Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Master niet afmaken.

Ik zit in een vervelende situatie, de examens zijn aangebroken en ik kom tot het besef dat mijn master veel te hoog gegrepen is.
    Doorheen het jaar had ik wel al hetzelfde gevoel, maar dacht dat met de blok sommige vakken logischer gingen worden.

Nu ben ik aan het denken wat het beste is: mij uitschrijven en werk zoeken of ingeschreven blijven en gaan werken als jobstudent tot eind academiejaar, zo kan ik even nadenken wat ik wil doen. Ik ben namelijk ook al lang aan het twijfelen om te solliciteren bij het leger als dierenartsassistente, hiervoor is de deadline eind mei en moet je uiteraard fysische proeven afleggen. Het tweede "semester" zou ik mij dan ook hiermee bezig houden.

Wat is jullie mening?

Philodemus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat studeer je nu? Heb je langer dan voorzien over je bachelor gedaan?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb 5 jaar gedaan over mijn bachelor en studeer nu Master Biowetenschappen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die master is toch maar 1 jaar? Desnoods doe je er 2 jaar over, maar met of zonder master maakt wel een groot verschil qua toekomst. Je hebt nu al 5 jaar door gezet...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Had dit misschien moeten vermelden, het is via een schakeljaar.
    1 jaar schakel en 1 jaar master en het is dat schakelprogramma dat me zwaar valt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou je toch aanraden deze examenperiode nog door te zetten. Ik heb ook een aantal jaar geleden een schakeljaar handelswetenschappen gedaan. Toen ik in mijn eerste examenperiode zat had ik ook het gevoel dat het niet zo vlot verliep. Achteraf bleek mijn laagste score 14/20 te zijn.

Nu ik ben beginnen werken heb ik zelf ook al gemerkt dat een master echt wel een groot verschil maakt voor je toekomst.

Philharmoniker's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik kan het niet, klopt.
    Ik kan het wel, klopt ook.

Dans met uw angsten en het komt goed.
    Niet opgeven.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk
    The best education doesn't make you intelligent, capable or interesting. It simply makes you educated.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niet opgeven!
    De mensen die examens geven en uw collega’s zijn ook maar mensen van vlees en bloed.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik stel voor om slechts enkele vakken af te leggen. Hierdoor spreid je ze uit en heb je meer tijd om te studeren. Je komt van de hogeschool, universiteit is zeker wennen

firemen's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Omg, je zal geen Master hebben en dat is toch wel een hel hé! Nee for real. Die Master zal misschien een meerwaarde hebben later als je binnen diezelfde richting wilt verder gaan maar als je echt iets helemaal anders wenst te doen dan is dit gewoon verloren tijd. Geniet ook nog wat van uw leven zou ik zeggen. 5 jaar voorbij aan een bachelor, 2 of 3 jaar aan een master en dan nog eens werk zoeken. Welcome to reality.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Een schakelprogramma, dus van prof. bachelor in de hogeschool naar een academische master?

Vaak zijn dat dan al de zwaardere theoretische vakken die moeten ingehaald worden. Als je al 5 jaar over die bachelor hebt gedaan zou ik mijn conclusies trekken en stoppen. Zeker als je dan toch een prof. bachelor hebt, waarvan het de bedoeling is dat je er een job mee kan vinden.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

neutrofiel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Welke bachelor heb je? Welk beroep zou je willen doen?

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Heb zelf via een prof bachelor ==> schakeljaar ==> master gedaan.
    Had 4 jaar over de bachelor gedaan en uiteindelijk aan het schakeljaar begonnen met het gedacht "ik zal het maar wagen...anders ga ik er later spijt van hebben".

Ik zal heel eerlijk mijn ongezouten mening eens vertellen..
    Van prof bachelor naar een schakeljaar is een hel. Er is immens veel verschil in de hoeveelheid leerstof die je moet kennen. kwestie van moeilijkheid/begrip is dit +- hetzelfde, maar het is de hoeveelheid die het moeilijk maakt.
    prof bachelor vs. master = immens verschil op de arbeidsmarkt. Ik had vroeger veel kameraden die zeiden "manee ge hebt geen masterdiploma nodig om er te raken, werkgevers kijken naar uw prestatie blablabla...."
    Ik heb mijn master diploma nu....en vergeleken met een kameraad van mij die zelfde bachelor heeft, verdien ik netto 500€ + bedrijfswagen extra. Laat u dus niet meeslepen in die "een diploma is niet belangrijk" bullshit.

Ik zou zeggen: het studeren voor de blok is zwaar klote. Anderzijds is dit maar enkele jaren in uw leven die ervoor zullen zorgen dat de rest van uw leven chiller zal zijn tov het niet behalen van dat diploma.
    Tenzij je later ergens wil werken waarbij er een managersfunctie vrijkomt waarbij je solliciteert en uiteindelijk de job toch niet hebt. Zal blijken dat iemand anders de job heeft, omdat hij een hoger diploma heeft.
    Echt immens veel bedrijven die nog zo werken, dus mispak je daar niet aan.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onzekere Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Had dit misschien moeten vermelden, het is via een schakeljaar.
    1 jaar schakel en 1 jaar master en het is dat schakelprogramma dat me zwaar valt.
    In tegenstelling tot wat anderen hier boven zeggen, zou ik u niet aanmoedigen om nog verder te studeren. Ik zeg niet dat je het niet gaat halen; persoonlijk ken ik iemand die ook 4-5 jaar over zijn bachelor heeft gedaan en daarna nog eens 4 jaar over schakeljaar + 1 masterjaar en uiteindelijk zijn master diploma heeft gehaald. Als je per se dat master diploma wilt, kan je het dus zeker halen met wat extra jaren. Maar in zo'n gevallen vind ik het toch altijd een beetje "schandalig" dat dat zelfs nog kan. Dit werkt naar mijn mening toch wel diploma inflatie in de hand; wanneer iedereen in staat is om een master diploma te halen, als ze maar lang genoeg studeren, zal de waarde van dat diploma alleen maar dalen. Het is helemaal geen schande om te proberen en achteraf te zeggen "het was te moeilijk, niets voor mij, jammer".

Ik zou u aanraden om de examens dit semester toch wel mee te doen, zoals iemand anders hier ook al zei kan het soms zijn dat je al op voorhand panikeert maar dat de examens zelf wel meevallen (met wat geluk misschien). Maar als je over bijna heel de lijn gebuisd bent, zou ik mijn conclusies trekken. Je hebt een diploma waar je (goed) werk mee kan zoeken, met een portie ambitie kan je zeker en vast doorgroeien in een job. En als je naar het leger wil; zeker doen!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heb zelf via een prof bachelor ==> schakeljaar ==> master gedaan.
    Had 4 jaar over de bachelor gedaan en uiteindelijk aan het schakeljaar begonnen met het gedacht "ik zal het maar wagen...anders ga ik er later spijt van hebben".

Ik zal heel eerlijk mijn ongezouten mening eens vertellen..
    Van prof bachelor naar een schakeljaar is een hel. Er is immens veel verschil in de hoeveelheid leerstof die je moet kennen. kwestie van moeilijkheid/begrip is dit +- hetzelfde, maar het is de hoeveelheid die het moeilijk maakt.
    prof bachelor vs. master = immens verschil op de arbeidsmarkt. Ik had vroeger veel kameraden die zeiden "manee ge hebt geen masterdiploma nodig om er te raken, werkgevers kijken naar uw prestatie blablabla...."
    Ik heb mijn master diploma nu....en vergeleken met een kameraad van mij die zelfde bachelor heeft, verdien ik netto 500€ + bedrijfswagen extra. Laat u dus niet meeslepen in die "een diploma is niet belangrijk" bullshit.

Ik zou zeggen: het studeren voor de blok is zwaar klote. Anderzijds is dit maar enkele jaren in uw leven die ervoor zullen zorgen dat de rest van uw leven chiller zal zijn tov het niet behalen van dat diploma.
    Tenzij je later ergens wil werken waarbij er een managersfunctie vrijkomt waarbij je solliciteert en uiteindelijk de job toch niet hebt. Zal blijken dat iemand anders de job heeft, omdat hij een hoger diploma heeft.
    Echt immens veel bedrijven die nog zo werken, dus mispak je daar niet aan.
    Het alternatief is natuurlijk dat die bachelor al op het randje was van moeilijkheidsgraad (als je 66% langer doet over een opleiding dan het modeltraject zou ik dat denken) en dat het nu gewoon niet lukt. Misschien dat door nog eens jaren extra af te zien het wel lukt, of misschien lukt het niet en is het weggegooide tijd en geld. Ik volg ook de mening van WhiteCollar, niet iedereen moet een master halen, en het feit dat in dit land je van hetzelfde vak al makkelijk 6 keer het examen mag overdoen (1ste en 2de zit 3 keer) is gewoon onnozel.

Als hij nu gaat werken zal hij waarschijnlijk minder verdienen, maar hij zal ook 2 of meer jaren al kunnen werken terwijl hij anders op de schoolbanken zat. Jezelf vergelijken met een kameraad zijn maar twee meetpunten ook hé, je kan waarschijnlijk iemand vinden met dezelfde master die ook €500 meer verdient dan jou, dat hangt van meer af dan enkel het diploma.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten