Pagina 1 van 4 1234 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

mijn ma verbied me om samen te gaan wonen met mijn vriend na 2 jaar samenwonen

Mijn situatie

Ik heb en mijn vriend zijn al 4 jaar samen en zijn 3 jaar geleden elk eerst apart op kot gegaan waarna we samen in studio ingetrokken zijn! Ik zit volgend jaar in mijn laatste jaar en ik moet maar voor 2 maanden op school zijn. Mijn vriend werkt al en heeft momenteel een lening voor een auto om naar zijn werk te rijden.

Onze studio bevindt zich in brugge, mijn vriend zijn werk in knokke maar mijn ouderlijk huis bevindt zich in de buurt van ieper waar wij zelf later ook willen wonen
    Daardoor loop ik steeds stage in ieper ( leerkracht secundair onderwijs)

Wij willen graag volgend jaar een appartementje huren in ieper zodat ik te voet naar mijn stage plek kan en mijn vriend met de auto naar zijn werk is wel 1 uur rijden per dag, hij paseer wel telkens langs mijnschool waardoor ik dan met hel de eerste maanden mee kan naar school met hem
    Mijn vriend kan. Iet echt bij zijn ouders thuis gaan wonen aan gezien hij al minstens 8 jaar niet meer echt thuis woont maar eerst op internaat zat en daarna op kot hij zelf geeft ook nog geen echte grote hoeveelheid aan spaargeld , ik heb wel al gedurende enkele jaren wat opgespaard. Mijn ouders betalen momenteel 300 euro huur en 150 voor leef held per maand. En daar kom ik voldoende mee rond. Samen hebben; ik en mijn vriend al de volledige inboedel gekocht gedurende jaren dat een samen wonend gezin nodig geeft ( zetel, matras, bureaus , stoelen , tafels, kasten, mixer, pannen, bestek, borden , ovenschotels, koffiemachine, broodrooster, stofzuiger, poetsgerief, ... )

Omdat ik volgend jaar dus niet meer in Brugge zal zijn is het onnodig om daar een kot te huren, we denken er aan om op een appartementje te gaan wat rond de 650 kost in ieper het ligt op 500 meter van de stage school, verder heeft het ook een eigen garagebox voor de auto.

Toen ik het gisteren aan mijn moeder vertelde kwam de reactie zoals verwacht, ze vind het dol dat ik ga samen wonen , mede omdat ze hoopt dat ik nog een andere vriend ga vinden denk ik want ze mag mij. Vriend niet zo omdat hij van ietsje lagere stand is. Ze vind dat ik beter 2 jaar. Og thuis wonen zodat ik kan sparen voor wanneer we willen gaan bouwen ( aangezien we wss een stukje land zullen erven)
    Omdat ik nu al 2 jaar uit huis ben en samen woon zie ik het dus niet zitten om terug thuis te gaan wonen , bovendien waar kan mijn vriend dan terecht om nog niet te spreke;over al de meubels die we hebben. Mij moeder kwam dan met voorstel dat ik een auto zou krijgen in plaats van dat ae mijn kot verder betalen. Maar voor 3600 die ze niet moeten betalen voor het kot welke auto gaan ze daarvoor kopen ?

Mijn moeder geeft altijd gedacht dat wanneer ik gedaan was met studeren dat ik daarna nog.2 jaar terug thuis zou komen wonen, zij zelf is mijn vader pas leren kennen toen ze 28 was en is een jaar later ook al meteen getrouwd, en samen wonen, ( vind ik persoonlijk zeer snel)

Ik ben nu 21 en begrijp zeer goed dat financieel gezien het veel beter zou zijn om thuis te wonen maar veel plaats is er daar ook niet, ik vind het ook moeilijk om thuis te werken voor school op bepaald momenten, mijn vader begrijpt mij wel maar hij is niet diegene die beslist en is ook niet echt in staat om mijn moeder te overtuigen.

Ik voel dat mijn moeder het gewoon moeilijk geeft met mij lostelatenen zij weet ook zeer goed dat ik vanaf ik samen een appartement ga huren zeker nooit meer thuis ga komen wonen. Ik heb wel nog een zus die ook thuis woont maar mijn moeder gaf wel aan dat ze niet zo gesprekken kan voeren let haar als met mij!

Wat is jullie advies ?

chalyken's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zoek een andere stageplek in Brugge of Knokke en laat Ieper los.
    Budgeteer wat samenwonen gaat kosten. Zoek zonodig een tijdelijke job om te combineren met je studies. Tijd om op je eigen benen te staan.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    De schrijfkusnten terzijde zie ik nergesn waar uw moeder u iets zou verbieden
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De schrijfkusnten terzijde zie ik nergesn waar uw moeder u iets zou verbieden
    Ik denk niet dat het verbod het probleem op zich is, maar als de ouders geen geld geven voor "kot en eten" zal vriendje lief waarschijnlijk niet royaal zeggen: "geen probleem schat, het kindergeld en ik zullen je wel onderhouden!"

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Betaal uw eigen gerief en uw ma kan uw niets verbieden.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Ik denk niet dat het verbod het probleem op zich is, maar als de ouders geen geld geven voor "kot en eten" zal vriendje lief waarschijnlijk niet royaal zeggen: "geen probleem schat, het kindergeld en ik zullen je wel onderhouden!"
    Dat zou hij wel doen. Ik werk trouwens tijdens de zomer zelf ook en doe tijdens de week ook werk waardoor ik centen bijverdien

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Aan iedereen die hier zit te zagen over de taal, ik zit hier op dit moment niet op school ik moet me hier dan ook niet aan de regeltjes van spelling te houden, alsof iedereen van jullie altijd de tijd heeft om de tekst te controleren. Zal ik jullie zeggen dat ik voor mijn opleiding uitstekende resultaten behaal, in plaats van zo te reageren zouden jullie beter advies geven...

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Met zo'n spelling en dan te vermelden dat je voor leerkracht gaat is het moeilijk deze post serieus te nemen.

Indien het serieus is vind ik het ook gewoon gek om je vriend, die een job heeft en je dus gaat onderhouden, 1u te laten pendelen om te voet naar je stage te kunnen. Uiteraard is het dat dan nog minder logisch als je voor die paar maand (?) ook gewoon nog thuis kan wonen, om daarna elders werk te zoeken en dichter bij zijn werk te wonen (tot je terug naar Ieper verhuist als het zover komt).

Maar er is geen probleem uiteraard, wees zelfstandig en betaal alles zelf -bewijs dat het lukt- en de ouders draaien wel bij.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mc23 Bekijk bericht
    Aan iedereen die hier zit te zagen over de taal, ik zit hier op dit moment niet op school ik moet me hier dan ook niet aan de regeltjes van spelling te houden, alsof iedereen van jullie altijd de tijd heeft om de tekst te controleren. Zal ik jullie zeggen dat ik voor mijn opleiding uitstekende resultaten behaal, in plaats van zo te reageren zouden jullie beter advies geven...
    Door zelf geen moeite te steken in jouw vraag lok je reacties uit die je niet wil en wordt het moeilijker om jouw post te volgen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind dat het in principe gewoon op het zelfde neerkomt als ik volgend jaar nu in ieper woon(op kot) of in brugge want ik zou gewoon telkens ieder weekend en iedere vakantie naar huis komen ik zou zelfs tussen in nog naar huis komen, kleine mededeling nog mijn ouders wonen niet in ieper maar op 15 km daar van.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Je moeder heeft gelijk. Met die paar jaar thuis wonen en een stuk grond te erven ben je de rest van je leven op je gemak.

Als je nu in een appartement gaat kruipen met een vriend die een autolening heeft, huur moet betalen en jouw nog eens moet onderhouden is het al gedoemd om te mislukken. Hij zit wss al aan 1500 euro vaste kosten per maand zonder dat jij er nog eens bij komt.

En het is ook niet dat je als leerkracht al direct een stabiele toekomst gaat hebben qua loon. Zorg eerst dat dat in orde is en dan kun je eens nadenken om samen te wonen.

Sparen gaan jullie al niet kunnen en je hebt al geen spaargeld.. Iets kopen gaat dus ook nooit lukken,.. Is dat het dan waard om nu je zin door te drijven?

Lijkt me dat je vriend ook niet direct het grootste licht is of hij zou daar zelf niet mee akkoord gaan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja het is echt gemeend, ik heb dit bericht getypt terwijl ik aan het observeren was tijdens een stage les omdat ik er echt mee inzit ik wil mijn moeder ook geen pijn doen, ik heb daardoor de tekst niet opnieuw nagelezen. De bedoeling is wel om gewoon in ieper te blijven wonen dan tot we gaan bouwen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zie niet echt wat je probleem is om het niet te doen? Financiëel lijkt met ook geen probleem, ookal zouden je ouders je minder steunen? (je hebt nog altijd kindergeld+spaargeld)

Ik denk dat je moeder vooral wat shock effect nodig heeft.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Je moeder heeft gelijk. Met die paar jaar thuis wonen en een stuk grond te erven ben je de rest van je leven op je gemak.

Als je nu in een appartement gaat kruipen met een vriend die een autolening heeft, huur moet betalen en jouw nog eens moet onderhouden is het al gedoemd om te mislukken. Hij zit wss al aan 1500 euro vaste kosten per maand zonder dat jij er nog eens bij komt.

En het is ook niet dat je als leerkracht al direct een stabiele toekomst gaat hebben qua loon. Zorg eerst dat dat in orde is en dan kun je eens nadenken om samen te wonen.

Sparen gaan jullie al niet kunnen en je hebt al geen spaargeld.. Iets kopen gaat dus ook nooit lukken,.. Is dat het dan waard om nu je zin door te drijven?

Lijkt me dat je vriend ook niet direct het grootste licht is of hij zou daar zelf niet mee akkoord gaan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Hij gaat me niet onderhouden als mijn ouders zelfde bedrag zal mij geven zoals ze anders doen dus in totaal 450 + ik doe tijdens de week nog extra job waardoor ik wat centen bijverdien waardoor ik per maand wel aan een 650 euro zal komen dat ik kan betalen .

De auto die hij gekocht geeft is expres ook een jonge 2 dehands die direct groot genoeg is om niet beiden een auto nodig te hebben en ook voor naar kinderen toe later js hij van alles voorzien. De bankier zij dat we door deze zet te doen het best zaten en we dus op 60 maanden het best konden lenen, hij heeft natuurlijk ook al zelf een deel betaald van die auto en daar is een deel van zijn voorlopige spaarcentjes die hij had naar toe

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat bedoel je met kindergeld, ik wil mijn domicilie nog niet veranderen om dat ze dat echt volledig niet aan zou kunnen, ik zou het kindergeld dan ook niet zelf willen krijgen maar gewoon het zelfde bedrag behouden.

Wat kan ik dan doen om haar wel te overtuigen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mc23 Bekijk bericht
    Wat bedoel je met kindergeld, ik wil mijn domicilie nog niet veranderen om dat ze dat echt volledig niet aan zou kunnen, ik zou het kindergeld dan ook niet zelf willen krijgen maar gewoon het zelfde bedrag behouden.

Wat kan ik dan doen om haar wel te overtuigen
    Kindergeld krijgen staat los van je domicilie. Als je moeder zegt: als je gaat samen wonen krijg je nog 0 euro, dat kan niet. Ze hebben onderhoudsplicht, en je kan op zen minst al het kindergeld eisen. Verder vind ik het raar dat je je domiciel niet zou veranderen, dat zou goed uitkomen voor je vriend zijn belastingen en de financiële situatie sowieso al wat verlichten.

Tags for this Thread

Regels voor berichten