iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Hoe moeilijk is Wiskunde en Economie in TEW?

Hallo. Ik zit in het 6de (economie-wiskunde) met 7u wiskunde en 5u economie. Mijn wiskunde is echter zwak (vorig jaar in het 5de moest ik herexamens doen, en ik scoorde 50/100) en dit jaar is ook mijn decemberexamens gebuisd. Maar, globaal ben ik nog door, gelukkig.

Ik ben trouwens een buitenlander, wat mss zegt waarom ik zo laag scoort voor wiskunde. In mijn land toen ik in het eerste middelbaar zat, moesten we niet zoveel wiskunde zien zoals jullie. Ik ben wel goed in talen. Ik ben nog maar 4 jaar in België gebleven, maar mijn nederlands is al redelijk. Onze economie leerstof is zeer makkelijk . Daarom dat ik nog twijfel want mss is het opeens zeer moeilijk in unief.

Ik zou echt graag deze studierichting volgen. Gaat het mij lukken, of niet? Zo niet, is er dan misschien een andere opties? Ik ben zwak in wetenschappen dus die kan voor mij niet.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door totot Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hallo. Ik zit in het 6de (economie-wiskunde) met 7u wiskunde en 5u economie. Mijn wiskunde is echter zwak (vorig jaar in het 5de moest ik herexamens doen, en ik scoorde 50/100) en dit jaar is ook mijn decemberexamens gebuisd. Maar, globaal ben ik nog door, gelukkig.

Ik ben trouwens een buitenlander, wat mss zegt waarom ik zo laag scoort voor wiskunde. In mijn land toen ik in het eerste middelbaar zat, moesten we niet zoveel wiskunde zien zoals jullie. Ik ben wel goed in talen. Ik ben nog maar 4 jaar in België gebleven, maar mijn nederlands is al redelijk. Onze economie leerstof is zeer makkelijk . Daarom dat ik nog twijfel want mss is het opeens zeer moeilijk in unief.

Ik zou echt graag deze studierichting volgen. Gaat het mij lukken, of niet? Zo niet, is er dan misschien een andere opties? Ik ben zwak in wetenschappen dus die kan voor mij niet.
    Wiskunde is (of was dat vroeger althans) het buisvak de eerste jaren. Er worden wel cursussen aangeboden in de grote vakantie om je daarop voor te bereiden (herhaling van het middelbaar). Micro en Macro economie zijn (logischerwijs) ook één van de zwaardere vakken uit de richting, maar dat zijn meer blokvakken dan wiskunde is.

Je kan ook handelswetenschappen doen, minder wiskunde en iets makkelijker maar voor de rest redelijk gelijkaardig qua lessenpakket en voor veel jobs maakt het niet uit of je TEW of HW gedaan hebt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedrijfskunde is het alternatief als je slecht bent in wiskunde en statistiek.
    Wiskunde in TEW is pak moeilijker dan op het middelbaar.

Gr

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedankt voor alle reacties.

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je wiskunde 7h aankan zal je TEW wiskunde ook aankunnen. Het is grotendeels hetzelfde maar meer abstract en met meer diepgang.

Ik vond economie van TEW moeilijker.

MisterX334's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door :unsure: Bekijk bericht
    Als je wiskunde 7h aankan zal je TEW wiskunde ook aankunnen. Het is grotendeels hetzelfde maar meer abstract en met meer diepgang.

Ik vond economie van TEW moeilijker.
    Ik ga hiermee akkoord. Zou in elk geval zonde zijn om het niet te proberen.

chronos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Een goeie vriendin van mij heeft TEW gedaan aan de KUL. Ze heeft in het middelbaar economie moderne talen gedaan en ze zei dat de wiskunde wel doenbaar was. Het was moeilijk voor haar maar ze zegt dat het wel lukt als je je inzet en als je het bijhoudt etc... Volgens haar waren markten & prijzen en de globale economie de zwaarste vakken in het eerste jaar. Ze heeft die een aantal keer moeten doen voor dat is gelukt, maar het is wel gelukt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door totot Bekijk bericht

Hey Toto.

7 uur wiskunde is een uitstekende voorbereiding op TEW. Met een 10/20 ben je ook geslaagd hé

Zoals hier al gezegd is het allemaal wat moeilijker en abstracter, maar mits inzet lukt dit je wel. Volg de zomercursus wiskunde en ga ga naar alle lessen. Maak oefeningen in het weekend en vraag feedback wanneer het je niet lukt (meestal kun je oplossingen van de oefeningen wel via via vinden).

De wiskunde die je ziet ga je in latere jaren nodig hebben voor mic en mac, verzekeringen, finance, ...

Lukt het je niet, dan kan je nog altijd 'zakken' naar handelswetenschappen. Maar ik raad je aan om sowieso te proberen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedankt voor de aanmoediging. Dat ben ik ook al van plan. Ik zal dan meer info's zoeken over zomercursussen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb Master TEW aan de KUL gehaald. De wiskunde is niet zo lastig. Wiskunde in je eerste jaar is redelijk gelijklopend aan hetgeen je in het middelbaar zag, gewoon beetje anders toegepast. De jaren daarop heb je nog statistiek en operationeel onderzoek, en afhankelijk van welke major je kiest nog wat andere wiskundige vakken. Allemaal best goed haalbaar als je je er gewoon beetje achter zit.

Is absoluut niet het vak waardoor je je moet laten afschrikken.

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe is beleidsonformatica tegenwoordig zonder guido dedene

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door :unsure: Bekijk bericht
    Hoe is beleidsonformatica tegenwoordig zonder guido dedene
    Oei, ik had dat spijtig nieuws toch direct meegekregen toen die gestorven is.

Tags for this Thread

Regels voor berichten