Pagina 5 van 5 Eerste 12345

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Niemand zegt dat je geen gebruik mag maken van alles wat de overheid mogelijk maakt, dat doet iedereen.
    Het gaat er hier om dat we niet willen dat de overheid zo'n zaken net toelaat, dan kan je er ook geen gebruik meer van maken.

De sociale zekerheid dient gewoon niet om dat soort verspilling te financieren, het geld is op en het is dringend tijd om daar een en ander aan te veranderen.

En @ jouw situatie: dat is uiteraard je goed recht en als jij er blij mee bent is dat goed hé, maar ik denk dat je in totaal nu ook wel vrij veel uren werkt met alles wat je doet samen voor 3000€ netto dan.. dat kon je als Handelsingenieur ook wel verdienen met een normaal uren regime hoor, veel meer zelfs. Maar het is maar wat je graag doet.
    +-50 uren/week. Vrijwilligerswerk niet inbegrepen omdat de vergoeding hiervoor niet het doel is. Werken renovatie niet inbegrepen omdat dit eerder een hobby is en iets waar ik graag over bijleer en interesse heb in vastgoed (maar dit zit ook niet in de 3000).

En zou als HI ook aan €3000 geraken, maar wel pas na 10-15 jaar in het beste geval + alle officebureaucratie. Maar bon das persoonlijk, anderen zullen daarvan houden en het wel zo doen . Ik verdien liever nu meer zodat mijn spaarcapaciteit hoger is om eerder FIRE te bereiken.

Maar inderdaad, het zou voor de overheid en sociale zekerheid beter zijn dergelijke aangehaalde zaken in te perken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ik wens je daar veel succes mee.
    Vooral het voltijds studeren en studentenjob. Dat in combinatie met op uw eigen wonen.

Dat gaat echt het toppunt van FIRE zijn!
    ne mens mag dromen he
    Laatst gewijzigd door taylor; 11 november 2019 om 22:00

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    +-50 uren/week. Vrijwilligerswerk niet inbegrepen omdat de vergoeding hiervoor niet het doel is. Werken renovatie niet inbegrepen omdat dit eerder een hobby is en iets waar ik graag over bijleer en interesse heb in vastgoed (maar dit zit ook niet in de 3000).

En zou als HI ook aan €3000 geraken, maar wel pas na 10-15 jaar in het beste geval + alle officebureaucratie. Maar bon das persoonlijk, anderen zullen daarvan houden en het wel zo doen . Ik verdien liever nu meer zodat mijn spaarcapaciteit hoger is om eerder FIRE te bereiken.
    Ik zit na 5-6 jaar op 5k+ netto (wel burgie ipv HIR, maar maakt weinig uit), mijn lokale Finance Manager heeft ook zo'n 4k netto en is ook HIR van opleiding, en ook maar jonge dertiger.
    Wij zijn beiden ook maar zo'n +- 50 uur aanwezig op het werk en eerlijk gezegd, zo extreem is 3k netto niet hoor, zou je na 5 jaar zeker kunnen hebben als HIR.
    Officebureaucratie hangt gewoon van bedrijf tot bedrijf af hoor, kies voor een bedrijf waar dat goed meevalt en je hebt daar totaal geen last van.

Wat wel een verschil zou kunnen zijn is het stress niveau en doelstellingen die je moet halen etc, terwijl je het nu best rustig hebt neem ik aan?

je FIRE doel volg ik wel volledig, al had je spaarcapaciteit in mijn ogen weinig veranderd met een job als HIR.

Maar inderdaad, het zou voor de overheid en sociale zekerheid beter zijn dergelijke aangehaalde zaken in te perken.
    Dat is dus gewoon het punt, er is gewoon véél besparingsmogelijkheid op die post en het is quasi de enige post waar je veel kan halen.
    Het is gewoon noodzakelijk hier een einde aan te maken als we ooit de begroting in orde willen krijgen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Ik zit na 5-6 jaar op 5k+ netto (wel burgie ipv HIR, maar maakt weinig uit), mijn lokale Finance Manager heeft ook zo'n 4k netto en is ook HIR van opleiding, en ook maar jonge dertiger.
    Wij zijn beiden ook maar zo'n +- 50 uur aanwezig op het werk en eerlijk gezegd, zo extreem is 3k netto niet hoor, zou je na 5 jaar zeker kunnen hebben als HIR.
    Officebureaucratie hangt gewoon van bedrijf tot bedrijf af hoor, kies voor een bedrijf waar dat goed meevalt en je hebt daar totaal geen last van.

Wat wel een verschil zou kunnen zijn is het stress niveau en doelstellingen die je moet halen etc, terwijl je het nu best rustig hebt neem ik aan?

je FIRE doel volg ik wel volledig, al had je spaarcapaciteit in mijn ogen weinig veranderd met een job als HIR.
    das al deftig! meeste van mijn kameraden (allemaal HIR) met een 5 tal jaar werkervaring zitten veelal aan 2500 netto (13e 14e maand etc niet inbegrepen), mss moeten ze is beter onderhandelen? . Auto zou je ook nog kunnen waarderen aan 500, maar die 500 kun je uiteindelijk niet sparen.

Idd best rustig, en dat waardeer ik redelijk hoog . Tegen het einde van de shift is het briefing en vertelt de teamleader hoe ver we achterzitten etc,etc... maar daar luister ik al lang niet meer naar, die 10 minuten dat we daar staan ben ik vaak al aan het wegdromen over wat ik over een uur in de fitness ga doen ofzo . Ze hebben ook al meerdere malen gevraagd of ik teamleader/Supervisor wil worden, maar tot nog toe altijd bedankt.

Pagina 5 van 5 Eerste 12345

Regels voor berichten