ErikF's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Question Carrièrewending: marketing naar iets analytisch?

Ik heb 8 jaar als marketingassistent gewerkt tot na een herstructurering. Daarna heb ik 3 marketingfuncties gedaan. Twee keer hebben ze me laten gaan na 3 weken, één keer na 10 maand.

De feedback die ik kreeg lag telkens in dezelfde lijn. Dat ik "in wezen en qua persoonlijkheid" geen marketeer zou zijn.
    Wat ze bedoelen is dat ik nood heb aan structuur, een tikkeltje introvert ben en alles perfect ga uitwerken. Terwijl in die functies er juist sneller moet gehandeld worden en naar mijn mening zonder veel diepgang. In één functie vonden ze het vreemd dat ik na een week nog geen webinar wou geven aan de klanten zonder zelf eens één bijgewoond te hebben van een collega. In de voorlaatste vond ik mijn weg niet meer toen een collega boven mij weg viel.

Ideaal zou zijn: geef mij een project, een rapport of tekst, laat mij gerust en dat komt perfect in orde. Wat ik graag doe is informatie verzamelen uit verschillende bronnen en daar een totaalbeeld van vormen. Zowel mijn laatste manager als enkele vrienden vinden me héél analytisch. Verder vorm ik graag langetermijnrelaties met collega's, eerder dan veel oppervlakkige contacten te hebben.

Diploma's:
    • Ba vertaler-tolk
    • BanaBa marketing
    • avondschool copywriting

Skillset:
    • Engels, Frans, Duits,
    • grafische software
    • Salesforce & Pardot (CRM)
    • mailingsoftware
    • CMS-systemen
    • basis SEO
    • enquêtesoftware
    • schrijven over technische onderwerpen zoals HVAC
    • hands-on ervaring met beurzen
    • blanco strafblad

Minder goed:
    • ik ken geen code
    • ik heb (nog) geen wetenschappelijke opleiding
    • in school deed ik het niet zo schitterend in economie, wiskunde en de financiële vakken terwijl het me wel interesseerde.
    • beurzen organiseren vind ik te stressy omdat er teveel variabelen zijn die ik niet onder controle heb

Interesses
    • geschiedenis
    • geopolitiek
    • defensie
    • technologie
    • wetenschap

Als er iemand een suggestie heeft: shoot!
    Laatst gewijzigd door ErikF; 26 januari 2020 om 15:06

moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Technical writer in de industrie?
    "Verbrennt die Hexe,-
    Auf den Scheiterhaufen mit ihr!!!"

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Politie, leger,..?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Salesforce consultant als je een werkgever vindt die opleiding hierin voorziet?

Mij lijkt het dat je eens te rade moet gaan bij jezelf wat je écht interessant vindt en wilt doen. Want "iets analytisch" is heel breed. Tegenwoordig staat er in de meerderheid van de vacatures "analytisch denkvermogen", maar dat betekent allemaal iets anders in verschillende situaties.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    IT developer of iets administratief.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou aanraden van eens loopbaanbegeleiding te doen. Als dat iemand degelijk is met wat kennis van de markt, kan die persoon je heel goed verder helpen. De eerste keer dat ik dat heb gedaan trok het op niet veel, de tweede persoon was al heel wat beter. Beetje geluk hebben maar er is ook altijd een intakegesprek waarna je zelf nog kan beslissen of het goed aanvoelt of je liever iemand anders zoekt.
    Het kost ook absolutut niet veel geld als je loopbaancheques koopt.

Tags for this Thread

Regels voor berichten