Pagina 20 van 27 Eerste ... 10161718192021222324 ... Laatste
    Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gast, met alle respect. Maar als je 40-50k belastingen betaalt op een jaar en er doet zich een globale crisis voor, is het maar normaal dat je wat sociaal vangnet kunt/mag gebruiken zeker?
    DAAR doel ik op en DAT was de discussie. En je moet dat nu niet een draai naar schijnzelfstandigheid geven. Dat is een andere discussie naast die kwestie.
    Gast, met alle respect. Als je ervoor kiest om zelfstandig te worden omdat je op die manier meer overhoudt dan als je in loon zou uitgekeerd worden. Dit ten koste van de bijdrage aan het sociale vangnet. Dan is het niet meer dan normaal dat je dit risico maar zelf moest dragen.
    Daar heb je dan namelijk zelf voor gekozen op het moment dat je koos om zelfstandig te worden. Het feit dat je minder hebt om op terug te vallen. Daarom dat je ook niet dezelfde bijdrage levert dan als dat loon effectief als loon was uitgekeerd in plaats van via de fiscaal voordeligere alternatieven.

Wat niet zegt dat ik perfect begrijp dat je het zo zou doen. Want zelfs al had je het gedaan en uw eigen meer uitgekeerd, dan had je nog niet kunnen gebruik maken ervan omdat het niet voorzien is. Maar je hebt de keuze wel zelf gemaakt en hebt de voordelen afgewogen tov de nadelen rekening houdende met vanalles.
    Er is enkel de pech dat iets met een enorme kleine kans om voor te vallen is voorgevallen en dat je dan ook nu de consequenties draagt van die keuze. Hopelijk duurt het niet te lang en komt dat er uit en is 1 van de wijzigingen dat als je bijdraagt zoals iemand die het als loon verdient dat je dan dezelfde rechten hebt als degene die loon trekt. Dan is het gewoon veel duidelijker.

Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik heb geen stress hoor. En de reden waarom ik zelfstandige werd is vooral om mijn eigen uren te werken én om betaald te zijn voor wat ik extra doe. Vrijheid is toch het kernwoord.
    Want anders ga ik in september gewoon terug voor de klas staan. Ik ben nog altijd vast benoemd hé.
    Daar zitten ze nu al een eind thuis, moeten ze per week één taak uitschrijven en een halve dag aanwezig zijn op die drie weken...
    Worden wel gewoon doorbetaald. Maar dat is dan wel normaal weer... Moeten geen examens opstellen of verbeteren.
    Eerst gingen ze moeten een volle dag aanwezig zijn, maar er was te veel discussie op. Gezaagd en geklaagd werd er.
    LOC heeft dan onderhandeld naar een halve dag op die drie weken. (ging anders mijn taak geweest zijn, want ik was afgevaardigde voor wie het zich herinnert. Ja ik ben een vreemde mens. Van vakbondsafgevaardigde tot zelfstandige.)

Gohja, 't is overal iets op dit moment. Ik had me daar een dikke maand terug al lang bij neer gelegd.
    Ik weet dat we hier met veel IT'ers en (bijna) schijnzelfstandigen zitten. Ikzelf had 60+ facturen vorig jaar, dus ik val er zeker niet in, klanten en werkskes genoeg, maar natuurlijk één uitspringende hoofdactiviteit zoals de meesten hier. Maar om gewoon ronduit te zeggen: "pech, ge moet het maar weten, want ge betaalt toch niets". Dat klopt niet, zelfstandigen, en zeker IT'ers betalen wél belastingen. Veel zelfs.
    Er is gewoon een verschil tussen IETS qua vangnet en gewoon NIETS in een dergelijke situatie. Dat zelfs dat IETS niet gegund wordt is gewoon belachelijk vind ik.

En neen, ik ga niet terug in het onderwijs. Ik zou daar wéér doodongelukkig zijn en na een half jaar weer een bore-out hebben en men eigen klak opfretten van die mentaliteit.
    Dat is echt plan Z als het daartoe komt en zou puur voor't geld zijn om gewoon de hypotheek te kunnen betalen op't einde van de maand.
    Los daarvan, ben ik zeker dat ik méér opbreng aan de staat nu als zelfstandige, dan vroeger als ambtenaar.
    http://www.belivert.be - zonnepanelen - vraag naar Dieter of PM me!

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Er wordt nergens gezegd dat je niets betaald. Enkel niet in correlatie tot uw totale inkomen.

Wat ook uw keuze is om zelfstandige te zijn. Door uw keuze voor zelfstandige weet jij dat je sociale lasten afdraagt voor uw overheidspensioen, dus een beperkte basis en hier hoort werkzekerheid niet bij, ook al is dat laag en lager dan dat van het ambtenaar zijn.

Je weet ook dat de bijdrage die je met uw keuze uitspaart dient om een verhoging van uw pensioen te regelen alsook een buffer te creëren voor zaken zoals nu, het overbruggen dat je geen werk vindt ongeacht de reden. Dat is namelijk onderdeel van die vrijheid dat er geen baas, of dit nu die irritante overheid is of nen patron, boven u staat.

De rest van uw belastingen is dan ook uw bijdrage aan het opereren van de overheid, zowel naar belastingen als politie als gerecht als wegen als huisvuil als... Je begrijpt het wel. En dit volgens het principe zwaarste lasten aan de sterkste schouders.

Voor de rest spreek ik mij niet uit. Maar ik krijg het wel op mijn heupen als mensen doen alsof ze enorm afdragen. Wanneer dat effectief niet het geval is, wanneer je het vergelijkt met de mens die datzelfde bedrag dat aan die externe in dagloon wordt uitbetaald aan de interne in loon. En dan vind ik ook niet dat men dan enorm moet klagen.

Je hebt de keuze gemaakt met zijn voor- en nadelen. Je bent intelligent en capabel genoeg om die afweging te maken.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    En waarom is dat voor de horeca dan anders? Die kunnen toch ook een restaurant van een keten open houden als werknemer?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    En waarom is dat voor de horeca dan anders? Die kunnen toch ook een restaurant van een keten open houden als werknemer?

De reden is al uitgelegd geweest. Die zijn opgelegd om te sluiten. Dat is een order geweest.
    Wat niet wilt zeggen dat ik het ook niet verkeerd vind. Maar bon het is wat het is. Net zoals ik het ook niet correct ga vinden wanneer men belgian airlines of zaventem airport of whatever zou steunen. Maar omdat het nu eenmaal grote spelers zijn zullen die wel weer een uitzondering krijgen. Zoals het wel meer gebeurd. Net zoals dat iemand die ontslagen wordt moet tevreden zijn met wat die krijgt, terwijl als er 5000 man ontslagen worden er vanalle hulpmaatregelen zijn waar voor "gevochten" wordt en die ze dan ook krijgen.

Dat is oneerlijk. Maar bon, way of the world. Het leven is nu eenmaal oneerlijk. Veranderen ga je dat toch niet kunnen doen. Dus roll with the punches.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik vind de verplichting van sluiten nu niet direct de meest faire maatregel. Het zorgt wat voor oneerlijke concurrentie.
    Kijk maar bij de tuincentra bijvoorbeeld, degene die dierenvoedsel in hun aanbod hebben mogen openblijven en de rest moet sluiten.
    Het is een discussie zonder einde, maar ik vind wel dat het niet mag vergeten worden dat er bedrijven net voordeel of net nadeel hebben door de verplichte sluiting.

Dus qua eerlijkheid, vind ik ook dat je niet volledig gelijk hebt dat een zelfstandige zijn miserie zelf maar moet oplossen. Er zijn factoren waar zij geen schuld aan hebben.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Ik vind de verplichting van sluiten nu niet direct de meest faire maatregel. Het zorgt wat voor oneerlijke concurrentie.
    Kijk maar bij de tuincentra bijvoorbeeld, degene die dierenvoedsel in hun aanbod hebben mogen openblijven en de rest moet sluiten.
    Het is een discussie zonder einde, maar ik vind wel dat het niet mag vergeten worden dat er bedrijven net voordeel of net nadeel hebben door de verplichte sluiting.

Dus qua eerlijkheid, vind ik ook dat je niet volledig gelijk hebt dat een zelfstandige zijn miserie zelf maar moet oplossen. Er zijn factoren waar zij geen schuld aan hebben.
    Klopt, en in zo'n geval gaat het niet over "mag openblijven" maar eerder "is niet verplicht om te sluiten" en bijgevolg dus ook geen Steunmaatregelen...
    Of daar nu klanten voor zijn of niet, doet er niet toe.

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Sinds wanneer draait een risico rond wie schuld heeft? Er is een probleem en jij moet er u zien door te slaan. Hoe? Dat bepaal je volledig zelf. Dat is juist wat zelfstandige wil zeggen. In goede en slechte dagen bepaal je uw geluk en pech zelf.

Voor bepaalde pech zal de overheid u verplichten om maatregelen te nemen. Voor andere zal die zeggen trek u plan.
    Zou het leuker zijn dat je u kunt richten naar de overheid voor alle problemen waar je geen schuld aan hebt ? Tuurlijk, maar die hulp zal dan tijdelijk zijn en als je dat wilt zal er veel meer moeten afgedragen worden. Wat de meeste zelfstandigen niet zullen willen, want elke belasting is te veel en ze zijn toch verdomme zelf beter om risico's in te schatten dan die verspillende overheid zeker.

En of iets nu fair is of niet. Dat maakt niet uit. Wanneer iemand tegen u zegt je mag iets niet meer, dan staat er een schadevergoeding tegenover. Wanneer de omstandigheden zo vallen dat je iets niet meer kunt verkopen of doen, dan zijn dat de risico's van het vak. Well, that's the way the cookie crumbles. Sommige zullen zich verzekeren hiertegen, andere zullen dit niet doen. En wanneer die verzekering niet bestaat omdat het risico te klein is en geen enkele verzekering denkt dat dit nuttig is, of omdat verzekeringen met zo'n risico verwachten dat ze failliet zullen gaan wanneer ze dit moeten indekken dan zijn het uw eigen maatregelen die u moeten erdoor helpen. Want dat is wat zelfstandige zijn wil zeggen. Ik doe het zelf.

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    3.000 euro voor Vlaamse bedrijven die ondanks verlies doorwerken: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04...eblog-1-april/

De Vlaamse regering heeft een reeks nieuwe steunmaatregelen aangekondigd:

Ondernemingen die 60 procent van hun omzet zien dalen tussen halfweg maart en eind april krijgen een eenmalige “compensatiepremie” van 3.000 euro. Het gaat dan bijvoorbeeld om bedrijven in de evenementensector, of bijvoorbeeld kinesitherapeuten, tandartsen, psychologen en logopedisten die enkel nog dringende interventies mogen doen. Zij leggen dan een verklaring op eer af, die achteraf wel kan worden gecontroleerd. Ook zelfstandigen in bijberoep kunnen gebruik maken van een (verlaagde) compensatiepremie.

Voor grote bedrijven gaat de overheid meer waarborg staan als die bedrijven moeite hebben om hun leningen af te betalen: de waarborgcapaciteit van Gigarant (waarborgen boven 1,5 miljoen) wordt nu uitgebreid van 1,5 miljard naar 3 miljard euro. Grote bedrijven zullen zo een speciale Covid-19-waarborg kunnen krijgen. De Vlaamse regering wil het risico daarvoor verdelen met de banken, en uit het vaarwater van de federale steunmaatregelen blijven.

Voor KMO’s (met een focus op start-ups en scale-ups) komen er achtergestelde leningen van 3 jaar met een verlaagde rentevoet, waarvoor 250 miljoen euro wordt voorzien.

Daarnaast komt er een noodfonds van 200 miljoen euro specifiek voor gesubsidieerde sectoren zoals cultuur, sport, media, en de jeugdsector.

Tegelijk waarschuwde minister-president Jan Jambon (N-VA) voor de economische gevolgen van de coronacrisis, en zei hij dat de overheid nooit alle verliezen zal kunnen compenseren. Hij riep de Vlamingen op om te helpen met de “heropbouw” na de crisis. Daarvoor gebruikte hij de woorden van de Amerikaanse president John Kennedy: "Vraag niet wat je land voor jou kan doen, vraag wat jij voor je land kan doen."

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Sinds wanneer draait een risico rond wie schuld heeft? Er is een probleem en jij moet er u zien door te slaan. Hoe? Dat bepaal je volledig zelf. Dat is juist wat zelfstandige wil zeggen. In goede en slechte dagen bepaal je uw geluk en pech zelf.

Voor bepaalde pech zal de overheid u verplichten om maatregelen te nemen. Voor andere zal die zeggen trek u plan.
    Zou het leuker zijn dat je u kunt richten naar de overheid voor alle problemen waar je geen schuld aan hebt ? Tuurlijk, maar die hulp zal dan tijdelijk zijn en als je dat wilt zal er veel meer moeten afgedragen worden. Wat de meeste zelfstandigen niet zullen willen, want elke belasting is te veel en ze zijn toch verdomme zelf beter om risico's in te schatten dan die verspillende overheid zeker.

En of iets nu fair is of niet. Dat maakt niet uit. Wanneer iemand tegen u zegt je mag iets niet meer, dan staat er een schadevergoeding tegenover. Wanneer de omstandigheden zo vallen dat je iets niet meer kunt verkopen of doen, dan zijn dat de risico's van het vak. Well, that's the way the cookie crumbles. Sommige zullen zich verzekeren hiertegen, andere zullen dit niet doen. En wanneer die verzekering niet bestaat omdat het risico te klein is en geen enkele verzekering denkt dat dit nuttig is, of omdat verzekeringen met zo'n risico verwachten dat ze failliet zullen gaan wanneer ze dit moeten indekken dan zijn het uw eigen maatregelen die u moeten erdoor helpen. Want dat is wat zelfstandige zijn wil zeggen. Ik doe het zelf.
    En wat als de overheid nu de schuldige is? De overheid trekt bepaalde bedrijven voor, terwijl we allemaal in de shit zitten.
    Dat is net wat ik duidelijk wil maken.
    Hoe het dan allemaal concreet moet weet ik niet, dat is een discussie zonder einde. Er zijn altijd winnaars en verliezers.
    Maar om dan zomaar te zeggen 'trek u plan', dat vind ik dan wel heel kort door de bocht.

En "Want dat is wat zelfstandige zijn wil zeggen. Ik doe het zelf." is ook niet helemaal waar. Ze dragen ook bij aan bepaalde belastingen, om daar in geval van nood bepaalde voordelen aan te hebben.
    Bijvoorbeeld crisisbelasting, sociale bijdrage, ...
    Dat is een keus die ze in België niet krijgen. En weet maar zeker dat er genoeg zelfstandigen zijn die zelfs na deze crisis, die belastingen zouden laten vallen zodat ze zelf hun potje mogen opbouwen.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Die discussie is hier eigenlijk al gevoerd, en je herhaalt gewoon dezelfde (drog)argumenten.
    Ja, zelfstandigen betalen ook belastingen, maar ze betalen niet dezelfde belastingen en al helemaal niet evenveel belastingen. Ze betalen inderdaad mee voor de gezondheidszorg, en hebben daar recht op, ze betalen mee aan de pensioenen (maar een pak minder dan gewone werknemers), en ook daar hebben ze recht op, maar ze dragen niet bij voor een verzekering voor tijdelijke werkloosheid. Eigenlijk is deze situatie vergelijkbaar met te zeggen dat je betaalt voor je autoverzekering, maar niet voor je brandverzekering, maar wanneer je huis in brand vliegt toch gaat klagen bij de verzekeringsmaatschappij want je betaalt hén toch wel "iets".
    Naast het feit dat ze minder belastingen betalen, leven ze eerst ook nog voor een belangrijk stuk op kosten van hun brutoloon voor belastingen, iets wat de meeste gewone werknemers niet kunnen, ook dat moet je eigenlijk in rekening brengen.

Nogmaals, dit gaat mij niet over mensen die verplicht hun zaak moeten sluiten, zoals horeca, kinesisten, etc. hen is dat wat mij betreft van harte gegund want zij kunnen niet anders. De vele schijnzelfstandige IT'ers op dit forum hebben echter hun keuze gemaakt en zouden nu de gevolgen moeten voelen, niet € 3000 steun moeten krijgen.

Als er een crisisbelasting komt om de factuur voor deze corona-factuur te betalen, hoop ik alvast dat diezelfde schijnzelfstandigen er niet aan kunnen ontsnappen door het loon dat ze zichzelf uitkeren fiscaal te optimaliseren, maar ik vrees ervoor. Het zullen eerder de gewone werknemers zijn die deze factuur zullen mogen betalen.

Het verdient ook herhaald te worden dat de threadstarter van deze thread zelf een zelfstandige is die een garage aankoopt op kosten van de vennootschap, om deze vervolgens particulier te verhuren. Nog zo'n fiscale optimalisatie die je als gewone loontrekkende niet kan doen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    En wat als de overheid nu de schuldige is? De overheid trekt bepaalde bedrijven voor, terwijl we allemaal in de shit zitten.
    Dat is net wat ik duidelijk wil maken.
    De overheid trekt niet bepaalde bedrijven voor. De overheid neemt beslissingen in het belang van de bevolking. Dit is hun recht. En volgens de wetgeving moet je die ondergaan, en weet je ook als zelfstandige dat je die moet ondergaan.
    In sommige gevallen heb je recht op een schadevergoeding. Dit is dan letterlijk verwerkt in de wetgeving (ik denk hier vb aan de in beslag name van testreagentie en testen die men heeft gedaan in Wallonië).
    Dat bedrijf zal een schadevergoeding krijgen die billijk is. Als jij dan ook kunt aantonen dat er zaken zijn die door de schuld van de overheid zijn gebeurd, dan zal je indien je in uw recht bent wel een schadevergoeding kunnen claimen zeker ?

Hoe het dan allemaal concreet moet weet ik niet, dat is een discussie zonder einde. Er zijn altijd winnaars en verliezers.
    Maar om dan zomaar te zeggen 'trek u plan', dat vind ik dan wel heel kort door de bocht.
    Ik vind persoonlijk van niet. Als je gelooft in de vrije markt waarbij er een minimum aan overheidsinterventie is behalve hetgeen noodzakelijk getoond is. Dat in de toekomst er dan iets kan zijn voor gelijkaardige problemen. Daar kan ik dan in volgen. Nu is daar echter VOOR MIJ geen enkele reden voor. Omdat in de begroting van de overheid daar helemaal geen rekening mee gehouden is.

En "Want dat is wat zelfstandige zijn wil zeggen. Ik doe het zelf." is ook niet helemaal waar. Ze dragen ook bij aan bepaalde belastingen, om daar in geval van nood bepaalde voordelen aan te hebben.
    Bijvoorbeeld crisisbelasting, sociale bijdrage, ...
    Tuurlijk is dat wel het geval. Echter heeft de overheid gezien dat het feit dat we het zo doen geleid heeft tot schrijnende toestanden. Zelfstandigen die nooit gedacht hebben aan hun pensioen en in de miserie zitten. En waarvoor er dan gesteld is, ok laten we naar de toekomst er dan voor zorgen dat dit niet voorvalt. Maar ze gaan niet met terugwerkende kracht al de schade die ze geleden hebben in het verleden ineens goedmaken. Neen dit wordt in orde gesteld vanaf het moment dat de beslissing er gaat komen en dit is dan ten bate van iedereen, ook toekomstige zelfstandigen.
    Dat is in principe niet correct. Maar als maatschappij is dat wel de juiste beslissing. Al tast die de concurrentiepositie aan van onze bedrijven wanneer men in andere landen dit niet doet.

De crisisbelasting is dan iets gelijkaardigs. Dit gaat iets zijn om ervoor te zorgen dat we uit de put geraken waar we nu in zitten die gebaseerd gaat zijn op de draagkracht van elkeen. En waar er ook lessen uit getrokken zullen worden voor de toekomst zodanig dat we de volgende keer zelfstandigen niet hun plan moeten laten trekken maar dat er iets deftig tegenover staat. Waarom, omdat er gemerkt is dat de buffers van onze zelfstandigen dat niet aankunnen en dan ook naar een toekomstige versie ervoor te zorgen dat het niet kan voovallen of dat het getemperd wordt. MAAR vanaf dan gaat iedereen meebetalen en is iedereen ingedekt.
    Het is echter niet eerlijk om dat nu wel te doen. Maar in het belang van de toekomst van het land worden er dan beslissingen genomen, die niet perfect zullen zijn, omdat het alternatief, niets doen, nog erger is. En daar moeten we dan maar mee leren leven en hopen dat in de toekomst een betere optie zal gedekt worden door de overheid (omdat we juist geen perfecte vrije markt zijn). Maar er vanuit gaan dat je RECHT hebt op hulp als zelfstandige is verkeerd. Als dat komt is dat mooi. Maar je hebt er geen RECHT op. Dat is waarover ik het al de hele tijd gehad heb.

Dat is een keus die ze in België niet krijgen. En weet maar zeker dat er genoeg zelfstandigen zijn die zelfs na deze crisis, die belastingen zouden laten vallen zodat ze zelf hun potje mogen opbouwen.
    Men heeft de keuze gehad. De zelfstandigen hebben er vroeger een potje van gemaakt en zitten nu continue te roepen wij kunnen dit niet dragen wanneer het tegen slaat.
    Als geen van de zelfstandigen zouden staan roepen, en de algemene tendens naar buiten kwam wij trekken het wel, daarvoor hebben wij reserves aan de kant gezet. Dan zou de overheid geen maatregelen moeten nemen. ze hebben dat niet gedaan, ze staan te wenen op het straat (en zelfs hier is het handje uitgestrekt van gimme gimme gimme). Ja dan is het niet raar dat ze maatregelen nemen waar iedereen gaat voor opdraaien en waar in de toekomst voor een oplossing zal moeten gezocht worden omdat het duidelijk is dat de zelfstandigen niet de mentaliteit hebben van ik trek mijn plan...
    Aangezien het nu eenmaal de taak is van de overheid en de maatschappij om te zorgen voor zijn bevolking.

En dan maar klagen dat ze toch oh zoveel belastingen moeten afdragen... terwijl als je de berekening dan maakt... (zie mijn post en die van JPV in deze thread) dat het eigenlijk toch zo erg niet is in vergelijking met de loontrekkende... waar een systeem effectief aanwezig is en waar die groep daar ook voor opdraait.
    Maar ja klagen is makkelijk hé. Iemand die niet klaagt krijgt nl bupkis... en de overheid dient om bij te graaien hé...
    Laatst gewijzigd door Renegadexxripxx; 1 april 2020 om 16:00

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    maar ze dragen niet bij voor een verzekering voor tijdelijke werkloosheid. Eigenlijk is deze situatie vergelijkbaar met te zeggen dat je betaalt voor je autoverzekering, maar niet voor je brandverzekering, maar wanneer je huis in brand vliegt toch gaat klagen bij de verzekeringsmaatschappij want je betaalt hén toch wel "iets".
    Even een serieuze vraag: waarom betaal ik per kwartaal €3000 aan Acerta?
    Ik dacht eerlijk gezegd dat dit ging naar de sociale zekerheid. Dus voor tijdelijke werkloosheid als dat nodig zou zijn.

Ik betaal ook per jaar meer dan €25.000 btw, dat is toch al €35.000 die ik afgeef aan de staat ieder jaar.
    Als iedere Belg dat doet, heeft de overheid 35 miljard euro inkomsten per jaar. Daar moet toch iets mee te doen zijn in dit klein land.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Ik dacht eerlijk gezegd dat dit ging naar de sociale zekerheid? Dus voor tijdelijke werkloosheid als dat nodig zou zijn?
    Je betaalt max zo'n 22% sociale bijdragen voor de sociale zekerheid voor zelfstandigen. Bij een werknemer is in principe iets tussen de 30 en 80% voor sociale zekerheid voor werknemers. in de laatste gevallen telt de bijdrage ook voor betaling eindejaarspremie etc, maar wordt de inning gewoon via de RSZ gedaan.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Ik dacht eerlijk gezegd dat dit ging naar de sociale zekerheid. Dus voor tijdelijke werkloosheid als dat nodig zou zijn.

Ik betaal ook per jaar meer dan €25.000 btw, dat is toch al €35.000 die ik afgeef aan de staat ieder jaar.
    Als iedere Belg dat doet, heeft de overheid 35 miljard euro inkomsten per jaar. Daar moet toch iets mee te doen zijn in dit klein land.
    https://www.rsvz.be/nl/faq/waarom-mo...dragen-betalen

Waarom moet ik sociale bijdragen betalen?
    Met je sociale bijdragen zorg je voor je sociale zekerheid.

Per kwartaal betaal je een globale som die volgens de reële behoeften verdeeld wordt over de sectoren:

gezinsbijslag
    pensioenen
    ziekte en invaliditeit
    overbruggingsrecht
    Voor de werkloosheid draag je niet bij.
    Met jouw logica ga ik straks al mijn verzekeringen op één na opzeggen, want wanneer er iets misloopt kan ik dan vervolgens toch voor alles bij de verzekeringsmaatschappij van mijn enige en laatste verzekering terecht.

Je logica wat BTW betreft is ook zo krom als maar kan zijn, jij betaalt géén btw, jouw klanten betalen die btw en jij stort die door.
    Degenen die het meest gekloot zijn door het BTW systeem zijn degenen met lage lonen die géén BTW kunnen aftrekken zoals schijnzelfstandigen wel kunnen doen.

Regels voor berichten