Discussie: Vakantiewerk PLC

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Vakantiewerk PLC

Hallo,
    Ik studeer (normaal gezien) in juni 2020 af met mijn bachelor opleiding landbouwmechanisatie, ik ben ondertussen ook nog een avondopleiding PLC aan het volgen.
    Aangezien PLC programmeren me voorlopig nog wel aanspreekt wou ik hier misschien wel werk in gaan zoeken, maar momenteel heb ik nog maar een hele kleine basis gehad.
    Zijn er misschien studentenjobs waar je veel in aanraking komt met PLC sturingen? Ik heb zo al op internet gekeken maar vindt niet meteen iets, ik zou graag een studentenjob gaan doen waar ik me beter kan ontwikkelen op gebied van PLC programmeren. Maar aangezien dit toch iets is wat niet zo simpel is vraag ik me af of er wel studentenjobs te vinden zijn.

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als schoolverlater met avondopleiding PLC en interesse erin kan je waarschijnlijk ook wel gewoon als starter beginnen bij een automatisatie bedrijf.
    Een vakantie job moet ook wel lukken, maar dat kan je best gewoon rechtstreeks aan een automatisatie bedrijf vragen.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Je mag dan wel niet dezelfde job blijven uitoefenen bij hetzelfde bedrijf als je eerst hetzelfde doet als vakantiejob.

Jack-in-the-box's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je mag dan wel niet dezelfde job blijven uitoefenen bij hetzelfde bedrijf als je eerst hetzelfde doet als vakantiejob.
    Dat is toch gewoon maar een kwestie van uw studentenjob een andere functienaam te geven toch?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack-in-the-box Bekijk bericht
    Dat is toch gewoon maar een kwestie van uw studentenjob een andere functienaam te geven toch?
    België, het land waar tips geven om te frauderen doodnormaal zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Dat mag wel. Kan enkel fiscale gevolgen hebben.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    België, het land waar tips geven om te frauderen doodnormaal zijn.
    Het land met onnozele regels zeker. Denk dat de overheid wel andere katten te geselen heeft dan zoiets.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Het land met onnozele regels zeker. Denk dat de overheid wel andere katten te geselen heeft dan zoiets.
    Geen onnozele regel, hé. Anders werk ik volgend jaar in juli altijd als student.

Eigenlijk is de vrijstelling van RSZ/bedrijfsvoorheffing voor studenten net een onnozele regel. Daar zit niet echt een logica achter.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Geen onnozele regel, hé. Anders werk ik volgend jaar in juli altijd als student.

Eigenlijk is de vrijstelling van RSZ/bedrijfsvoorheffing voor studenten net een onnozele regel. Daar zit niet echt een logica achter.
    Er zijn al regels die dat voorkomen want je bent geen student. Ik heb ook eerst als jobstudent gewerkt en dan pas ergens anders vast in dienst.
    Maar het zou leuker zijn dat je je job eerst een maandje als jobstudent kan doen. Bij wijze van proef langst beide kanten.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Er zijn al regels die dat voorkomen want je bent geen student.
    Momenteel wel. En ik ben het zeker meer dan een afgestudeerde hogeschool/universiteitsstudent.

RSZ heeft geen wettelijke definitie van het begrip student. Ze gebruiken wel (zonder wettelijke basis, maar imho moreel correct) het criteria dat studeren je hoofdbezigheid moet zijn én dat je ingeschreven moet zijn voor basis, middelbaar of hoger onderwijs.
    Als ik kan aantonen dat ik meer dan 34,25 uur per week bezig ben met studies, wat me eigenlijk zelfs nog zou kunnen lukken mocht ik dat echt willen, kan ik nog elders werken als jobstudent volgens hun eigen definitie. Ik zou er wel geen voordeel mee doen in de praktijk, omdat mijn ander inkomen te hoog is en RSZ-afdrachten mij voordelig uitkomen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE
    Maar het zou leuker zijn dat je je job eerst een maandje als jobstudent kan doen. Bij wijze van proef langst beide kanten.
    daarvoor bestaat het contract van bepaalde duur. En hoeft zeker geen fiscale/sociale vrijstelling te zijn.
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

Regels voor berichten