Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Vastgoedmakelaars en het vinden van panden

Ik weet niet of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze materie maar ik kan het maar proberen. Als je kijkt naar vacatures bij immo-kantoren is het altijd hetzelfde:
    BIV hebben en aan de slag gaan als zelfstandige. Maar dan komt het
    Je moet als makelaar zelf actief op zoek gaan naar verkoopopdrachten...hoe doe je dat? Die komen toch niet zomaar aangevlogen. Hoe weet je waar er iemand een pand wil verkopen?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draven Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je moet als makelaar zelf actief op zoek gaan naar verkoopopdrachten...hoe doe je dat? Die komen toch niet zomaar aangevlogen. Hoe weet je waar er iemand een pand wil verkopen?
    - Particulieren die een huis verkopen benaderen en proberen te overtuigen om je als makelaar in te schakelen.
    - Vastgoed dat reeds enige tijd te koop staat: particulieren benaderen en proberen te overtuigen het gegeven mandaat aan de huidige makelaar stop te zetten en aan jou te geven.
    - Naamkaartjes of folders in brievenbussen gaan steken waarin je je diensten als makelaar aanbiedt indien de eigenaar overweegt zijn vastgoed te koop te zetten in de toekomst.

Manu's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Reclame maken. Naamsbekendheid verwerven. Netwerken. De mensen moeten u leren kennen (en vertrouwen).
    Zoals in elke branche zeker?
    What you do today can improve all your tomorrows.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Is er tegenwoordig bij de makelaars ook geen race to the bottom bezig qua commissie?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij de loontrekkenden wel, maar de zelfstandigen hebben nog marge als ik het zo hoor.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    - Particulieren die een huis verkopen benaderen en proberen te overtuigen om je als makelaar in te schakelen.
    - Vastgoed dat reeds enige tijd te koop staat: particulieren benaderen en proberen te overtuigen het gegeven mandaat aan de huidige makelaar stop te zetten en aan jou te geven.
    - Naamkaartjes of folders in brievenbussen gaan steken waarin je je diensten als makelaar aanbiedt indien de eigenaar overweegt zijn vastgoed te koop te zetten in de toekomst.
    ...net zoals elke andere makelaar ;-)

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xena Bekijk bericht
    ...net zoals elke andere makelaar ;-)
    Uiteraard. Moet je maar bewijzen dat je het waard bent.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die makelaars zijn als Wolven, je zet een pand te koop op immoweb, je zet er bij GEEEEEEN IMMO AUB. De eerste die bellen zijn agences, je hoort het gewoon aan hun stem, soms liegen ze zelf, maar als je hun nr traceert kom je uit bij een agence...

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chauffagist Bekijk bericht
    Die makelaars zijn als Wolven, je zet een pand te koop op immoweb, je zet er bij GEEEEEEN IMMO AUB. De eerste die bellen zijn agences, je hoort het gewoon aan hun stem, soms liegen ze zelf, maar als je hun nr traceert kom je uit bij een agence...
    Klacht ingediend bij BIV?

https://www.biv.be/de-vastgoedmakela...stgoedmakelaar

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Het 2de mag dus volgens de deontologie niet. Je mag geen eigenaar contacteren en vragen om de opdracht bij een andere makelaar stop te zetten.

"Inkopen" (eigenlijk totaal verkeerd woord maar zo wordt het wel genoemd) is voor vele makelaars het moeilijkste onderdeel van de job. Sommigen doen het nochtans net heel graag (voor de uitdaging), maar voor mij is het dé reden dat ik, ondanks mijn BIV nummer, geen makelaar ben geworden. Ik haatte het om nr zevenendertig in de rij te zijn om dan te moeten smeken bij de verkoper "om toch alsjeblieft uw huis te mogen verkopen". Heb dan ook tijdens mijn stage vooral nieuwbouwprojecten verkocht.

Een gesetteld kantoor met een goede naam, daar komen heel veel panden gewoon automatisch binnen. Gewoon de mensen opbellen die zelf verkopen, dat brengt eigenlijk bitter weinig op. Want idd, meestal willen die mensen zelf verkopen voor een goede reden én zetten ze er meestal bij GEEN IMMO (en blijkbaar kunnen makelaars niet goed lezen...). Alleen als je het als makelaar goed opvolgt, en na pakweg 6 maand nog eens belt omdat de woning nog niet verkocht is, zo kan je wel succes hebben en een pand binnenhalen.

De meeste makelaars halen panden binnen door goed te netwerken. Aan iedereen die je tegenkomt, waar dan ook (familie, sportclub, feestjes, op café,...) duidelijk maken dat je makelaar bent, in de hoop dat ze aan jou zullen denken wanneer ze iets willen verkopen. En ook gewoon je ogen en oren openhouden. Wanneer je ergens hoort dat iemand iets zal verkopen, er via via als eerste bij geraken voor ze het zelf te koop zetten.

Enfin, tis nen hondenstiel

yaris's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Het 2de mag dus volgens de deontologie niet. Je mag geen eigenaar contacteren en vragen om de opdracht bij een andere makelaar stop te zetten.

"Inkopen" (eigenlijk totaal verkeerd woord maar zo wordt het wel genoemd) is voor vele makelaars het moeilijkste onderdeel van de job. Sommigen doen het nochtans net heel graag (voor de uitdaging), maar voor mij is het dé reden dat ik, ondanks mijn BIV nummer, geen makelaar ben geworden. Ik haatte het om nr zevenendertig in de rij te zijn om dan te moeten smeken bij de verkoper "om toch alsjeblieft uw huis te mogen verkopen". Heb dan ook tijdens mijn stage vooral nieuwbouwprojecten verkocht.

Een gesetteld kantoor met een goede naam, daar komen heel veel panden gewoon automatisch binnen. Gewoon de mensen opbellen die zelf verkopen, dat brengt eigenlijk bitter weinig op. Want idd, meestal willen die mensen zelf verkopen voor een goede reden én zetten ze er meestal bij GEEN IMMO (en blijkbaar kunnen makelaars niet goed lezen...). Alleen als je het als makelaar goed opvolgt, en na pakweg 6 maand nog eens belt omdat de woning nog niet verkocht is, zo kan je wel succes hebben en een pand binnenhalen.

De meeste makelaars halen panden binnen door goed te netwerken. Aan iedereen die je tegenkomt, waar dan ook (familie, sportclub, feestjes, op café,...) duidelijk maken dat je makelaar bent, in de hoop dat ze aan jou zullen denken wanneer ze iets willen verkopen. En ook gewoon je ogen en oren openhouden. Wanneer je ergens hoort dat iemand iets zal verkopen, er via via als eerste bij geraken voor ze het zelf te koop zetten.

Enfin, tis nen hondenstiel
    Second, mijn vrouw werkt bij een kantoor met een goede naam. Ik schat dat bijna alle panden automatisch binnen komen door de goede naam en netwerken.
    Ze werken ook heel ethisch en niet onder de prijs waardoor ze redelijk wat panden mislopen aan de cowboys :-).
    Nen hondenstiel zou ik het niet noemen maar het is zeker niet dat ze geld binnenrijven als slijk. Hard werken en lange uren.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yaris Bekijk bericht
    Second, mijn vrouw werkt bij een kantoor met een goede naam. Ik schat dat bijna alle panden automatisch binnen komen door de goede naam en netwerken.
    Ze werken ook heel ethisch en niet onder de prijs waardoor ze redelijk wat panden mislopen aan de cowboys :-).
    Nen hondenstiel zou ik het niet noemen maar het is zeker niet dat ze geld binnenrijven als slijk. Hard werken en lange uren.
    Toen de prijzen nog laag waren: comissie 3%
    Prijzen op recordhoogte: comissie 3%

Klopt niet echt vind ik. Die comissie kan en mag zakken. Vroeger zou je niet overleven door daarronder te zakken, nu met de hoge prijzen lukt dat....maar jij noemt ze dan cowboys, terwijl de kantoor van uw vrouw eigenlijk "geldwolven" zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En dat noemen ze vrije markt. Ik zie niet in waarom ze die moeten laten zakken als de markt er voor blijft betalen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    En dat noemen ze vrije markt. Ik zie niet in waarom ze die moeten laten zakken als de markt er voor blijft betalen.
    Sommigen zakken idd niet, maar de verkoper moet weten dat er marge is voor onderhandeling. Zij die zakken moet je dan ook geen "cowboys" noemen.

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Huizenjagers en het effect op de makelaars...

Heb ons huis zelf verkocht. Had eenmaal de moeite genomen om met een immo in zee te gaan, dat was echt tijdsverspilling en één grote ontgoocheling.
    Zelf nadien alles gedaan, veel gemotiveerder, je kan je meer en sneller vrijmaken, flexibeler, paperassen aanvragen is easy etc.
    En idd: de tekst GEEN IMMO maakt weinig verschil voor sommige makelaars. Sommigen maakten ook een afspraak zonder iets te zeggen, en dan sta je daar met een volledig gepoetst en in orde gebracht huis en staat er een makelaar vr je deur. Mega arrogante trucs hebben sommigen in huis.
    Denk dat het vroeger een goudmijn was, maar nu met het programma Huizenjagers willen zeer veel mensen makelaar worden en zie je massaal veel kleinere bureau's starten.

Regels voor berichten