Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Door de angst van het onbekende is veranderen altijd moeilijk. Afhankelijk van hoe groot de ambitie is krijg je die soms overwonnen en soms niet.

Als je stappen wil maken in je carriere ga je die stap toch moeten wagen. Uiteindelijk ben je niet getrouwd met uw werk, sfeer en goede collegas vind je op andere plaatsen ook.

SAR.'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    kijk, ik heb zelf 12 jaar op mijn vorige job gezeten. altijd goed overeen gekomen met mijn collega's, op uitzonderingen na.
    ik ben vorig jaar aan een nieuwe job begonnen.
    van mijn oude job moet ik eerlijk toegeven dat 3 van de 200 mensen effectief mis - soms. en 2 anderen zijn mee over gekomen.

natuurlijk zijn de sfeer en de collega's belangrijk he. dat is niet wat ik bedoel.

wat ik bedoel is: laat dat gegeven u niet op een job houden waar je zélf op uitgekeken bent. over 5 jaar zijn de mensen waarvoor jij gebleven bent, misschien zélf weg, en dan blijf je weer voor nieuwe mensen een job doen die je (dan al 5 jaar) beu bent.

en uiteindelijk is dat heel persoonlijk he: voor hetzelfde geld ben je daar zelf allemaal héél tevreden mee om je eerste functie heel je leven te doen. en daar is niks mis mee.

maar als je meer wilt, moet je meer zoeken, en als je het vindt: gewoon doen.
    Das waar ik heb ook al mensen zien gaan waar ik het supergoed mee kon vinden, alleen was er voor hen wel een extra reden (problemen met leidinggevende of dichter bij huis opportuniteit). Maar als ik blijf zal het idd een vicieuze cirkel worden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

SAR.'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philharmoniker Bekijk bericht
    Eigenlijk zeg je : ik heb een plan A voor ogen in men leven op professioneel vlak.
    Maar , als ik die stap zet heb ik schrik dat..

En da's het moment dat ge een plan B al hebt gemaakt. Huidige job, terug in rekening neemt en twijfelt.

Maw onderbewuste angst die u beschermt een stap te zetten om uw huidige job als comfortzone te verlaten en de uitdagingen aan te gaan.

Stap zetten. En tegen uzelf elke dag wijs maken dat ge niet faalt maar het gewoon minder goed hebt gedaan als het niet lukt.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Door de angst van het onbekende is veranderen altijd moeilijk. Afhankelijk van hoe groot de ambitie is krijg je die soms overwonnen en soms niet.

Als je stappen wil maken in je carriere ga je die stap toch moeten wagen. Uiteindelijk ben je niet getrouwd met uw werk, sfeer en goede collegas vind je op andere plaatsen ook.
    Het is exact dit wat ik heb vrees ik: angst voor het onbekende. Iedereen in mijn familie is een “gewoontedier” en blijven jaren in hun job zitten omdat ze al bij grote bedrijven zitten, maar then again, hun sector is volledig anders dan IT.

Ik heb juist het gevoel dat ik deze kmo ik niet meer dan groeien dan wat ik al doe.
    @Philharmoniker idd, jouw mindset zou ik moeten hebben: als het niet lukt is het geen failure maar gewoon minder goed gelukt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hangt zéér sterk van u karakter af en wat je belangrijk vindt in het leven...

Ik heb van 2011 tot 2017 voor een KMO van een 25tal mensen gewerkt en eigenlijk had ik het daar over het algemeen super goed: vlak bij huis, ik was tevreden over mijn loon, de job was tamelijk gevarieerd en ik kwam super goed overeen met mijn directe collega's. De redenering van een aantal mensen hier als zijnde "zou je er buiten je werk om afspreken?" vindt ik persoonlijk totaal geen goeie toets. Sinds mijn ontslag zie ik een aantal van die collega's exact 1 keer per jaar... dat is fine. Maar ik heb sowieso geen behoefte aan veel sociaal contact in mijn vrije tijd.
    In ieder geval, de band die ik had met de collega's daar heb ik toch niet kunnen terugvinden op mijn nieuw werk en is misschien nog wat ik momenteel het meest van al mis, meer nog dan een aantal zaken die ik danig onderschat heb.

Nu, mijn situatie is enigszins anders dan die van OP. Ik had wel objectieve redenen om te vertrekken. Vooral de alsmaar toenemende conflicten met mijn bazen hebben mij daar traag maar zeker naar de uitgang geleid. Dat was denk ik wel de hoofdreden voor mijn vertrek maar daarnaast wou ik ook gewoon wel eens van een andere omgeving proeven ook met het idee van naar de toekomst doorgroeimogelijkheden te hebben, niet dat ik daar toen actief mee bezig was, maar ik wou mezelf toen wel in een positie plaatsen waar ik dat een paar jaar down the line wel gemakkelijk kon als ik dat toch nog zou willen, bij voorkeur binnen dezelfde organisatie, en waar ik zat kon dat niet.

3 jaar verder kijk ik wel met mixed feelings terug op die stap, eerder negatief eigenlijk. Financieel ben ik er enorm op vooruit gegaan ondertussen (hoewel mij dat eigenlijk geen k* meer interesseert) en kwa management is er gelukkig ook een verbetering maar op alle andere gebieden... ik zou onmiddellijk terug mijn oude job aannemen ware het niet dat ik dus niet dat ik niet meer door één deur kan met die baas/bazin.

Maar zoals gezegd: hangt sterk af van u karakter en vooral ambities. Ik ben ook een gewoontedier en ik heb daarnaast eigenlijk ook totaal geen professionele ambitie. Werk dient voor mij juist om mijn leven te financieren en that's it, de rest kan mij gestolen worden.
    Als je echter wel ergens wil geraken op professioneel gebied denk ik dat regelmatig eens wisselen van omgeving zeker geen slecht idee is. Uiteindelijke is er ook niks of niemand die zegt dat je niet opnieuw kan veranderen van werk.

Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Om te groeien als persoon en u zelf te ontwikkelen moet ge regelmatig een richting kiezen buiten jouw comfort zone. Continu kiezen voor comfort, te lang in de comfortabele bubbel blijven is doodzonde voor je potentieel en levenservaringen. En dit is geldig op levensvlakken. Dus als je voelt dat het jouw persoonlijk niets meer bijbrengt, uitgezonderd comfort, zou ik een nieuwe weg in slaan.
    The road to success is always under construction.

Regels voor berichten