Pagina 14 van 70 Eerste ... 41011121314151617182464 ... Laatste
    desolation's schermafbeelding
    iTrader
    27 (97%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Neen fulltime economisch werkloos momenteel. Maarja ze werkt in de sales dus er wordt nog van haar verwacht dat ze klantenrelaties (telefonisch/mail) onderhoudt. Ze voelt haar wel minder verplicht om te werken waardoor de kindjes thuis kunnen bijven.
    ik ken het. ik pak wel op voor klanten die ik persoonlijk ook goed ken, maar dat is meer omdat ze echt diep in de miserie zitten en eens een babbel kunnen gebruiken.
    Ik heb ook een mail gekregen dat er van mij verwacht wordt dat ik ten laatste 27/03 de inventaris van mijn demomateriaal moet inleveren. Dat doe ik dus niet. Moesten ze die 30% loonverlies nu betalen cava, maar ik sta 100% economisch werkloos zonder iets extra dus dan is het bij mij boeken toe.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mag er eigenlijk nog aan carpoolen worden gedaan? Ik heb het proberen opzoeken maar tot op heden niets over kunnen vinden.
    Real Madrid CF | Club Brugge KV

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Mijn collega's werken niet meer, ik werk wel nog. Ik weet niet of ik solidair moet zijn met hun of met mijn baas. Ik werk overigens graag, wil nu ook niet panisch gaan doen en mij opsluiten. Anderzijds is het ook niet een droomwerkgever op vlak van welzijn (lees oms in vieze kelderkoten werken met rattenstront, soms plaatsen waar de asbestisolatie van de buizen valt, 20 dagen 10u per dag werken en 1 dag maar 8 u werken ale stop je nu al). Overigens ben ik plichtsbewust en werk ik graag en werk ik sinds woensdag niet meer bij mensen thuis...

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pinkman Bekijk bericht
    Mag er eigenlijk nog aan carpoolen worden gedaan? Ik heb het proberen opzoeken maar tot op heden niets over kunnen vinden.
    het is niet verboden, maar kan niet opgelegd worden.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    het is niet verboden, maar kan niet opgelegd worden.
    Mag alleen met uw huisgenoten. Anders moet je minstens 1 of 1.5m afstand houden. En dat kan niet in uw auto, tenzij die schuin achter u gaat zitten.
    Politie kan in theorie beboeten volgens mij.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Mag alleen met uw huisgenoten. Anders moet je minstens 1 of 1.5m afstand houden. En dat kan niet in uw auto, tenzij die schuin achter u gaat zitten.
    Politie kan in theorie beboeten volgens mij.
    Schuin zitten kan, dus het mag. Ondertussen ook bevestiging gevonden in nota van m'n werk dat we het niet kunnen verbieden (ging over camionette bouw)
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chauffagist Bekijk bericht
    Mijn collega's werken niet meer, ik werk wel nog. Ik weet niet of ik solidair moet zijn met hun of met mijn baas. Ik werk overigens graag, wil nu ook niet panisch gaan doen en mij opsluiten. Anderzijds is het ook niet een droomwerkgever op vlak van welzijn (lees oms in vieze kelderkoten werken met rattenstront, soms plaatsen waar de asbestisolatie van de buizen valt, 20 dagen 10u per dag werken en 1 dag maar 8 u werken ale stop je nu al). Overigens ben ik plichtsbewust en werk ik graag en werk ik sinds woensdag niet meer bij mensen thuis...
    Je baas begaat een fout:

Elektriciens, schilders en loodgieters moeten sluiten. In het algemeen geldt dat ENKEL dringende herstellingswerken nog kunnen. En respecteer de sociale afstand van minstens anderhalve meter. Tussen elektricien en klant, maar ook tussen werklui onderling. Dat geldt ook in het vervoer. Dus met meer dan twee in een camionette mag niet.’
    Bron:
    https://www.nsz.be/nl/coronavirus-ma...event-doorgaan

Hier vanaf maandag TW voor onbepaalde tijd

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valyra Bekijk bericht
    NSZ is fout. Bron: verantwoordelijke voor paritair comite van de bouw, welzijnsverantwoordelijke bouw bij mijn werkgever.
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valyra Bekijk bericht
    Je baas begaat een fout:

Bron:
    https://www.nsz.be/nl/coronavirus-ma...event-doorgaan

Hier vanaf maandag TW voor onbepaalde tijd
    Ieder bedrijf dat de regels ivm met social distancing kan handhaven en geen handelszaak is kan zijn werk blijven uitvoeren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    110 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ondertussen van de werkgever te horen gekregen dat ze ons 4/5 gaan zetten voor alle man wegens overmacht... Hoeveel ik effectief ga verliezen is me nog niet duidelijk.

Ze vragen ons ook verlof op te nemen (4 dagen) van 2020 en verlof van vorig jaar dat overgedragen is voor eind april.

Ik zit toch met de vraag of 4/5 kan en wat met het nieuws van water en stroom vergoeding is dat ook voor 4/5 regelingen?
    Laatst gewijzigd door Light; 21 maart 2020 om 21:58

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Light Bekijk bericht
    Ondertussen van de werkgever te horen gekregen dat ze ons 4/5 gaan zetten voor alle man wegens overmacht... Hoeveel ik effectief ga verliezen is me nog niet duidelijk.

Ze vragen ons ook verlof op te nemen (4 dagen) van 2020 en verlof van vorig jaar dat overgedragen is voor eind april.

Ik zit toch met de vraag of 4/5 kan en wat met het nieuws van water en stroom vergoeding is dat ook voor 4/5 regelingen?
    - Verlof ben je niet verplicht op te nemen, tenzij dat van vorig jaar (als daar geen goeie CAO over is)
    - 4/5e kan via 1 dag TW per week.
    - je zal effectief, volgens de laatste teksten die ik last, iets krijgen van EGW-vergoeding. Eerste tekst die ik zag was dat het forfaitair 200 euro ging zijn, ik hoop dat die forfaitair enkel slaat op dat het voor iedereen hetzelfde bedrag is ongeacht verbruik, niet dat je, als je 1 dag TW had, je ook al die 200 euro krijgt.
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    110 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    - Verlof ben je niet verplicht op te nemen, tenzij dat van vorig jaar (als daar geen goeie CAO over is)
    - 4/5e kan via 1 dag TW per week.
    - je zal effectief, volgens de laatste teksten die ik last, iets krijgen van EGW-vergoeding. Eerste tekst die ik zag was dat het forfaitair 200 euro ging zijn, ik hoop dat die forfaitair enkel slaat op dat het voor iedereen hetzelfde bedrag is ongeacht verbruik, niet dat je, als je 1 dag TW had, je ook al die 200 euro krijgt.
    Ok bedankt,

Ik had verlof al ingepland staan maar verlof nu gaan intrekken zal niet in goede aarde zijn, maar vrees dat het meer gedwongen zal worden dan vrijblijvend, dat laatste over EGW vergoeding is me niet duidelijk wat ze zullen uitbetalen, kheb de vraag op twitter aan zuhal demir gesteld maar geen response.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik werk voor een lokale overheid. Iedereen werkt thuis. Per dienst 1 persoon aanwezig voor permanentie van de telefoons. Dat komt voor ons neer op aanwezigheid van 1 dag per week. Ik werk zelf op de dienst openbare werken en alle werven liggen zowat stil. Kans bestaat dus dat er geen / heel weinig werk meer zal binnenkomen. We worden gewoon doorbetaald incl. maaltijdcheques. Als we thuiswerken en er is niets meer te doen moeten we gewoon op GSM bereikbaar zijn maar worden wel betaald. In principe kunnen we gaan wandelen, netflixen,... als we maar bereikbaar zijn en maken dat het werk dat er is gedaan wordt. We kunnen uiteraard opgeroepen worden voor dringende zaken. Onze eigen arbeiders zitten ook thuis en doen enkel nog de heel dringende werken en worden ook doorbetaald.

Vriendin werkt voor een ander lokaal bestuur (ook administratief). Zij moet afwisselend 1 dag werken, 1 dag dienstvrijstelling (ze hebben daar geen laptops en zij kan dus niet thuiswerken). Dit om het aantal mensen dat tegelijk op de bureau is te halveren. Zij wordt ook fulltime doorbetaald.

Er wordt dus bij ons geen verschil gemaakt tussen contractuelen en statutairen. Zeer blij met deze regeling.
    Laatst gewijzigd door KBR; 22 maart 2020 om 01:05

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat ik mij wel afvraag... Bij mijn vriendin mogen mensen met kinderen jonger dan 14 flexibel werken tussen 6u en 22u (wel fysiek aanwezig op bureau). Mensen die niet aan deze voorwaarde voldoen moeten hun vaste uren doen. (Zij hebben nog geen flexibele glijdende uren daar maar vaste werktijden.) Is zoiets wel wettelijk en is dat geen discriminatie? Mijn vriendin is statutair benoemd en kan hier geen gebruik van maken.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBR Bekijk bericht
    Wat ik mij wel afvraag... Bij mijn vriendin mogen mensen met kinderen jonger dan 14 flexibel werken tussen 6u en 22u (wel fysiek aanwezig op bureau). Mensen die niet aan deze voorwaarde voldoen moeten hun vaste uren doen. (Zij hebben nog geen flexibele glijdende uren daar maar vaste werktijden.) Is zoiets wel wettelijk en is dat geen discriminatie? Mijn vriendin is statutair benoemd en kan hier geen gebruik van maken.
    De wet geeft niet aan dat al dan niet kinderen hebben een beschermd criteria is)
    beschermde criteria : leeftijd, seksuele geaardheid, burgerlijke
    staat, geboorte, vermogen, geloof of levensbeschouwing, politieke
    overtuiging, taal, huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een
    handicap, een fysieke of genetische eigenschap, sociale afkomst;
    (Onderscheid tussen man en vrouw staat voor alle duidelijkheid in een andere wet)

En zelfs mocht het er in staan, dan zou dit van toepassing zijn:
    TITEL II. — Rechtvaardiging van onderscheid
    HOOFDSTUK I. — Rechtvaardiging van direct onderscheid
    Art. 7. Elk direct onderscheid op grond van een van de beschermde
    criteria vormt een directe discriminatie, tenzij dit directe onderscheid
    objectief wordt gerechtvaardigd door een legitiem doel en de middelen
    voor het bereiken van dat doel passend en noodzakelijk zijn
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

Regels voor berichten