Pagina 3 van 3 Eerste 123
    Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een rare vraag vind ik, wie zou die gratis plaatsen dan bouwen/betalen en waarom? Ruimte die je kan huren (co-working) daarentegen zie je wel meer en meer opkomen.
    Voilà da past hier; "Onnozele vragen" topic
    The road to success is always under construction.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balsaus Bekijk bericht
    Voilà da past hier; "Onnozele vragen" topic
    Nu pas op, het is misschien niet de bedoeling maar bijvoorbeeld op de Corda Campus in Hasselt kan je dat perfect doen, daar zijn verschillende gebouwen waar je op het gelijkvloers vrij binnen kan wandelen en waar ruimte is om rustig te werken.

Hollow's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De bibliotheek in Gent (de Krook) heeft een grote vrij toegankelijke werkruimte op de bovenste verdieping. Ik ga er soms in het weekend eens zitten om wat werk te verrichten. Tijdens examenperiodes kan het er wel stampvol studenten zitten.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gewoon even om te dubbelchecken:
    Ik heb 4 weken opzeg (arbeider, 40u werk, ma-vrij). Als ik woensdag (5/2) mijn brief afgeef en laat tekenen voor ontvangst dan gaat mijn opzeg toch in vanaf maandag 10/2 en loopt deze t.e.m. vrijdag 6/3 correct?
    Waarschijnlijk gaan ze niet zo blij zijn dat ik vertrek en het kan een beetje beide kanten uit dus ik wil mij langs mijn zijde correct gedragen ( en indekken)

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gromker Bekijk bericht
    Gewoon even om te dubbelchecken:
    Ik heb 4 weken opzeg (arbeider, 40u werk, ma-vrij). Als ik woensdag (5/2) mijn brief afgeef en laat tekenen voor ontvangst dan gaat mijn opzeg toch in vanaf maandag 10/2 en loopt deze t.e.m. vrijdag 6/3 correct?
    Waarschijnlijk gaan ze niet zo blij zijn dat ik vertrek en het kan een beetje beide kanten uit dus ik wil mij langs mijn zijde correct gedragen ( en indekken)
    Hij loopt tot en met zondag 8/3 (je moet in kalenderdagen denken, niet in werkdagen), verder ben je correct.

Wat ik meestal wel adviseer is om je brief woensdag in de post te doen (aangetekend) en tegelijk een brief 's ochtends afgeven aan je leidinggevende. Dan moet je niet hopen dat ze die willen aftekenen, maar kan je gewoon zeggen "hij is onderweg, maar ik wou jullie dit toch wel persoonlijk melden". Dat lijkt me sympathieker over te komen dan direct te eisen dat ze die brief tekenen voor ontvangst.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe kun je voor een vacature boekhouder je klantgerichtheid en resultaatgerichtheid aantonen?

resultaatgerichtheid: btw aangifte was op tijd binnen is ook maar lame. Kben echt slecht in die dingen

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Hoe kun je voor een vacature boekhouder je klantgerichtheid en resultaatgerichtheid aantonen?

resultaatgerichtheid: btw aangifte was op tijd binnen is ook maar lame. Kben echt slecht in die dingen
    Aantonen voor een mogelijks nieuwe job waar niemand je kent? Ik zou er weinig woorden aan verspillen, je heoft niet op elk woord in de vacature te reageren.

Als je voor je huidig bedrijf een nieuwe job wil, kan je verwijzen naar klantentevredenheidsstatistieken (of claimen dat je weinig klanten verliest /... ).
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Even een kort vraagje:

Ik heb onlangs gesolliciteerd bij een ander bedrijf en ik ben aangekomen. Echter moet ik eerst een opleiding volgens vooraleer ik er effectief kan starten, dus ik ben van plan om te werken bij mijn huidig bedrijf tot de week vooraleer ik aan mijn opleiding mag beginnen. Nu ik heb mijn opzeg (31 kalenderdagen) doorgegeven, dus ze zullen mij allicht pas vanaf april ergens laten starten met m'n opleiding.

Stel dat ik 6 april begin met mijn opleiding, wanneer geef ik dan best mijn ontslag? (ik ben vooralsnog nog nooit van werk veranderd) Aangezien het 31 kalenderdagen zijn dacht ik aan eind februari. Is het ook verplicht om een aangetekende brief te sturen? Gewoon binnenwandelen op den bureau en een papierke ondertekenen is niet van toepassing?
    Real Madrid CF | Club Brugge KV

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    opzeg van 31 kalenderdagen kan niet (tenzij zo overeengekomen) in de privé.

Je kan kiezen:
    - aangetekende brief: ten laatste 3 werkdagen (zaterdag inclusief) te versturen VOOR de maandag waarop de opzegtermijn ingaat.
    - brief laten aftekenen voor ontvangst (kan in principe om het even welke dag VOOR de maandag, maar werkgever kan dit weigeren te ontvangen)
    Rosa Parks

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pinkman Bekijk bericht
    Even een kort vraagje:

Ik heb onlangs gesolliciteerd bij een ander bedrijf en ik ben aangekomen. Echter moet ik eerst een opleiding volgens vooraleer ik er effectief kan starten, dus ik ben van plan om te werken bij mijn huidig bedrijf tot de week vooraleer ik aan mijn opleiding mag beginnen. Nu ik heb mijn opzeg (31 kalenderdagen) doorgegeven, dus ze zullen mij allicht pas vanaf april ergens laten starten met m'n opleiding.

Stel dat ik 6 april begin met mijn opleiding, wanneer geef ik dan best mijn ontslag? (ik ben vooralsnog nog nooit van werk veranderd) Aangezien het 31 kalenderdagen zijn dacht ik aan eind februari. Is het ook verplicht om een aangetekende brief te sturen? Gewoon binnenwandelen op den bureau en een papierke ondertekenen is niet van toepassing?
    Dat gaat wel, gewoon zien dat je in dubvel laat aftekenen door iemand die bevoegd is en er een datum bijzetten ofc. En dan kan je 1 exemplaar bijhouden

TRC's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Om geen nieuw topic te openen, zal ik mijn vraag hier posten:
    Ik ben door ziekte binnenkort helaas meer dan een maand thuis. Hierdoor krijg ik binnenkort geen loon meer maar een ziekte-uitkering. Ik had hier 2 vragen over:
    1. Ik heb momenteel een bedrijfswagen. Na mijn maand gewaarborgd loon heb ik hier geen recht meer op. Dien ik zelf het initiatief te nemen om deze in te leveren of dient dit initiatief van mijn WG te komen? Indien deze zelf geen initiatief neemt, kan hij me dan later kosten aanrekenen?
    2. Ik heb ook een hospitalisatieverzekering via het werk. Wordt deze ook onderbroken vanwege mijn ziekteverlof? Zo ja, welke stappen dien ik dan te ondernemen om verzekerd te blijven?

TRC's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TRC Bekijk bericht
    Ik ben door ziekte binnenkort helaas meer dan een maand thuis. Hierdoor krijg ik binnenkort geen loon meer maar een ziekte-uitkering. Ik had hier 2 vragen over:
    1. Ik heb momenteel een bedrijfswagen. Na mijn maand gewaarborgd loon heb ik hier geen recht meer op. Dien ik zelf het initiatief te nemen om deze in te leveren of dient dit initiatief van mijn WG te komen? Indien deze zelf geen initiatief neemt, kan hij me dan later kosten aanrekenen?
    2. Ik heb ook een hospitalisatieverzekering via het werk. Wordt deze ook onderbroken vanwege mijn ziekteverlof? Zo ja, welke stappen dien ik dan te ondernemen om verzekerd te blijven?
    Niemand die hierop een antwoord weet?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TRC Bekijk bericht
    1. Werkgever moet het initiatief nemen (en dus ook komen ophalen) tenzij het anders in het arbeidsreglement staat.
    2. Nee. Kan wel zijn dat je eventueel de bijdrage zelf moet betalen, maar daar moeten ze je voor contacteren
    Rosa Parks

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten