Pagina 2 van 2 Eerste 12

Discussie: Hulp in Excel

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat is net het punt van een Array, dat je geen extra kolom hoeft te maken

Logisch ook want het gros van de mensen gebruikt maar 2% van de functies in excel. Sommeren, aftrekken en dat is al vergaand. Excel is een zeer krachtig programma, maar veel mensen hebben daar geen weet van.

Altijd wel grappig dat mensen op hun CV zetten dat ze goed met excel zijn
    Een Array heb ik nog maar eens een enkele keer gebruikt dus ik zal eerder een makkelijke omweg kiezen dan "de juiste" manier. Nu, heb Excel ook weinig nodig.

Je zou jezelf nog verbazen hoe het er op sommige plekken aan toe gaat hoor. Ooit van een kameraad gehoord: zijn moeder kreeg voor een bepaalde jaarlijkse taak 2 weken om bepaalde info te verwerken in Excel. Hij heeft zich eens een namiddag bezig gehouden om die data op een slimmere manier te verwerken, waarna die dat werk dus eigenlijk op een halve dag kon gebeuren dan 2 weken.
    Zijn moeder heeft nooit aan haar n+1 laten weten dat zij het sneller kon, en zij wou niet dat ze bijkomende taken kreeg, dus elk jaar zit die dus 9,5 werkdag met haar vingers te draaien en te doen alsof ze die tijd echt nodig heeft.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat is die array-functie. Ga op cel F2 staan, klik bovenaan in de formulebalk en doe dan ctrl+shift+enter. Dan zal je accolades zien verschijnen rond uw formule.
    Die moet je dan nog opnieuw doortrekken.

btw, moest dit toch voor huiswerk dienen, niemand gaat u ooit geloven dat ge dit zelf gevonden hebt :P Leerkrachten gaan nog niet snappen hoe het werkt.
    Inderdaad maar het is voor het werk, ik ben 30 dus ik zit niet meer achter de schoolbanken

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten