Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wij hebben een tijdje geleden nog zo iemand ontslaan die persé ontslaan wou worden om wat betaalde vakantie te hebben en in het zwart te gaan werken (vertelde hij btw gewoon openlijk tegen iedereen in zijn afdeling). Die persoon bleef het daarom maar uithangen met onbeleefd gedrag, altijd te laat komen of niet komen opdagen, werkweigering, zen voeten vegen aan alle kwaliteits- en veiligheidsregels, ...

Helaas voor hem, heb ik zijn afdelingshoofd 2 maand langer laten wachten met dat ontslag en een uitgebreider dossier laten opbouwen zodat hij met dringende reden buiten lag, zonder C4 of recht op uitkering en geen vergoeding (werkte hier nota bene 15 jaar, dus had een serieuze premie te goed anders). No way dat zo'n luilakken en profiteurs als kost in mijn P&L komen.
    Geen bal compassie met zo'n mentaliteit, echt een plaag in dit land.
    Dient een ontslag voor dringende redenen niet binnen 3 dagen van het desbetreffende voorval te gebeuren? indien het later gebeurd kan betwist worden worden dat het niet om dringende redenen ging en krijgt hij toch alsnog zijn "uitkering"...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Dient een ontslag voor dringende redenen niet binnen 3 dagen van het desbetreffende voorval te gebeuren? indien het later gebeurd kan betwist worden worden dat het niet om dringende redenen ging en krijgt hij toch alsnog zijn "uitkering"...
    Klopt, elke HR afdeling kent al die regels wel.

Maar één keer werkweigering of onbeleefd gedrag / niet komen opdagen etc is voor de rechtbank nooit voldoende hiervoor, al zou het voor pure werkweigering wel zo moeten zijn maarja België...
    Vandaar dossier opbouwen met meerdere schriftelijke verwittigingen, enkele keren aangetekende brief opsturen met uitleg dat dit niet getolereerd wordt, ... en dan kunt ge bij de volgende frats hem wel buitenzwieren voor dringende reden.
    Als het dan tot in de rechtbank komt heb je een heel dossier om aan te tonen dat het niet meer werkbaar was met die persoon en dat de reden hiervoor heel duidelijk bij hem lag.

Ik ken ook niet alle details hierover hoor, daar heb je HR managers voor .

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Ja, maar je deed net alsof (of zo kwam het toch over) iedereen zomaar kan aankloppen bij het OCMW als ze eens geen zin hebben om te werken en graag 1000 euro doorbetaald worden.

Iedereen zegt van je zoekt ander werk terwijl je daar werkt.. Maar dan doe je hetzelfde werk weer als ervoor, gewoon op een andere plaats..

Wat als je weer wil gaan studeren als je een jaar of 35 bent, 2 kinderen, een huis die moet betaald worden? Dan is de enige optie vdab en dan moet je kunnen stempelen.

En avondonderwijs is ook niet zo simpel hoor.. Ik heb eraan begonnen.. 2x per week van 20u tot 22u en een verplaatsing van 40 minuten enkele rit. Een opleiding van 3 jaar.

Na 1 jaar heb ik ermee gestopt omdat ik er echt geen zin meer in had. En niet omwille van de cursus maar wel doordat ik voor niks anders geen tijd meer had.

En over educatief verlof.. Als het een cursus is die niets met je huidig werk te maken heeft mag de werkgever dit gerust weigeren.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Sorry, maar dIt is echt de pampermentaliteit die er bij veel mensen zo zit ingebakken, zo verwend door onze sociale zekerheid en de "verworven rechten".

Hiervoor dient onze sociale zekerheid dus NIET, en hierdoor staat ze zo onder druk.

Komaan, "wat als je op je 35ste nog wil studeren"? Iedereen moet toch wel leven met de keuzes die hij/zij heeft gemaakt en zijn of haar verantwoordelijkheid hierin opnemen zeker. Als je vroeger niet wou studeren, wel pech. De meeste mensen (en ik vermoed al zeker quasi iedereen hier op het forum) hebben als ze het echt zouden willen daar de kans toe gehad. Heb je het niet gedaan, wel dan moet je daar maar mee leven. Wil je je later heroriënteren of bijscholen? Wel dan doe je dat op je eigen kosten en zorg je zelf maar dat het lukt.

Je geeft zelf het voorbeeld dat je na 1 jaar bent afgehaakt in avondschool. Wel, ik heb 3 jaar avondschool gedaan, maandagavond en zaterdagochtend telkens 4 uur. Examens, eindwerk, jury,... In combi met een fulltime job. Ja, dat is lastig en vermoeiend. Maar ik was net daarvoor ontslaan in de retail telecomsector (job in sales/middenkader) wegens reorganisatie (crisis in 2008). Ik had ook geen diploma, ben beginnen werken in een drankencentrale op mijn 19de omdat ik schoolmoe was. Dus het is mijn eigen schuld dat ik geen diploma had. Ik wou mezelf heroriënteren en ben zodoende aan die opleiding begonnen. Op eigen kosten, ik heb geen dag gestempeld, ook al had ik daar recht toe.

Maar jij bent afgehaakt na 1 jaar. Wat als je fulltime ging studeren op onze kosten zoals je verwacht, en je houdt het ook niet vol? Na 1 of 2 jaar op onze kosten te hebben geleefd, doodleuk terug gaan werken, zonder het diploma dat je o zo graag wou en nodig had?

Dat idee dat vadertje staat, en dus de facto iedereen die belastingen betaalt in dit land, zou moeten opdraaien voor de keuzes die jezelf hebt gemaakt en spijt van hebt? Kan ik met mijn simpel verstand niet bij.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)

werk beu post #54169

Idd, mijn vriendin werkt 40u per week, dinsdag avondschool, vrijdagavond flexijob en zaterdag flexijob. Maar voor sommige is dit iets wat niet kan. #lui

Ik ben zelfstandige geworden in iets waar ik niet voor gestudeerd heb. Altijd s’ avonds en in het weekend zelfstudie, gratis werken om portfolio uit te bouwen,... allemaal tijdens een KTjobs die ik niet graag deed.

Maat van mij is 3D designer. Zijn werk was jaren in een broodjeszaak werken. Serieus onder zijn niveau. Ook alles s’ avonds en in het weekend via zelfstudie geleerd.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Idd, mijn vriendin werkt 40u per week, dinsdag avondschool, vrijdagavond flexijob en zaterdag flexijob. Maar voor sommige is dit iets wat niet kan. #lui

Ik ben zelfstandige geworden in iets waar ik niet voor gestudeerd heb. Altijd s’ avonds en in het weekend zelfstudie, gratis werken om portfolio uit te bouwen,... allemaal tijdens een KTjobs die ik niet graag deed.

Maat van mij is 3D designer. Zijn werk was jaren in een broodjeszaak werken. Serieus onder zijn niveau. Ook alles s’ avonds en in het weekend via zelfstudie geleerd.
    #lui.. Ooit al eens aan gedacht dat er ook mensen zijn dat hun partner de nacht doet of in ploegensysteem werkt en ze zomaar geen 2 avonden per week weg kunnen omdat een kind van 3 jaar nog niet alleen thuis kan blijven? Of als je zelf ploegwerk doet en je werkgever gaat niet akkoord met je educatief verlof? En ook al gaan ze akkoord dan nog heb je geen educatief verlof genoeg om 4u per week op te nemen.

Ik zou het je vriendin eens willen zien doen als ze nog eens een huishouden heeft en kinderen, maar dat zal wel niet.. Ga je dan ook zeggen dat ze een luie trees is omdat ze stopt met haar flexi job?

En iedereen heeft kansen.. Er zijn ook ouders die een kot en inschrijvingen van verder studeren niet kunnen/willen betalen. Niet omdat dat voor jullie geldt dat je dat ook vanzelfsprekend moet vinden voor de rest van de bevolking.

Moest het allemaal zo vanzelfsprekend zijn dan zaten die vdab cursussen ook niet vol. Precies of je weet op je 18de wat je op je 40ste nog graag zal doen.

Ik doe het niet en ben het ook niet van plan, maar waarom zou je het niet doen als je de kans hebt. Beter dat ze iemand een opleiding geven en dat hij/zij dan na dat jaar (want dien cursussen zijn maar 1 jaar) een knelpuntberoep uitoefend en bijdraagt aan de sociale zekerheid dan dat bij/zij gewoon geen kloten meer doet omdat ze toch evenveel hebben aan de dop en daarvoor niet aan de band willen staan.

Trouwens je hebt maar 1 kans hoor. Ben je 1 trimester gebuisd dan is het gedaan met je opleiding en mag je werk zoeken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Straight: ik heb 2 bachelors in afstandsonderwijs gedaan en er waren TAL van mensen bij die ook alles moesten combineren met een gezin.
    Maar het kost moeite, ja. VEEL moeite.

En terwijl ik zwanger was én net bevallen (eerste les 5 weken na de bevalling gevolgd met de borstkolf mee naar daar) heb ik een syntra cursus afgewerkt van 2j.
    Maar er zijn babysitters, grootouders en buren. Er zijn leerkrachten met veel begrip die hun slides doormailen. Er zijn medestudenten die hun samenvattingen delen.

En er zijn mensen die hun dromen 10j uitstellen omdat het gezin hun prioriteit is.

Er zijn mogelijkheden genoeg. En ja, een vdab cursus is daar ook 1 van. Ik ben pro!
    Maar niet als het een makkelijkheidsoplossing is. Want NIETS weerhoudt de vraagsteller ervan om ontslag te nemen en te veranderen van werk naar iets anders in een tijdelijke job waardoor hij na x aantal maanden ook recht heeft op dopgeld. Bvb een zwangerschapsvervanging in een supermarkt, een interim bij bpost,...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Straight: ik heb 2 bachelors in afstandsonderwijs gedaan en er waren TAL van mensen bij die ook alles moesten combineren met een gezin.
    Maar het kost moeite, ja. VEEL moeite.

En terwijl ik zwanger was én net bevallen (eerste les 5 weken na de bevalling gevolgd met de borstkolf mee naar daar) heb ik een syntra cursus afgewerkt van 2j.
    Maar er zijn babysitters, grootouders en buren. Er zijn leerkrachten met veel begrip die hun slides doormailen. Er zijn medestudenten die hun samenvattingen delen.

En er zijn mensen die hun dromen 10j uitstellen omdat het gezin hun prioriteit is.

Er zijn mogelijkheden genoeg. En ja, een vdab cursus is daar ook 1 van. Ik ben pro!
    Maar niet als het een makkelijkheidsoplossing is. Want NIETS weerhoudt de vraagsteller ervan om ontslag te nemen en te veranderen van werk naar iets anders in een tijdelijke job waardoor hij na x aantal maanden ook recht heeft op dopgeld. Bvb een zwangerschapsvervanging in een supermarkt, een interim bij bpost,...
    Dewelke heb jij gedaan als ik vragen mag?

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Als iemand zich slecht voelt in zijn job dan zou die ontslag moeten kunnen nemen zonder financiële risico's te lopen.
    Jammer genoeg kan dit niet in dit achterlijk land en dus is het gevolg dat er 450000 langdurig zieken zijn.

De achterlijkheid van hoe de arbeidsmarkt hier werkt drijft mensen diep in een burnout. Ze kunnen niet zomaar van hun job afstappen, dus mensen gaan door met afzien tot ze gewoon kapot zijn en dan ineens vele jaren tot permanent out zijn.

Een deel van de achterlijkheid zit natuurlijk ook bij het gegeven dat de werkgever na paar maand niet meer verantwoordelijkheid is voor langdurige ziekte en de staat alle kosten op zich neemt, ipv een werkgever verantwoordelijk te stellen voor het creëren van toxische werkomgeving.

Op moet dus naar een dokter gaan, met risico dat die zwaar verslavende medicijnen voorgeschreven krijgt.
    Merendeel van de burnouts zijn achterlijke doktoren die dat uit luiheid voorschrijven. Staat het u niet aan op het werk zoek dan een andere job. Bij ons zijn er ook zo met een burnout zou niet weten van wat want er is absoluut geen hoge werkdruk bij ons.

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kunt ge u inbeelden dat er 400000 zieken op de arbeidsmarkt komen.
    Welke jobs gaan die doen?

Er zijn 140000 vacatures voor 320000 werklozen en 450000 langdurig zieken.
    Unlimited Potential!

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Hebt gij nu eigenlijk al een dag gewerkt of zijt ge nog altijd beroepsdopper?
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Ik geloof niets van uw cijfers, maar dat terzijde, stel dat ze kloppen:

1) Wij hebben continu roterende doppers in bepaalde afdelingen, heel efficiënte manier om zeker te zijn van uw bemanning en kosten toch te kunnen drukken, zitten die in uw cijfers als werklozen? Dit zijn mensen die max 1 week per maand op de dop staan, en dat is totaal geen probleem voor onze sociale zekerheid.

2) Als maatschappij ga je altijd een percentage echte (tijdelijke) werklozen en langdurig zieken hebben, dat is ook volkomen normaal en ook geen probleem voor onze sociale zekerheid.

3) Met die 140.000 vacatures kan je dus héél wat profiteurs/luilakken aan het werk kan zetten wat weer meer economische activiteit creëert en nog meer jobs.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Merendeel van de burnouts zijn achterlijke doktoren die dat uit luiheid voorschrijven. Staat het u niet aan op het werk zoek dan een andere job. Bij ons zijn er ook zo met een burnout zou niet weten van wat want er is absoluut geen hoge werkdruk bij ons.
    Klopt. Ik durf zelfs te stellen dat 90% van de burnouts eigenlijk fake zijn. Maar het bestaat (helaas) wel degelijk en is zeker niet om mee te lachen.

Ik ken ene die blafte altijd van: ALLE mensen met burnout zijn dikke luirerikken! Dat bestaat NIET en is een verzinsel!
    Tot .. hij zelf een burnout kreeg ..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    2) Als maatschappij ga je altijd een percentage echte (tijdelijke) werklozen en langdurig zieken hebben, dat is ook volkomen normaal en ook geen probleem voor onze sociale zekerheid.
    Mee akkoord. Niet iedereen die werkloos is, heeft daar zelf schuld aan en er zitten zeker werklozen tussen die wel willen werken, maar bij sollicitaties net steeds wat pech hebben en een paar maandjes moeten overbruggen. Tegenslagen kunnen nu éénmaal gebeuren hé.

Ik ben 1x werkloos geweest in mijn leven en dat was in 2003. Tot de dag dat ik werkloos werd, dacht ik dat iedereen die 1 maand thuiszit gewoon ne dikke luie kloothommel was met als moto: Wie werk zoekt, vindt werk al is het de grootste smerige kutjob! Tot ik opeens 10 maanden werkloos was .. zelfs voor kutjobs kreeg ik telkens een negatief antwoord. Mss deed ik ALLES fout (???), maar dan nog. De tijd gaat héél erg snel voorbij, bij het zoeken naar een nieuwe job.

En telkens die vraag: Allé dat kan toch niet zolang? Of: wie werk zoekt, vindt werk, je bent een dikke vette profiteur en luierik! Ga anders aan de band staan! Er is werk genoeg!
    (Helaas is het soms net iets gecompliceerder)

Sinds 2004 heb ik nu al ruim 15 jaar lang, géén stempellokaal meer gezien. En ik hoop dat ik daar NOOIT nog naartoe moet gaan. Ik heb mijn lesje wel geleerd en ik probeer dit ten alle prijze te vermijden.
    Laatst gewijzigd door makila; 11 november 2019 om 20:36

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht

Komaan, "wat als je op je 35ste nog wil studeren"? Iedereen moet toch wel leven met de keuzes die hij/zij heeft gemaakt en zijn of haar verantwoordelijkheid hierin opnemen zeker. Als je vroeger niet wou studeren, wel pech. De meeste mensen (en ik vermoed al zeker quasi iedereen hier op het forum) hebben als ze het echt zouden willen daar de kans toe gehad. Heb je het niet gedaan, wel dan moet je daar maar mee leven. Wil je je later heroriënteren of bijscholen? Wel dan doe je dat op je eigen kosten en zorg je zelf maar dat het lukt.

Je geeft zelf het voorbeeld dat je na 1 jaar bent afgehaakt in avondschool. Wel, ik heb 3 jaar avondschool gedaan, maandagavond en zaterdagochtend telkens 4 uur. Examens, eindwerk, jury,... In combi met een fulltime job. Ja, dat is lastig en vermoeiend. Maar ik was net daarvoor ontslaan in de retail telecomsector (job in sales/middenkader) wegens reorganisatie (crisis in 2008). Ik had ook geen diploma, ben beginnen werken in een drankencentrale op mijn 19de omdat ik schoolmoe was. Dus het is mijn eigen schuld dat ik geen diploma had. Ik wou mezelf heroriënteren en ben zodoende aan die opleiding begonnen. Op eigen kosten, ik heb geen dag gestempeld, ook al had ik daar recht toe.

Maar jij bent afgehaakt na 1 jaar. Wat als je fulltime ging studeren op onze kosten zoals je verwacht, en je houdt het ook niet vol? Na 1 of 2 jaar op onze kosten te hebben geleefd, doodleuk terug gaan werken, zonder het diploma dat je o zo graag wou en nodig had?

Dat idee dat vadertje staat, en dus de facto iedereen die belastingen betaalt in dit land, zou moeten opdraaien voor de keuzes die jezelf hebt gemaakt en spijt van hebt? Kan ik met mijn simpel verstand niet bij.
    De overheid bepaalt de spelregels, het staat iedereen vrij deze zo goed mogelijk te gebruiken om te doen wat hun gelukkig maakt. Kan je mensen kwalijk nemen dat ze pakken waar ze recht op hebben/wat hun gelukkig maakt? en het is ook niet omdat mensen studeren (en het niet halen) dat ze moeten werken waarvoor ze hebben gestudeerd

Ik zal mijn (controversiële) werksituatie en plannen uiteen zetten om een voorbeeld te geven

- ik ben enkele jaren geleden afgestudeerd als Handelsingenieur (~~75%), waarbij ik tijdens de gehele duur maximumstudiebeurs ontving, kindergeld, en elk jaar net genoeg werkte om mijn belastingvrij bedrag te maximaliseren. Verder ook op uitwisseling geweest. Doorheen de jaren goed kunnen amuseren, genieten van studentenvoordelen en gaan zuipen. Dat allemaal zo goed als op kosten van de maatschappij. Heb ik hier schaamte voor? totaal niet, op de mogelijkheden en middelen had ik recht, wat ik ermee doe is mijn zaak. ohja, ook nog goed kunnen sparen.

- Na studie verschillende joboffers afgewezen en gaan werken in de logistieke sector in ploegensysteem (pc 200) als "arbeider". Dit gecombineerd met de huidige manieren waarop je onbelast kan bijverdienen (peer2peer aan €6000 voornamelijk bijles statistiek, vrijwilligerswerk,..). Momenteel bezig met in vrije tijd een huis aan het renoveren om door te verkopen met winst (aan een belasting van hopelijk 0%, of slechtse geval 16.5%). Veel meer verdienen in loondienst en monsterbelastingen betalen? nee bedankt

Misschien raar dat ik gezien mijn studies voor dit werk kies, maar ik ondervindt toch veel voordelen, zeker als ik praat met oude klasgenoten hoe hun werksituatie er uit ziet, namelijk:

-Ik ben slechts 8u op het werk ipv 9u zoals de meeste bureaujobs -> 1 uur gewonnen

-Mijn reistijd naar het werk is over het algemeen minder doordat ik op daluren rij

-Ik kan winkelen en fitnessen op daluren, veel aangenamer

-ik moet geen dag vrij nemen voor een afspraak, kan altijd ofwel namiddag of voormiddag

-ik krijg werkkledij en geef dus geen 100'en euro's uit aan maatpakken/hemden/..., die ik overigens gebruik als werkkleren tijdens mijn renovatieproject. het bedrijf wast deze kledij ook voor mij.

-Ik krijg in mijn job beweging, wat veel gezonder is dan godganse dag achter een bureau zitten. Wel geluk dat het bedrijf waar ik werk de werkomstandigheden best ergonomisch zijn.

-wegens onderbemanning bedrijf vaak de kans om overuren te doen en zaterdag te gaan werken. Dus ofwel iets extra verdient, ofwel neem ik ze terug + 50% extra loon voor de overuren.

-geen last van "officepolitiek/bureaucratie/.."

-doordat ik 6-14 en 14-22 werk kan ik mij ook bezig houden met traden (wat ik het liefst doe bij de marktopening)

-het werk heeft een goed restaurant, Ik bak thuis proteine en carbs, schep in het restaurant een gigantische portie groenten op aan €1 waarvan ik de helft dan eet en de rest mee naar huis neem. weer tijd en geld gespaard.

al mijn activiteiten samen kom ik gemakkelijk aan €3000 netto/Maand + winst renovatieproject wat er nog gaat bijkomen

Ik heb geen stress, doe gewoon mijn werk en ga naar huis. En heb ook de indruk dat ik veel contenter ben in mijn werksituatie dan oude klasgenoten die wel in de richting van hun diploma werken, kan natuurlijk ook aan anderen dingen liggen. Ze verantwoorden hun slechte werksituatie's vaak graag met: ja maar ik mag wel met bmw/audi/.. rijden en op het einde van de maand is het pizzaparty op het bedrijf,...,...

Had men mij een jaar voor ik afstudeerde gezegd dat mijn werksituatie er zo zou uitzien en dat je daarmee content kan zijn had ik is goed gelachen.Heel blij dat ik de keuzes heb gemaakt die ik heb gemaakt. Dit maar om aan te tonen dat je niet perse hoeft te werken waarvoor je gestudeerd hebt (ookal was dit op kosten van de maatschappij). Het kan goed zijn dat ik dit over 10-15 jaar beu ben (maar bon hoop dan al FIRE te zijn). Als ik dan denk van, ik wil eigenlijk toch een office job nu ik ouder ben doe ik gewoon een bachelor IT of dergelijk bij (iets waar ze veel volk zoeken). Voor deze 2e bachelor zou ik zeker stoppen met werken, nogmaals enkele jaren maximaal studiebeurs cashen en onbelast werken als student.

Tegen dat ik (bijna) FIRE ben lijkt het me ook leuk part time te werken, net zodat ik juist het belastbare bedrag verdien en verder geen cent (personen)belasting betaal.

De overheid wilt er een spel van maken met al hun regels ed. Maar geen probleem: ik game graag. De mogelijkheden die België biedt om werk te doen wat je leuk vind en in het algemeen gelukkig te zijn, zijn gigantisch. er Is veel mogelijk in dit land, zelf al met kleine moeite. Helaas beseffen mensen dit vaak niet.
    Laatst gewijzigd door taylor; 11 november 2019 om 21:32

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niemand zegt dat je geen gebruik mag maken van alles wat de overheid mogelijk maakt, dat doet iedereen.
    Het gaat er hier om dat we niet willen dat de overheid zo'n zaken net toelaat, dan kan je er ook geen gebruik meer van maken.

De sociale zekerheid dient gewoon niet om dat soort verspilling te financieren, het geld is op en het is dringend tijd om daar een en ander aan te veranderen.

En @ jouw situatie: dat is uiteraard je goed recht en als jij er blij mee bent is dat goed hé, maar ik denk dat je in totaal nu ook wel vrij veel uren werkt met alles wat je doet samen voor 3000€ netto dan.. dat kon je als Handelsingenieur ook wel verdienen met een normaal uren regime hoor, veel meer zelfs. Maar het is maar wat je graag doet.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Voor deze 2e bachelor zou ik zeker stoppen met werken, nogmaals enkele jaren maximaal studiebeurs cashen en onbelast werken als student.
    Ik wens je daar veel succes mee.
    Vooral het voltijds studeren en studentenjob. Dat in combinatie met op uw eigen wonen.

Dat gaat echt het toppunt van FIRE zijn!
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten