Pagina 39 van 67 Eerste ... 2935363738394041424349 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik heb me denk ik eind maart ingeschreven en een halve week of week later kreeg ik bevestiging (mijn tijdsperceptie begint wat wazig te worden in deze periode ).
    Dus mijn dossier bestaat nu al, alleen moeten de dagen nog doorgegeven worden.
    En aangezien ik nog niet 100% zeker weet welke dagen het voor april zal worden, gaan ze dat pas op het eind van de maand kunnen doorsturen.
    Dus qua betaling ben ik heel benieuwd hoe lang dat gaat duren.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    42 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Euhm ja ik weet dat dit er stond. Maar direct erna begin je over "economische werkloosheid". Dat is als zeggen "no offence, maar ge zijt ne lul", of "ik wil niet zeggen dat ik het had gezegd ... maar ik had het u gezegd eh !".
    Wat ik bedoel: het eerste deel heeft 0,0 waarde.
    misschien had gans mijn tekst 0% tot 100% waarde, afhankelijk van het bedrijf? Het was gewoon even uit mijn kram schieten, niks meer of minder dan dat.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint
    Sorry, maar dat is een beetje semantisch onnozel doen, nee? Het feit dat een aantal partners hun loon afstaan kan evengoed aanzien worden als "druk zetten" op de andere partners.
    Beide zjin vragen om het bedrijf te helpen, beide kunnen geweigerd worden, beide zijn vrijwillig ...
    onder gelijken is de druk véél minder dan van management naar personeel.
    Mijn begrip: Ze moeten die 5 dagen nemen in april in mei. Op zijn minst april is een maand dat de meerderheid sowieso thuis zit, en de normale dienstplanning op zijn gat ligt. Veel kans dat mei ook zo is, maar dat weten we nog niet. Dus ik zie niet waarom een bedrijf / baas vandaag zou zeggen "neenee vandaag als het 25 graden is en we eigenlijk niks dringends hebben, moogt ge uw verlof niet nemen". Liever dat vandaag heel het bedrijf in hunne tuin zit met 25 graden, dan in juni als we de boel weer proberen aanzwengelen?
    omdat een bedrijf ook nog moet draaien, bereikbaar zijn etc. Als iedereen tegelijk de eerste dag dat er mooi weer is, thuis wil blijven, dan zal dat een probleem zijn. 70-80% niet.
    "Bonus is contractueel loon bij velen, en afhankelijk van behaalde resultaten van het verleden. Ik krijg nu nog ne bonus uitbetaald voor resultaten van 2019.." Dus ik zie niet waarom de bonus (verdiend op het verleden) gereduceerd moet worden.
    De toekomstige bonus zal sowieso de aanpassing volgen door de crisis, en sterk gereduceerd zijn (al dan niet 0). De meeste bonussen hangen af van:
    • Bedrijfsresultaten: Zullen hard geïmpacteerd zijn, waardoor bonussen laag tot niet worden betaald
    • Persoonlijke resultaten (aka sales targets): Zelfde als hierboven
    • Collectieve targets: TBC, hangt van de targets af. Maar sowieso hangen hier (normaal toch?) ook collectieve bonussen aan vast

Specifiek in mijn geval: Ik heb alle3, maar voornamelijk die persoonlijke sales targets. Maar voor alle3 geldt dat er een ondergrens gehaald moet worden eer de bonus pro-rata uitbetaald zal worden. Door een volledig kwartaal dat eruit valt, en een langzamere startup erna, ben ik redelijk zeker dat we die ondergrens niet halen, waardoor mijn bonus effectief 0€ zal zijn.
    (nu bon, ik ga ontslag nemen, dus mij maakt het al helemaal niet uit)
    bij topmanagers zijn de bonussen niet altijd op omzet/verkoop, maar ook op andere zaken: bvb absenteïsme, productiviteit per gewerkt uur, ... en daar kan je nog perfect je bonussen bij halen. Dus ik ga er écht niet van uit.
    Doe niet onnozel, je weet perfect wat ik bedoel (zie Renegade).
    =>
    het is niet zomaar dat ik die vraag stelde, omdat de meeste extralegale voordelen gewoon doorbetaald MOETEN worden bij TW, omdat ze niet afhangen van het aantal dagen loon. Net zoals je veel bealsting op extralegale voordelen ook niet mag proratiseren. Dus ik vond die "inclusief extralegale voordelen" nogal quatsch. Enkel dingen zoals maaltijdcheques zullen minder zijn bij TW.
    Ter info (doe ermee wat ge wilt): het is door dit soort zaken + het semantisch gedoe, dat ik eigenlijk vermijd om te reageren op uw berichten. Ondanks dat ik veelal akkoord met u ben EN enorm respecteer hoe gij hier mensen helpt, heb ik een grote afkeer van deze irritante manier van discussieren.
    Wat voor de ene semantisch is, is na een reactie erop echt inhoudelijk. Zie hier net boven;
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    42 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    hwv = hulpkas?
    Ik heb mij gisteren ook ingeschreven op hun website. Geen bevestiging via email ontvangen. Kon ook nog niet mijn dossier online volgen.
    Duurde het lang vooraleer je kon?

mijn situatie: contractueel ambtenaar.
    Reeds aan het telewerken van 9 maart. Gelukkig is de teamcoach flexibel. Omdat het werk sinds deze week vermindert is, mag ik in tijdelijk werkloosheid. Vindt het ook niet erg aangezien m'n dochter constant aan m'n arm trekt tijdens telewerk. Alleen spelen wilt ze echt niet. 1 voormiddag telewerk = 1 voormiddag schermtijd bij haar. Middag pakt mama het over, maar het is niet evident. Zelfs iets simpel als telefoneren = strijd.
    Al bij al valt het steeds meer mee, ze leert meer alleen te spelen. Maar al bij al blij met tijdelijk werkloosheid.
    Je werkgever foefelt wss. Als er slechts economische redenen zijn (minder werk), kan er geen tijdelijke werkloosheid ingeropen worden als ambtenaar. Enkel bij overmacht. zie pagina 24 van dit https://www.rva.be/sites/default/fil...L_20200403.pdf : het moet volledig onmogelijk zijn om nog te werken. Men kan zich inbeelden dat er in een overheidsdienst vervangende taken kunnen worden verricht.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    hwv = hulpkas?
    Ik heb mij gisteren ook ingeschreven op hun website. Geen bevestiging via email ontvangen. Kon ook nog niet mijn dossier online volgen.
    Duurde het lang vooraleer je kon?

mijn situatie: contractueel ambtenaar.
    Reeds aan het telewerken van 9 maart. Gelukkig is de teamcoach flexibel. Omdat het werk sinds deze week vermindert is, mag ik in tijdelijk werkloosheid. Vindt het ook niet erg aangezien m'n dochter constant aan m'n arm trekt tijdens telewerk. Alleen spelen wilt ze echt niet. 1 voormiddag telewerk = 1 voormiddag schermtijd bij haar. Middag pakt mama het over, maar het is niet evident. Zelfs iets simpel als telefoneren = strijd.
    Al bij al valt het steeds meer mee, ze leert meer alleen te spelen. Maar al bij al blij met tijdelijk werkloosheid.
    Duurde bij mij 3-4 dagen eer ik een mail kreeg waarin met als titel ''ontvangstbevestiging'', in de mail zelf stond dan eigenlijk niks.
    Wacht nog steeds op mijn bijpassing, terwijl andere afdelingen hun stuk al hebben gehad.

Wij werken nu week-week, omdat het bedrijf het anders financieel misschien niet aankan.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    omdat de meeste extralegale voordelen gewoon doorbetaald MOETEN worden bij TW, omdat ze niet afhangen van het aantal dagen loon. Net zoals je veel bealsting op extralegale voordelen ook niet mag proratiseren. Dus ik vond die "inclusief extralegale voordelen" nogal quatsch. Enkel dingen zoals maaltijdcheques zullen minder zijn bij TW.
    Bestaat er daar een lijst van wat er allemaal pro rata kan en wat niet?
    Ik had hier nog niet bij stilgestaan, ik ga er zeker op letten als ik mijn loon voor april krijg of dat ze mijn totale nettovergoeding pro rata doen of niet.

Hoe zit dat trouwens bij iemand die een volledige maand in TW zit? Dan vallen alle extralegale voordelen toch af of niet?

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Je werkgever foefelt wss. Als er slechts economische redenen zijn (minder werk), kan er geen tijdelijke werkloosheid ingeropen worden als ambtenaar. Enkel bij overmacht. zie pagina 24 van dit https://www.rva.be/sites/default/fil...L_20200403.pdf : het moet volledig onmogelijk zijn om nog te werken. Men kan zich inbeelden dat er in een overheidsdienst vervangende taken kunnen worden verricht.
    Ik ben een boekhouder zonder facturen. Zal wel gezien worden als overmacht zeker?
    In ieder geval sta ik inderdaad "stand by". Een andere departement kan mij oproepen. Het moet wel relevant zijn bij mij functie inhoud neem ik aan?

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KabouterLau Bekijk bericht
    Duurde bij mij 3-4 dagen eer ik een mail kreeg waarin met als titel ''ontvangstbevestiging'', in de mail zelf stond dan eigenlijk niks.
    Wacht nog steeds op mijn bijpassing, terwijl andere afdelingen hun stuk al hebben gehad.

Wij werken nu week-week, omdat het bedrijf het anders financieel misschien niet aankan.
    Ondertussen heb ik wel een online profiel. Maar bij aanvragen staat er "geen aanvragen".
    Kzal wachten tot vrijdag of zo.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    42 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Bestaat er daar een lijst van wat er allemaal pro rata kan en wat niet?
    Ik had hier nog niet bij stilgestaan, ik ga er zeker op letten als ik mijn loon voor april krijg of dat ze mijn totale nettovergoeding pro rata doen of niet.

Hoe zit dat trouwens bij iemand die een volledige maand in TW zit? Dan vallen alle extralegale voordelen toch af of niet?
    hangt af van je contract. Bij meeste contracten staat er gewoon X euro per maand en niet, pro rata naar aantal werkdagen;
    Rosa Parks

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik heb mijn twee weken gepland paasverlof zonder problemen teruggekregen. De collectie sluit die voorzien was voor juli wordt ook geannuleerd dus dat is nog eens 9 dagen verlof erbij.
    Hopelijk mogen we tegen het najaar op reis anders ga ik er mee blijven zitten.

Xitra's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    2 dagen werken 1 dag thuis, iedereen heeft een zakje met onstemettings product gekregen om zo je werk cel te ontsmetten, ook moeten telkens 1 uur eerder stoppen zodat we met de volgende shift niet kruisen.
    1 uur eerder naar huis = overmacht.
    2 dagen werken 1 dag thuis, die dag thuis= overmacht
    Dit was zo voor de hele maand maart, april hadden ze besloten om dan voor die ene dag thuis via rva te werken dus 70% en onze werkgever dan de overige 30% aan ons betaald.
    Gisteren mail gehad, hele maand april gaat ook naar overmacht ipv rva...
    Can't complain here ☺️
    PSN/Steam/Origin: Xitra - Add me!
    Cause I'm gonna murder, "Y" kill "O" and even "U"

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er hier mensen die hun uitkering al ontvangen hebben? Het begint nu wel toch lang te worden. Ben blij dat wij met 2 inkomens zitten en de werkloosheid maar 1/5 dagen is bij mij. Vraag me toch af hoe allenstaanden deze periode overbruggen als ze tot midden april moeten wachten op het inkomen van maart (als ze volledig thuis zitten).

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingrotra Bekijk bericht
    Zijn er hier mensen die hun uitkering al ontvangen hebben? Het begint nu wel toch lang te worden. Ben blij dat wij met 2 inkomens zitten en de werkloosheid maar 1/5 dagen is bij mij. Vraag me toch af hoe allenstaanden deze periode overbruggen als ze tot midden april moeten wachten op het inkomen van maart (als ze volledig thuis zitten).
    Via de vakbond vorige week al.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Mijn vriendin heeft gisteren uitbetaling gekregen. Aangevraagd midden maart

iTrader
    66 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier ook, eergisteren uitbetaald (via Aclvb).

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    42 Post(s)
    Vrijdagavond waren 77% van de uitkeringen in West-Vlaanderen bij mijn werkgever uitbetaald. Nu zal het wel al 90% zijn, denk ik.

Bij hulpkas zal de situatie anders zijn: https://www.selor.be/nl/nieuws/2020/...-en-scanners)/
    Rosa Parks

Regels voor berichten