Pagina 5 van 7 Eerste 1234567 Laatste
    Jack-in-the-box's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je moet daar toestemming voor vragen. De logica, in niet-coronatijden, is dat de werkgever voor de periode waar jij verlof ging nemen, mss al iemand anders in dienst kon genomen hebben of een andere organisatie geregeld hebben.
    Ik dacht dat je ook daar vrij in was.

Maar dus verlof te nemen of annuleren heb je dus toelating van je baas nodig.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack-in-the-box Bekijk bericht
    Ik dacht dat je ook daar vrij in was.

Maar dus verlof te nemen of annuleren heb je dus toelating van je baas nodig.
    Verlof nemen is in samenspraak met de werkgever. Verlof intrekken is met toestemming van de werkgever.

Verschil zit hem dat werkgever quasi willekeurig verlof kan weigeren in te trekken, maar niet weigeren toe te staan als hij geen speciale reden heeft.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Volgens mij niet. Einde contract dus "gewone" werkloosheid. Die speciale maatregelen zijn voor mensen die wél nog onder contract zitten.
    Blijkbaar hebben ze het versoepeld en kunnen uitzendkrachten dit nu ook aanvragen.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Bon, ik moet dus voor het eerst ooit een dopkaart invullen en hoewel ik het al 5x gelezen heb, ben ik nog altijd niet mee met rooster 2. In rooster 1 heb ik dus de gewerkte dagen ingevuld zoals moet, maar moet ik dan exact hetzelfde doen in rooster 2 of moet ik rooster 2 gewoon leeg laten? Ik heb maar 1 werkgever en geen bijberoep.

Vogroth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wat met een Ibo'er in deze tijden? Krijgt die nog een premie van de VDAB of is het njet?
    Xboxlive: Vogroth Steam: MrsMetalCookie Battlenet: Vogroth#2386
    The Custombeast: NZXT H440 Red/Black - i5-6600k CPU - 3,5 GHz - SYTHE Fuma tower power SCFM-1000 - MSI Z170 Gaming Pro Carbon - MSI GTX 1070 gaming x 8G - Corsair 16GB DDR4 Red 3000 mhz - Corsair RM550X - WD 1TB - SAMSUNG SSD 256GB - SAMSUNG 24 Inch monitor - CORSAIR K70 RGB Rapidfire - CORSAIR SABRE RGB - SEHNHEISER GSP350

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik studeer (normaal gezien) af eind Juni. Ik heb eigenlijk al plannen tot eind augustus (die ik in het slechtste geval wel wil afzeggen) dus zou begin september willen beginnen werken. Is het te vroeg om nu al te solliciteren?

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn10 Bekijk bericht
    Ik studeer (normaal gezien) af eind Juni. Ik heb eigenlijk al plannen tot eind augustus (die ik in het slechtste geval wel wil afzeggen) dus zou begin september willen beginnen werken. Is het te vroeg om nu al te solliciteren?
    Hangt er van af: is het een sector die volledig plat ligt nu? Of net eentje die volop aan het draaien is?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vogroth Bekijk bericht
    Wat met een Ibo'er in deze tijden? Krijgt die nog een premie van de VDAB of is het njet?
    Een IBO'er die verder werkt? of niet?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    66 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vogroth Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Een IBO'er die verder werkt? of niet?
    Heet van de pers:

Tijdelijke vergoeding voor Individuele Beroepsopleiding
    Vlaams minister van Werk Hilde Crevits (CD&V) kent een tijdelijke vergoeding toe aan mensen in een Individuele Beroepsopleiding (IBO) die noodgedwongen werd stopgezet. Dat meldt haar kabinet zaterdag. Vrijdag nog vroegen de vakbonden ACV en ABVV snel duidelijkheid voor de ongeveer 13.000 Vlamingen in tewerkstellingsmaatregelen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Hangt er van af: is het een sector die volledig plat ligt nu? Of net eentje die volop aan het draaien is?
    Technieker aan breekinstallaties/zeven, dus helemaal stil ligt dat niet maar zal misschien wel wat minder zijn nu.

Vogroth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Heet van de pers:
    Yes thanks! Hij is nu technisch werkloos/economisch werkloos thuis.... Dusja ik hoop maar dat het zich niet laat voelen aan wat hij krijgt van de RVA en VDAB... En dat zijn IBO niet verlengd wordt naarmate het bedrijf terug opstart (normaal zou eind april zijn ibo aflopen)
    Xboxlive: Vogroth Steam: MrsMetalCookie Battlenet: Vogroth#2386
    The Custombeast: NZXT H440 Red/Black - i5-6600k CPU - 3,5 GHz - SYTHE Fuma tower power SCFM-1000 - MSI Z170 Gaming Pro Carbon - MSI GTX 1070 gaming x 8G - Corsair 16GB DDR4 Red 3000 mhz - Corsair RM550X - WD 1TB - SAMSUNG SSD 256GB - SAMSUNG 24 Inch monitor - CORSAIR K70 RGB Rapidfire - CORSAIR SABRE RGB - SEHNHEISER GSP350

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn10 Bekijk bericht
    Technieker aan breekinstallaties/zeven, dus helemaal stil ligt dat niet maar zal misschien wel wat minder zijn nu.
    Het nadeel aan nu solliciteren is dat ze je mail natuurlijk geen half jaar gaan bewaren. Indien het een echte knelpuntsector is, maakt dat geen hol uit, dan heb je waarschijnlijk nog voor Pasen een contractvoorstel.
    Is het bij je eigen stageplaats dat je solliciteert : idem, ze kennen jou dan en weten wie ze aannemen.

Is het spontaan solliciteren, dat kan zeker! Maar verwacht er dan niet te veel van en herhaal dat nog eens in augustus na het bouwverlof. Maar door nu te solliciteren hebben je natuurlijk niets verloren, behalve tijd voor je sollicitatiemails

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Er zou een KB worden toegevoegd ivm thesis en stages gezien corona. Deze zou vrijdag gepubliceerd worden in staatsblad, weet iemand hier meer over toevalig?
    Zou op radio zijn geweest maar heb het gemist.

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik zoek kanalen om aan zelfstudie Spaans te doen (boeken, websites...) om deze taal te verbeteren gedurende de quarantaine periode. Hebben jullie tips/aanraders voor mij? Momenteel bezig via Memrise maar dat vind ik niet uitdagend genoeg momenteel.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Ik zoek kanalen om aan zelfstudie Spaans te doen (boeken, websites...) om deze taal te verbeteren gedurende de quarantaine periode. Hebben jullie tips/aanraders voor mij? Momenteel bezig via Memrise maar dat vind ik niet uitdagend genoeg momenteel.
    wat is je huidig niveau van spaans?

Regels voor berichten