iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Meerwaarde van een master aan Vlerick?

Ik ben momenteel bezig met mijn master handelswetenschappen: management and IT en zou na mijn master graag nog iets bijstuderen.
    Maar het extra diploma moet natuurlijk een meerwaarde hebben. Ik heb al zitten zoeken om iets verder te studeren in lijn met mijn master dus iets IT gericht maar zonder succes.
    Onlangs heb ik gehoord van een vriend dat hij volgend jaar master financial management gaat doen aan Vlerick en dat het wel de moeite is. Hij heeft een economische master gedaan gericht op finance dus daar zie ik inderdaad ook de meerwaarde van in aangezien het waarschijnlijk meer verdiepend zal zijn . Maar ik dacht dan aan een master in general management aan Vlerick maar is dit dan zijn wel het inschrijvingsgeld waard?
    Als er hier iemand nog andere interessante opleidingen weet, laat het maar weten.

Met vriendelijke groeten
    Meerkoet

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Te duur voor wat het is.
    Iemand met een extra master diploma heeft in mijn ogen een hogere meerwaarde.
    Teveel prullaria erond

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maar ik dacht dan aan een master in general management aan Vlerick maar is dit dan zijn wel het inschrijvingsgeld waard?
    Je hebt 0 werk-ervaring.
    Tenzij je net miljoenen venture capital hebt opgehaald van je pas opgerichte startup, heeft dat geen enkel nut.

Werk 15 jaar, werk je op tot CFO/CFO/CxO, doe dan General Management om CEO te kunnen worden.
    Anders weggesmeten geld.

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RadicalAtheist Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Werk 15 jaar, werk je op tot CFO/CFO/CxO, doe dan General Management om CEO te kunnen worden.
    Anders weggesmeten geld.
    Ik zie dit soort dingen vaak passeren. Maar dat betekent volgens mij weinig.

Over welke omvang bedrijf heb je het hier dan?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RadicalAtheist Bekijk bericht
    Je hebt 0 werk-ervaring.
    Tenzij je net miljoenen venture capital hebt opgehaald van je pas opgerichte startup, heeft dat geen enkel nut.

Anders weggesmeten geld.
    De opleidingen van Vlerick zijn bedoeld om direct na je initiële master te doen en compleet irrelevant voor iemand met meer dan 5 jaar ervaring.
    Over de relevantie ervan is er altijd veel discussie, het enige wat ik vast stel is dat in bepaalde sectoren zo'n opleidingen zeer dominant zijn voor mid & senior mgmt.

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Goed voor connecties te leggen, en lijkt mij interessanter dan een gewone master qua inhoud. Staat ook beter op uw CV natuurlijk.
    Ken wat volk die het gedaan hebben, maar die zijn niet noodzakelijk beter terechtgekomen dan sommigen met master HIR/TEW bijvoorbeeld.

Een MBA bij vlerick lijkt wel heel goed, maar zoiets kan je idd enkel doen als je al werkervaring hebt

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De meesten die ik ken die naar vlerick zijn gegaan voor een bijkomende master hadden een specifiek doel. Een specifiek bedrijf/industry binnengeraken, bepaalde connecties maken, ... . Als je zonder plan of concreet doel aan een master bij hun begint vrees ik dat de meerwaarde miniem zal zijn. Als ge nog niet wilt gaan werken en nog wat studeren zijn er allicht goedkoper, nuttiger opties.

qua inhoud: niet moeilijker of meer verdiepend. Eerder meer gelinkt aan de realiteit (projecten met bedrijven etc), bijna business school achtig. Onthou wel dat vele van de masters die ze aanbieden iedereen met een master aan kan beginnen. Het is gericht op vooral mensen zonder economische achtergrond. Bij deze profielen zullen deze masters ook een vele grotere meerwaarde hebben. Denk maar bijvoorbeeld aan (ind)ingenieur + general mgmt bijvoorbeeld.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De meerwaarde van een economische master bovenop een economische master, is die er wel?
    Dus qua inhoud hoef je het niet te doen. Dan blijft er nog de mogelijke connecties en de naam over, heb je bepaalde ambities die dit verantwoorden?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Het is gericht op vooral mensen zonder economische achtergrond. Bij deze profielen zullen deze masters ook een vele grotere meerwaarde hebben. Denk maar bijvoorbeeld aan (ind)ingenieur + general mgmt bijvoorbeeld.
    Ja ik heb eens naar het curriculum gekeken en de vakken lijken niet echt een meerwaarde voor iemand met een HW diploma aangezien ik grotendeels toch al heb gezien in mijn bachelor. Het staat mooi op je cv, het onderscheidt je van de andere handelswetenschappers en het kan volgens mij wel deuren openen naar een goede eerste job maar het zou dan evengoed kunnen dat ik bijvoorbeeld bij Delaware of een gelijkaardig bedrijf zou beginnen werken en dan lijkt het weer weggesmeten geld.

Niemand die een goede master weet die mooi verder bouwt op/ samen gaat met mijn master in management en IT ?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meerkoet Bekijk bericht
    Ja ik heb eens naar het curriculum gekeken en de vakken lijken niet echt een meerwaarde voor iemand met een HW diploma aangezien ik grotendeels toch al heb gezien in mijn bachelor. Het staat mooi op je cv, het onderscheidt je van de andere handelswetenschappers en het kan volgens mij wel deuren openen naar een goede eerste job maar het zou dan evengoed kunnen dat ik bijvoorbeeld bij Delaware of een gelijkaardig bedrijf zou beginnen werken en dan lijkt het weer weggesmeten geld.

Niemand die een goede master weet die mooi verder bouwt op/ samen gaat met mijn master in management en IT ?
    master of information management aan de KUL misschien? Is volgens mij iets technischer dan uw master management en it al denk ik dat er ook wel wat overlap zal zijn. Welke jobs heb je op het oog?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WhiteCollar Bekijk bericht
    master of information management aan de KUL misschien? Is volgens mij iets technischer dan uw master management en it al denk ik dat er ook wel wat overlap zal zijn. Welke jobs heb je op het oog?
    Bedankt zal de master zeker eens bekijken! Nog niet echt jobs op het oog moet nog een beetje uitzoeken wat er allemaal is en welke richting ikzelf. In het tweede semester doe ik stage in het Business Intelligence gedeelte van een bedrijf en dat lijkt me toch wel interessant. Ik zal eens moeten gaan rondkijken op die afstudeerbeurzen.

Regels voor berichten