Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Discussie: Goede werkgevers IT

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    ImmuneIT

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij Cheops krijgen we 20% IP-ruling. Ik zal het pas kunnen bevestigen als ik mijn loonbon zie. Relevante papieren waren in elk geval getekend.

Vaak ook inspraak in projecten en krijg je de vraag welke opleidingen je graag zou willen volgen. Wie meer informatie wil kan mij altijd een berichtje sturen.

Ook algemeen mooie keuzes in het wagenpark, BMW, Mercedes of Volkswagen

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Weet niet of ze .net doen maar ACA IT

Euricom heeft er wel dat ik weet

DesorteD's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Weet niet of ze .net doen maar ACA IT

Euricom heeft er wel dat ik weet
    ACA IT-Solutions doet Java development

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ordina of Capgemini ?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StarSeeker Bekijk bericht
    Goh, veel hangt af van uzelf bij Unipartners. Ik ben daar vrij laag begonnen, maar dat was voornamelijk ook door m'n eigen loon negotiations waarbij ik in het begin niet zo hoog mikte

Daar ben ik qua nettoloon over 5 jaar gestegen van een 1900 (+ auto/tankkaart) naar 2500 ofzo. Dit mits wat goed onderhandelen met de werkgever, goed aantonen dat uw kennis/ervaring er echt op vooruit gaat, etc. Ik werkte er als windows/vmware system engineer. Dat viel goed mee, denk ik.
    Mag ik weten in welke universiteit/hogeschool/... en welke richting u gevolgd heeft? Bedankt

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand ervaring met Tobania? Meer bepaald Service Desk/Infrastructuur gedeelte?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik werk bij Tobania sinds mei 2019. Mijn ervaring is dat het een heel open bedrijf is qua communicatie: je weet waar je staat. Het heeft ook een heel eigen cultuur: werknemers hangen goed samen en leuke initiatieven op werkvloer, ook voor consultants .

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lien Robb Bekijk bericht
    Ik werk bij Tobania sinds mei 2019. Mijn ervaring is dat het een heel open bedrijf is qua communicatie: je weet waar je staat. Het heeft ook een heel eigen cultuur: werknemers hangen goed samen en leuke initiatieven op werkvloer, ook voor consultants .
    Dat zijn dingen die voor zowat alle consultancybedrijven gelden. En zoals overal merk je dat meer seniorprofielen daar absoluut geen behoefte aan hebben en daarvan weg lopen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Dat zijn dingen die voor zowat alle consultancybedrijven gelden. En zoals overal merk je dat meer seniorprofielen daar absoluut geen behoefte aan hebben en daarvan weg lopen.
    Wel gezien ik reeds 8 jaar consultant ben geweest en nu intern werk, bouw ik toch enige voorzichtigheid in. Ik kon het gesprek dat ik even terug heb gehad eigenlijk al helemaal noteren op voorhand: je zit bij de klant, je krijgt regelmatig een evaluatie, je kan veel opleidingen volgen, we doen veel leuke teamevents, je krijgt een nettovergoeding, we bieden een leuke wagen aan, ...

Allemaal ok maar na bijna 10 jaar in de IT ligt mijn focus nu op de kwaliteit en de inhoud van de job. Ik hecht veel meer waarde aan leren on-the-job dan een boek krijgen om een certificaat te behalen waar je 2 maanden nadien 3/4e van vergeten bent omdat je het nauwelijks gebruikt. En het bettuttelende van mijn accountmanager/HR business partner/coach/... whatever dat kan ik missen als de pest, ik ben met alle respect geen starter van 20 meer die je nog helemaal kan kneden maar een medior professional met toch al een aanzienlijke ervaring in meerdere grote IT-bedrijven.

We zullen wel zien hoe het verder loopt.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stellaken Bekijk bericht
    Wel gezien ik reeds 8 jaar consultant ben geweest en nu intern werk, bouw ik toch enige voorzichtigheid in. Ik kon het gesprek dat ik even terug heb gehad eigenlijk al helemaal noteren op voorhand: je zit bij de klant, je krijgt regelmatig een evaluatie, je kan veel opleidingen volgen, we doen veel leuke teamevents, je krijgt een nettovergoeding, we bieden een leuke wagen aan, ...

Allemaal ok maar na bijna 10 jaar in de IT ligt mijn focus nu op de kwaliteit en de inhoud van de job. Ik hecht veel meer waarde aan leren on-the-job dan een boek krijgen om een certificaat te behalen waar je 2 maanden nadien 3/4e van vergeten bent omdat je het nauwelijks gebruikt. En het bettuttelende van mijn accountmanager/HR business partner/coach/... whatever dat kan ik missen als de pest, ik ben met alle respect geen starter van 20 meer die je nog helemaal kan kneden maar een medior professional met toch al een aanzienlijke ervaring in meerdere grote IT-bedrijven.

Toevallig net nog met een collega over gehad. Je krijgt gegarandeerd de zin "we bieden een marktconform salaris aan" te horen bij de reeks van dingen die je zei. Eigenlijk is het enige goeie antwoord: "ah, dus kan ik evengoed bij de concurrentie gaan werken, want die zeggen dat ook allemaal". Ik vind dat soort bedrijven echt verschrikkelijk qua mentaliteit, alles kan en mag, zolang je het in je eigen tijd en onbetaald doet. Maar ervoor betaald worden zal er niet in zitten.

Ieder zijn ding natuurlijk, en als starter zijn het goeie bedrijven, maar eens je uw ervaring hebt, vind ik kleinere bedrijven véél aangenamer.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Toevallig net nog met een collega over gehad. Je krijgt gegarandeerd de zin "we bieden een marktconform salaris aan" te horen bij de reeks van dingen die je zei. Eigenlijk is het enige goeie antwoord: "ah, dus kan ik evengoed bij de concurrentie gaan werken, want die zeggen dat ook allemaal". Ik vind dat soort bedrijven echt verschrikkelijk qua mentaliteit, alles kan en mag, zolang je het in je eigen tijd en onbetaald doet. Maar ervoor betaald worden zal er niet in zitten.

Ieder zijn ding natuurlijk, en als starter zijn het goeie bedrijven, maar eens je uw ervaring hebt, vind ik kleinere bedrijven véél aangenamer.
    Ik krijg het vooral van de vraag: "Wat is jouw salris?". Die beantwoord ik niet, en kaats ik meteen terug: "Wat vinden jullie mij waard?", dan blijft het meestal zeer stil.

Indien ik er start zal het met duidelijke afspraken van in het begin zijn. Indien ze mij willen kneden en beschouwen als junior of erger nog als student zullen onze wegen zeer snel scheiden.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stellaken Bekijk bericht

Wat bedoel je precies met dit betuttelunde?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Wat bedoel je precies met dit betuttelunde?
    Ik had in consultancy vaak het gevoel dat, vooral HR-mensen, er een "leraar<->leerling" principe van maakten. Als in: ik (=HR) weet en zeg wat jij (=consultant) moet doen om er te geraken, jij aanhoort en voert dit uit. Uiteraard zat ik altijd bij de klant, maar die paar keer per jaar dat ik op HQ kwam had ik steeds datzelfde gevoel.

Misschien ligt het aan mij en zie ik het te zwart wit, dat kan. Maar zeker op het einde ergerde ik mezelf wel meer aan bv. nieuwe HR-medewerkers die 3 maand in dienst waren (meestal zelf schoolverlater), en dan iemand die 5 of 6 jaar voor het bedrijf werkt op dezelfde manier aanspreken als een schoolverlater... zéér contraproductief in elk geval.
    Laatst gewijzigd door Stellaken; 17 januari 2020 om 10:03

Koone's schermafbeelding
    iTrader
    35 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zelf 5 jaar voor EASI gewerkt (wel als Sales), en dat is wel een aanrader.
    Ook al x jaar op rij verkozen tot 'Best Place to Work' en dat heeft zo zijn redenen.

ProTime lijkt me ook supertof om te werken.

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten