Pagina 1 van 2 12 Laatste
    Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

Startersloon .net developer

Wat is momenteel een goed, zeer goed, laag, en te laag is?
    Voor een startende .net developer:
    - Geen diploma IT, enkel een opleiding .net developer.
    - Geen bedrijfswagen.
    - 1 maand stage achter de rug en die was positief.

Volgende week ga ik hier mogelijk over moeten onderhandelen. Ik zou dus graag een idee hebben wat realistisch en aanvaardbaar is.
    Laatst gewijzigd door Nesjamag; 24 februari 2020 om 08:42
    Unlimited Potential!

yaris's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    2000 bruto met auto of 2500 bruto zonder auto.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Diploma zal ook wel wat maken

mistertimmy952's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yaris Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    2000 bruto met auto of 2500 bruto zonder auto.
    2800 bruto met wagen was gangbaar voor mij en mede studenten, hangt vooral af van het diploma (ingenieurs) en de uiteindelijke functie "developer". Openingspost geeft helemaal geen informatie.

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mistertimmy952 Bekijk bericht
    2800 bruto met wagen was gangbaar voor mij en mede studenten, hangt vooral af van het diploma (ingenieurs) en de uiteindelijke functie "developer". Openingspost geeft helemaal geen informatie.
    Een startersloon van 2800 bruto en nog een wagen voor een onervaren .net developer is wel heel hoog, ongeacht een ingenieursdiploma? Misschien in hartje Brussel?

Ikzelf en veel vrienden hebben dat profiel, en 2800 + wagen was in geen enkel voorstel te vinden (na onderhandelen ook niet). Kan je de werkgever doorsturen in pb aub? Thanks!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Een startersloon van 2800 bruto en nog een wagen voor een onervaren .net developer is wel heel hoog, ongeacht een ingenieursdiploma? Misschien in hartje Brussel?

Ikzelf en veel vrienden hebben dat profiel, en 2800 + wagen was in geen enkel voorstel te vinden (na onderhandelen ook niet). Kan je de werkgever doorsturen in pb aub? Thanks!
    2800 lijkt mij idd enorm hoog.

Zelf aan 2300+auto begonnen, met een master diploma IT... Alle aanbiedingen (Developer, analyst, ...) waren hier rond, en niet in de buurt van getallen als 2800. (is wel 6jaar geleden natuurlijk)

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Meer info:
    - Geen bedrijfswagen.
    Unlimited Potential!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Meer info:
    - Geen bedrijfswagen.
    Dat eerste puntje is (helaas) heel belangrijk... Veel werkgevers zullen enorm low-ballen op je loon. Ze nemen misbruik van het feit dat je wat moeilijker een kans krijgt dan iemand met een bachelor of master diploma.

Je zal enorm veel moeite moeten doen om de lonen die we hier posten voor starters te halen, en zelfs dan... Ik schat eerder dat je de lonen kan krijgen die anderen met auto krijgen, maar dan zonder die auto. Rond de 2100 zonder auto lijkt mij eerder hetgeen je zal krijgen.

Maar niet op doodstaren zou ik zeggen, na een jaartje of 2-3 kan je gewoon de markt weer op gaan en wat "normalere" lonen vragen aangezien je ervaring hebt, wat veel belangrijker is dan dat velletje papier

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Voltijds of deeltijds ? Ik herinner mij namelijk dat je vroeger maar een beperkt aantal uren wilde werken en niet 38+ uren wilde draaien. Dat je meer waarde gaf aan uw vrije tijd en dat je dat ook nodig had om te kunnen functioneren.
    Dat heeft natuurlijk ook een impact...

mistertimmy952's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht

Ik deel ze beter openbaar, enkel uit het vuistje, waar je mij en medestudenten kan vinden, Atos, Arcelor, Fujitsu, Siemens, Toshiba, 3M, KBC. Hoogste starter loon dat ik persoonlijk aangeboden kreeg was 3700 bruto zonder wagen, sommige medestudenten beweren (geen idee of het waar is) 4400 als topper. Maar neem dat met een korreltje zout.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik heb een opleiding van vijf maand gedaan. Is allemaal zeer goed verlopen. Stage verloopt ook zeer goed. Ik heb nergens problemen mee en heb altijd al zeer goede feedback gekregen (begrijp zaken snel, zeer logisch, code is duidelijk en gemakkelijk te lezen voor anderen).

Nog bijkomend is dat ik nog met een ibo zal starten, waarschijnlijk van 6 maand.
    In loononderhandeling ga ik dan ook vragen naar wat een starter met 6 maand ervaring kan vragen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Voltijds of deeltijds ? Ik herinner mij namelijk dat je vroeger maar een beperkt aantal uren wilde werken en niet 38+ uren wilde draaien. Dat je meer waarde gaf aan uw vrije tijd en dat je dat ook nodig had om te kunnen functioneren.
    Dat heeft natuurlijk ook een impact...
    Ik wil voor 32.5 uur gaan. Dat op zich is al geen probleem hebben ze mij laten weten.
    Idem voor een ander bedrijf waar ik mee in contact ben is 4/5de geen probleem.

Ik vraag hier wat voltijds de norm is, natuurlijk schaal ik dat dan naar 32.5 uren. Na die uren zal ik ook nog bijleren.

En idd, ik heb 9u+ slaap nodig en veel tijd om te ontspannen, anders krijg ik bepaalde gezondheidsproblemen.
    Unlimited Potential!

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mistertimmy952 Bekijk bericht
    Ik deel ze beter openbaar, enkel uit het vuistje, waar je mij en medestudenten kan vinden, Atos, Arcelor, Fujitsu, Siemens, Toshiba, 3M, KBC. Hoogste starter loon dat ik persoonlijk aangeboden kreeg was 3700 bruto zonder wagen, sommige medestudenten beweren (geen idee of het waar is) 4400 als topper. Maar neem dat met een korreltje zout.
    Burgerlijk ingenieur neem ik aan?

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ok, ik verwachtte gewoon dat de aantal firma's die dit zouden toestaan beperkter zijn waardoor de mogelijkheid om het onderste uit de kan te halen dan ook weer beperkter is.
    Natuurlijk is het verloond worden in extralegale voordelen des te interessanter wegens effect werkbonus. Dus interessanter om voor voltijds 2000 bruto te gaan + wagen en ganse resem extralegale voordelen dan dat je 2800 bruto zou krijgen en geen extralegale voordelen noch wagen wanneer je dit naar halftijds wilt omzetten.

Dit omdat die extralegale voordelen en die wagen in principe niet echt worden gehalveerd. Wagen zeker niet, maaltijdcheques etc is weer wat anders.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Een paar van die bedrijven die hij opnoemt zijn echte diploma fetisjisten (wiskundige masters voor business development profiel en dergelijke...), dus die moeten denk ik ook wel zeer hoge lonen bieden om zoiets te kunnen doen.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ze bieden 2000€ bruto voor full time (1570 voor 30u).
    4 maand ibo.
    Loonstijgingen na een jaar doen ze niet.

Geen echte opleiding ook.

Geen ruimte voor onderhandelen. Het is take it or leave it.
    Unlimited Potential!

Regels voor berichten