Diegene die niet werkt krijgt geen loon? Wordt je verplicht om verlof te nemen of anders geen loon? Of loon wordt gewoon doorbetaald?
    Loon wordt gewoon doorbetaald alsof je die dag komt werken (inclusief de premies). Je wordt niet verplicht om verlof te nemen. Je wordt wel verplicht om naar huis te gaan, als we met teveel zijn.

Daarmee dat er een "beurtrol" is om ervoor te zorgen dat iedereen evenveel werkt (tenzij jij opgeeft dat je steeds komt werken). Er wordt de dag voordien gevraagd wie er thuis wilt zijn, zodat we niet de volgende dag met teveel zijn. Het is nog wel de bedoeling dat die stand-by blijven, moest de minimum bezetting niet gegarandeerd worden (bv er meld zich straks iemand ziek of moet in quarantaine ofzo)

Als je verlof neemt, dan ben je wel zeker dat je die dag thuis bent. Terwijl je thuis blijft, of gestuurd wordt, kan het nog steeds zijn dat ze u kunnen opbellen.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 17 maart 2020 om 21:32

Sovereign001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chento Bekijk bericht
    Collectief thuiswerken morgen
    Ik verkleed mij morgen met WOII gasmasker en blijf zo achter de balie zitten. Wees er maar zeker van.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Loon wordt gewoon doorbetaald alsof je die dag komt werken (inclusief de premies). Je wordt niet verplicht om verlof te nemen.

Daarmee dat er een "beurtrol" is om ervoor te zorgen dat iedereen evenveel verlof heeft (tenzij jij niet wilt). Er wordt de dag voordien gevraagd wie er thuis wilt zijn, zodat we niet de volgende dag met teveel zijn. Het is nog wel de bedoeling dat die stand-by blijven, moest de minimum bezetting niet gegarandeerd worden (bv er meld zich straks iemand ziek of moet in quarantaine ofzo)
    Dat is wel een topregeling!
    Zeker dat de premies gewoon doorbetaald worden. De vraag is natuurlijk hoe lang dat dit zo zal zijn. Maar bon enkel loon is al veel in feite!

In de denkgroep waar ik inzit kwam vooral naar boven dat men een heilige schrik heeft dat er een uitbraak plaatsvindt binnen een ploeg of meerdere ploegen. En zo dus verplicht zijn productie te stoppen omdat er te veel zieken zijn, en de nauwe samenwerking besmetting bevordert. Ook is het niet evident om genoeg control room personeel met de nodige licenties te hebben mits er enkele zieken vallen. Er heerst echt een heilige schrik daarvoor.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Dat is wel een topregeling!
    Zeker dat de premies gewoon doorbetaald worden. De vraag is natuurlijk hoe lang dat dit zo zal zijn. Maar bon enkel loon is al veel in feite!
    .
    Dat zal wel zo blijven, dat zijn een paar rosse centjes in vergelijk dat ze heel de boel moeten stilleggen omdat er te weinig operatoren zijn. Er worden gewoon geen enkel risico genomen.

2 man van onze ploeg zitten nu 2 weken thuis, omdat ze zijn gaan skiën. Maakt niet uit of je sympthonen hebt of niet. Nog 2 man hebben 5 dagen thuis gezeten, omdat de vrouwen eventueel waren blootgesteld. Pas na een negatieve test mochten die terug komen. Test is negatief, dus die beginnen morgen terug.
    Is er bij u thuis iemand langs geweest die in een risicogebied is geweest, moet je thuis blijven.

Normaal gingen ze ook beginnen met temperatuur te meten voordat je binnen komt. Begin morgen pas terug, dus zal het dan zien.

MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    10 (92%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bij ons verplicht thuiswerken voor onbepaalde duur, geen toegang meer tot de kantoorgebouwen (multinational).

Werk op eigen initiatief al exact 2 weken thuis wegens Covid19. Ik ging echt niet wachten op de overheid of mijn bedrijf om die beslissing voor mij te nemen. Safety first...
    Ik kan wel alles remote doen, dus dat is op zich nooit een probleem geweest.

Twijfelde sinds midden vorige week nog om een one-way ticket te boeken naar zonnigere oorden, maar uiteindelijk te lang gewacht. Nu is alles afgesloten...
    Werken vanuit Bali had toch wel net iets leuker geweest de komende 1 a 2 maand. Het tijdsverschil had ik er zonder problemen bijgenomen.

Soit, it is what it is nu.
    En ik besef dat ik ze-ker niet te klagen heb ivgl met vele anderen.

Kop op mensen!

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ongeveer hetzelfde. Bij ons zijn het momenteel allemaal mensen die zich thuis effectief nuttig kunnen maken voor het werk. Vooral met trainen voor een volgende functie.
    Ik heb in ieder geval nog genoeg dingen waar ik mij met kan bezig houden: trainen voor mijn volgende operatorfunctie, een hoop procedures die nog te reviseren zijn, verder werken aan start- en stopprocedures van de 'nieuwe jobs', de b-programma's voor de hulpoperators up-to-date brengen...
    Voorlopig ben ik nu een volledige shift thuis. Ik had sowieso bijna alles mee naar huis van studiemateriaal en als ik nog iets nodig heb stuur ik een whatsappke naar mijn baas die dat dan doorstuurt.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Verzekeringssector, afdeling financial operations hier. Vanaf morgen verplicht iedereen thuiswerk voor drie weken. Een keer per week een Chinese vrijwilliger die naar kantoor gaat op vrijdag om alle betalingen op te laden in de voormiddag, en iemand die de eerste handtekening gaat zetten in de namiddag.
    Waarom ga je daarvoor naar kantoor? Zowel ingeven als tekenen moet je toch niet voor op kantoor zijn? Allé, toch niet de betaalsystemen waarmee ik al gewerkt heb.

youri_69's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand die kan helpen? Bericht gekregen van de baas. Ik werk in een winkel die niet essentiele zaken verkoopt dus we moeten sluiten. Hij wil toch dat wij komen werken en achter gesloten deuren verder werken. Mag dit?
    We're by far the greatest team, the world has ever seen! Arsenal FC!

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door youri_69 Bekijk bericht
    Iemand die kan helpen? Bericht gekregen van de baas. Ik werk in een winkel die niet essentiele zaken verkoopt dus we moeten sluiten. Hij wil toch dat wij komen werken en achter gesloten deuren verder werken. Mag dit?
    1 adres: @JPV

Maar mij lijkt dat van niet.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Thuiswerken, krijgen jullie nog altijd woon-werkvergoeding?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    43 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door youri_69 Bekijk bericht
    Uit wat ik lees, mag dit. Winkel sluiten moet, maar niet werken staat daar niet bij.

Thuiswerk moet de standaard zijn, maar is niet de enige mogelijkheid.

Dus is er niets mis mee, lijkt me zolang je maar loon betaald wordt.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Regels voor berichten