Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Manama & werk combineren

Dag iedereen,

Ik studeer bijna af aan de UGent en zou graag een manama Marketing Analysis doen hierna. Nu weet ik niet echt of ik daar een vol jaar 'fulltime' voor moet studeren, aangezien aan het lessenrooster te zien, er heel weinig les is (2 à 3 dagen in een week). Ik weet dat daarnaast ook nog groepswerken komen kijken en de thesis. Ik zou dus misschien overwegen om naast school, nog (deeltijds) reeds te beginnen werken. Nu ben ik op zoek naar mensen die mij misschien wat meer raad kunnen geven hieromtrent (eigen ervaring of gezond boerenverstand, alles is welkom!).

Zijn er hier mensen die een manama hebben gecombineerd met werken? Is dit dan fulltime werken geweest of part time? Al dan niet langer over je manama gedaan?

Indien er personen zijn die de manama Marketing Analysis zelf hebben gedaan, hoor ik ook graag wat meer over de werkdruk, verplichte lessen, etc.

Alvast bedankt!

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb een manama gecombineerd met werken (gedurende mijn eerste werkjaren). Ik heb het programma gespreid over twee jaren (i.p.v. één), wat op zich al méér dan voldoende werk was. Voordeel was wel dat de manama zich in het bijzonder richtte op werkstudenten (lessen 's avonds + op zaterdag). Daarnaast was het nog zo dat ik de theorie uit de manama kon toepassen op mijn werk en omgekeerd.

Het is zeker doenbaar, maar vereist natuurlijk wel wat opofferingen. Zo heb ik al mijn vakantiedagen gespendeerd aan blokken en een thesis te schrijven. Op het moment zelf is dat uiteraard vloeken, maar achteraf gezien tevreden dat ik het heb gedaan.

In jouw plaats zou ik nu wel overwegen om gewoon nog één jaar bij te doen. Dat gaat je leven toch een pak makkelijker maken en één jaar later starten met werken, is ook geen ramp (des te meer indien je manama je kansen op de arbeidsmarkt vergroot).