Pagina 11 van 11 Eerste ... 7891011

Somewhere in the vast nothingness of space
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb er privé eentje lopen bij DKV (Horizon), en mijn vrouw die nu verzekerd zit via haar werkgever heeft een Vision lopen bij AG. Ik zou dit zeker aanraden om zeker te blijven van je tarieven naar later toe.
    Ok, mijn berekeningen waren positief met een opportuniteitskost factor inbegrepen.
    Het zal een ag vision worden want nieuwe dkv horizon doet dkv niet meer.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Eigenlijk iets on the side en waarschijnlijk niet van toepassing gezien de kleinschaligheid waarop velen hier (nog) opereren. Maar toch vraag ik me af hoeveel belang de meesten hier hechten aan het maken en onderhouden van connecties, zeker met betrekking tot groei en uitbreiding. Ik ben begonnen als freelancer, maar het is de bedoeling om op termijn toch een stapje verder te gaan en me ook meer met vastgoed en andere vormen van investeringen te gaan bezig houden.

Aangezien mijn vrouw in een notariaat werkt vang ik zeer veel op van de manier waarop het eigenlijk allemaal in elkaar steekt. Ondernemers die bezig zijn met vastgoed zijn vaak goede vriendjes met notarissen, die dan op hun beurt iemand kennen in de (lokale) politiek of iemand die toch wel wat beslissingsrecht heeft op gebied van stedenbouw en ruimtelijke ordening. Zo heb ik weet dat bepaalde projectontwikkelaars zaken vergund krijgen waar anderen nog niet aan moeten denken. Anderen hebben dan weer goede banden met iemand bij de belastingdiensten etc.

Gisteren was ik met een schatter/landmeter ter plaatse om een stuk bouwgrond te laten schatten, en blijkbaar moet de aanpalende buurman juist in een scheiding zitten en de schatter waar ik mee ter plaats was, bleek dezelfde te zijn die was aangesteld om de eigendommen te schatten in de scheiding van die buurman. Toevallig is die schatter een vriendje van die buurman aangezien ze elkaar kennen van op de tennis en zal die schatting dus zeker al niet in het nadeel van die buurman gebeuren.

Op die manier merk je toch dat het verhaaltje van "ik ken hem van op de golfclub" toch wel van waarde kan zijn. Uiteraard is dat een wereldje waar je niet (snel) in terecht komt. Maar ik vraag me toch af of sommigen daar mee bezig zijn?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Op die manier merk je toch dat het verhaaltje van "ik ken hem van op de golfclub" toch wel van waarde kan zijn. Uiteraard is dat een wereldje waar je niet (snel) in terecht komt. Maar ik vraag me toch af of sommigen daar mee bezig zijn?
    En waarom zou je niet snel terechtkomen in dat wereldje? Dat is gewoon een kwestie van u aansluiten in een club en je bent gestart. Kost natuurlijk wel een duit, maar dat is het punt net.

Ik ken een freelancer met een doodgewone achtergrond die zich zo opgewerkt heeft. Heeft zich gewoon aangesloten en is zo aan de praat geraakt met andere ondernemers, die dan klant werden van hem (en omgekeerd). Wat later heeft hij een bedrijf opgericht en nog geen 5 jaar laten hadden ze al 30 man personeel.

Ik denk dat het bij veel mensen vooral een kwestie is van koudwatervrees, en het gedacht dat golf nog iets elitair is waar enkel de heel grote bonzen welkom zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Golf is natuurlijk ook maar 1 van de ongelofelijk vele mogelijkheden. In de lokale Lions, Rotary, Ondernemersclub, ... kan je ook al veel connecties maken.
    En dan is het vooral aan je eigen karakter om daar stevig mee te netwerken en zo "hogerop" te netwerken.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik zie ook niet waarom je niet snel in die kringen kan terechtkomen?

Zeker in het vastgoed zijn er tal van beroepsverenigingen zoals CIB en Fexpro, waar niet anders wordt gedaan dan networking. Maar ook in veel gemeentes heb je businessclubs waar de zelfstandigen zich bij aansluiten waar ze veel connecties en opportuniteiten uit halen. Feit is ook dat dergelijke verenigingen nauwe banden proberen te houden met de (lokale) politiek door sprekers uit te nodigen ed. Kan altijd van pas komen. Ja, netwerken is een job op zich.

Wat golf betreft, de fiscus aanvaardt zelfs dat je een deel van die kosten inbrengt als je kan aantonen dat je daaruit klanten- of werkrelaties haalt.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Freelancers & Ondernemers

Ik ben op zoek naar freelance verkopers, liefst met een basis aan medische kennis. Weet iemand op welke site ik de beste profielen vind? Heb nog nooit een freelance nodig gehad... Graag advies aub

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand ervaring met jellow.be?

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou graag iets in bijberoep starten. Stel ik draai €5000 winst (verkoopprijs-aankoopkost) per jaar in een éénmanszaak (bijberoep).
    Als ik de operationele kosten op een rijtje zet:
    - Oprichtingskosten éénmanszaak (€150)
    - Boekhouder (€250)
    - Provinciebelastingen (€50)
    - 20,5% sociale bijdragen (€1025)
    Dus na de noodzakelijke kosten schiet er dan nog €3525 winst over. Als dit tegen de hoogste belastingschijf belast wordt in de personen belasting schiet er ocharme €1750 over van de €5000 over op het einde van de rit.
    Klopt mijn redenering? Ik vermoed dat ik toch iets over het hoofd moet zien...

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    dat klopt.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Heeft iemand ervaring met "turbo vruchtgebruik" ?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sinvayne Bekijk bericht
    Ik zou graag iets in bijberoep starten. Stel ik draai €5000 winst (verkoopprijs-aankoopkost) per jaar in een éénmanszaak (bijberoep).
    Als ik de operationele kosten op een rijtje zet:
    - Oprichtingskosten éénmanszaak (€150)
    - Boekhouder (€250)
    - Provinciebelastingen (€50)
    - 20,5% sociale bijdragen (€1025)
    Dus na de noodzakelijke kosten schiet er dan nog €3525 winst over. Als dit tegen de hoogste belastingschijf belast wordt in de personen belasting schiet er ocharme €1750 over van de €5000 over op het einde van de rit.
    Klopt mijn redenering? Ik vermoed dat ik toch iets over het hoofd moet zien...
    Klopt niet helemaal, die 20,5% sociale bijdragen worden berekend op het netto belastbaar inkomen (dus met verrekening van betaalde sociale bijdragen en werkelijk of forfaitaire beroepskosten).

Je hebt de keuze tussen forfaitaire beroepskosten in plaats van de werkelijke (450 EUR in uw voorbeeld). Dit forfaitaire kostenpercentage bedraagt 30% tot een maximum te indexeren bedrag (4810 voor inkomsten 2019).

5000 - 1500 = 3500 * +- 19% (aangezien de betaalde sociale bijdragen je belastbaar inkomen naar beneden halen) = 665

Personenbelasting: 50% + gemeentebelastingen +- 1700

In uw voorbeeld blijft er dus over= 5000 - 665 (sociale bijdragen) - 1700 (personenbelasting) - 450 (onkosten) = 2185

Snel gerekend en met nodige afrondingen...

Regels voor berichten