Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Getekend contract opzeggen?

Beste leden, ik zit met een dilemma qua solliciteren. Graag ben ik hier wat discreet over, hopelijk kunnen jullie me begrijpen en me alsnog even uit de nood helpen.

Ik ben een laatste jaarstudent en ben overal wat aan het rond solliciteren. Ik heb in januari een case voor een functie die ik vast en zeker zie zitten (laat ons 'functie A' zeggen). Hier ben ik me dus al volop voor aan het voorbereiden. Ik sta hiervoor dus ook al ingepland.

Hoewel ik vorige week in contact kwam met een andere functie (functie B) bij een ander bedrijf, die ik ook zeer graag zou zien zitten. Jammer genoeg beginnen hier de sollicitaties en casussen pas in maart. Deze functie B neigt meer naar mijn interesses toe maar alsnog is functie A een zeer intrigerende en boeiende job die ik vast en zeker ook zie zitten.

Het liefst van al zou ik dus als functie B volgend jaar beginnen werken, maar uiteraard is dit niet zeker. De posities bij dit bedrijf zijn bovendien ook beperkt.
    Toch wil ik het liefst van al zekerheid, aldus indien ik niet kan werken als functie B, zou ik graag functie A aannemen.

Het probleem is dat ik eerst een sollicitatie voor functie A heb. Als deze sollicitatie dus verder goed verloopt, zal men mij een contract aanbieden met een beperkte beslissingstijd. Ik vroeg me dus af, indien ik dit contract onderteken en ik in maart voor functie B zou gaan en deze sollicitatie met succes afrond, of ik het contract van functie A kan opzeggen?

Ik voel me een beetje schaakmat gezet. Wat kan mijn manier van aanpak zijn in deze situatie?

Alvast bedankt en hopelijk is het wat duidelijk. Anders tracht ik graag wat discrete duidelijkheid te brengen

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klets Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vroeg me dus af, indien ik dit contract onderteken en ik in maart voor functie B zou gaan en deze sollicitatie met succes afrond, of ik het contract van functie A kan opzeggen?
    Je kan altijd ontslag nemen.

Ooit eens bij een klant iemand na een halve dag ontslag zien nemen

moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je gaat altijd zo'n situaties tegenkomen als je solliciteert. Je kan altijd job A nemen en dan ontslag nemen als B je aangeboden wordt. Misschien valt A zelfs zo goed mee dat je er B voor laat schieten.
    Jobs die initieel super interessant lijken kunnen tegenvallen en jobs waarvan je nooit dacht dat je het ooit zou willen doen kunnen onverwacht toch plezant en uitdagend zijn.
    "Verbrennt die Hexe,-
    Auf den Scheiterhaufen mit ihr!!!"

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is dus mogelijk om ontslag te nemen voordat je je eerste dag gewerkt hebt.
    Is er geen opzegtermijn bij betrokken dan? Zal wellicht wel in het contract staan?

vanrumst's schermafbeelding
    iTrader
    235 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klets Bekijk bericht
    Het is dus mogelijk om ontslag te nemen voordat je je eerste dag gewerkt hebt.
    Is er geen opzegtermijn bij betrokken dan? Zal wellicht wel in het contract staan?
    Je zal idd een "opzegtermijn" moeten respecteren, maar de werkgever zal daar ook niet echt zin in hebben om iemand binnen te brengen, uitleg te geven die na een week al weer stopt.
    Dus die opzegtermijn ga je volgens mij in 99% van de gevallen niet moeten doen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou gewoon vanaf het begin eerlijk zijn. Zeggen tegen A dat je nog een sollicitatie hebt bij B in maart, en dat je graag de beslissing tot dan zou uitstellen. Zo is A ook gewoon op de hoogte.

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LsV Bekijk bericht
    Ik zou gewoon vanaf het begin eerlijk zijn. Zeggen tegen A dat je nog een sollicitatie hebt bij B in maart, en dat je graag de beslissing tot dan zou uitstellen. Zo is A ook gewoon op de hoogte.
    Maar zo is de kans wel heel groot dat kandidaat 2 gewoon de job aangeboden krijgt, en TS eindigt zonder job...

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Leuk hoor dan, voor werkgever A.

Een kleine beetje respect mag toch nog wel me dunkt. Ik vind het ongepast wat TS zou willen doen. Maak een keuze en leef met die keuze. Soms moet dat in het leven.

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Maar zo is de kans wel heel groot dat kandidaat 2 gewoon de job aangeboden krijgt, en TS eindigt zonder job...
    Wa wil je ook als je in 2 paarden wilt wedden. Het getuigd voor mij van weinig respect. Of hoe zou men moord en brand schreeuwen al een werkgever dit zou doen, u een contract aanbieden moest er een beter persoon zich nog aanbieden u gewoon buiten knallen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Leuk hoor dan, voor werkgever A.

Een kleine beetje respect mag toch nog wel me dunkt. Ik vind het ongepast wat TS zou willen doen. Maak een keuze en leef met die keuze. Soms moet dat in het leven.
    respect voor de werkgever... Je bent ook maar de melkkoe om de grote baas zijn dikke Porsche te betalen. moesten ze de TS door een machine kunnen vervangen zou je werkgever ook geen 2 keer nadenken moesten er geen wetten zijn die de werknemer beschermen.

@ts . niks van aantrekken en pakken wat je pakken kan. je kan altijd nog veranderen of blijven als het je ding is . met je werkgever moet je niet inzitten. zelf in die 2 maand verdienen ze al meer dan genoeg op uw kap.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    respect voor de werkgever... Je bent ook maar de melkkoe om de grote baas zijn dikke Porsche te betalen. moesten ze de TS door een machine kunnen vervangen zou je werkgever ook geen 2 keer nadenken moesten er geen wetten zijn die de werknemer beschermen.

@ts . niks van aantrekken en pakken wat je pakken kan. je kan altijd nog veranderen of blijven als het je ding is . met je werkgever moet je niet inzitten. zelf in die 2 maand verdienen ze al meer dan genoeg op uw kap.
    Nee dus.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht

De vakbond heeft gesproken.

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je hebt nog geen enkele job en denkt al over ontslag nemen?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door :unsure: Bekijk bericht
    Je hebt nog geen enkele job en denkt al over ontslag nemen?
    Het is gewoon 'bad timing', moest functie B eerst komen en daar slaag ik niet voor, is functie A nog een back-up.
    Nu is het gewoon een ongelukkige volgorde, jammer genoeg.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het is gewoon een kl*testreek om willens en wetens een contract te tekenen en dan naar een ander te gaan.
    Er wordt redelijk wat moeite gedaan voor een nieuwe werknemer, niet alleen papierwerk maar er worden ook materiaal besteld, auto wordt geregeld indien van toepassing, mensen worden vrijgehouden om begeleiding te geven, ...

Ik zou gewoon eerlijk zijn, beetje respect voor elkaar hebben.

Regels voor berichten