Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Getekend contract opzeggen?

Beste leden, ik zit met een dilemma qua solliciteren. Graag ben ik hier wat discreet over, hopelijk kunnen jullie me begrijpen en me alsnog even uit de nood helpen.

Ik ben een laatste jaarstudent en ben overal wat aan het rond solliciteren. Ik heb in januari een case voor een functie die ik vast en zeker zie zitten (laat ons 'functie A' zeggen). Hier ben ik me dus al volop voor aan het voorbereiden. Ik sta hiervoor dus ook al ingepland.

Hoewel ik vorige week in contact kwam met een andere functie (functie B) bij een ander bedrijf, die ik ook zeer graag zou zien zitten. Jammer genoeg beginnen hier de sollicitaties en casussen pas in maart. Deze functie B neigt meer naar mijn interesses toe maar alsnog is functie A een zeer intrigerende en boeiende job die ik vast en zeker ook zie zitten.

Het liefst van al zou ik dus als functie B volgend jaar beginnen werken, maar uiteraard is dit niet zeker. De posities bij dit bedrijf zijn bovendien ook beperkt.
    Toch wil ik het liefst van al zekerheid, aldus indien ik niet kan werken als functie B, zou ik graag functie A aannemen.

Het probleem is dat ik eerst een sollicitatie voor functie A heb. Als deze sollicitatie dus verder goed verloopt, zal men mij een contract aanbieden met een beperkte beslissingstijd. Ik vroeg me dus af, indien ik dit contract onderteken en ik in maart voor functie B zou gaan en deze sollicitatie met succes afrond, of ik het contract van functie A kan opzeggen?

Ik voel me een beetje schaakmat gezet. Wat kan mijn manier van aanpak zijn in deze situatie?

Alvast bedankt en hopelijk is het wat duidelijk. Anders tracht ik graag wat discrete duidelijkheid te brengen

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klets Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven