Pagina 1 van 3 123 Laatste
    vanrumst's schermafbeelding
    iTrader
    235 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

iemand aannemen buiten het recruiterbureau om

Situatie is de volgende,

Ben al tijdje naar een breed profiel aan het zoeken in IT sector. (maar nog niet echt veel geschikte kandidaten over de vloer gehad)

Ik werk daarbij ook met recruiteerbureau's die me kandidaten voorstellen.
    Het ene bureau vraagt een vaste fee, een ander afhankelijk van het jaarlijkse brutoloon, nog een andere regelt de eerste zoveel maand het contract etc.

Nu zijn er sommige bureau's die de naam uit de cv halen zodat ik die niet rechtstreeks kan bereiken, maar er zijn ook bureau's die me gewoon de rechtstreekse cv doorsturen met de werkzoekende zijn volledige gegevens.

Mij zou het veel goedkoper uitkomen als ik rechtstreeks met de betrokkene kan overeenkomen maar ik vermoed dat die recruiters zich hier ook tegen indekken.

Iemand hier ervaring mee?

Gezien sommige recruteerbureau's makkelijk 10 000 € vragen om een kandidaat te koppelen zijn het voor mij toch wel serieuze sommen geld die te ontwijken zijn.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als het bureau zo een geschikte kandidaat aanlevert, dan is het toch zijn geld waard?

Anders moet je niet in zee gaan met die bedrijven en zelf een vacature (Linkedin/krant/...) Online zetten

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ja dat valt te ontwijken, neem geen recruiters aan en maak zelf contact met de mensen die volgens u dan wel in aanmerking komen. Of laat uw HR dienst dat dan doen.
    Maar eerst hen het werk laten doen om dan zelf contact op te nemen op basis van de gegevens die zij hebben aangereikt. Het zou mij verwonderen dat in de hedendaagse mature sector dat dit is, dat daar in het contract dat jij hebt afgesloten met hen niets over in staat.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Biedt die 10000 (of iets lager) als tekenbonus. De goeie profielen zullen wel binnenkomen

Of biedt je werknemers 1000-2000 bonus aan als ze een geschikte kandidaat binnenbrengen, ze zullen zelf wel een netwerk hebben van andere IT'ers.

Zoveel mogelijkheden in rekrutering die zowel u én u werknemers goed kunnen doen, in plaats van het rekruteringskantoor.

iTrader
    235 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een goede werknemer is geld waard, maar als die het plots in zijn hoofd haalt om op te stappen na 3 maand ben je zowel je 10 000 "tekengeld" kwijt en ook je personeelslid.

Begrijp wel dat het "not done" is om buitenaf die te contacteren, maar om 10 000€ te geven voor een vacature te regelen dat lijkt me toch wel duur.

Vacature staat op Linkedin, facebook, jobat, vdab, iemand nog andere hulpmiddelen die jullie op het werk gebruiken waar je weet van hebt?

Voor een groot bedrijf zal 10000€ niets zijn, maar voor een kleine zaak met 5 man liggen de zaken toch wat anders.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dan had je niet met die bureau’s samen moeten werken eh.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanrumst Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voor een groot bedrijf zal 10000€ niets zijn, maar voor een kleine zaak met 5 man liggen de zaken toch wat anders.
    Dan is het simpel: dan ga je geen samenwerking aan met een bedrijf dat een tekenbonus vraagt die je niet wenst te betalen. Dat weet je toch op voorhand?

Of je speelt het qua slimmer qua contract: tekenbonus van xxxx €, extra bonus wanneer na een jaar nog in dienst.

iTrader
    235 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Dan had je niet met die bureau’s samen moeten werken eh.
    De uiteindelijke kostprijs zeggen ze niet als ze je voor de eerste keer bellen of langskomen.
    Ik heb daar ook nog geen enkel contract oid met getekend voor de duidelijkheid.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een goede werknemer is geld waard, maar als die het plots in zijn hoofd haalt om op te stappen na 3 maand ben je zowel je 10 000 "tekengeld" kwijt en ook je personeelslid.

Begrijp wel dat het "not done" is om buitenaf die te contacteren, maar om 10 000€ te geven voor een vacature te regelen dat lijkt me toch wel duur.

Vacature staat op Linkedin, facebook, jobat, vdab, iemand nog andere hulpmiddelen die jullie op het werk gebruiken waar je weet van hebt?

Toon me die vacature eens.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    De uiteindelijke kostprijs zeggen ze niet als ze je voor de eerste keer bellen of langskomen.
    Ik heb daar ook nog geen enkel contract oid met getekend voor de duidelijkheid.
    Als je geen contract getekend hebt is het simpel he, als ze jou dan iets aanbieden dan kan je daarnaast gaan. Maar ik vermoed dat dat vooral proevertjes zullen zijn. Enkel degene waar je een contract mee tekent zullen alle details geven. Ergens normaal ook he. Het is hun business.

Let op, ikzelf loop er ook niet warm van en probeer waar het kan zonder die tussenpartijen te gaan. Het zorgt enkel voor ergernis en een extra communicatielaag over het algemeen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Biedt die 10000 (of iets lager) als tekenbonus. De goeie profielen zullen wel binnenkomen
    Dat doen ze bij Odoo. Ik begrijp niet waarom niet meer bedrijven dat doen.

Ik werk daarbij ook met recruiteerbureau's die me kandidaten voorstellen.
    Het ene bureau vraagt een vaste fee, een ander afhankelijk van het jaarlijkse brutoloon, nog een andere regelt de eerste zoveel maand het contract etc.

Nu zijn er sommige bureau's die de naam uit de cv halen zodat ik die niet rechtstreeks kan bereiken, maar er zijn ook bureau's die me gewoon de rechtstreekse cv doorsturen met de werkzoekende zijn volledige gegevens.
    Met een beetje googlen kun je ook wel de gecensureerde profielen vinden.

Maar wat staat er in de kleine lettertjes onderaan de email als ze een kandidaat doorsturen?

Er zijn enkele bureau's die actief opvolgen waar hun voorgestelde kandidaten beginnen werken.
    En ik weet van een bedrijf die een minnelijke schikking heeft betaald toen ze iemand rechtstreeks aangenomen hebben, dat op basis van de kleine lettertje in de email.

Daarentegen als je ongevraagd profielen binnenkrijgt, dan heb je geen verplichtingen.

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vermoed dat daar wel wat voorwaarden aan hangen.

Geen idee wat gangbare tarieven zijn, maar wat jij overweegt lijkt me wel een gigantsiche dick-move (hoewel heel verleidelijk uiteraard)

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    Ik vermoed dat daar wel wat voorwaarden aan hangen.

Geen idee wat gangbare tarieven zijn, maar wat jij overweegt lijkt me wel een gigantsiche dick-move (hoewel heel verleidelijk uiteraard)
    En als je uw niet indekt heb je het aan uw rekker

Juiste profielen vinden is niet makkelijk. Maar om een bureau 10k ervoor te betalen, ik weet het toch niet hoor...
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    En als je uw niet indekt heb je het aan uw rekker

Juiste profielen vinden is niet makkelijk. Maar om een bureau 10k ervoor te betalen, ik weet het toch niet hoor...
    Heb mijn nonkel ook al van dergelijke prijzen horen spreken

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Hangt toch van de situatie af. Bvb bij een medior of senior consultant die je vlot kan plaatsen heb je als werkgever op een maand of 3 (snel geschat) die 10K al terugverdiend.

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten