Pagina 1 van 4 1234 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Veel te lief op het werk..

Beste mensen,

Ik ben altijd een zachtaardig persoon geweest. Ik kan het met iedereen goed vinden, ben goedgehumeurd en joviaal.
    Nu merk ik wel dat sommige mensen daar van profiteren en mij soms gewoonweg uitlachen.. een pen laten vallen, een klein foutje maken, mijn veters los etc voor elk klein ding beginnen de collegas (op mij) te lachen.

Ik vind dit frustrerend aangezien er eigenlijk helemaal niets grappigs is. Ik heb het gevoel dat mijn vriendelijkheid gewoon als zwakheid wordt gezien.

Nochtans ben ik zelfzeker. Kan me zowel mondeling als fysiek goed verdedigen indien nodig, al probeer ik altijd een ruzie/discussie te vermijden.

Nu is mijn vraag naar jullie hoe ik daar best mee omga? Mezelf blijven maar risico lopen dat mensen gewoon gaan beginnen pesten omdat ze uw vriendelijkheid als zwakheid beschouwen?

Of vanaf dag 1 tonen dat er met jouw niet gelachen wordt maar dit is niet wie ik ben. Wel gaat er van dat pestgedrag niet veel meer overblijven.

Of ergens tussen in, maar ik zie niet hoe ik en aardig/vriendelijk kan blijven maar ook een duidelijke limiet opleggen.

Ter info, ik lach mensen nooit uit ofzo. Ben gewoon vriendelijk en heb met iedereen een goede band. Niet zo da ik zelf een pester of grappenmaker ben

Dank bij voorbaat!

Rubenowns's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GreyWind Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Beste mensen,

Ik ben altijd een zachtaardig persoon geweest. Ik kan het met iedereen goed vinden, ben goedgehumeurd en joviaal.
    Nu merk ik wel dat sommige mensen daar van profiteren en mij soms gewoonweg uitlachen.. een pen laten vallen, een klein foutje maken, mijn veters los etc voor elk klein ding beginnen de collegas (op mij) te lachen.

Ik vind dit frustrerend aangezien er eigenlijk helemaal niets grappigs is. Ik heb het gevoel dat mijn vriendelijkheid gewoon als zwakheid wordt gezien.

Nochtans ben ik zelfzeker. Kan me zowel mondeling als fysiek goed verdedigen indien nodig, al probeer ik altijd een ruzie/discussie te vermijden.

Nu is mijn vraag naar jullie hoe ik daar best mee omga? Mezelf blijven maar risico lopen dat mensen gewoon gaan beginnen pesten omdat ze uw vriendelijkheid als zwakheid beschouwen?

Of vanaf dag 1 tonen dat er met jouw niet gelachen wordt maar dit is niet wie ik ben. Wel gaat er van dat pestgedrag niet veel meer overblijven.

Of ergens tussen in, maar ik zie niet hoe ik en aardig/vriendelijk kan blijven maar ook een duidelijke limiet opleggen.

Ter info, ik lach mensen nooit uit ofzo. Ben gewoon vriendelijk en heb met iedereen een goede band. Niet zo da ik zelf een pester of grappenmaker ben

Dank bij voorbaat!
    Duidelijk grenzen stellen, assertiever zijn...
    Niet altijd makkelijk maar soms broodnodig.
    Ik zou gewoon beginnen met de mensen daarover aan te spreken op een vriendelijke maar kordate manier. Duidelijk maken dat je er u niet goed bij voelt, je kan er ineens bij melden dat indien ze er niet met ophouden je de bazen er zal over inlichten.

Vanaf dag 1 tonen had je effectief vanaf dag 1 moeten doen. Maar als dat niet in u zit houd je dat toch niet vol.
    Laatst gewijzigd door Rubenowns; 10 december 2019 om 20:20

schumi2003's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Leer ook vooral vanuit de IK-vorm spreken. Zo trap je iemand anders niet op hun tenen maar geef je toch duidelijk aan dat het langs jouw kant komt.

Bijvoorbeeld: Ik vind dat niet fijn, of ik zou het tof vinden dat je daar mee stopt...
    Legends come and go but hero's never die

KerberosX's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rubenowns Bekijk bericht
    Duidelijk grenzen stellen, assertiever zijn...
    Niet altijd makkelijk maar soms broodnodig.
    Ik zou gewoon beginnen met de mensen daarover aan te spreken op een vriendelijke maar kordate manier. Duidelijk maken dat je er u niet goed bij voelt, je kan er ineens bij melden dat indien ze er niet met ophouden je de bazen er zal over inlichten.

Vanaf dag 1 tonen had je effectief vanaf dag 1 moeten doen. Maar als dat niet in u zit houd je dat toch niet vol.
    Success gegarandeerd
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

Rubenowns's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Success gegarandeerd
    Waarom niet?

Belangrijkste van allemaal is communicatie. Als jij zelf niet aangeeft dat je niet akkoord gaat hoe uw collega's zich gedragen wat kan er dan veranderen?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat is jouw gedrag als ze je uitlachen? Dat maakt ook veel uit.
    Als je onverschillig reageert is het vaak ook niet meer leuk voor de pesters.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In groep functioneren is vaak moeilijker dan alleen te werken. Het us

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ben ik nu de enigste die denkt: "wat een belachelijke mensen als die het nodig vinden iemand uit te lachen met een losse veter of een balpen die valt"?

Ik ben ook pas later assertief geworden, na pesterijen, en eens ik begon te antwoorden met zaken als: "ai, de mythe doorprikt, ik ben dan toch niet perfect!" of "blij dat ik alvast voor jouw glimlach van de dag heb kunnen zorgen!" was de fun er inderdaad snel af en zwakte de interesse in mij als "slachtoffer" af.

Misschien eens kijken voor een assertiviteitstraining?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rubenowns Bekijk bericht
    Waarom niet?
    Omdat dit het kortste pad is voor naar meer problemen.

Het is naïef om te geloven dat die bazen automatisch jouw kant kiezen. Voor bepaalde functies bestaat de kans zelfs dat ze jouw functiegeschiktheid in twijfel gaan trekken. Niet doen.

Collega's op hun plaats zetten op het juiste moment. Eventueel workshop assertiviteit volgen als je het hier moeilijk mee hebt.

Ben ik nu de enigste die denkt: "wat een belachelijke mensen als die het nodig vinden iemand uit te lachen met een losse veter of een balpen die valt"?
    Nee, maar jij hebt waarschijnlijk een veel te hoge pet op van de mensheid.
    Laatst gewijzigd door Merlion; 11 december 2019 om 09:12

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Zonder twijfel, die-hard optimist in da house!

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Wat is jouw gedrag als ze je uitlachen? Dat maakt ook veel uit.
    Als je onverschillig reageert is het vaak ook niet meer leuk voor de pesters.
    Dat is zo’n uitleg die leerkrachten geven omdat ze geen zin hebben om het probleem serieus te nemen en op te lossen. Pesters negeren gaat in het merendeel van de gevallen gewoonweg niets uithalen behalve dat ze extremer gaan pesten om toch maar uw reactie te krijgen. Veel pesters willen hun slachtoffer gewoon uitlachen, kwetsen en belachelijk maken. Of het slachtoffer daarop reageert of niet maakt hen niets uit.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Dat is zo’n uitleg die leerkrachten geven omdat ze geen zin hebben om het probleem serieus te nemen en op te lossen. Pesters negeren gaat in het merendeel van de gevallen gewoonweg niets uithalen behalve dat ze extremer gaan pesten om toch maar uw reactie te krijgen. Veel pesters willen hun slachtoffer gewoon uitlachen, kwetsen en belachelijk maken. Of het slachtoffer daarop reageert of niet maakt hen niets uit.
    Dat is toch niet mijn ervaring. Ze willen in de eerste plaats dat een slachtoffer een slachtoffer is. Als die zich niet zo gedraagt gaat er vaak inderdaad een toename zijn, maar als de gewenste reactie uit blijft, dooft het gedrag veelal uit.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    259 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    heb zelf een assertiviteits cursus gevolgd, reuze mee gevallen.

altijd in een 4 delige zinnen bouw repliek geven zoals:

IK merk dat je lacht als ik mn pen laat vallen,
    eigenlik vind IK dat helemaal niet grappig en weet IK niet wat jij daar grappig aan vind
    kunnen we het er over eens zijn dat je daar nie meer over lacht?

dus telkens het probleem eerst omschrijven, dan de waarom en hoe,
    en tenslotten een consensus.

heeft me al veel keer geholpen.
    ze verschieten int begin, maar ze leren het snel
    make america great again

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hoe kunnen mensen nu lachen met een pen die valt of veter die los is? Zo vermoeiend..

't Lijkt mij eerder "Veel te kinderachtig op't werk"

Hoe lachen ze eigenlijk? Is't uitlachen van "haha hij heeft zijn pen laten vallen, lompe duts" of eerder gewoon lachen omdat ze u graag hebben?

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    heb zelf een assertiviteits cursus gevolgd, reuze mee gevallen.

altijd in een 4 delige zinnen bouw repliek geven zoals:

IK merk dat je lacht als ik mn pen laat vallen,
    eigenlik vind IK dat helemaal niet grappig en weet IK niet wat jij daar grappig aan vind
    kunnen we het er over eens zijn dat je daar nie meer over lacht?

dus telkens het probleem eerst omschrijven, dan de waarom en hoe,
    en tenslotten een consensus.

heeft me al veel keer geholpen.
    ze verschieten int begin, maar ze leren het snel
    euh echt waar?
    als het echte pesters zijn denk ik dat ZIJ er nog meer mee gaan lachen

is het pestgedrag of is het gewoon lachen?
    Als je pen laten vallen ofzo kan het grappig overkomen maar mij lijkt het dat ze gewoon lachen met situatie ipv je echt pesten.
    BV als je neiging hebt om veel je pen te laten vallen dan kan je wel grappige opmerkingen krijgen zoals 'ah hij laat weer alles vallen whi'

Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Regels voor berichten