Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Lijkt me niet slecht en zoals al gezegd is je onderhandelingspositie nu gewoon slecht. Doe wat ervaring op daar en je bent vertrokken, dan kan je elders gaan solliciteren voor meer 'normale' voorstellen.

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ja, ik heb het aanvaard want heb idd geen alternatief. Maar heb wel direct meegegeven dat met zo een laag loon ik natuurlijk gemakkelijk zal aangetrokken zijn tot andere voorstellen.
    Ze zeiden dat ze dat natuurlijk begrijpen.
    Men vindt dit ook een laag loon, maar de baas is onmogelijk te overtuigen van iets anders. Die heeft ook geen idee wie ik ben of hoe goed/slecht ik ben.
    Unlimited Potential!

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lijkt me niet slecht en zoals al gezegd is je onderhandelingspositie nu gewoon slecht. Doe wat ervaring op daar en je bent vertrokken, dan kan je elders gaan solliciteren voor meer 'normale' voorstellen.
    Zolang hij geen voltijdse functie ambieert gaat hij altijd als het kneusje behandeld worden. Werkgevers staan niet te springen voor dergelijke profielen - reactie van de baas bevestigd dit duidelijk. Enigste wat ik hem aanraad is dat hij nu zo snel mogelijk zich bekwaamt hierin zodanig dat hij bij wijze van spreken expert is en bekwaam genoeg is om op zelfstandige basis door te gaan zodanig dat het werk moet gedaan zijn per job en niet per uur. Op die manier kun je dan al makkelijker bepalen hoe en wanneer je "niet werkt". Je gaat geen massa's verdienen zoals sander of dergelijke. Maar het lijkt mij wel dat het voordeliger gaat zijn en gemakkelijker om te meshen met zijn wensen van een deeltijdse job.
    Het blijft echter geen goed idee om deeltijds te werken als je geen deftig basisloon hebt... als je met 1578.95€ bruto moet toekomen ga je dankzij de werkbonus etc er wel nog iets van over houden, allez als ik het in een bruto netto calculator gooi toch :

1578 -> 1422,42 netto
    terwijl had je 2000€ bruto gehad dan had je : 1545,74
    Maar om daarmee rond te komen op lange termijn (ook naar pensioen toe - als we dat dan nog gaan hebben) - lijkt het mij niet de meest ideale piste.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik vind het wel gek dat een werkgever bereid is om een starter deeltijds aan te nemen.
    Je wilt toch net dat je starter zo snel mogelijk geld begint op te brengen en als die maar deeltijds werkt, duurt het wel heel lang tegen die goed mee is met alles.
    En overuren zullen er ook wel niet bij zijn als het deeltijds is vermoed ik?

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom wil je slechts deeltijds werken? "Ik heb 9u slaap nodig" lijkt me wel een erg slecht excuus. Dat is zo voor 25% van de bevolking dacht ik en dat is toch perfect combineerbaar met een fulltime job?
    ...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Waarom wil je slechts deeltijds werken? "Ik heb 9u slaap nodig" lijkt me wel een erg slecht excuus. Dat is zo voor 25% van de bevolking dacht ik en dat is toch perfect combineerbaar met een fulltime job?
    Het is een voorkeur voor betere werk-leven balans.
    Als ik die slaap niet heb dan zit ik vlug in een slaaptekort en tegenwoordig brengt dat naast vermoeidheid en tics ook hartoverslag met zich mee, soms ook zware hoofdpijn.
    Voltijds is mij gewoon nooit gelukt zonder dat ik er problemen mee kreeg. En met ouder worden lijkt mijn lichaam minder en minder flexibel te zijn of reserve te hebben.

Ik wil nu ook zo snel mogelijk bijleren en beter worden. Met lange werkdagen (de maand stage was voltijds) merk ik dat ik deze week er niet meer toe kom om na de uren nog op mijzelf bij te leren wegens vermoeidheid. De week ervoor was dit nog geen probleem. Dit zijn de eerste tekenen dat ik al moet beginnen opletten, meer slapen (ik slaap van ~23u tot 8u20) en meer rust moet hebben. Nog andere eerste tekenen zijn dat mijn tics verergeren in de avond.
    Ik luister gewoon naar wat mijn lichaam mij aangeeft en het zegt duidelijk dat werkdagen van 8u teveel zijn.

Een werkgever zal ook meer aan mij hebben bij kortere werkdagen aangezien de vermoeidheid mijn productiviteit echt veel doet afnemen. Mogelijk is dat bij quasi alle mensen het geval natuurlijk, maar wordt daar nooit bij stilgestaan omdat ze naast vermoeidheid geen andere effecten van ondervinden.
    Unlimited Potential!
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij bedrijven als SWIFT krijgen starters 3000 EUR bruto en een Mercedes A-klasse AMG (je mag eigenlijk volledig zelf wagen kiezen).

Maar 2500 EUR bruto lijkt nu toch startersloon, ikzelf ben gestart aan 2000 EUR bruto in 2015, je moet ook inflatie meerekenen, dan zit je nu toch heel wat verder.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jhendrickx Bekijk bericht
    Bij bedrijven als SWIFT krijgen starters 3000 EUR bruto en een Mercedes A-klasse AMG (je mag eigenlijk volledig zelf wagen kiezen).

Maar 2500 EUR bruto lijkt nu toch startersloon, ikzelf ben gestart aan 2000 EUR bruto in 2015, je moet ook inflatie meerekenen, dan zit je nu toch heel wat verder.
    A klasse AMG? 3000 bruto als starter?
    Troll much?

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    A klasse AMG? 3000 bruto als starter?
    Troll much?
    Stond hier ook al op de ignore list

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greenie Bekijk bericht
    Stond hier ook al op de ignore list
    Hij bedoelt vast een A 160 met AMG styling, aan een bruto van 2k-2,5k zou dit helemaal niet zo vreemd zijn.

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    8 Post(s)

Startersloon .net developer

Laat jouw gezonheidsproblemen zeker aan jouw baas (en zelfs iedereen) weten. Als iedereen het op voorhand weet, kan iedereen er rekening mee houden en jouw beslissing dus respecteren.

Chapeau aan de werkgever trouwens om jou aan te nemen. Er lopen genoeg fulltime profielen rond met meer ervaring en/of hogere diploma’s

1 maand stage is nu ook niet ‘waw’, zelfs al is die ontzettend goed verlopen, je zal alleszins de eerste 6 maanden veel leren!

Regels voor berichten